ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 грудня 2010 року о 10-15 годині, Справа № 2а-8718/10/0870
Запорізький окружний адміністративний суд
у складі: головуючого - судді Матяш О.В.,
при секретарі Васильченко І.Г.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Запоріжжя
адміністративну справу за позовом прокурора Хортицького району м. Запоріжжя в інтересах держави в особі відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Дніпровському регіоні» ДП «Національна енергетична компанія «Укренерго»
до житлово-будівельного кооперативу №11 «Дніпроспецсталь», м. Запоріжжя,
про стягнення штрафних санкцій,
ВСТАНОВИВ:
прокурор звернувся до суду із вказаним позовом, зазначивши в заяві, що постановою старшого державного інспектора Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Запорізькій області ОСОБА_1В №01/20-32 від 30.03.2010 на відповідача було накладено штраф у розмірі 510 гривень.
У зв'язку з тим, що житлово-будівельний кооператив №11 «Дніпроспецсталь» до цього часу не сплатив застосовану до них фінансову санкцію, прокурор та представник позивача просять її стягнути, розглянувши справу без їх участі.
Представник відповідача у судове засідання вдруге не з'явився з неповажної причини, про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, про причини неявки суд не повідомив, заперечень проти позову суду не надав.
Згідно ст.41 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Статтею 9 Закону України «Про електроенергетику» визначено, що державний нагляд в електроенергетиці здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до п.3 Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 929 від 07.08.1996, метою енергетичного нагляду є сприяння забезпеченню сталого функціонування об'єднаної енергетичної системи України, сфери теплопостачання, енергетичної безпеки держави шляхом здійснення контролю за дотримання суб'єктами відносин у сфері теплопостачання та споживачами електричної енергії вимог нормативно-правових і нормативно-технічних актів у сфері виробництва, постачання та споживання електричної і теплової енергії.
Згідно Статуту, ДП «Національна енергетична компанія «Укренерго» засноване на державній власності і підпорядковується Міністерству палива та енергетики України, відповідно до Указу Президента України №598/2000 від 14.04.2000 «Про Міністерство палива та енергетики України» та Наказу Мінпаливенерго №445 від 02.10.2000, та є юридичною особою (пп.1.2,3.1 Статуту).
Згідно п.1.1 Положення про відокремлений підрозділ «Держенергонагляд у Дніпровському регіоні» ДП «Національна енергетична компанія «Укренерго», «Держенергонагляд у Дніпровському регіоні» є відокремленим підрозділом ДП «НЕК «Укренерго» і створений відповідно до наказу №63 від 20.02.2006 ДП «НЕК «Укренерго».
Відповідно до п.3 Додатку 1 до Положення про Держенергонагляд у Дніпровському регіоні, структурним підрозділом останнього є Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Запорізькій області.
Отже, органом, уповноваженим державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах, є Міністерство палива та енергетики України, оскільки НЕК «Укренерго» - особа, яку визначено як позивача, - засноване на державній власності і йому підпорядковане.
Також слід зазначити, що правовідносини сторін є публічними, при цьому НЕК «Укренерго» у спірних правовідносинах виступає не як господарюючий суб'єкт, а як особа, до складу якої входить підрозділ, що здійснює державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії і підпорядкований Міністерству палива та енергетики України в частині виконання функцій, покладених на нього чинним законодавством.
Судом встановлено, що в ході проведення прокуратурою Хортицького району м. Запоріжжя перевірки встановлено, що 14.08.2009 державним інспектором Держенергонагляду у Запорізькій області Плахутіним П.П. здійснено обстеження електрообладнання відповідача з питань технічного стану, організації експлуатації електроустановок та режимів споживання електричної енергії та за результатами вказаної перевірки складено акт-обстеження №01/20-1772 від 14.08.2009, відповідно до якого було встановлено порушення житлово-будівельним кооперативом №11 «Дніпроспецсталь» законодавства України про електроенергетику.
На підставі вищезазначеного акту було видано приписи: №01/20-1772/1 від 13.08.2009 та №01/20-1772 від 14.08.2009 з переліком заходів, спрямованих на усунення порушень і строків їх виконання.
27.01.2010 Держенергонаглядом при перевірці відповідача на предмет виконання вказаних приписів було встановлено факт ухиляння від вимог, зазначених у приписах, про що складено відповідні акти від 27.01.2010 : №01/20-1808/1 та №01/20-1808.
Відповідно до ст.27 Закону України «Про електроенергетику», відповідальність за порушення законодавства про електроенергетику тягне за собою встановлену законодавством України цивільну, адміністративну і кримінальну відповідальність.
Постановою Кабінету Міністрів України №1312 від 21.07.1999 затверджено Положення про порядок накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику (далі - Положення №1312).
Вказане Положення визначає порядок накладення Національною комісією регулювання електроенергетики, державними інспекторами з експлуатації електричних станцій і мереж, державними інспекторами з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії на суб'єктів господарської діяльності, незалежно від форм власності, штрафів за порушення законодавства про електроенергетику.
Судом встановлено, що старший державний інспектор Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Запорізькій області ОСОБА_1 виніс постанову №01/20-32 від 30.03.2010 про накладення на відповідача штрафу у розмірі 510 гривень.
Відповідно до п.п.7,8,10 Положення №1312, рішення про накладення штрафу приймається на підставі акту перевірки (протоколу) та оформляється постановою.
Суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови про його накладення, а за порушення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення.
У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.
Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги про стягнення штрафних санкцій з житлово-будівельного кооперативу №11 «Дніпроспецсталь» є обгрунтованими та такими, що підлягають задоволенню, оскільки до цього часу штраф не сплачено.
Керуючись ст.ст.17,158-162,167 КАС України, ст.27 Закону України «Про електроенергетику», п.п.7,8,10 Положення про порядок накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику, суд
ПОСТАНОВИВ:
адміністративний позов задовольнити.
Стягнути з житлово-будівельного кооперативу №11 «Дніпроспецсталь» (69076, м. Запоріжжя, вул. Запорізького козацтва, буд.33, код ЄДРПОУ 20519974) на користь державного бюджету Хортицького району м. Запоріжжя, на р/р 31115106700008 в ГУДКУ у Запорізькій області, МФО 813015, код ЄДРПОУ 34676906, код бюджетної класифікації 21081100, штраф у розмірі 510 (п'ятиста десяти) гривень.
Постанова може бути оскаржена у Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд через Запорізький окружний адміністративний суд у десятиденний строк з дня отримання постанови шляхом подання апеляційної скарги. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, що її подає, до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо її не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя О.В. Матяш
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.12.2010 |
Оприлюднено | 10.07.2015 |
Номер документу | 46186362 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Матяш Ольга Віталіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні