ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13
липня 2009 року
Справа №2а-3363/09/0870
(18 год. 30 хв.)
Запорізький окружний адміністративний суд в складі:
головуючого - судді
Малиш Н.І.,
при секретарі
Рожик О.П.,
розглянув у відкритому судовому засіданні справу за
адміністративним позовом за зверненням Прокурора Заводського району м.
Запоріжжя в інтересах держави, в особі позивача Запорізького обласного
відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Приватного підприємства
«Агенція нерухомості «Кічкас» про стягнення суми адміністративно-господарських
санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування
інвалідів у 2008 р.,
за участю представників сторін:
прокурор: ОСОБА_1, посвідчення від ІНФОРМАЦІЯ_1 НОМЕР_1
від позивача: ОСОБА_2, довіреність від ІНФОРМАЦІЯ_2
НОМЕР_2
від відповідача: не з'явився,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до Запорізького окружного
адміністративного суду з позовом до Приватного підприємства «Агенція
нерухомості «Кічкас» про стягнення суми адміністративно-господарських санкцій
та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у
2008 р. у розмірі 5834 грн. 43 коп.
В позові вказано, що уповноваженими посадовими особами
Запорізького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів проведена
перевірка стану виконання ПП «Агенція нерухомості «Кічкас» ст. ст. 19, 20
Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” та
достовірність даних, вказаних у звіті про зайнятість та працевлаштування
інвалідів (форма № 10-ПІ). Відповідно до вищезазначеного звіту,
середньооблікова кількість штатних працівників, що працювали у відповідача, за
звітний період склала 9 осіб. Відповідно до норм законодавства,
середньооблікова кількість інвалідів на підприємстві Приватне підприємство
«Агенція нерухомості «Кічкас» повинна скласти 1 особу. Згідно відомостей,
наданих відповідачем, середньооблікова кількість інвалідів на підприємстві
склала 0 осіб, що є меншим ніж установлено нормативом.
Середньорічна заробітна плата на підприємстві
відповідача в 2008 році склала 11 444 грн. 44 коп.. Сума штрафних санкцій за
невиконання нормативу створення робочих місць для працевлаштування інвалідів у
кількості одного робочого місця дорівнює 5722 грн. 22 коп., що підтверджується
відповідним розрахунком. Сплату штрафних санкцій у добровільному порядку на час
проведення судового засідання відповідач не здійснив. У зв'язку із цим на
підставі ст. 20 Закону позивачем відповідачу нарахована пеня за порушення
термінів сплати адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу
щодо працевлаштування інвалідів в сумі 112 грн. 21 коп. З урахуванням
викладеного, позивач просить суд стягнути з відповідача на користь Запорізького
обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів 5 834 грн. 43 коп.
адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу щодо
працевлаштування інвалідів в 2008 році.
У судовому засіданні прокурор та представник позивача
підтримали позовні вимоги, підтвердивши зазначені в позові обставини.
Відповідач у судове засідання не з'явився, про причини
неявки суд не повідомив. Також не надав суду заяву про розгляд справи за його
відсутністю. Про дату, час та місце призначення судового засідання був
повідомлений належним чином.
Вислухавши пояснення позивача, з'ясувавши обставини
справи та перевіривши їх доказами, суд приходить до наступного висновку.
Судом встановлено, що Звітом про зайнятість та
працевлаштування інвалідів за 2008 рік середньооблікова чисельність працюючих
на підприємстві відповідача у 2008 році складала 9 осіб.
Відповідно до ст. 19 Закону “Про основи соціальної
захищеності інвалідів в Україні”
норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів на підприємстві
відповідача у 2008 році повинен складати 1 особу.
Згідно Звіту про зайнятість та працевлаштування
інвалідів, які надані відповідачем за 2008 рік вбачається, що за цей період у
відповідача працював 1 штатний працівник
Коленко Анатолій Григорович, яким відповідно до чинного законодавства
встановлена інвалідність. Протягом 2008 року від відпрацював заступником директора
ПП «Агенція нерухомості «Кічкас» чотири місяці, що є недостатнім для врахування
нормативу по працевлаштуванню інвалідів і є підставою вважати невиконаним
законодавчо встановлений норматив.
Середньорічна заробітна плата штатного працівника за
2008 рік на підприємстві відповідача складає
11 444,44 грн.
Розмір штрафних санкцій за одне незайняте робоче місце
інваліда для підприємства відповідача, згідно наданого позивачем розрахунку,
становить 5722,22 грн.
Сплату штрафних санкцій у добровільному порядку на час
проведення судового засідання відповідач не здійснив.
Згідно з ст. 20 Закону України “Про основи соціальної
захищеності інвалідів в Україні” порушення термінів сплати
адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахуванн6я пені. Пеня
обчислюється виходячи з облікової ставки НБУ, що діяла на момент сплати,
нарахованої на повну суму недоїмки за весь строк.
З урахуванням зазначеного, відповідно до розрахунку
позивача, сума пені за порушення термінів сплати адміністративно-господарських
санкцій за невиконання відповідачем нормативу щодо працевлаштування інвалідів
становить 112,21 грн.
Відповідно до ч. 8 ст. 69 ГК України підприємство з
правом найму робочої сили забезпечує визначену відповідно до Закону кількість робочих місць для
працевлаштування неповнолітніх,
інвалідів, інших категорій громадян, які потребують соціального захисту.
Відповідальність підприємства за
невиконання даної вимоги встановлюється Законом.
Частиною 1 статті 19 Закону України “Про основи
соціальної захищеності інвалідів в Україні” для підприємств, установ,
організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій
інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється
норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох
відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу
за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, -у кількості одного робочого місця.
Підприємства, установи, організації, у тому числі
підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які
використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць
для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого ч. 1 ст.
19 вказаного Закону, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунку
кількість робочих місць округлюється до цілого значення.
Виходячи з цієї норми, на підприємства, установи та
організації покладено обов'язок
самостійно встановлювати норматив робочих місць для працевлаштування
інвалідів відповідно до законодавства. Норматив створення робочих місць для
інвалідів встановлюється щорічно на весь рік, який є звітним періодом.
У відповідності до ч. 3-5 ст. 19 Закону України “Про
основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” підприємства, установи,
організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій
інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно
здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць
виходячи із вимог ст. 18 Закону. .
Виконанням нормативу робочих місць у кількості,
визначеній згідно з ч. 1 ст. 19 Закону, вважається працевлаштування
підприємством, установою, організацією, у тому числі підприємством,
організацією громадської організації інвалідів, фізичною особою, яка
використовує найману працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним.
Статтею 20 вказаного Закону передбачено, що підприємства (об'єднання),
установи і організації, де кількість
працюючих інвалідів менша, ніж встановлено нормативом, зобов'язані щорічно
сплачувати відділенням Фонду соціального захисту інвалідів штрафні санкції,
сума яких визначається у розмірі середньої річної заробітної плати на
підприємстві за кожне робоче місце, незайняте інвалідом. А для підприємств, на
яких працює від 8 до 15 чоловік, розмір штрафних санкцій визначається в розмірі половини середньорічної заробітної плати на
підприємстві.
Відповідно до п. 4 Порядку, затвердженого Постановою КМУ
від 28.12.2001р. № 1767 “Про затвердження порядку сплати підприємствами,
(об'єднаннями), установами і організаціями штрафних санкцій до відділень Фонду
соціального захисту інвалідів, акумуляції, обліку та використання цих коштів”
передбачено, що штрафні санкції сплачуються підприємствами самостійно в доход
державного бюджету на рахунки органів Державного казначейства, не пізніше 15
квітня року, що настає за звітним.
За своєю правовою природою штрафні санкції, передбачені ст.20 Закону
України “Про основи соціальної захищеності інвалідів”, є
адміністративно-господарськими санкціями.
Статтею 18 Закону України „Про основи соціальної
захищеності інвалідів в Україні” передбачено, що працевлаштування інвалідів
здійснюється центральним органом виконавчої влади з питань праці та соціальної
політики, органами місцевого самоврядування, громадськими організаціями
інвалідів.
Відповідно до п.4
ст.20 Закону України “Про зайнятість
населення” підприємства, установи, організації
незалежно від форм власності реєструються у місцевих центрах зайнятості за їх
місцезнаходженням та щомісяця подають цим центрам адміністративні дані у повному обсязі про наявність вільних
робочих місць (вакансій), у тому
числі призначених для працевлаштування
інвалідів.
З аналізу наведених норм чинного законодавства випливає,
що механізм реалізації вказаного обов'язку по працевлаштуванню інвалідів органів, визначених в статті 18 зазначеного
Закону, полягає в тому, що підприємства повинні інформувати державну службу
зайнятості та місцеві органи соціального захисту населення про вільні робочі
місця та вакантні посади, на яких може використовуватися праця інвалідів, а
вищезазначені державні органи працевлаштовують інвалідів на створені робочі
місця.
Як встановлено в ході судового розгляду справи і
підтверджується матеріалами справи,
відповідач у 2008 році не працевлаштував на підприємство жодного
інваліда, а тому норматив встановлений законом не виконав.
За період з грудня 2007 року по грудень 2008 року ПП
«Агенція нерухомості «Кічкас» не зверталося до центру зайнятості з інформацією
про наявність у нього вільних вакантних посад для інвалідів, щомісячні звіти
про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) та потребу в працівниках
(за формою № 3-ПН), в яких була б відображена потреба у інвалідах, не подавав.
Вказане підтверджується довідкою Заводського
районного центру зайнятості №
1527 від 07.07.2009 р.
Не надав відповідач суду і інших доказів створення на його підприємстві робочих місць
для працевлаштування інвалідів.
З урахуванням викладеного, суд вважає, що відповідач не
належним чином виконував свої господарські зобов'язання, оскільки органи, які
займаються працевлаштуванням інвалідів не маючи пропозиції не могли направляти
інвалідів на підприємство відповідача.
Таким чином, суд дійшов висновку, що відповідач не
довів, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для виконання нормативу
робочих місць для працевлаштування інвалідів.
У відповідності до п. 4 постанови Кабінету міністрів
України № 70 від 31.01.2007 р. “Про порядок сплати підприємствами, установами,
організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми
адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих
місць для працевлаштування інвалідів” та п. 3.7 Порядку нарахування пені та її
сплати, який затверджено наказом Міністерства праці та соціальної політики
України № 223 від 15.07.2007 р. та зареєстрований в Міністерстві юстиції
України № 552/13819 від 30.05.2007 р., у
поданій позовній заяві за невиконання нормативу щодо працевлаштування інвалідів
до відповідної судової інстанції відділення Фонду розраховує суму пені на дату
її подання.
Доказів сплати штрафних санкцій у передбаченні законом строки відповідач суду не надав.
Таким чином позовні вимоги Прокурора Заводського району
м. Запоріжжя в інтересах держави, в особі позивача Запорізького обласного
відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Приватного підприємства
«Агенція нерухомості «Кічкас» про стягнення суми адміністративно-господарських
санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування
інвалідів у 2008 р. підлягають задоволенню в повному обсязі.
Керуючись ст. ст. 2, 4, 7-12, 69-71, 158-163 КАС
України, ст. 18-20 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів
в Україні”, ст.20 Закону України “Про
зайнятість населення” , суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов за зверненням Прокурора Заводського
району м. Запоріжжя в інтересах держави, в особі позивача Запорізького
обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Приватного
підприємства «Агенція нерухомості «Кічкас» про стягнення суми
адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих
місць для працевлаштування інвалідів у 2008 р.- задовольнити повністю.
Стягнути з приватного підприємства «Агенція нерухомості
«Кічкас» (вул. Л. Чайкіної 69, м. Запоріжжя,69009; ЄДРПОУ 33009487,
р/р26002150000, МФО 313827, ЗОД «Райффайзен Банк Аваль») суму
адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих
місць для працевлаштування інвалідів у 2008 р., у розмірі 5834 (п'ять тисяч
вісімсот тридцять чотири) грн. 43 (сорок три) коп. на рахунок (р/р31212230700004,
код ЄДРПОУ 34677136, ГУДКУ у Запорізькій області, МФО 813015, код платежу
50070000 «Платежі до фонду соціального захисту інвалідів за 2008 рік».
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до
Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі в 10-ти
денний строк з дня її проголошення заяви про апеляційне оскарження і поданням
після цього протягом 20 днів апеляційної скарги, з подачею її копії до
апеляційної інстанції або в порядку ч. 5 ст. 186 КАС України.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку
подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо
було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була
подана у строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає
законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст постанови виготовлено 15 липня 2009 року.
Суддя Н.І.Малиш
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.07.2009 |
Оприлюднено | 17.09.2009 |
Номер документу | 4616391 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Малиш Н.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні