а
а
ВІННИЦЬКИЙ
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
м. Вінниця, вул. Островського, 14
тел/факс
(0432) 55-15-10, 55-15-15, e-mail: inbox@adm.vn.court.gov.ua
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ
УКРАЇНИ
15
червня 2009 р. Справа
№ 2-а-2102/09/0270
Вінницький
окружний адміністративний суд в складі:
Головуючого
судді Мультян Марини Бондівни
при секретарі
судового засідання Педорук Олесі Сергіївні
За участю
представників сторін:
прокурора:
Березюка О.Г.
представника
позивача: Балховського С.В.- за довіреністю;
представника
відповідача: Глущак В.М. -за довіреністю;
розглянувши
матеріали справи
за позовом:
Могилів-Подільського міжрайонного прокурор Вінницької області в інтересах
держави в особі Головної державної інспекції на автомобільному транспорті у
Вінницькій області
до: приватного
підприємства “Спецбуд”
про: стягнення
1700 гривень
ВСТАНОВИВ:
до
суду звернувся Могилів-Подільський міжрайонний прокурор Вінницької області в
інтересах держави в особі Головної державної інспекції на автомобільному
транспорті у Вінницькій області (далі
-Позивач) до приватного підприємства “Спецбуд”(далі -Відповідач) про стягнення
фінансових санкцій у розмірі 1700 гривень.
Позовні
вимоги мотивовано наступним.
При
проведенні Могилів-Подільською міжрайонною прокуратурою Вінницької області
перевірки територіального управління Головної державної інспекції на
автомобільному транспорті у Вінницькій області, встановлено факт несплати фінансових
санкцій накладених у відповідності до постанови №056854 від 14.07.2008 року за
порушення законодавства про автомобільний транспорт в розмірі 1700 грн.
А
саме, виявлено, що водієм автомобіля МАЗ 5432 державний номер НОМЕР_1(власник
транспортного засобу приватне підприємство “Спецбуд”) під час здійснення
перевезень вантажу було порушено положення ст.34 Закону України “Про
автомобільний транспорт”та ст. 45 Закону України “Про дорожній рух”, в
дорожньому листі були відсутні штамп та підпис медичного працівника.
За
даним фактом працівниками Позивача було
складено відповідний акт та винесено постанову про накладення фінансової
санкції в розмірі 1700 грн. №056854 від 14.07.2008 року.
Вказана
постанова Відповідачем не оскаржувалася і станом на 15.06.2008 року в
передбаченому законом порядку не скасована.
В
судовому засіданні прокурор та представник Позивача позов підтримали та просили
задовольнити його в повному обсязі, посилаючись на матеріали справи та наявні в
ній докази.
Представник
Відповідача в судовому засіданні позовні вимоги визнав у повному обсязі.
Заслухавши пояснення прокурора,
представника Позивача, представника Відповідача дослідивши надані докази та
матеріали справи, суд дійшов висновку, що даний позов підлягає задоволенню з
огляду на наступне.
Як вбачається з матеріалів справи
приватне підприємство “Спецбуд”зареєстроване виконавчим комітетом
Могилів-Подільської міської ради Вінницької області 23.06.2008 року за
№11781200000000022, та має відповідну ліцензію для здійснення внутрішніх перевезень
видану Головною державною інспекцією на автомобільному транспорті 05.04.2006
року.
Відповідно до завдань на перевірку
№035244 від 12.05.2008 року працівниками Позивача було здійснено перевірку
автомобіля автомобіля МАЗ 5432 державний номер НОМЕР_1керованого
водіємОСОБА_1., власником даного транспортного засобу є приватне підприємство “Спецбуд”.
В результаті проведення перевірки
виявлено, що в дорожньому листі відсутні підпис та штамп медичного працівника
про придатність водія до керування транспортним засобом, що є порушенням
положень ст.34 Закону України “Про автомобільний транспорт”та ст. 45 Закону
України “Про дорожній рух”.
За результатами перевірки було
складено акт №000716 від 16.05.2008 року, який без заперечень було підписано
водієм автомобіля.
Про розгляд справи щодо порушення
законодавства про автомобільний транспорт Позивачем на адресу відповідача було
направлено повідомлення №б/н, б/д яке отриманеОСОБА_1. 16.05.2008 року, про що
свідчить його особистий підпис на повідомленні, та №02-3/2874 від 22.05.2008 року, Відповідач на розгляд справи
не з'явився.
14 липня 2008 року Позивачем було
винесено постанову №056854 від 14.07.2008 року про застосування до ПП
“Спецбуд”фінансової санкції у розмірі 1700,00 грн., дану постанову було
направлено на адресу останнього, про що свідчить лист №02-3/4545 від 18.07.2008
року та реєстр згрупованих внутрішніх повідомлень №1 від 21.07.2008 року.
Відповідно до ст. 34 Закону України
“Про автомобільний транспорт”автомобільний перевізник повинен: виконувати
вимоги цього Закону та інших законодавчих і нормативно-правових актів України у
сфері перевезення пасажирів та/чи вантажів; утримувати транспортні засоби в
належному технічному і санітарному стані та забезпечувати їх зберігання
відповідно до вимог цього Закону; забезпечувати контроль технічного і
санітарного стану транспортних засобів перед виїздом на маршрут; забезпечувати
проведення медичного контролю стану здоров'я водіїв; організувати
проведення періодичного навчання водіїв методам надання першої медичної допомоги
потерпілим від дорожньо-транспортних пригод; забезпечувати умови праці та
відпочинку водіїв згідно з вимогами законодавства; забезпечувати проведення
стажування та інструктажу водіїв у порядку, визначеному центральним органом
виконавчої влади з питань автомобільного транспорту; забезпечувати безпеку
дорожнього руху; забезпечувати водіїв відповідною документацією на перевезення
пасажирів.
Згідно положень ст. 45 Закону
України “Про дорожній рух”медичний огляд проводиться з метою визначення
здатності кандидатів у водії і водіїв до безпечного керування транспортними
засобами. Зазначений огляд включає: попередні, періодичні, щозмінні
передрейсові і післярейсові огляди, а також позачергові огляди, зумовлені
необхідністю. Періодичність оглядів, порядок їх проведення і направлення водіїв
на позачергові огляди визначаються спільним актом спеціально уповноваженого
центрального органу виконавчої влади з питань охорони здоров'я і Міністерства
внутрішніх справ України.
Стаття 48 Закону України “Про
автомобільний транспорт”передбачає, що автомобільні перевізники, водії повинні мати і
пред'являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному
транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких
виконують вантажні перевезення.
Так, документами для водія є -
посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний
засіб, ліцензійна картка, дорожній лист, товарно-транспортна накладна або інший
визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені
законодавством України.
У Відповідача дорожній лист було
оформлено з порушенням положень визначених ст. 48 Закону України “Про
автомобільний транспорт”, а саме: в дорожньому листі були відсутні підпис та
штамп медичного працівника про те, що водій придатний керувати транспортним
засобом.
Слід зазначити, що водієм
автомобіля -ОСОБА_1 було підписано акт №000716 та зазначено підстави
відсутності необхідних документів.
З моменту винесення постанови про
застосування фінансових санкцій, дана постанова Відповідачем не оскаржувалася у
встановленому законом порядку, що може свідчити про те, що відповідач погодився
з даним рішенням.
Статтею 60 Закону України “Про
автомобільний транспорт”, визначається відповідальність за порушення
законодавства про автомобільний транспорт.
Відповідно ч.1 вказаної норми
Закону України у випадку надання послуг з
перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких
визначений статтями 39 та 48 вищевказаного Закону, до винної особи
застосовується штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів
громадян.
Отже, застосована рішенням санкція
в повній мірі відповідає вимогам Закону України.
Відповідно до п.28 Порядку
здійснення контролю на автомобільному транспорті, фінансова санкція повинна
бути перерахована суб'єктом господарювання не пізніше ніж протягом 15 днів
після отримання ним копії постанови про застосування фінансових санкцій.
Чинне законодавство України не
передбачає механізму примусового стягнення фінансових санкцій у випадку
несплати їх у добровільному порядку.
Частиною 1 статті 9 Кодексу
адміністративного судочинства України передбачено, що суд при вирішенні справи
керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади,
органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані
діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені
Конституцією та законами України.
Відповідно до ст. ст. 11, 71
Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті
обставини, на яких ґрунтуються її вимоги
та заперечення, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім
переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та
об'єктивному дослідженні.
В судовому засіданні представник
Відповідача позовні вимоги визнав у повному обсязі.
Враховуючи
те, що відповідачем позов визнано у повному обсязі, переконавшись у наявності
законних підстав визнання позову, що не суперечить закону, правам та інтересам
осіб, суд приходить до висновку позов
задовольнити повністю, з урахуванням положень ст. 94 КАС України.
Керуючись ст.
ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 185, 186, 255, 257 КАС
України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний
позов задовольнити.
2. Стягнути з
приватного підприємства “Спецбуд”(вул. Гірська, 3, м. Могилів-Подільський,
Вінницька область, 24000, код 31044692) на користь територіального управління
Головної державної інспекції на автомобільному транспорті у Вінницькій області
(Хмельницьке шосе, 23, м. Вінниця, 21036) фінансові санкції в сумі 1700
грн.
Відповідно
до ст. 186 КАС України постанова може бути оскаржена протягом 10 днів з дня її
проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст.
160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі шляхом подачі заяви про
апеляційне оскарження. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції
подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
При цьому апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про
апеляційне оскарження , якщо скарга подається у строк, встановлений для подання
заяви про апеляційне оскарження. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна
скарга подаються до суду апеляційної інстанції через суд , який ухвалив
оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається
особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Відповідно
до ст. 254 КАС України постанова набирає законної сили після закінчення строку
подання заяви про апеляційне оскарження. Якщо було подано заяву про апеляційне
оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим
Кодексом, постанова або ухвала суду першої інстанції набирає сили після
закінчення цього строку.
У
разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає
законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Постанова
згідно ст.ст. 160, ч.4 .167 КАС України
виготовлена в повному об'ємі 16.06.2008 року.
Суддя Мультян Марина Бондівна
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.06.2009 |
Оприлюднено | 17.09.2009 |
Номер документу | 4606799 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Мультян М.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні