ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
08.07.09 Справа №2а-6522/09/10/0170
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки К рим у складі:
головуючого судді Кудряшо вої А.М,
при секретарі Дєрюшковій І .А.,
за участю представників:
від позивача - не з'явився;
від відповідача - не з'явивс я,
розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу
за позовом Кримського респ убліканського відділення Фо нду соціального захисту інва лідів
до Товариства з обмеженою в ідповідальністю "АТП № 579364"
про стягнення адміністрат ивно-господарських санкцій,
В С Т А Н О В И В :
До Окружного адміністрат ивного суду Автономної Респу бліки Крим звернулося із поз овною заявою Кримське респу бліканське відділення Фонду соціального захисту інвалід ів до ТОВ "АТП № 579364" про стягненн я адміністративно-господарс ьких санкцій в розмірі 17500 грив ень 00 копійок.
Позовні вимоги ґрунтуютьс я на Законі України "Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні" № 875 від 21.03.1991 ро ку відповідно до яких відпов ідач зобов' язаний виконува ти норматив робочих місць дл я працевлаштування інваліді в. Якщо середньооблікова чис ельність працюючих інваліді в менша, ніж установлено норм ативом, відповідач зобов' яз аний сплатити відповідним ві дділенням фонду адміністрат ивно-господарські санкції, я кі дорівнюють середньорічні й заробітній платі роботодав ця за кожне робоче місце, приз начене для працевлаштування інвалідів та не зайняте ними . Приймаючи до уваги, що відпов ідач повинен був забезпечити у 2008 році працевлаштування од ного інваліда на даному робо чому місці, в нього фактично н е працювало жодного, що підтв ерджується відомостями нада ного відповідачем звіту за ф ормою № 10-ПІ. Отже, відповідач п овинен сплатити адміністрат ивно-господарську санкцію в розмірі 17500 гривень, що дорівню є одній середньорічній зароб ітній платі роботодавця на п ідприємстві.
У судове засідання предста вники позивача та відповідач не з`явились, повідомлені нал ежним чином про час і місце су дового засідання, що підтвер джується поштовими повідомл еннями (а.с.11-12), позивач надісла в клопотання про розгляд спр ави за його відсутності, відп овідач клопотань про розгляд справи за відсутності його п редставника до суду не надіс лав, будь-яких доказів, поясне нь, заперечень проти позову с уду не надав.
В зв'язку з тим, що необхідни х для вирішення спору доказі в, наявних в матеріалах справ и достатньо, суд вважає можли вим на підставі ст.ст. 122 ч.3, 128 КАС України розглядати справу з а відсутністю представників позивача та відповідача за н аявними в справі матеріалами .
Дослідивши матеріали спра ви, всебічно і повно з' ясува вши всі фактичні обставини, н а яких ґрунтується подання, о б' єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і виріше ння спору по суті, судом встан овлено наступне.
Згідно з частиною 1 статті 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб' єктів при здійсненні ними владних управлінських ф ункцій на основі законодавст ва, в тому числі на виконання д елегованих повноважень.
Відповідно до п.4 ч.1 ст.17 КАС Ук раїни компетенція адміністр ативних судів поширюється на спори за зверненнями суб' є кта владних повноважень у ви падках, встановлених законом .
Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до частини 7 стат ті 20 Закону України “Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні ” від 21.03.1991 рок у № 875 контроль за виконанням н ормативів робочих місць та п еревірки підприємств, устано в, організацій, у тому числі пі дприємств, організацій грома дських організацій інваліді в, фізичних осіб, які використ овують найману працю, щодо їх реєстрації у Фонді соціальн ого захисту інвалідів, його в ідділеннях, подачі щорічного звіту та сплати ними адмініс тративно-господарських санк цій, а також надання державні й службі зайнятості інформац ії, необхідної для організац ії працевлаштування інвалід ів, визначаються Кабінетом М іністрів України.
Правовий статус, повноваже ння та умови діяльності зазн аченого Фонду визначені Поло женням про Фонд соціального захисту інвалідів, затвердже ного Постановою Кабінету Мін істрів України від 26.09.2002 року № 1434.
Відповідно до пункту 1 Полож ення про Фонд соціального за хисту інвалідів, затверджено го постановою Кабінету Мініс трів України від 26.09.2002 N 1434, Фонд є урядовим органом державного управління, який діє у складі Міністерства праці та соціа льної політики і підпорядков ується йому.
Пунктом 3 Положення про Фонд соціального захисту інвалід ів встановлені основні завд ання Фонду, до яких відносять ся реалізація у межах своєї к омпетенції державної політи ки у сфері соціального захис ту інвалідів; контроль за вик онанням підприємствами, уста новами, організаціями, у тому числі підприємствами і орга нізаціями громадських орган ізацій інвалідів, фізичними особами, які використовують найману працю (далі - підприєм ства), нормативу робочих місц ь для працевлаштування інвал ідів, установленого Законом України "Про основи соціальн ої захищеності інвалідів в У країні"
Згідно з пунктом 9 зазначено го Положення для реалізації покладених на Фонд завдань з а погодженням з Мінпраці утв орюються територіальні відд ілення Фонду в межах граничн ої чисельності його працівни ків.
Правовий статус Кримськог о республіканського відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів визначений Полож енням про Кримське республік анське відділення Фонду соці ального захисту інвалідів, з атвердженого Наказом директ ора Фонду соціального захист у інвалідів № 16 від 01.03.2007 року. Пу нктом 1 Положення встановлен о, що відділення являється те риторіальним органом Фонду с оціального захисту інваліді в, а відповідно до пункту 12 Пол оження відділення має статус юридичної особи, та реалізує завдання, визначені пунктом 3 Положення, до яких належать здійснення контролю за додер жанням підприємствами, устан овами, організаціями, фізичн ими особами, які використову ють найману працю, нормативу робочих місць для працевлаш тування інвалідів.
Отже, судом встановлено, що Кримське республіканське ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів являється т ериторіальним органом Фонду соціального захисту інвалід ів, яке визнано урядовим орга ном державного управління.
Відповідно до частини 8 стат ті 20 Закону України “Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні” від 21.03.1991 року № 875 відділення Фонду соціаль ного захисту інвалідів з мет ою контролю за виконанням но рмативу робочих місць, мають право в порядку, передбачено му Кабінетом Міністрів Украї ни, здійснювати перевірки пі дприємств, установ, організа цій, у тому числі підприємств , організацій громадських ор ганізацій інвалідів, фізични х осіб, які використовують на йману працю, щодо реєстрації у Фонді соціального захисту інвалідів, подачі ними звіті в про зайнятість та працевла штування інвалідів, виконанн я нормативу робочих місць, пр изначених для працевлаштува ння інвалідів, у тому числі шл яхом зарахування, та сплати н ими адміністративно-господа рських санкцій.
З метою реалізації зазначе них завдань пунктом 5 Положен ня про Фонд соціального захи сту інвалідів Фонд наділений правами проводити перевірку підприємств щодо реєстрації , подання ними звітів про зайн ятість і працевлаштування ін валідів, виконання нормативу робочих місць для працевлаш тування інвалідів та сплати адміністративно-господарсь ких санкцій і пені, цільового використання наданих Фондом коштів. Фонд також відповідн о до покладених на нього завд ань здійснює контроль за спл атою роботодавцями адмініст ративно-господарських санкц ій і пені (підпункт 3 пункту 4 за значеного Положення).
Таким чином, судом встановл ено, що Кримське республікан ське відділення Фонду соціал ьного захисту інвалідів, реа лізуючі свої завдання та фун кції у відносинах з фізичним и та юридичними особами явля ється органом виконавчої вла ди та, відповідно, суб' єктом владних повноважень.
Частиною дев'ятою, десятою с татті 20 Закону України “Про ос нови соціальної захищеності інвалідів в Україні ” від 21.03.1991 року № 875 встановлено, що спор и, які виникають із правовідн осин за статтями 19, 20 Закону, ви рішуються відділеннями Фонд у в судовому порядку. Фонд соц іального захисту інвалідів, його відділення мають право захищати свої права та закон ні інтереси, у тому числі в суд і. Отже, позивачами у зазначе ній категорії справ виступаю ть відділення Фонду.
Таким чином, Кримське респу бліканське відділення Фонду соціального захисту інвалід ів є органами державної влад и, які у правовідносинах з роб отодавцям, зокрема у зв'язку і з здійсненням контролю за пе рерахуванням штрафних санкц ій, передбачених статтею 20 Зак ону України “Про основи соці альної захищеності інваліді в в Україні” від 21.03.1991 року № 875, ре алізують владні управлінськ і функції, а право відділень Ф онду на звернення до суду у ві дповідних відносинах визнач ено в законодавчому порядку частиною 9 статті 20 Закону.
Відповідно до частини 1 стат ті 55 Господарського кодексу У країни суб' єктом господарю вання визнаються учасники го сподарських відносин, які зд ійснюють господарську діяль ність, реалізуючі господарсь ку компетенцію (сукупність г осподарських прав та обов' я зків), мають відокремлене май но і несуть відповідальність за своїми зобов' язаннями в межах цього майна, крім випад ків встановлених законом. Зг ідно з п. 1 частини 2 статті 55 ГК У країни юридичні особи, створ ені відповідно до Цивільного кодексу України, підприємст ва, створені відповідно до Го сподарського кодексу Україн и та зареєстровані в установ леному законом порядку визна ються суб' єктами господарю вання.
Судом встановлено, що ТОВ "А ТП № 579364" 22.12.2005 року зареєстровано у якості юридичної особи Вик онавчим комітетом Сімферопо льської міської ради АР Крим , ідентифікаційний номер 33979922, щ о підтверджується витягом з ЄДРПОУ № 05.3-8.1/1384 від 12.05.2009 року.
Таким чином, судом встановл ено, що ТОВ "АТП № 579364" є суб' єкт ом господарювання, юридичною особою, зобов' язане викону вати обов' язки, покладені н а нього законами у зв' язку з і здійсненням господарської діяльності.
Відповідно до ст. 67 Конститу ції України, кожен зобов'язан ий сплачувати податки і збор и в порядку і розмірах, встано влених законом.
Порядок, підстави та умови у часті суб' єктів господарюв ання в реалізації державний гарантій для забезпечення ін валідів рівними правами з ін шими громадянами регулюєтьс я Законом України “Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні” від 21.03.1991 року № 875.
Відповідно до статті 19 Зако ну України “Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні ” від 21.03.1991 року № 875 для підприємств, установ, органі зацій, у тому числі підприємс тв, організацій громадських організацій інвалідів, фізич них осіб, які використовують найману працю, установлюєть ся норматив робочих місць дл я працевлаштування інваліді в у розмірі чотирьох відсотк ів середньооблікової чисель ності штатних працівників об лікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кілько сті одного робочого місця.
Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но розраховують кількість ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів відповідно до нормативу, встановленого ча стиною першою цієї статті, і з абезпечують працевлаштуван ня інвалідів. При розрахунка х кількість робочих місць ок руглюється до цілого значенн я.
Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но здійснюють працевлаштува ння інвалідів у рахунок норм ативів робочих місць виходяч и з вимог статті 18 цього Закон у. Виконанням нормативу робо чих місць у кількості, визнач еній згідно з частиною першо ю цієї статті, вважається пра цевлаштування підприємство м, установою, організацією, у т ому числі підприємством, орг анізацією громадських орган ізацій інвалідів, фізичною о собою, яка використовує найм ану працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним.
Відповідно до частини 9 стат ті 19 Закону України “Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні” від 21.03.1991 року № 875 підприємства, установи, ор ганізації, у тому числі підпр иємства, організації громадс ьких організацій інвалідів, фізичні особи, в яких за основ ним місцем роботи працює 8 і бі льше осіб, реєструються у від повідних відділеннях Фонду с оціального захисту інваліді в за своїм місцезнаходженням і щороку подають цим відділе нням звіт про зайнятість та п рацевлаштування інвалідів.
Відповідно до частини 1 стат ті 20 Закону України “Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні” від 21.03.1991 року № 875 підприємства, установи, ор ганізації, у тому числі підпр иємства, організації громадс ьких організацій інвалідів, фізичні особи, які використо вують найману працю, де серед ньооблікова чисельність пра цюючих інвалідів менша, ніж у становлено нормативом, перед баченим статтею 19 цього Закон у, щороку сплачують відповід ним відділенням Фонду соціал ьного захисту інвалідів адмі ністративно-господарські са нкції, сума яких визначаєтьс я в розмірі середньої річної заробітної плати на відпові дному підприємстві, установі , організації, у тому числі під приємстві, організації грома дських організацій інваліді в, фізичної особи, яка викорис товує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для під приємств, установ, організац ій, у тому числі підприємств, о рганізацій громадських орга нізацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 о сіб, розмір адміністративно- господарських санкцій за роб оче місце, призначене для пра цевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначаєт ься в розмірі половини серед ньої річної заробітної плати на відповідному підприємств і, в установі, організації, у т ому числі підприємстві, орга нізації громадських організ ацій інвалідів, у фізичної ос оби, яка використовує найман у працю. Положення цієї части ни не поширюється на підприє мства, установи і організаці ї, що повністю утримуються за рахунок коштів державного а бо місцевих бюджетів.
Частиною 4 статті 20 Закону вс тановлено, що адміністративн о-господарські санкції розра ховуються та сплачуються під приємствами, установами, орг анізаціями, у тому числі підп риємствами, організаціями гр омадських організацій інвал ідів, фізичними особами, зазн аченими в частині першій ціє ї статті, самостійно в строк д о 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося пору шення нормативу, встановлено го частиною першою статті 19 ць ого Закону. При цьому до право відносин із стягнення адміні стративно-господарських сан кцій, передбачених цим Закон ом, не застосовуються строки , визначені статтею 250 Господа рського кодексу України.
Відповідно до частини 8 стат ті 20 Закону Порядок сплати адм іністративно-господарських санкцій і пені до відділень Ф онду соціального захисту інв алідів, їх акумуляції, обліку , а також з урахуванням пропоз ицій всеукраїнських громадс ьких організацій інвалідів - використання цих коштів зат верджується Кабінетом Мініс трів України.
Відповідно до пункту 2 Поряд ку сплати підприємствами, ус тановами, організаціями та ф ізичними особами, що викорис товують найману працю, суми а дміністративно-господарськ их санкцій та пені за невикон ання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалі дів, затвердженого Постаново ю Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 року № 70 роботода вці сплачують суму адміністр ативно-господарських санкці й відділенням Фонду соціальн ого захисту інвалідів до 15 кві тня року, що настає за роком, в якому відбулося порушення н ормативу робочих місць для п рацевлаштування інвалідів.
Обчислення суми адміністр ативно-господарських санкці й проводиться роботодавцями самостійно згідно з порядко м заповнення звіту про зайня тість і працевлаштування інв алідів, затвердженим Мінпрац і за погодженням з Держкомст атом.
Судом встановлено, що відпо відач ТОВ "АТП № 579364" використов ує найману працю, та відповід но до Закону подає Кримськом у республіканському відділе нню Фонду соціального захист у інвалідів звіт про зайняті сть та працевлаштування інва лідів.
Відповідно до звіту про зай нятість та працевлаштування інвалідів за 2008 рік №10-ПІ/19/1718 від 26.02.09 року середньооблікова кі лькість штатних працівників облікового складу ТОВ "АТП № 579364" складає 30 осіб. Отже, відпов ідно до частини 1 статті 19 Зако ну для відповідача встановлю ється норматив робочих місць для працевлаштування інвалі дів у кількості одного робоч ого місця.
Судом встановлено, що за дан ими звіту на підприємстві у 200 8 році не працювало жодної осо би, якої відповідно до чинног о законодавства встановлена інвалідність (а.с 5).
З матеріалів справи не вбач ається, що відповідач прийма в будь які дії, направлені на п рацевлаштування інвалідів у 2008 році.
Таким чином, відповідач від повідно до частини 1 статті 20 З акону повинен сплатити Фонду адміністративно-господарсь кі санкції, сума яких визнача ється в розмірі середньої рі чної заробітної плати на від повідному підприємстві за ко жне не створене робоче місце .
Судом встановлено, що в 2008 ро ці середньорічна заробітна п лата на ТОВ "АТП № 579364" складала 1 7500,00 гривень (що також підтверд жується звітом відповідача п ро зайнятість та працевлашту вання інвалідів (а.с. 5).
Приймаючи до уваги, що серед ньооблікова кількість штатн их працівників ТОВ "АТП № 579364" у 2008 році складала 30 осіб, відпов ідач зобов' язаний сплатити санкцію у повному розмірі се редньорічної заробітної пла ти за нестворене робоче місц е, тобто в розмірі 17500,00 гривень, що також підтверджується зві том відповідача та розрахунк ом суми позову КРВ Фонду соці ального захисту інвалідів.
Судом встановлено, що на від повідача не поширюється піль га передбачена частиною 1 ста тті 20 Закону, яка встановлює с плату санкції в розмірі 50% сер едньорічної заробітної плат и, оскільки така пільга перед бачена виключно для підприєм ств, на яких працює від 8 до 15 ос іб.
Таким чином, відповідач був повинен до 15 квітня 2009 року сам остійно визначити та сплатит и адміністративно-господарс ьку санкцію за невиконання н ормативу робочих місць для п рацевлаштування інвалідів в розмірі 17500,00 гривень.
Судом встановлено, що у визн ачений Законом строк відпові дачем адміністративно-госпо дарська санкція не сплачена, тому ТОВ "АТП № 579364" порушило ви моги статей 19, 20 Закону України “Про основи соціальної захи щеності інвалідів в Україні” від 21.03.1991 року № 875, отже позов Кри мського республіканського в ідділення Фонду соціального захисту інвалідів є обґрунт ованим та підлягає задоволен ню у повному обсязі.
Крім того відповідачем не н адано ні яких документів які свідчать про погашення борг у, або існуванні інших підста в за яких неможливо задоволь нити дані позовні вимоги.
Згідно з частиною 4 статті 94 К АС України у справах, у яких по зивачем є суб' єкт владних п овноважень, і відповідачем - фізична чи юридична особа, су дові витрати, здійснені пози вачем, з відповідача не стягу ються. Тому судові витрати по справі не підлягають стягне нню з відповідача.
На підставі викладеного, ке руючись статтями 158, 159, 160, 163 КАС Ук раїни,
П О С Т А Н О В И В :
1. Позовні вимоги задово льнити.
2. Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю "АТ П № 579364" (ідентифікаційний номе р 33979922) на користь Кримського ре спубліканського відділення Фонду соціального захисту і нвалідів (ідентифікаційний н омер 20701802) адміністративно-гос подарські санкції в розмірі 17500 (сімнадцять тисяч п'ятсот) г ривень 00 копійок.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення, у разі неподання з аяви про апеляційне оскаржен ня (апеляційної скарги).
Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження апеля ційна скарга не подана, поста нова набуває законної сили ч ерез 20 днів після подання заяв и про апеляційне оскарження.
Протягом 10 днів з дня прогол ошення постанови до Севастоп ольського апеляційного адмі ністративного суду через Окр ужний адміністративний суд А втономної Республіки Крим мо же бути подана заява про апел яційне оскарження, після под ачі якої, протягом 20 днів може бути подана апеляційна скар га.
Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться в строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.
Суддя Кудряшова А.М.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 08.07.2009 |
Оприлюднено | 06.11.2009 |
Номер документу | 4609905 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кудряшова А.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні