Постанова
від 19.06.2015 по справі 760/7686/15-п
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Провадження № 3-2403/15

в справі № 760/7686/15-п

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 червня 2015 року Суддя Солом'янського районного суду м. Києва Усатова І.А., при секретарі Здорик Л.В. за участю:

представника Київської міжрегіональної митниці - Келеберденко В.В.

захисника ОСОБА_2

розглянувши матеріали, які надійшли від Київської міжрегіональної митниці, про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1 у м. Київ, директора ТОВ «НПК АМАДЕЙ» (код ЄДРПОУ 39079345, , м. Київ, пр-т Повітрофлотський, 92-Б), паспорт серії НОМЕР_3, виданий 02 жовтня 1996 року Дніпровським РУГУ МВС України в місті Києві, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1, ідентифікаційний код НОМЕР_1, за порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, суд

В С Т А Н О В И В:

Відносно ОСОБА_3 25 листопада 2014 року було складено протокол №0746/10000/14 про порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України.

Згідно вказаного протоколу 30.09.2014 на митну територію України із Польщі через п/п «Ягодин-Дорогуск» м/п «Ягодин» Ягодинської митниці в автомобілі НОМЕР_4 на адресу ТОВ "НПК АМАДЕИ" (код ЄДРПОУ 39079345, м. Київ проспект Повітрофлотський, 92-Б) ввезено вантаж «вироби із чорних металів, фольга, генератори, плити ДСП, каталоги тощо, в асортименті згідно інвойсу № 5-250914», загальною вагою брутто 15 544 кг,189 місць.

Підставою для переміщення вказаного вантажу через митний кордон

України були: попередня митна декларація (ПД) одержувача ТОВ НПК АМАДЕЙ" від 25.09.2014 №100270000/2014/848156, а також товаросупровідні документи: СМR № 0914, інвойс від 25.09.2014 № 5-250914 з зазначенням вартості товару - 13 311,70 доларів США. Зазначені товари переміщено на виконання угоди від 22.07.01 №0505/2-US та додатка до неї -специфікації № АМ2523, укладених між ТОВ "НПК АМАДЕЙ" та компанією «Northpoint Commerce LLP» (175 Darkes Lane, Suite B, 2 nd Floor, Potters Bar Hertfordshire, EN 6 1BW, Велика Британія) в особі директора ТОВ «НПК АМАДЕЙ» громадянина України ОСОБА_3.

Після прибуття в зону діяльності Київської регіональної митниці зазначені товари були заявлені у вільний обіг на митному посту «Столичний» за МД №100270004/2014/341758 шляхом подання електронної декларації.

Разом із вказаною митною декларацією до митниці були надані наступні документи: договір від 21.05.2013 № 21/05/13, CMR № 0914, інвойс від 25.09.2014 № 5-250914 та інші необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в графі 44 вказаної митної декларації.

Київською регіональною митницею Міндоходів, з метою перевірки законності ввезення на митну територію України із Польщі вищезазначених товарів, одержувачем якого виступало ТОВ «НПК АМАДЕЙ» в установленому порядку було направлено запит до митних органів Республіки Польща.

Листом від 16.02.2015р. №5166/7/99-99-07-16-10-77 Державною фіскальною службою України до Київської митниці ДФС було надіслано відповідь, отриману від митних органів Республіки Польща запит про надання адміністративної допомоги у проведенні перевірки законності ввезення вищезазначеного товару. Митні органи Польщі інформували про те, що товари оформлені в процедурі транзит із Німеччини та в експортній процедурі із Польщі за експортними деклараціями: 14PL301010E0435424, 14DE745504603119E4, 14DE505304635112E5, 14DE485104235398E2, 14DE410604498953E3, та відправлено на автомобілі НОМЕР_4 в Україну за ТІR Carnet #UX.74432279.

Митні органи Республіки Польщі надіслали копію експортної декларації MRN №14PL301010E0435424 та електронний витяг щодо TIR Carnet №UX.74432279 з зазначенням даних щодо вищевказаних декларацій.

Згідно даних зазначених в експортній декларації MRN №14PL301010E0435424 в Україну відправлено товар «вентиляційні решітки, обудова до решітки» по кількості - 3 місця, вагою брутто - 730 кг. Вартість відправленого товару згідно №14PL301010E0435424 становить - 4 968,26 євро. Зазначені товари, а саме «вентиляційні решітки, обудова до решітки» по кількості та найменуванню відповідає товару №7 в митній декларації №100270004/2014/341758 від 01.10.2014.

При цьому, вартість зазначеного товару згідно інвойсу від 25.09.2014 №5-250914 становить 670,80 дол. США.

Неодноразові запрошення прибути до Київської митниці для надання пояснень з приводу порушення митних правил, директором ТОВ «НПК АМАДЕЙ» ОСОБА_3 були проігноровані.

У зв'язку з викладеним, митний орган вважає, що товари «вентиляційні решітки, обудова до решітки» вагою брутто - 730 кг, із загальної кількості переміщених товарів вартість яких згідно отриманої експортної декларації становить - 4 968,26 євро, зо згідно курсу НБУ станом на дату переміщення вантажу через митний кордон України (30.09.2014) складає - 81 651,81 грн., були переміщені через митний кордон України, з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення, документів, які містять неправдиві дані, необхідні для визначення їх митної вартості.

В судовому засіданні представник особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_3 - ОСОБА_2, просив провадження в справі закрити, посилаючись на те, що ОСОБА_3 на момент розмитнення вказаних товарів, вже не був директором ТОВ «НПК «Амадей».

Враховуючи викладене вище, просить закрити провадження в справі у зв'язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

Представник митного органу в судовому засіданні підтримав позицію Київської міської митниці ДФС та просив притягнути ОСОБА_3 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України, посилаючись на те, що матеріали адміністративної справи містять достатньо доказів на підтвердження порушення митних правил з боку останнього.

Заслухавши учасників судового розгляду, дослідивши матеріали справи, суддя приходить до висновку про відсутність у діях ОСОБА_3 порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, та закриття провадження в справі, виходячи з наступного.

Відповідно до статті 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів , транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред'явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення , а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи МК чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Частиною першою статті 483 МК України передбачено відповідальність особи за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару, згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Відповідно до статті 459 МК України, суб'єктами відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення правопорушення досягли 16-річного віку, а також посадові особи підприємств.

Суб'єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.

Згідно ст. 489 МК України обставинами, що підлягають з»ясуванню при розгляді справи про порушення митних правил є в тому числі і чи була винна дана особа в його вчиненні.

Таким чином, основним безпосереднім об'єктом є встановлений порядок переміщення товарів та ТЗ через митний кордон України.

Об'єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, розуміється активна поведінка (вчинок) особи.

Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, шляхом подання до митного органу України підроблених документів, які містять неправдиві дані.

Необхідно враховувати, що підставою для переміщення предметів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митниці на пропуск предметів через митний кордон. Законодавчими актами встановлено, зокрема, що це можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, товарно-супровідні документи, дозвіл відповідних державних органів тощо.

Документами, що містять неправдиві дані, є такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості предметів, щодо їх відправника чи одержувача, щодо держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, тощо не відповідають дійсності:

- недійсні документи, тобто документи, що втратили юридичну силу.

Суб'єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.

Порядок митного оформлення передбачений ст.ст. 246 -269 МК України, так згідно ч.1 ст. 248 МК України митне оформлення розпочинається з моменту подання органу доходів і зборів декларантом або уповноваженою ним особою митної декларації або документа, який відповідно до законодавства її замінює, та документів, необхідних для митного оформлення, а в разі електронного декларування - з моменту отримання органом доходів і зборів від декларанта або уповноваженої ним особи електронної митної декларації або електронного документа, який відповідно до законодавства замінює митну декларацію .

Між тим, Митний кодекс України нормою ст. 257 вичерпно формулює поняття «декларування», яке здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Заявлення таких відомостей здійснюється за встановленою законом формою в ході процедури декларування, повноваженнями щодо якого відповідно до положень ст. 265 МК України наділений декларант. Виходячи з аналізу цих положень, особа може брати участь у митних відносинах як декларант у двох випадках: коли вона особисто здійснює декларування товарів або як його власник або як уповноважений власником. Декларант може здійснювати декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення самостійно або уповноважувати інших осіб на здійснення декларування від свого імені.

У разі самостійного декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення декларантом передбачену цим Кодексом відповідальність за вчинення порушення митних правил у повному обсязі несе декларант.

Особа, уповноважена на декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення від імені декларанта, має такі самі обов'язки, права і несе таку саму відповідальність, що й декларант.

Таким чином, представник власника товару підлягає відповідальності лише у тому випадку, коли він здійснював декларування товару або з метою приховування від митного контролю особисто вчиняв будь-які дії, що складають об'єктивну сторону такого порушення. При цьому таке діяння за суб'єктивною стороною характеризується прямим умислом на подання митному органу документів, що містять неправдиві дані.

Як вбачається на митну територію України вантаж було ввезено 30.09.2014 року, після прибуття у зону діяльності Київської регіональної митниці, зазначені товари були заявлені у вільний обіг на митному посту «Столичний» за МД №100270004/2014/341758 шляхом подання електронної декларації. Разом із вказаною митною декларацією до митниці були надані наступні документи: договір від 21.05.2013 № 21/05/13, CMR № 0914, інвойс від 25.09.2014 № 5-250914 та інші необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в графі 44 вказаної митної декларації.

З метою повного, всебічного та об'єктивного вирішення даної справи, судом було направлено запити до реєстраційної служби Головного територіального управління юстиції у м. Києві, територіального органу податкової інспекції та Пенсійного фонду України за зареєстрованим місцезнаходженням ТОВ «НПК «АМАДЕЙ» щодо періоду перебування ОСОБА_3 на посаді керівника ТОВ «НПК «АМАДЕЙ».

Згідно відповіді органу державної реєстрації, до якого додано витяги з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, ОСОБА_3 перебував на посаді керівника ТОВ «НПК «АМАДЕЙ» з 04.02.2014р. по 18.09.2014р. На даний момент керівником вказаної юридичної особи є інша особа а саме з 19.09.2014 року - ОСОБА_6.

Згідно відповіді Державної податкової інспекції у Соломянському районі ГУ ДФС у м. Києві № 8645/9/26-58-18-04-02 від 15.06.2015р., ОСОБА_3 значився керівником ТОВ «НПК «АМАДЕЙ» з 05.02.2014 року по 25.09.2014 року, нарахування та сплата єдиного внеску ТОВ «НПК «АМАДЕЙ» стосовно ОСОБА_3 здійснювались в період з червня по вересень 2014р.

Згідно відповіді управління Пенсійного фонду України № 2824/61-5-18 від 12.06.2015р., ОСОБА_3 значився керівником ТОВ «НПК «АМАДЕЙ» з 04.02.2014 року по 18.09.2014 року . В подальших звітах керівником значиться інша особа.

Згідно митної декларації декларантом є ОСОБА_7

Виходячи з вищевикладеного, на момент митного оформлення вищезазначеного вантажу, порядок, якого передбачений ст.ст. 246 -269 МК України, так згідно ч.1 ст. 248 МК України митне оформлення розпочинається з моменту подання органу доходів і зборів декларантом або уповноваженою ним особою митної декларації або документа, який відповідно до законодавства її замінює, та документів, необхідних для митного оформлення, а в разі електронного декларування - з моменту отримання органом доходів і зборів від декларанта або уповноваженої ним особи електронної митної декларації або електронного документа, який відповідно до законодавства замінює митну декларацію на підставі наступних документів:

-попередньої митної декларації(ПД) одержувача ТОВ «НПК АМАДЕЙ" від 29.09.2014 №100270000/2014/848156,

- товаросупровідних документів: СМR № 0914 від 29.09.2014 року, інвойс від 25.09.2014 № 5-250914 з зазначенням вартості товару - 13 311,70 доларів США, керівником ТОВ «НПК «АМАДЕЙ» ОСОБА_3 не був та не міг вчинити порушення митних правил - подати документи, які містять неправдиві дані, необхідні для визначення митної вартості вантажу та подавати взагалі будь - які документи від імені ТОВ «НПК АМАДЕЙ" .

Окремо слід зазначити, що в протоколі про порушення митних правил невірно зазначені дата попередньої декларації, а саме: 25.09 замість 29.09.2014 року, не зазначено взагалі дату інвойсу та додаток до угоди від 22.07.2014 року № 0505/ 2 - US -специфікацію № АМ 2523 зазначено як від 22. 07.2014 замість 22. 09 .2014 року, що на думку судді зроблено навмисно, виходячи ще й з того, що інформацію стосовно керівника підприємства Київська міська митниця повинна та має змогу, безперешкодно отримувати, т.я. разом з податковою інспекцією є структурним підрозділом Державної фіскальної служби України .

За таких обставин, суддя, виходячи з наведених обставин і доказів, вважає, що ОСОБА_3 не може вважатися суб'єктом вказаного правопорушення, оскільки не був а ні посадовою особою ТОВ «НПК «АМАДЕЙ, а ні декларантом.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності складу адміністративного правопорушення.

Враховуючи викладене вище, провадження в справі підлягає закриттю.

Керуючись ст. ст. 1,8, 245, 247, 251-252, 265, 280 Кодексу України про адміністративні правопорушення, ст. ст. 3, 458, 465, 467, 483, 487-488, 491,495, 522,527 Митного кодексу України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Провадження в справі про притягнення ОСОБА_3 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, закрити за відсутністю складу адміністративного правопорушення.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги чи протесту прокурора.

Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи, прокурором або митним органом, який здійснював провадження у цій справі до Апеляційного суду м. Києва через Солом'янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня її проголошення.

Суддя:

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення19.06.2015
Оприлюднено09.07.2015
Номер документу46180303
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/7686/15-п

Постанова від 19.06.2015

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Усатова І. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні