Рішення
від 26.06.2015 по справі 641/1064/15-ц
КОМІНТЕРНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ХАРКОВА

Провадження № 2/641/902/2015 Справа № 641/1064/15-ц

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 червня 2015 року м. Харків

Комінтернівський районний суд м. Харкова в складі:

головуючого судді Онупко М.Ю.,

за участю секретаря Кисіль О.В.

розглянувши у судовому засіданні в залі суду в місті Харкові цивільну справу за позовом ОСОБА_1 міської ради до ОСОБА_2 про внесення змін до договору , -

В С Т А Н О В И В:

Позивач ОСОБА_1 міської ради звернулася до суду з позовом до ОСОБА_2 в якому просить внести зміни до договору оренди землі від 18.02.2005 року № 6917/05 шляхом визнання укладеною додаткової угоди до вказаного договору оренди землі.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що у відповідності до положень Закону України "Про оренду землі" , Закону України "Про оцінку земель" , ст.ст. 651, 653, 654ЦК України, Податкового кодексу України , 18.02.2005 року між позивачем та відповідачем укладено договір оренди землі, у відповідності до умов якого ОСОБА_1 міською радою передано, а відповідачем прийнято в оренду земельну ділянку за адресою: м. Харків, вул. Матросова, 8 А, строком до 15.12.2020 року. Згідно п. 9 договору розмір орендної плати в місяць за земельну ділянку становить: 2005 рік в розмірі 211,31 грн., 2006 рік в розмірі 275,10 грн., 2007 рік в розмірі 398,70 грн.

Рішенням ОСОБА_1 міської ради від 03 липня 2013 року № 1209/13 затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01 січня 2013 року. Згідно даного рішення затверджено базову вартість одного квадратного метра земель міста Харкова у розмірі 291,18 гривень. Дане рішення вводиться в дію з 01 січня 2014 року (п.2).

Відповідно до Рішення ОСОБА_1 міської Ради від 25.09.2013 року № 1269/13 «Про затвердження «Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на01.01.2013 року», встановлено, що плата за землю на підставі даних «Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 року» вводиться в дію з01.01.2014 року. Зміни до договорів оренди землі, пов'язані зі зміною розміру орендної плати, оформлюються додатковою угодою до договору оренди землі згідно з Порядком оформлення договорів оренди землі у місті Харкові.

Департаментом земельних відносин ОСОБА_1 міської ради підготовлено проект додаткової угоди до договору оренди землі, який разом з листом-пропозицією від 19.12.2013 року направлено на адресу відповідача.

Відповідач у добровільному порядку додаткову угоду до договору оренди землі не укладає, ухилення відповідача від підписання додаткової угоди до договору оренди землі завдає значних збитків територіальній громаді міста Харкова, у зв'язку з чим позивач був вимушений звернутися до суду з позовом.

В судове засідання представник позивача не з'явилася, надала до суду заяву про розгляд справи за її відсутності, позовні вимоги підтримала в повному обсязі та просила їх задовольнити.

Відповідач в судове засідання не з'явилася, про день час та місце розгляду повідомлена належним чином, про причини неявки суду не повідомила.

Представник відповідача ОСОБА_3 до судового засідання не з'явилася, надала до суду заяву в якій просила розглянути справу за її відсутності. В наданих до суду запереченнях відповідач пояснила, що позовні вимоги визнає частково а саме, не заперечує щодо внесення змін до п.5, п. 9 та доповнення п.2 договору оренди землі, зареєстрованого 18 лютого 2005 року за № 6917/05. З приводу ухилення нею від підписання вказаних пунктів додаткової угоди зазначила, що не отримувала форми 22, ані 19.04.2014 року, ані 23.04.2014 року, окрім того пояснила, що не отримувала жодної кореспонденції від позивача. Також пояснила, що з приводу внесення змін до п.п. 13, 14 та доповнення підпунктом «д» п. 28 договору оренди землі заперечує, у зв'язку з тим, що позивачем не надано обґрунтування в позовній заяві щодо внесення таких змін та доказів того, що необхідність внесення запропонованих змін в інші пункти договору визначена законодавством.

Крім того, у позовній заяві не обґрунтовано необхідність внесення змін до пунктів договору, які не стосуються зміни нормативної грошової оцінки землі, позовні вимоги у цій частині не містять посилання на будь-які умови договору чи положення статей 651, 652 ЦК України, що зумовлювали б виникнення підстав для внесення змін до укладеного договору оренди землі в судовому порядку за ініціативою однієї із сторін. Також сторони не погодили право на внесення змін до його положень щодо підстав перегляду орендної плати, сплати пені за невнесення орендної плати у встановлені строки та права орендодавця в разі ухилення орендаря від перерахунку орендної плати з наведених у пункті 13 підстав звернутися до суду для визнання додаткової угоди до договору, укладеної в зміненій редакції.

Вказані вище зміни до п.п. 13, 14 договору не передбачені чинним Типовим договором оренди землі, який відповідно до ч.2 ст. 14 Закону України «Про оренду землі» було затверджено постановою КМУ від 03.03.2004 року №220.

Окрім того, позивач вказує, що в розділі 1 редакції додаткової угоди до договору оренди землі міститься перелік, як законодавчих актів, так і нормативно-правових актів ОСОБА_1 міської ради, що регулюють відповідні орендні правовідносини. Однак, включення таких законів та підзаконних актів в односторонньому порядку до тексту договору не відповідає загальним, принципам укладення договорів.

Дослідивши матеріали справи, докази в їх сукупності, суд приходить до висновку, що позов підлягає частковому задоволенню, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що 18.02.2005 року між ОСОБА_1 міською радою (Орендодавець) та ОСОБА_2 (Орендар) укладений договір оренди землі, зареєстрований 18.02.2005 року за № 6917/05 у ОСОБА_1 регіональному центрі державного земельного кадастру (а.с. 10-12).

Відповідно до п.1 договору Орендодавець на підставі рішення ХVІ сесії ОСОБА_1 міської ради ХХІV скликання від 24.09.2003 р. за № 187/03 "Про припинення та надання в користування земельних ділянок юридичним та фізичним особам" надає, а Орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку, яка знаходиться за адресою: м. Харків, вул. Матросова, 8 А, загальною площею 0, 0211га, в тому числі: під забудовою 0,0211га.

Пунктами 9, 11,13 договору визначено, що плата за землю вноситься орендарем у вигляді орендної плати у грошовій формі у розмірі: 2005 рік в розмірі 211,31 грн., 2006 рік в розмірі 275,10 грн., 2007 рік в розмірі 398,70 грн. на рахунок відділу Державного казначейства у м. Харкові, щомісячно протягом тридцяти календарних днів, наступних за останнім календарним звітного місяця. Орендна плата переглядається у разі: зміни умов господарювання, передбачених договором; зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів; внаслідок інфляції - щорічно; погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами; в інших випадках, передбачених законом.

Відповідно до п.1.1 рішення ОСОБА_1 міської ради від 03.07.2013 року № 1209/13 «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Харкова станом на 01.01.2013 р.», базова вартість одного квадратного метра земель міста Харкова складає 291,18 грн., яка отримана на підставі витрат на освоєння і облаштування території міста станом на 01.01.2013 року та підлягає в подальшому індексації в порядку, встановленому законодавством України.

Пунктом 2 Рішення № 1209/13 встановлено, що це рішення вводиться в дію з моменту оприлюднення в установленому порядку, а нормативна грошова оцінка земель міста Харкова станом на 01.01.2013 року застосовується з 01.01.2014 року.

В пунктах 2,3 рішенням ОСОБА_1 міської ради від 25.09.2013 року №1269/13 "Про затвердження "Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станам на 01.01.2013" зазначено, що плата за землю на підставі даних "Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013" вводиться в дію з 01.01.2014 року.

Зміни до договорів оренди землі, пов'язані зі зміною розміру орендної плати, оформлюються додатковою угодою до договору оренди землі згідно з Порядком оформлення договорів оренди землі у місті Харкові.

Рішенням ОСОБА_1 міської ради від 29.12.2012 року № 960/12 затверджено Порядок оформлення договорів оренди землі у місті Харкові. Відповідно до пункту 16.4 вказаного Порядку зміни до договору оренди землі, пов'язані зі зміною розміру орендної плати, оформляються додатковою угодою до договору оренди землі. Розмір орендної плати, передбачений договором оренди землі, підлягає перегляду у випадку, також зміни нормативної грошової оцінки землі. Управління Держземагентства у м. Харкові Харківської області надає інформацію про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки у формі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки згідно з чинним законодавством.

Згідно витягу № 281 від 08.11.2013 року з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, нормативна грошова оцінка земельної ділянки за адресою: м. Харків, вул. Матросова, 8 А, складає 263870 грн.

Пунктом 5 рішення ОСОБА_1 міської ради від 25.09.2013 року №1269/13 Департамент земельних відносин ОСОБА_1 міської ради зобов'язано попередити всіх землекористувачів (орендарів) земельних ділянок, реєстрація яких у Державному земельному кадастрі не здійснена, про необхідність приведення розміру плати за землю відповідно до вимог чинного законодавства.

ОСОБА_1 міська рада рішенням №960/12 від 29.12.2012 р. затвердила Порядок оформлення договорів оренди землі у м. Харкові.

Відповідно до п. 36 договору оренди землі зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір розв'язується у судовому порядку.

Департамент земельних відносин ОСОБА_1 міської ради рекомендованим поштовим відправленням 19.12.2013 року направив на адресу відповідача проект Додаткової угоди до Договору оренди разом із листом - пропозицією за вих. № 1447/0/30-13 від 19.12.2013 р.

Згідно статті 2 Закону України "Про оренду землі" відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України ,Цивільним кодексом України , цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.

За приписами статті 11 Цивільного кодексу України цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов'язки. Підставами виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема, є договори та інші правочини.

За приписами статей 126 , 206 Земельного кодексу України використання землі в Україні є платним, оренда землі оформляється договором, який реєструється відповідно до закону.

Статтею 13 Закону України "Про оренду землі" встановлено, що договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Згідно статті 15 Закону України "Про оренду землі" однією із істотних умов договору оренди землі є орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.

Землекористувачі зобов'язані своєчасно сплачувати земельний податок або оренду плату (стаття 96 Земельного кодексу України ).

Відповідно до пункту 289.1 статті 289 Податкового кодексу України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

В статті 13 Закону України "Про оцінку земель" зазначено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Згідно зі статтею 15 цього Закону підставою для проведення оцінки земель (бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.

Органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими для виконання на відповідній території (стаття 144 Конституції України ).

За змістом статті 73 Закону України "Про місцеве самоврядування" акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної в місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами, організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Згідно п. 2.1., п. 2.2. Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 р., затвердженого рішенням ОСОБА_1 міської ради від 25.09.2013 р. за №1269/13, Департамент земельних відносин на підставі п. 4 статті 33 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" є власником програмного комплексу "Нормативна грошова оцінка земель міста Харкова станом на 01.01.2013", здійснює загальну координацію робіт з визначення орендної плати за землю в місті Харкові згідно з рішенням ОСОБА_1 міської ради від 03.07.2013 р. за №1209/13, здійснює розрахунки розміру орендної плати за землю та безпосереднє виконання робіт з укладання договорів оренди землі та додаткових угод до них, веде моніторинг виконання умов договорів оренди землі.

Відповідно до п. 3.1., п. 3.2. зазначеного Порядку зміна нормативної грошової оцінки земель є підставою для внесення змін до договору оренди землі. Зміни до договору оренди землі оформлюються додатковою угодою.

З приписів частин 1, 2 статті 21 Закону України "Про оренду землі" вбачається, що орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Відповідно до частини 1 статті 632 Цивільного кодексу України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, визначених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.

Згідно з пунктами 34, 35 частини 1 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування" до виключної компетенції міської ради належить вирішення на пленарних засіданнях питань регулювання земельних відносин, затвердження відповідно до закону ставок земельного податку, розмірів плати за користування природними ресурсами, що є у власності відповідних територіальних громад.

Підпунктом «б» п. 13 договору оренди землі розмір орендної плати переглядається у разі зміни розміру земельного податку, підвищення цін, тарифів.

Статтею 288 Податкового кодексу України встановлено, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Розмір орендної плати встановлюється в договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою: для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом; для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом, та не може перевищувати: для земельних ділянок, наданих для розміщення, будівництва, обслуговування та експлуатації об'єктів енергетики, які виробляють електричну енергію з відновлюваних джерел енергії, включаючи технологічну інфраструктуру таких об'єктів (виробничі приміщення, бази, розподільчі пункти (пристрої), електричні підстанції, електричні мережі), - 3 відсотки нормативної грошової оцінки; для земельних ділянок, які перебувають у державній або комунальній власності та надані для будівництва та/або експлуатації аеродромів - чотирикратний розмір земельного податку, що встановлюється цим розділом; для інших земельних ділянок, наданих в оренду, - 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

Отже, встановлення статтею 288 Податкового кодексу України граничних розмірів річної орендної плати за земельну ділянку є підставою для приведення положень спірного договору оренди земельної ділянки у відповідність до вимог закону в частині визначення розміру орендної плати.

Статтею 651 Цивільного кодексу України встановлено, що зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.

Як зазначено в резолютивній частині рішення Конституційного Суду України від 9 липня 2002 року у справі щодо офіційного тлумачення положення частини 2 статті 124 Конституції України (справа про досудове врегулювання спорів), положення частини 2статті 124 Конституції України щодо поширення юрисдикції судів на всі правовідносини, що виникають у державі, в аспекті конституційного звернення необхідно розуміти так, що право особи (громадянина України, іноземця, особи без громадянства, юридичної особи) на звернення до суду за вирішенням спору не може бути обмежене законом, іншими нормативно-правовими актами.

Таким чином, нормами чинного законодавства передбачена можливість зміни умов договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у цих правовідносинах, що розглядаються.

Аналогічна правова позиція викладена, зокрема, в постановах Верховного Суду України від 20.11.2012 р. у справі №28/5005/640/2012, від 20.08.2013 р. у справі №5009/3430/12.

До позовної заяви ОСОБА_1 міською радою додатні витяг з технічної документації № 281 від 08.11.2013 року, розрахунок розміру орендної плати № 1119/14, лист - пропозиція щодо змін умов договору оренди землі, лист-пропозиція про державну реєстрацію договору оренди землі та додаткової угоди до договору оренди землі.

З урахуванням системного аналізу зазначених вище норм та матеріалів справи, суд дійшов висновку про те, що нормами чинного законодавства передбачена можливість зміни умов договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у цих правовідносинах, що розглядаються; відповідач ухиляється від укладання додаткової угоди до договору оренди землі стосовно зміни розміру орендної плати, а тому позовні вимоги в зазначеній частині підлягають задоволенню.

При цьому позовні вимоги підлягають задоволенню шляхом внесення зміни до пунктів 2, 5, 9 договору оренди земельної ділянки, укладеного між ОСОБА_1 міською радою та ОСОБА_2 18.02.2005 року, зареєстрованого 18.02.2005 року за № 6917/05, а саме: доповнення пункту 2 «(редакція по договору). Кадастровий номер земельної ділянки 6310136900:05:004:0011."; пункт 5 викласти в наступній редакції: «Нормативна грошова оцінка земельної ділянки відповідно до витягу з технічної документації № 281 від 08.11.2013 р. становить 263870 грн. (двісті шістдесят три тисячі вісімсот сімдесят гривень); пункт 9 договору викласти в наступній редакції: "Орендна плата за земельну ділянку вноситься Орендарем щомісячно у грошовій формі на рахунок управління Державної казначейської служби України у м. Харкові Харківської області. Інформація щодо реквізитів отримується у відповідному органі державної податкової служби за місцем знаходження земельної ділянки. Розмір орендної плати за земельну ділянку згідно з розрахунком № 1119/14 від 06.12.2013 р. на рік становить 6,4 % від її нормативної грошової оцінки і складає 16887,68 грн. (шістнадцять тисяч шістсот вісімсот вісімдесят сім гривень шістдесят вісім копійок) або в місяць 1407,31 грн. (одна тисяча чотириста сім гривень тридцять одна копійка)".

З приводу позовних вимог позивача щодо внесення змін до інших пунктів договору оренди землі, суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Такі інші вимоги позивача не підлягають задоволенню, оскільки вони частково дублюються з укладеними умовами договору та частково зводяться до покладення на відповідача додаткових обов'язків, не передбачених умовами спірного договору.

Стаття 19 Конституції України встановлює, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Згідно п.3 ч.1 ст. 3 ЦК України однією із загальних засад цивільного законодавства є свобода договору.

Статтею 627 ЦК України передбачено, що відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу , інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.

Свобода договору означає право громадян або юридичних осіб вступати чи утримуватися від вступу у будь-які договірні відносини. Свобода договору проявляється також у можливості наданій сторонам за взаємною згодою визначати умови такого договору, змінювати ці умови також за взаємною згодою або утримуватись від пропозицій про їх зміну.

Позивачем не надано доказів того, що необхідність внесення запропонованих змін в інші пункти договору визначена законодавством.

Крім того, у позовній заяві взагалі не обґрунтовано необхідність внесення змін до пунктів договору, які не стосуються зміни нормативної грошової оцінки землі, позовні вимоги у цій частині не містять посилання на будь-які умови договору чи положення статей 651 , 652 Цивільного кодексу України , що зумовлювали б виникнення підстав для внесення змін до укладеного договору оренди землі в судовому порядку за ініціативою однієї із сторін.

З огляду на викладене, позовні вимоги в частині внесення змін до інших пунктів договору не обґрунтовані, не відповідають чинному законодавству, а тому не підлягають задоволенню.

Враховуючи вищевикладене суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача підлягають частковому задоволенню.

Питання про розподіл судових витрат суд вирішує відповідно до приписів ст. 88 ЦПК України .

Керуючись ст. ст. 10 , 11 , 209 , 212 , 214 , 215 , 217 , 218 ЦПК України , суд -

В И Р І Ш И В:

Позовні вимоги ОСОБА_1 міської ради - задовольнити частково .

Внести зміни до пунктів 2, 5, 9 договору оренди земельної ділянки, укладеного між ОСОБА_1 міською радою та ОСОБА_2, 18 лютого 2005 року, зареєстрованого 18 лютого 2005 року за № 6917/05, а саме:

- пункт 2 доповнити наступним змістом «Кадастровий номер земельної ділянки 6310136900:05:004:0011.»;

- пункт 5 викласти в наступній редакції: «Нормативна грошова оцінка земельної ділянки відповідно до витягу з технічної документації № 281 від 08.11.2013 р. становить 263870 грн. (двісті шістдесят три тисячі вісімсот сімдесят гривень);

- пункт 9 викласти в наступній редакції: «Орендна плата за земельну ділянку вноситься Орендарем щомісячно у грошовій формі на рахунок управління Державної казначейської служби України у м. Харкові Харківської області. Інформація щодо реквізитів отримується у відповідному органі державної податкової служби за місцем знаходження земельної ділянки. Розмір орендної плати за земельну ділянку згідно з розрахунком № 1119/14 від 06.12.2013 р. на рік становить 6,4 % від її нормативної грошової оцінки і складає 16887,68 грн. (шістнадцять тисяч шістсот вісімсот вісімдесят сім гривень шістдесят вісім копійок) або в місяць 1407,31 грн. (одна тисяча чотириста сім гривень тридцять одна копійка)».

Стягнути з ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, на користь ОСОБА_1 міської ради, м. Харків, м-н Конституції , 7, код 04059243, судовий збір в розмірі 121 (сто двадцять одну) грн. 80 коп .

В задоволенні інших позовних вимог відмовити.

Рішення може бути оскаржене до апеляційного суду Харківської області через Комінтернівський районний суд м. Харкова протягом десяти днів з дня проголошення рішення шляхом подання апеляційної скарги.

Особи, які брали участь у справі, але не були присутні у судовому засіданні під час проголошення рішення можуть подати апеляційну скаргу протягом десяти днів з дня отримання копії цього рішення .

Суддя: ОСОБА_4

СудКомінтернівський районний суд м.Харкова
Дата ухвалення рішення26.06.2015
Оприлюднено09.07.2015
Номер документу46126124
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —641/1064/15-ц

Рішення від 26.06.2015

Цивільне

Комінтернівський районний суд м.Харкова

Онупко М. Ю.

Рішення від 26.06.2015

Цивільне

Комінтернівський районний суд м.Харкова

Онупко М. Ю.

Ухвала від 24.02.2015

Цивільне

Комінтернівський районний суд м.Харкова

Онупко М. Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні