ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ОКРУЖНИЙ
АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ
РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул.
Київська, 150, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем
України
01.09.09
Справа №2а-3653/09/1/0170
м. Сімферополь
Окружний адміністративний суд
Автономної РеспублікиКрим у складі головуючої судді Трещової О.Р., при секретарі Єлжовій Н.М.,
за участю
представника позивача -
ОСОБА_1.,
представника відповідача - ОСОБА_2
представника третьої особи -ОСОБА_3
розглянувши у відкритому судовому
засіданні адміністративну справу
за позовом Громадської організації товариства "У
Лукомор'я" до Бахчисарайської районної державної
адміністрації у АР Крим, треті особи ОСОБА_4
ОСОБА_5
про відміну розпоряджень,
ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміністративного суду Автономної
Республіки звернулася Громадська організація товариство "У
Лукомор'я" до Бахчисарайської районної державної
адміністрації у АР Крим з позовом про відміну розпоряджень Бахчисарайської
районної державної адміністрації від
24.12.2007 року № 2529 та від 29.12.2007 року № 2666.
Ухвалою Окружного адміністративного
суду Автономної Республіки Крим від 24.02.2009
року позов залишено без руху.
Ухвалою Окружного адміністративного
суду Автономної Республіки Крим від 19.03.2009
року відкрито провадження в адміністративній справі.
Ухвалою Окружного адміністративного
суду Автономної Республіки Крим від 19.03.2009 року закінчено підготовче провадження і справу
призначено до судового розгляду.
Ухвалою Окружного адміністративного
суду Автономної Республіки Крим від 25.05.2009 року до участі у справі, у якості третіх осіб, що
не заявляють вимог на предмет спору залучено ОСОБА_4 та ОСОБА_5
У судовому засіданні представник
позивача позов повністю підтримав та пояснив, що рішення Бахчисарайської
районної державної адміністрації № 2529
від 24.12.2007 року «Про надання дозволу на проведення будівельних робіт на реконструкцію котеджу № 33 з будівництвом
прибудови гр. ОСОБА_5 по вул. Набережна,18, в с. Піщане, (район бази відпочинку
"У Лукомор'я")» та від 29.12.2007 року № 2666 «Про надання дозволу на
проведення будівельних робіт на
реконструкцію 2-поверхового котеджу № 9 з будівництвом мансарди гр.ОСОБА_4. по вул. Набережна,18, в с.
Піщане, (район бази відпочинку "У Лукомор'я")» є неправомірними та підлягають відміні, оскільки порушують права членів
(дольщіків) Громадської організації
товариства "У Лукомор'я" з наступних підстав.
Представник позивача зазначив, що
база відпочинку «У Лукомор'я» є загальною долевою власністю, а згідно з ч. 1
статті 358 Цивільного кодексу України право спільної часткової власності
здійснюється співвласниками за їхньою згодою. Пояснив, що Громадська організація товариство "У Лукомор'я" не зверталась до відповідача з клопотанням
про надання дозволу на виконання будівельних робіт по реконструкції котеджу №
33та № 9 на території своєї бази, до того ж, вирішення такого питання не
відноситься до компетенції районної державної адміністрації, натомість надання
дозволу на виконання будівельних робіт відноситься до компетенції Інспекції державного
архітектурно-будівельного контролю в АРК.
У судовому засіданні представник
відповідача проти позову заперечувала,
та пояснила, що розпорядження Бахчисарайської районної державної адміністрації
у АР Крим № 2529 від 24.12.2007 року та від 29.12.2007 року № 2666 прийняті у
відповідності із діючим законодавством,
на підставі Постанови Верховної Ради АР Крим від 18.09.2002 № 241-3/02
про затвердження Регіональних правил забудови і використання територій в
Автономній Республіці Крим.
Представник відповідача зазначила,
що ОСОБА_5. звернулась з заявою до Бахчисарайської районної державної
адміністрації у АР Крим про надання дозволу на проведення будівельних
робіт на реконструкцію існуючого котеджу
№ 33 з будівництвом житлової прибудови до основного приміщення по вул.
Набережна, 18, в с. Піщане. Наголосила, що до заяви були надані документи, крім
іншого: витяг з протоколу № 3 від 16.10.2004 року загальних зборів товариства "У Лукомор'я" «Про дозвіл ПП
ОСОБА_5. здійснити реконструкцію котеджу, визначеного на плані під літерою
«г-1»; рішення виконавчого комітету
Піщанівської сільської ради від 30.04.2004 року № 21 «Про надання
дозволу на реконструкцію будинку»;
розпорядження Бахчисарайської районної державної адміністрації від
05.02.2007 року № 187 «про дозвіл на проведення проектно - вишукувальних робіт
ТОВ «У Лукомор'я» на реконструкцію, будівництво та розширення сімейної бази
відпочинку «У Лукомор'я»; свідоцтва про права власності ПП ОСОБА_5. на
дерев'яний будинок з мансардою.
Представник відповідача зазначила,
щоОСОБА_4. звернулась з заявою до Бахчисарайської районної державної
адміністрації у АР Крим про надання дозволу на проведення будівельних
робіт на реконструкцію 2-поверхового
котеджу № 9 з будівництвом мансарди на
земельній ділянці по вул. Набережна, 18, в с. Піщане. Наголосила, що до заяви
були надані документи, крім іншого: витяг з протоколу № 2 від 17.02.2007 року
загальних зборів товариства "У
Лукомор'я" «Про дозвіл ОСОБА_4. здійснити реконструкцію та розширення
котеджу № 9; рішення 9 сесії 5-го скликання Піщанівської сільської ради від
15.12.2006 року № 481 «Про надання дозволуОСОБА_4. на реконструкцію та
розширення (будівництво мансарди) котеджу № 9 на території бази відпочику "У
Лукомор'я"»; договір
купівлі-продажу долі комплексу бази відпочинку від 13.10.2006 року,
зареєстрованого в реєстрі за № 3007 .
Представник відповідача наголосила,
що позивав звертався до Бахчисарайської районної державної адміністрації за
наданням дозволу на проведення проектно - вишукувальних робіт ТОВ «У Лукомор'я»
на реконструкцію, будівництво та розширення існуючої сімейної бази відпочинку
«У Лукомор'я», який був наданий розпорядженням Бахчисарайської районної
державної адміністрації від 05.02.2007 року № 187.
Представник відповідача також пояснила, що
розпорядженнями № 1225 від 03.08.2009 року та
№ 1226 від 03.08.2009 року внесено зміни до оскаржуваних розпоряджень Бахчисарайської районної державної
адміністрації: до мотивувальної частини рішення, словосполучення «приватную власність» змінено на
«постійне користування», «ведення будівельних робіт на реконструкцію» змінено
на «реконструкцію», а назви розпоряджень викладено в новій редакції. Зазначила, що повноваження на прийняття рішень
про надання дозволів на проектно - вишукувальні роботи, будівництво об'єктів,
прийняття у експлуатацію об'єктів, реконструювання будівель, таке інше були делеговані Бахчисарайській районній
державній адміністрації Бахчисарайською районною радою та Піщанівською районною радою.
Представник третьої особи
ОСОБА_5. проти позову заперечував,
пояснив, що ОСОБА_5. одержала дозвіл
на загальних зборах товариства "У
Лукомор'я" на здійснення
реконструкції котеджу, визначеного на плані під літерою «Г-1», є власником
котеджу на підставі свідоцтва про право власності, одержала відповідні дозволи
на реконструкцію будинку, у тому числі від позивача, тому вважає позовні вимоги
безпідставними.
Вислухавши пояснення представника
позивача, представника відповідача та третьої особи, дослідивши матеріали
справи та оцінивши доказі по справі в їх сукупності, суд вважає, що позовні
вимоги не підлягають задоволенню з наступних підстав.
Згідно з частиною 1 статті 2 КАС
України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та
інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері
публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів
місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при
здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому
числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до п. 1 частини 1 статті
17 КАС України компетенція адміністративних судів поширюється на спори фізичних
чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень
(нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи
бездіяльності.
Пунктом 7 частини 1 статті 3 КАС України дано визначення суб'єктів владних
повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого
самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який
здійснює владні управлінські функції на
основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до п. 2 ст.1 Закону
України “Про місцеві державні адміністрації” N 586-XIV від 09.04.1999 року
обласні та районні райдержадміністрації є органами виконавчої влади, що
представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст, у межах
повноважень, визначених Конституцією України, та іншими законами, а також
повноважень, переданих їм сільськими, селищними, міськими радами в тому числі і
повноважень щодо вирішення питань регулювання земельних відносин.
Так як, Бахчисарайська районна
державна адміністрація, являючись
місцевим органом виконавчої влади, реалізуючи свої завдання та функції у
правовідносинах з фізичними та юридичними особами є суб'єктом владних
повноважень, а відповідно до частини 3 статті 2 КАС України у справах щодо
оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень,
адміністративні суди перевіряють, чи прийняті вони на підставі, у межах
повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України,
обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для
прийняття рішення; безсторонньо (неупереджено); добросовісно.
Тому вирішуючи справу стосовно
позовних вимог позивача щодо відміни рішень
Бахчисарайської районної державної адміністрації, яка являється
суб'єктом владних повноважень, суд зобов'язаний перевірити, чи здійснено
прийнято таке рішення на підставі закону в межах повноважень, безсторонньо та
добросовісно.
Судом встановлено, що спірні
відносини між позивачем та відповідачами виникли з приводу прийняття
Бахчисарайською районною державною адміністрацією розпорядження № 2529 від 24.12.2007 року «Про надання
дозволу на проведення будівельних робіт
на реконструкцію котеджу № 33 з будівництвом прибудови гр. ОСОБА_5 по
вул. Набережна,18, в с. Піщане, (район бази відпочинку "У Лукомор'я"»
та від 29.12.2007 року № 2666 «Про надання дозволу на проведення будівельних
робіт на реконструкцію 2-поверхового
котеджу № 9 з будівництвом мансарди
гр.ОСОБА_4. по вул. Набережна,18, в с. Піщане, (район бази відпочинку
"У Лукомор'я"».
Перевіряючи обґрунтованість та
законність дій відповідача судом встановлено наступне.
Громадська організація товариство
"У Лукомор'я" є юридичною
особою, зареєстрованою Бахчисарайським районним управлянням юстиції 25.04.2001
року, Бахчисарайською районною державною
адміністрацією 25.04.2001 року з ідентифікаційним кодом юридичної особи
25871285, що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи
серії А00 № 571282 від 08.08.2007 року (заміненого), довідкою відділу
статистики у Бахчисарайському районі з Єдиного державного реєстру підприємств
та організацій № 41-15-01-31-/140\, свідоцтвом про реєстрацію об'єднання громадян (а.с.17,18,19).
Відповідно до Статуту Громадської
організації товариства "У Лукомор'я" , затвердженого зборами
засновників від 24.01.2001 року, зареєстрованого Бахчисарайським районним
управлянням юстиції (зі змінами та доповненнями) товариство є організацією, що
об'єднує власників майна цілісного майнового комплексу сімейної бази "У
Лукомор'я".
Судом встановлено, що Товариству
"У Лукомор'я" у постійне
користування на підставі рішення Піщанівської сільської ради від 30.08.2001
року № 4-640 надано земельну ділянку площею 1,8312 гектарів для розміщення
сімейної бази відпочинку "У Лукомор'я", про що видано Державний Акт
на право постійного користування землею серії II-КМ № 002700 від 19.12.2001 року.
Відповідно до Акту від 19.02.2002
року державної технічної комісії по прийманню закінченого будівництвом об'єкта
в експлуатацію, затвердженого розпорядженням Бахчисарайської районної державної адміністрації № 98-р від
22.02.2002 року прийнято в експлуатацію перший пусковий комплекс сімейної бази
відпочинку "У Лукомор'я" на 120 дорослих та 80 дитячих місць.
Розпорядженням Бахчисарайської районної державної
адміністрації від 04.03.2002 року №
124-Р передбачено: оформити документи про право колективної власності на
сімейну базу відпочинку «У Лукомор'я» на ім'я Громадської організації
товариства «У Лукомор'я» , видати свідоцтво про право колективної власності на
ім'я Громадської організації товариства «У Лукомор'я».
Згідно Свідоцтва про право
власності від 04.03.2002 року база відпочинку «У Лукомор'я» станом на 2002 рік
належала Громадській організації товариства «У Лукомор'я» на праві колективної
власності
Судом встановлено, що
Розпорядженням Бахчисарайської
районної державної адміністрації від
08.07.2002 року № 401-Р передбачено: оформити документи про право власності на
будівлі та споруди сімейної бази
відпочинку «У Лукомор'я», розташованої по вул. Набережна,18, в с. Піщане
приватним особам та підприємствам -дольщікам згідно зі списком, що є додатком
до розпорядження, видати свідоцтва про право власності на будівлі та споруди
згідно зі списком, що є додатком до розпорядження.
У пункті 11 додатку до
розпорядження Бахчисарайської районної державної адміністрації від 08.07.2002 року № 401-Р значиться
Приватний підприємець ОСОБА_5 яка є власницею дерев'яного будинку з мансардою
літера -Г, тобто 4/1000 долі від загального обсягу.
З матеріалів справи вбачається, що
рішенням виконавчого комітету
Піщанівської сільської ради від 18.03.2005 року № 335 «Про
погодження ТОВ "У Лукомор'я"
проектно-вишукувальних робіт бази
відпочинку» після розгляду клопотання ТОВ "У Лукомор'я" про надання дозволу на реконструкцію,
будівництво та розширення об'єктів для відпочинку на земельній ділянці бази відпочинку "У
Лукомор'я", погоджено ТОВ "У
Лукомор'я" проектно -вишукувальні роботи
по базі відпочинку "У Лукомор'я": реконструкція, будівництво
та розширення об'єктів для відпочинку за адресою: по вул. Набережна,18, в с. Піщане.
01.11.2006 року Громадська
організація товариство "У Лукомор'я" звернулась до Бахчисарайської
районної державної адміністрації з
листом про надання дозволу на проведення проектно -вишукувальних робіт по реконструкції, будівництву та розширенню
існуючої бази відпочинку "У Лукомор'я": реконструкція існуючих
котеджів № 33, № 9 та іншого.
Розпорядженням Бахчисарайської районної державної
адміністрації від 15.02.2007 року № 187
надано дозвіл на проведення проектно - вишукувальних робіт ТОВ «У Лукомор'я» на
реконструкцію, будівництво та розширення існуючої сімейної бази відпочинку «У
Лукомор'я» по вул. Набережна,18, в с. Піщане: у
тому числі існуючих котеджів №
33, № 9.
Перевіряючи законність та
обґрунтованість позовних вимог позивача
про скасування розпоряджень
Бахчисарайської районної державної адміністрації від 24.12.2007 року № 2529 та від 29.12.2007
року № 2666 судом встановлено наступне.
Акт державного чи іншого органу -
це юридична форма рішень цих органів, тобто офіційний письмовий документ, який
породжує певні правові наслідки, спрямований на регулювання тих чи інших
суспільних відносин і має обов'язковий характер для суб'єктів цих відносин.
Залежно від компетенції органу,
який прийняв такий документ, і характеру та обсягу відносин, що врегульовано ним,
акти поділяються на нормативні і такі, що не мають нормативного характеру,
тобто індивідуальні.
Підставами для визнання акта
протиправним є невідповідність його вимогам чинного законодавства та/або
визначеній законом компетенції органу, який видав цей акт. Обов'язковою умовою
визнання акта недійсним є також порушення у зв'язку з прийняттям відповідного
акта прав та охоронюваних законом інтересів осіб.
Судом встановлено, що
розпорядженням Бахчисарайської районної державної адміністрації № 2529 від 24.12.2007 року «Про надання
дозволу на проведення будівельних робіт
на реконструкцію котеджу № 33 з будівництвом прибудови гр. ОСОБА_5. по
вул. Набережна,18, в с. Піщане, (район бази відпочинку "У Лукомор'я")»
після розгляду заяви гр. ОСОБА_5. їй дозволено
проведення будівельних робіт на
реконструкцію котеджу № 33 з будівництвом прибудови, загальною площею -257,0
м?, жилою площею - 134,6 м ? по вул. Набережна,18, в с. Піщане, (район бази
відпочинку "У Лукомор'я"), а п. 2 Розпорядження гр. ОСОБА_5. рекомендовано
до початку проведення будівельних робіт
зареєструвати об'єкт у Інспекції Державного архітектурно-будівельного
контролю.
Суд не погоджується з доводами
позивача, що зазначене рішення порушує права дольових учасників (власників)
оскільки Громадська організація товариство «У Лукомор'я» не надавала згоду на
проведення таких робіт та не зверталася до відповідача з клопотанням на
реконструкцію котеджу № 33 за таких підстав.
Судом встановлено, що відповідно до
Акту приймання - передачі виділеної долі
із загальної власності цілісного майнового комплексу бази відпочинку «У
Лукомор'я» по вул. Набережна,18, в с.
Піщане від 29.04.2002 року ОСОБА_5. виділено дерев'яний будинок з мансардою №
33 літера «Г-1».
Право приватної власності ОСОБА_5.
на дерев'яний будинок з мансардою літ
«Г-1» по вул. Набережна,18, в с. Піщане, що складає 4/1000 долі бази відпочинку
"У Лукомор'я", підтверджується свідоцтвом про право власності від
08.07.2002 року а також повідомленням на запит суду КРП «Сімферопольське
міжміське бюро реєстрації та технічної інвентаризації» від 02.07.2009 року №
6708/15.
Виходячи з п. 1.7 Протоколу № 3 від
16.10.2004 року загальних зборів товариства "У Лукомор'я" вбачається,
що загальні збори товариства "У
Лукомор'я" одноголосно прийняли рішення про дозвіл ПП Плачинда здійснити
реконструкцію котеджу, визначеного на плані під літерою «Г-1».
Отже, судом з матеріалів справи
встановлено, що позивачем, всупереч наданим поясненням, надано дозвіл на
здійснення ОСОБА_5. реконструкції котеджу №33
визначеного на плані під літерою «Г-1».
Рішенням виконавчого комітету Піщанівської сільської ради від 30.04.2004
року № 21 «Про надання дозволу на реконструкцію будинку» дозволено ОСОБА_5.
реконструкцію будинку № 33, розташованого
в с. Піщане, вул. Набережна,18.
До того ж, волевиявлення позивача
на проведення реконструкції котеджу №33
підтверджується й його особистим зверненням до Бахчисарайської районної
державної адміністрації з клопотанням
від 01.11.2006 року про надання дозволу на проведення проектно -вишукувальних
робіт по реконструкції, будівництву та
розширенню існуючої бази відпочинку "У Лукомор'я": реконструкція
існуючих котеджів № 33, № 9 та іншого.
Розпорядженням Бахчисарайської районної державної
адміністрації від 15.02.2007 року № 187
надано дозвіл на проведення проектно - вишукувальних робіт ТОВ «У Лукомор'я» на
реконструкцію, будівництво та розширення існуючої сімейної бази відпочинку «У
Лукомор'я» по вул. Набережна,18, в с. Піщане: у
тому числі існуючих котеджів №
33, № 9.
Крім того, Інспекцією державного
архітектурно-будівельного контролю Бахчисарайського району у відповідності з
проектною документацією ОСОБА_5. видано дозвіл № 94 від 24.12.2007 року на
здійснення будівельних робіт по
реконструкції котеджу № 33 з будівництвом прибудови в с. Піщане, вул.
Набережна,18.
За таких обставин, суд вважає
безпідставним твердження позивача, що ним не надавалася згода на проведення
ОСОБА_5. реконструкції котеджу, визначеного на плані під літерою «Г-1», а
звернення позивача до Бахчисарайської районної державної адміністрації з клопотанням про реконструкцію котеджу № 33
безпосередньо підтверджує й намірі Громадської організації товариства «У
Лукомор'я» дозволити ОСОБА_5. реконструювання зазначеного котеджу,
власницею якого вона являлась.
Судом встановлено, що
розпорядженням Бахчисарайської районної державної адміністрації від 29.12.2007 року № 2666 «Про надання
дозволу на проведення будівельних робіт
на реконструкцію 2-поверхового котеджу № 9 з будівництвом мансарди гр.ОСОБА_4. по вул. Набережна,18, в с.
Піщане, (район бази відпочинку "У Лукомор'я")» після розгляду заяви гр. ОСОБА_4. їй
дозволено проведення будівельних
робіт на реконструкцію котеджу № 9 з
будівництвом мансарди по вул. Набережна,18, в с. Піщане (район бази відпочинку
"У Лукомор'я"), а п. 2 Розпорядження гр.ОСОБА_4. рекомендовано до
початку проведення будівельних робіт
зареєструвати об'єкт у Інспекції Державного архітектурно-будівельного
контролю.
Суд не погоджується з доводами
позивача, що зазначене рішення порушує права дольових учасників (власників)
оскільки Громадська організація товариство «У Лукомор'я» не надавала згоду на
проведення таких робіт та не зверталася до відповідача з клопотанням на
реконструкцію котеджу № 33 за таких підстав.
Як зазначалося раніше
Розпорядженням Бахчисарайської районної державної адміністрації від 08.07.2002 року № 401-Р передбачено:
оформити документи про право власності на будівлі та споруди сімейної бази відпочинку «У Лукомор'я»,
розташованої по вул. Набережна,18, в с. Піщане приватним особам та підприємствам
-дольщікам згідно зі списком, що є додатком до розпорядження, видати свідоцтва
про право власності на будівлі та споруди згідно зі списком, що є додатком до
розпорядження.
У пункті 6 додатку до розпорядження
Бахчисарайської районної державної адміністрації від 08.07.2002 року № 401-Р
значиться Приватний підприємець ОСОБА_6, який був власником житлового корпусу літера - «Н» та житлового
корпусу літера - «И», тобто 56/1000 долі від загального обсягу.
За договором купівлі-продажу від
13.10.2006 року між ОСОБА_6(продавець) та ОСОБА_4. (покупець), остання придбала
33/1000 долі комплексу бази відпочинку, що знаходиться за адресою с. Піщане,
вул. Набережна,18, а саме житловий корпус, позначений на плані під літерою «Н»
загальною площею 90,6 м?.
Право приватної
власностіОСОБА_4. на житловий корпус
літ. «Н» по вул. Набережна,18, в с. Піщане, що складає 33/1000 долі
підтверджується також витягом з реєстру прав власності на нерухоме майно №
12405208 від 06.11.2006 року та витягом з реєстру прав власності на нерухоме
майно № 211632932 від 22.01.2009 року.
Рішенням виконавчого комітету Піщанівської сільської ради від 15.12.2006
року № 481 «Про надання дозволу гр.ОСОБА_4. виконання робіт по реконструкції та
розширенню (будівництво мансарди) котеджу № 9 на території бази відпочинку
"У Лукомор'я"» погоджено
ОСОБА_4. реконструкцію котеджу № 9, розташованого в с. Піщане, вул. Набережна,18.
Виходячи з п. 7 Протоколу № 2 від
17.02.2007 року загальних зборів товариства "У Лукомор'я" вбачається,
що загальні збори товариства "У
Лукомор'я" одноголосно прийняли рішення про дозвіл гр.ОСОБА_4. здійснити
реконструкцію та розширення котеджу № 9.
Отже, судом з матеріалів справи
встановлено, що позивачем, всупереч наданим поясненням, надано дозвіл на
здійсненняОСОБА_4. реконструкції та
розширення котеджу №9.
Рішенням виконавчого комітету Піщанівської сільської ради від 30.04.2004
року № 21 «Про надання дозволу на реконструкцію будинку» дозволено ОСОБА_5.
реконструкцію будинку № 33, розташованого
в с. Піщане, вул. Набережна,18.
До того ж, волевиявлення позивача
на проведення реконструкції та розширення котеджу № 9 підтверджується й його
особистим зверненням до Бахчисарайської районної державної адміністрації з клопотанням від 01.11.2006 року про надання
дозволу на проведення проектно -вишукувальних робіт по реконструкції, будівництву та розширенню
існуючої бази відпочинку "У Лукомор'я": реконструкція існуючих
котеджів № 33, № 9 та іншого.
Розпорядженням Бахчисарайської районної державної
адміністрації від 15.02.2007 року № 187
надано дозвіл на проведення проектно - вишукувальних робіт ТОВ «У Лукомор'я» на
реконструкцію, будівництво та розширення існуючої сімейної бази відпочинку «У
Лукомор'я» по вул. Набережна,18, в с. Піщане: у
тому числі існуючих котеджів №
33, № 9.
Крім того, Інспекцією державного
архітектурно-будівельного контролю Бахчисарайського району у відповідності з
проектною документацієюОСОБА_4. видано
дозвіл № 07 від 08.01.2008 року на здійснення будівельних робіт по реконструкції 2-поверхового котеджу № 9 з
будівництвом мансарди в с. Піщане, вул.
Набережна,18.
За таких обставин, суд вважає
безпідставним твердження позивача, що ним не надавалася згода на
проведенняОСОБА_4. реконструкції та розширення котеджу № 9, визначеного на
плані під літерою «Н», а звернення позивача до Бахчисарайської районної
державної адміністрації з клопотанням
про реконструкцію котеджу № 9 безпосередньо підтверджує й намірі Громадської
організації товариства «У Лукомор'я»
дозволити ОСОБА_4. реконструювання зазначеного котеджу, власницею якого
вона являлась.
Встановлені судом фактичні
обставини справи дозволяють зробити висновок, що при наявності відповідних
погоджень позивача на проведення реконструкції котеджу № 33, реконструкції та
розширення котеджу № 9 розпорядження Бахчисарайської районної державної
адміністрації № 2529 від 24.12.2007 року
«Про надання дозволу на проведення будівельних робіт на реконструкцію котеджу № 33 з будівництвом
прибудови гр. ОСОБА_5. по вул. Набережна,18, в с. Піщане, (район бази
відпочинку "У Лукомор'я")» від 29.12.2007 року № 2666 «Про надання
дозволу на проведення будівельних робіт
на реконструкцію 2-поверхового котеджу № 9 з будівництвом мансарди гр.ОСОБА_4. по вул. Набережна,18, в с.
Піщане, (район бази відпочинку "У Лукомор'я")» не могли порушити права інших власників
будинків, споруд бази відпочинку «У Лукомор'я»
по вул. Набережна,18, в с. Піщане.
Крім того, суд вважає, що права
позивача Громадської організації товариства "У Лукомор'я" взагалі не
порушено.
Позивач посилається, що
оскаржуваними розпорядженнями порушено його права, визначені статтею 358
Цивільного кодексу України, стосовно розпорядження правами спільної часткової
власності за згодою співвласників,
однак, судом було встановлено, що загальними зборами Громадської організації товариства «У
Лукомор'я» була надана відповідна згода на реконструкцію котеджу № 33 та
реконструкцію та розширення котеджу № 9.
Проте судом встановлено, що позивач
взагалі безпідставно посилається на зазначені вище норми цивільного законодавства.
Частиною 1 статті 358 Цивільного
кодексу України N 435-IV, 16.01.2003 дійсно передбачено, що право спільної
часткової власності здійснюється співвласниками за їхньою згодою.
У той же час судом встановлено, що
Громадська організація товариство «У Лукомор'я» не є таким співвласником, тому
її згода на користування права спільної часткової власності непотрібна.
Згідно з витягом з реєстру прав
власності на нерухоме майно № 12405208 від 06.11.2006 року об'єкт - база
відпочинку у с. Піщане по вул. Набережна, 18 поділений на 1000 частин між
фізичними та юридичними особами, в реєстрі визначено всіх власників відповідно
до частини кожного у загальному обсягу.
Суд зазначає, що Громадська
організація товариство «У Лукомор'я» не визначена у реєстрі як власник
будь-якої частини зазначеного вище майна, отже не є співвласником, а треті
особи взагалі не були зобов'язані
погоджувати з ним питання реконструкції
котеджів.
При цьому суд звертає увагу
позивача, що реєстрація прав власності на нерухоме майно (внесення запису до
Реєстру прав власності на нерухоме майно у зв'язку з виникненням, існуванням
або припиненням права власності на нерухоме майно, що здійснюється БТІ за
місцезнаходженням об'єктів нерухомого майна на підставі право встановлювальних
документів) є єдиним доказом, що підтверджує права власності особи, оскільки
такі права підлягають реєстрації, а саме
право власності виникає з моменту державної реєстрації.
Суд не погоджується з доводами
представника позивача, що Акт від 19.02.2002 року державної технічної комісії
по прийманню закінченого будівництвом об'єкта в експлуатацію,
розпорядження Бахчисарайської районної
державної адміністрації від 04.03.2002
року № 124-Р підтверджують право
власності позивача на будівлі, споруди бази відпочинку «У Лукомор'я», вважає,
що вони є неналежними доказами того, що на момент прийняття спірних
розпоряджень «У Лукомор'я» дійсно був власником будівель, споруд бази
відпочинку «У Лукомор'я».
Оскільки, як встановлено
судом, розпорядженням Бахчисарайської районної державної
адміністрації від 08.07.2002 року №
401-Р передбачено: оформити документи про право власності на будівлі та
споруди сімейної бази відпочинку «У
Лукомор'я», розташованої по вул. Набережна,18, в с. Піщане приватним особам та
підприємствам -дольщікам згідно зі списком, що є додатком до розпорядження,
видати свідоцтва про право власності на будівлі та споруди згідно зі списком,
що є додатком до розпорядження; свідоцтвом про право власності від 08.07.2002
року а також повідомленням на запит суду КРП «Сімферопольське міжміське бюро
реєстрації та технічної інвентаризації» від 02.07.2009 року № 6708/15; витягом
з реєстру прав власності на нерухоме майно № 12405208 від 06.11.2006 року та
витягом з реєстру прав власності на нерухоме майно № 211632932 від 22.01.2009
року підтверджується право власності третіх осіб, натомість реєстрація прав
власності Громадської організації товариства «У Лукомор'я» на цілісний майновий
комплекс бази відпочинку «У Лукомор'я»
на час прийняття спірних розпоряджень відсутня.
До того ж відповідно до статті 3
Закону України «Про об'єднання громадян» N 2460-XII від 16.06.1992 року громадською організацією є
об'єднання громадян для задоволення та захисту своїх законних соціальних,
економічних, творчих, вікових, національно-культурних, спортивних та інших
спільних інтересів.
Як раніше зазначалося судом
Громадська організація товариство «У Лукомор'я», за статутом, об'єднує
громадян-власників майна - цілісного майнового комплексу.
Закон України «Про об'єднання
громадян» передбачає таку понятійну
категорію, як членство в об'єднаннях громадян: членами громадських організацій,
крім молодіжних та дитячих, можуть бути особи, які досягли 14 років. Вік членів
молодіжних та дитячих громадських організацій визначається їх статутами в межах,
встановлених законами України. Громадські організації можуть не мати
фіксованого індивідуального членства. У діяльності громадських організацій у
випадках, передбачених їх статутами, можуть брати участь колективні члени.
Суд зазначає, що поняття члена громадської
організації та співвласника спільної часткової власності не є ідентичними, не є
навіть синонімічними поняттями у діючому законодавстві, члени громадської
організації не обовязково є співвласниками майна, у розумінні Цивільного
кодексу України, тому повноважєння свіввласників майна можливо здійснювати
виключно за наявності підтвердження цих прав власності.
Стосовно доводів позивача про
відсутність у до Бахчисарайської
районної державної адміністрації у АР Крим повноважень на видання оскаржуваних розпоряджень,
судом встановлено наступне.
За ч. 2 ст. 19 Конституції України
органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їх посадові особи
зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що
передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до статті 14 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» N
586-XIV, 09.04.1999 року місцеві державні адміністрації здійснюють повноваження
місцевого самоврядування, делеговані їм відповідними радами.
За п. 12 частини 1 статті 44 Закону
України «Про місцеве самоврядування в
Україні» N 280/97-ВР, 21.05.1997 районні, обласні ради делегують відповідним
місцевим державним адміністраціям повноваження щодо видачі відповідно до
законодавства забудовникам архітектурно-планувальних завдань та технічних умов
на проектування, будівництво, реконструкцію будинків і споруд, благоустрій
територій та надання дозволу на проведення цих робіт.
Забудова територій полягає в
розміщенні та здійсненні будівництва нових об'єктів, реконструкції, реставрації,
капітального ремонту, впорядкування існуючих об'єктів містобудування,
розширення та технічного переоснащення підприємств (далі - будівництво) (ч.1 статті 23 Закону України "Про
планування і забудову територій" № 1699-III від 20.04.2000 року).
За статтею 24 Закону України
"Про планування і забудову територій", в редакції, що діяла на момент
прийняття спірних розпоряджень фізичні та юридичні особи, які мають намір
здійснити будівництво об'єктів містобудування на земельних ділянках, що належать
їм на праві власності чи користування, зобов'язані отримати від виконавчих
органів відповідних рад, Київської та Севастопольської міських державних
адміністрацій, у разі делегування їм таких повноважень відповідними радами,
дозвіл на будівництво об'єкта містобудування (далі - дозвіл на будівництво).
Дозвіл на будівництво дає право замовникам на отримання вихідних даних на
проектування, здійснення проектно-вишукувальних робіт та отримання дозволу на
виконання будівельних робіт у порядку, визначеному цим Законом.
Отже, відповідно до Закону України
"Про планування і забудову територій", Закону України "Про основи
містобудування" N 2780-XII від 16.11.1992 року будівництво об'єктів
містобудування незалежно від форм власності здійснюється з дозволу відповідних
рад, які можуть делегувати це право відповідним виконавчим органам.
Згідно зі статтею 10 Закону України
«Про основи містобудування» до компетенції Автономної Республіки Крим у сфері
містобудування належить забезпечення розроблення регіональних правил забудови,
схеми планування території Автономної Республіки Крим та її окремих частин,
затвердження республіканських місцевих правил забудови населених пунктів і
територій в межах законодавства України. За статтею 21 Закону України «Про
планування і забудову територій» регіональні правила забудови після їх
погодження з відповідними органами містобудування та архітектури, охорони
культурної спадщини, земельних ресурсів, природоохоронними,
санітарно-епідеміологічними органами затверджуються відповідно Верховною Радою
Автономної Республіки Крим, обласними радами. Регіональні правила забудови є
обов'язковими для суб'єктів містобудування на території відповідного регіону,
за винятком населених пунктів, для яких рішенням сільських, селищних, міських
рад затверджені місцеві правила забудови цих населених пунктів відповідно до
статті 22 цього Закону. За статтею 22 Закону України «Про планування і забудову
територій» місцеві правила забудови розробляються для міст Києва та
Севастополя, міст обласного значення, республіканського значення Автономної
Республіки Крим.
Постановою Верховної ради
Автономної Республіки Крім від 18.09.2002 №241-3/02 затверджені «Регіональні
правила забудови та використання територій в Автономній Республіці Крим», які
на момент прийняття спірних розпоряджень Бахчисарайською районною державною адміністрацією у АР Крим
діяли в редакції постанови Верховної ради АРК
N 610-5/07 від 24.10.2007 року
За
п.1.4 Розділу IV Регіональних правил забудови і використання територій в
Автономній Республіці Крим, в редакції
на момент прийняття спірних розпоряджень, рішення на
проведення проектно-вишукувальних
робіт приймає міська рада
(за винятком міст районного значення) або у
разі делегування повноважень
- його виконавчий орган, райдержадміністрація.
Фізичними або юридичними
особами, зацікавленими у будівництві
об'єктів, підготовлені матеріали
узгодження надаються раді або у разі делегування повноважень його
виконавчому органу, райдержадміністрації, які розглядають їх, готують
і ухвалюють рішення
(розпорядження) про узгодження місця розташування і розміру земельної
ділянки. Якщо фізична або
юридична особа є користувачем (власником)
земельної ділянки, приймається рішення (розпорядження), що дозволяє виконання проектно-вишукувальних робіт на вказаній ділянці (п.1.11, п 1.12
Розділу IV Регіональних правил забудови і використання територій в Автономній
Республіці Крим, в редакції на момент прийняття
спірних розпоряджень).
Міська рада
(за винятком міст районного значення) або у разі делегування
повноважень його виконавчий орган,
райдержадміністрація в своєму
розпорядженні (рішенні) на проведення проектно-вишукувальних робіт дозволяє
відповідному органу містобудування і архітектури підготовку
архітектурно-планувального завдання (далі - АПЗ) (п.2.1 розділу IV Регіональних
правил забудови і використання територій в Автономній Республіці Крим).
Судом встановлено, що Бахчисарайською районною радою АРК рішенням
2-ї сесії 24 скликання від 20.06.2002 року «Про делегування повноважень
Бахчисарайської районної ради районній
державній адміністрації» відповідно до п.27 ч.1 статті 43, ч.1 статті 44
Закону України «Про місцеве самоврядування
в Україні» делеговано Бахчисарайській районній державній адміністрації,
повноваження, передбачені п.1-17 ч.1 статті 44
Закону України «Про місцеве
самоврядування в Україні», згідно із додатком до рішення, у тому числі,
стосовно видання забудовникам архітектурно-планувального завдання та технічних
умов на проектування, будівництво та реконструкцію будівель, споруд,
благоустрій території та надання дозволів на проведення цих робіт.
До того ж, рішенням 26 сесії V скликання Піщанівської сільської ради
Бахчисарайській районній державній адміністрації делеговано повноваження по прийняттю
рішень про надання дозволів на проектно - вишукувальні роботи, будівництво
об'єктів, прийняттю до експлуатації закінчених будівництвом об'єктів.
Судом встановлено, що
розпорядженням № 1225 від 03.08.2009 року Бахчисарайської районної державної адміністрації
внесено зміни у розпорядження Бахчисарайської районної державної
адміністрації від 29.12.2007 року № 2666
«Про надання дозволу на проведення будівельних робіт на реконструкцію 2-поверхового котеджу № 9 з
будівництвом мансарди гр.ОСОБА_4. по вул.
Набережна,18, в с. Піщане, (район бази відпочинку "У Лукомор'я")», а
саме назва розпорядження викладена в новій редакції « Про дозвіл на
реконструкцію 2-поверхового котеджу № 9 з будівництвом мансарди гр.ОСОБА_4. по вул. Набережна,18, в с.
Піщане, (район бази відпочинку "У Лукомор'я")», до мотивувальної
частини рішення - словосполучення
«приватну власність» змінено на «постійне користування», «ведення
будівельних робіт на реконструкцію» змінено на «реконструкцію».
Судом встановлено, що розпорядженням
№ 1226 від 03.08.2009 року Бахчисарайської районної державної адміністрації
внесено зміни у розпорядження
Бахчисарайської районної державної адміністрації № 2529 від 24.12.2007 року «Про надання
дозволу на проведення будівельних робіт
на реконструкцію котеджу № 33 з будівництвом прибудови гр. ОСОБА_5. по
вул. Набережна,18, в с. Піщане, (район бази відпочинку "У
Лукомор'я")», а саме назва розпорядження викладена в новій редакції «Про
дозвіл на реконструкцію котеджу № 33 з будівництвом прибудови гр. ОСОБА_5. по
вул. Набережна,18, в с. Піщане, (район бази відпочинку "У
Лукомор'я")», до мотивувальної частини рішення - словосполучення «приватну власність» змінено на «постійне
користування», «ведення будівельних робіт на реконструкцію» змінено на
«реконструкцію».
Як раніше зазначалося судом,
ОСОБА_4 ОСОБА_5. зверталися до
Бахчисарайської районної державної адміністрації з відповідними заявами про надання дозволів
на будівництво (реконструкцію), при цьому земельна ділянка була оформлена
Державним Актом на право постійного користування землею серії II-КМ № 002700 від 19.12.2001 року, до заяв
долучені відповідні витяги з протоколів загальних зборів Громадської
організації товариства "У Лукомор'я" про надання дозволів на
проведення реконструкції, розширення належних третім особам будівель; свідоцтва
про право власності на будівлі та інші документи.
Виходячи з зазначеного, суд
приходить до висновку, що розпорядження
Бахчисарайської районної державної адміністрації від 24.12.2007 року № 2529 та
від 29.12.2007 року № 2666, з урахуванням внесених до них змін є
законними, прийняті в межах компетенції
органу, є дозволами на будівництво, та не підміняють відповідних дозволів Інспекції державного
архітектурно-будівельного контролю на виконання будівельних робіт, відповідно
зі статтею 29 Закону України "Про планування і забудову територій" -
документів, що засвідчують право замовника та підрядника на виконання
підготовчих (якщо підготовчі роботи не були виконані раніше відповідно до
дозволу на виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт, підключення
об'єкта будівництва до інженерних мереж та споруд.
Як раніше встановлено судом
відповідні дозволи на виконання
будівельних робіт були отримані третіми особами окремо від Інспекції державного
архітектурно-будівельного контролю Бахчисарайського району.
Виходячи з викладених вище
обставин, суд вважає що позовні вимоги
Громадської організації товариства "У Лукомор'я" до Бахчисарайської районної державної
адміністрації задоволенню не підлягають, тому відмовляє у задоволенні позову
повністю.
Відповідно до статті 94 КАС
України, якщо судовим рішенням позивачеві відмовлено у задоволенні позову
повністю, сплачений ним судовий збір не повертається.
У зв'язку зі складністю справи
судом 01 вересня 2009 року оголошена вступна та резолютивна частина постанови,
а 07 вересня 2009 року постанова складена у повному обсязі.
На підставі викладеного, керуючись
статтями 158, 159, 160, 163 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Відмовити у задоволенні адміністративного
позову Громадської організації товариства "У Лукомор'я" повністю.
Постанова набирає законної сили
через 10 днів з дня її складення у
повному обсязі, у разі неподання заяви про апеляційне оскарження (апеляційної
скарги).
Якщо після подачі заяви про
апеляційне оскарження апеляційна скарга не подана, постанова набуває законної
сили через 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Протягом 10 днів з дня складення
постанови у повному обсязі до Севастопольського Апеляційного Адміністративного
суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим може бути
подана заява про апеляційне оскарження, після подачі якої, протягом 20 днів
може бути подана апеляційна скарга.
Апеляційна скарга може бути подана
без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається
в строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя Трещова О.Р.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 01.09.2009 |
Оприлюднено | 17.09.2009 |
Номер документу | 4615694 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Трещова О.Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні