ОСОБА_1 окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Харків
02 липня 2015 р. Справа № 820/2708/14
ОСОБА_1 окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Нуруллаєва І.С.
за участі секретаря судового засідання - Мараєвої О.В.,
позивача - не прибув,
представника відповідача ОСОБА_2 служби ОСОБА_1 міського управління юстиції Харківської області - не прибув,
представника відповідача ОСОБА_1 міського управління юстиції- не прибув,
представника третьої особи ОСОБА_3 - ОСОБА_4,
представника третьої особи ОСОБА_5 - ОСОБА_6,
представника третьої особи ТОВ "Вікос ЛТД" - не прибув,
представника третьої особи ОСОБА_1 міської ради в особі Департаменту самоврядного контролю за використанням та охороною земель ОСОБА_1 міської ради - не прибув,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Приватного нотаріуса ОСОБА_1 міського нотаріального округу ОСОБА_7 до ОСОБА_2 служби ОСОБА_1 міського управління юстиції, ОСОБА_1 міського управління юстиції, треті особи: Харківська міська рада в особі Департаменту Самоврядного контролю за використанням та охороною земель ОСОБА_1 міської ради, Товариства з обмеженою відповідальністю "Вікос ЛТД", ОСОБА_3, ОСОБА_5 про зобов'язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
Приватний нотаріус ОСОБА_1 міського нотаріального округу ОСОБА_7 звернулась до ОСОБА_1 окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до ОСОБА_2 служби ОСОБА_1 міського управління юстиції, ОСОБА_1 міського управління юстиції, треті особи: Харківська міська рада в особі Департаменту Самоврядного контролю за використанням та охороною земель ОСОБА_1 міської ради, Товариства з обмеженою відповідальністю "Вікос ЛТД", ОСОБА_3, ОСОБА_5, в якому просить суд: скасувати рішення ПН ХМНО ОСОБА_7 від 23.12.2013 року (індексний номер 9386465) про державну реєстрацію за ТОВ "Вікос ЛТД" (код ЄДРПОУ 37346161) права власності на 1/2 частку нежитлових будівель з реєстраційним номером 251375163101, розташовані за адресою: м. Харків, вул. Чугуївська, 59 та зобов'язати ОСОБА_2 службу ОСОБА_1 міського управління юстиції внести до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно запис про скасування державної реєстрації права власності ТОВ "Вікос ЛТД" (код ЄДРПОУ 37346161) на 1/2 частку нежитлових будівель (реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна 251375163101), які розташовані за адресою: м. Харків, вул. Чугуївська, 59 (номер запису про право власності 3999137; дата та час державної реєстрації 23.12.2013 року 14:05:08); скасувати рішення ПН ХМНО ОСОБА_7 від 23.12.2013 року (індексний номер 9387395) про державну реєстрацію за ТОВ "Вікос ЛТД" (код ЄДРПОУ 37346161) права власності на 1/2 частку нежитлових будівель з реєстраційним номером 251375163101, розташовані за адресою: м. Харків, вул. Чугуївська, 59 та зобов'язати ОСОБА_2 службу ОСОБА_1 міського управління юстиції внести до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно запис про скасування державної реєстрації права власності ТОВ "Вікос ЛТД" (код ЄДРПОУ 37346161) на 1/2 частку нежитлових будівель (реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна 251375163101), які розташовані за адресою: м. Харків, вул. Чугуївська, 59 (номер запису про право власності 3999579, дата та час державної реєстрації - 23.12.2013 року 14:15:05).
Відповідно до ухвали ОСОБА_1 окружного адміністративного суду від 21.02.2014 року, позовну заяву в частині скасування рішення ПН ХМНО ОСОБА_7 від 23.12.2013 року (індексний номер 9386465 та індексний номер 9387395 ) про державну реєстрацію за ТОВ "Вікос ЛТД" (код ЄДРПОУ 37346161) права власності на 1/2 частку нежитлових будівель з реєстраційним номером 251375163101, розташовані за адресою: м. Харків, вул. Чугуївська, 59 за адміністративним позовом Приватного нотаріуса ОСОБА_1 міського нотаріального округу ОСОБА_7 до ОСОБА_2 служби ОСОБА_1 міського управління юстиції, треті особи: Харківська міська рада в особі Департаменту Самоврядного контролю за використанням та охороною земель ОСОБА_1 міської ради, Товариства з обмеженою відповідальністю "Вікос ЛТД", ОСОБА_3, ОСОБА_5 про скасування рішення та зобов'язати вчинити певні дії - повернуто позивачу. В іншій частині позовних вимог відкрито провадження та призначено справу до судового розгляду.
В подальшому, позивачем була оскаржена зазначена ухвала суду від 21.02.2014 року в частині повернення позивачу позовної заяви.
Ухвалою ОСОБА_1 апеляціійного адміністративного суду від 01.04.2014 року, ухвала ОСОБА_1 окружного адміністративного суду від 21.02.2014 року залишена без змін.
Зазначену справу 22.01.2015 року відповідно до протоколу автоматичного розподілу справ між суддями передано у провадження судді Нуруллаєва І.С. Справу було прийнято до провадження в стані зупинення до розгляду Червонозаводським районним судом м. Харкова цивільної справи № 646/10869/14-ц за позовом ОСОБА_3 до Приватного нотаріуса ОСОБА_1 міського нотаріального округу ОСОБА_7, треті особа: Товариство з обмеженою відповідальністю "Вікос ЛТД", ОСОБА_5 про визнання угоди досконалої і зобов'язань виконаними, усунення перешкод у реалізації майнових прав власника, здійснення державної реєстрації.
Ухвалою ОСОБА_1 окружного адміністративного суду від 13.05.2015 року провадження у зазначеній справі поновлено.
В обґрунтування заявленого позову позивачем зазначено, що Приватним нотаріусом ОСОБА_1 міського нотаріального округу ОСОБА_7 23.12.2013 року вчинено нотаріальні дії з нотаріального посвідчення договорів міни між ОСОБА_3 (у особі її представника за довіреністю - ОСОБА_5) та Товариством з обмеженою відповідальністю «ВІКОС ЛТД» щодо 1/2 частки нежитлових будівель на 1/2 частку інвестиційного активу у вигляді емітованих Товариством з обмеженою відповідальністю «ВІКОС ЛТД» корпоративних прав та щодо 1/2 частки нежитлових будівель на 1/2 частку інвестиційного активу у вигляді емітованих Товариством з обмеженою відповідальністю «ВІКОС ЛТД» корпоративних прав. За наслідками нотаріального посвідчення проведена позивачем прийняті рішення про державну реєстрацію права власності за ТОВ «Вікос ЛТД» відповідних нежитлових будівель. Встановлено факти порушень земельного законодавства та спричиненням збитків територіальній громаді міста Харкова фізичною особою-підприємцем ОСОБА_3, що були не відомі на момент здійснення нотаріального посвідчення договорів міни. У зв'язку з відсутністю у посвідчених договорах кадастрового номеру земельної ділянки, на якій розміщені нежитлові будівлі позивач звернувся до суду з позовом до ОСОБА_2 служби ОСОБА_1 міського управління юстиції, ОСОБА_1 міського управління юстиції з вимогою про зобов'язання внести до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно записів про скасування державної реєстрації прав власності ТОВ "Вікос ЛТД" за посвідченими позивачем договорами міни.
Представник позивача в судове засідання не прибув, про дату, час та місце слухання справи повідомлений належним чином, через канцелярію суду надав клопотання про розгляд справи за його відсутності.
Представник відповідача ОСОБА_2 служби ОСОБА_1 міського управління юстиції Харківської області в судове засідання не прибув, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.
Представник відповідача ОСОБА_1 міського управління юстиції в судове засідання не прибув, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.
Представник третьої особи, ОСОБА_3, в судове засідання прибув, проти задоволення позову заперечував з підстав викладених у письмових запереченнях.
Представник третьої особи, ОСОБА_5, в судове засідання прибув, проти задоволення позову заперечував.
Представник третьої особи, ТОВ "Вікос ЛТД", в судове засідання не прибув, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.
Представник третьої особи, ОСОБА_1 міської ради в особі Департаменту самоврядного контролю за використанням та охороною земель ОСОБА_1 міської ради, в судове засідання не прибув, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.
Суд, вислухавши пояснення представників третіх осіб, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності виходить із наступного.
Як встановлено судом, 23 грудня 2013 року Приватним нотаріусом ОСОБА_1 міського нотаріального округу ОСОБА_7 проведено нотаріальне посвідчення договорів міни укладених між фізичною особою ОСОБА_3 (у особі її представника за довіреністю - ОСОБА_5) та Товариством з обмеженою відповідальністю «ВІКОС ЛТД» щодо міни 1/2 частки нежитлових будівель літ. «А-1» загальною площею 3678,6 кв. м., літ. «Б-1» загальною площею 374, 8 кв. м., літ. «Е-1» загальною площею 78,2 кв. м., літ. «Ж-1» загальною площею 9,3 кв. м., літ. « 3-1» загальною площею 43,8 кв. м., літ. «И-1» загальною площею 224, 6 кв. м., літ. «Г-1» загальною площею 140,0 кв. м. , які знаходяться за адресою: місто Харків, вулиця Чугуєвська, будинок 59 на 1/2 частку інвестиційного активу у вигляді емітованих Товариством з обмеженою відповідальністю «ВІКОС ЛТД» корпоративних прав (надалі за текстом - договір міни № 1) та 1/2 частки нежитлових будівель літ. «А-1» загальною площею 3678,6 кв. м. , літ. «Б-1» загальною площею 374, 8 кв. м., літ. «Е-1» загальною площею 78,2 кв. м., літ. «Ж-1» загальною площею 9,3 кв. м. , літ. « 3-1» загальною площею 43,8 кв. м. , літ. «И-1» загальною площею 224, 6 кв. м., літ. «Г-1» загальною площею 140,0 кв. м., які знаходяться за адресою: місто Харків, вулиця Чугуєвська, будинок 59 на 1/2 частку інвестиційного активу у вигляді емітованих Товариством з обмеженою відповідальністю «ВІКОС ЛТД» корпоративних прав (надалі за текстом - договір міни № 2), що були зареєстровані у реєстрі за № 6775 та № 6779 відповідно.
За наслідками вчинення нотаріального посвідчення наведених вище договорів міни № 1 (зареєстрований у реєстрі за № 6775), заяви Товариства з обмеженою відповідальністю «ВІКОС ЛТД» (реєстраційний номер заяви 4690095) та договору міни № 2 (зареєстрований у реєстрі за № 6779), заяви Товариства з обмеженою відповідальністю «ВІКОС ЛТД» (реєстраційний номер заяви 4690519) позивачем прийнято рішення про державну реєстрацію за ТОВ «ВІКОС ЛТД» (код ЄДРПОУ 37346161) права власності у розмірі 1/2 частки на нежитлові будівлі з реєстраційним номером 251375163101, що розташовані за адресою: місто Харків, вулиця Чугуєвська, будинок 59 (індексний номер 9386465) та 1/2 частки на нежитлові будівлі з реєстраційним номером 251375163101, що розташовані за адресою: місто Харків, вулиця Чугуєвська, будинок 59 (індексний номер 9387395).
Того ж дня приватним нотаріусом ОСОБА_1 міського нотаріального округу ОСОБА_7 була проведена державна реєстрація речових прав на нерухоме майно, а саме зареєстрована належність на праві власності Товариству з обмеженою відповідальністю «ВІКОС ЛТД» (код ЄДРПОУ 37346161) 1/2 частки переліченого у договорі міни № 1 нерухомого майна (нежитлові будівлі з реєстраційним номером 251375163101) та виданий ОСОБА_4 з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності, який має індексний номер 15191328 та 1/2 частки переліченого у договорі міни № 2 нерухомого майна (нежитлові будівлі з реєстраційним номером 251375163101) та виданий ОСОБА_4 з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності, який має індексний номер 15192927.
Позивачем у наданих до суду письмових поясненнях зазначено, що 14 січня 2014 року Департамент самоврядного контролю за використанням та охороною земель ОСОБА_1 міської ради (надалі за текстом - Департамент ХМР) звернувся до Головного управління юстиції у Харківській області зі скаргою на вчинені позивачем нотаріальні дії з нотаріального посвідчення договору міни № 1 і договору міни № 2 (вихідний № 32/0/226-14 від 14 січня-2014 року).
З цієї скарги Департаменту ХМР позивачу стало відомо, що Департаментом ХМР була здійснена перевірка додержання вимог земельного законодавства при використанні фізичною осою-підприємцем ОСОБА_3 земельної ділянки, яка розташована по вулиці Чугуєвській, 59 у місті Харкові та встановлені порушення нею законодавства і визначені спричинені нею збитки територіальній громаді міста Харкова у сумі 1.952.359,36 гривень.
Про встановлені Департаментом ХМР факти порушень фізичною особою- підприємцем ОСОБА_3 земельного законодавства і спричинення нею територіальній громаді міста Харкова збитків у сумі 1.952.359,36 гривень раніше позивачу не було відомо, зокрема, і станом на час вчинення нотаріальних дій з нотаріального посвідчення договору міни № 1 та договору міни № 2, а також станом на час прийняття рішень про державну реєстрацію речових прав і проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно за зазначеними договорами.
Департамент ХМР У своїй скарзі посилається на відсутність у договорі міни № 1 та договорі міни № 2 кадастрового номеру земельної ділянки, право на яку переходить у зв'язку з набуттям права власності на нерухоме майно, що є істотною умовою договору відповідно до вимог статті 377 Цивільного кодексу України і статті 120 Земельного кодексу України.
Відповідно до вимог частини 2 статті 377 Цивільного кодексу України, розмір та кадастровий номер земельної ділянки, право на яку переходить у зв'язку з переходом права власності на житловий будинок, будівлю або споруду, є істотними умовами договору, який передбачає набуття права власності на ці об'єкти (крім багатоквартирних будинків).
З огляду на зазначене позивач просить суд зобов'язати ОСОБА_2 службу ОСОБА_1 міського управління юстиції, Харківське міське управління юстиції внести до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно записи про скасування державної реєстрації прав власності ТОВ "Вікос ЛТД" за посвідченими позивачем договорами міни.
Приписами ст. 182 ЦК України (в редакції чинній в момент виникнення спірних правовідносин) визначено, що право власності та інші речові права на нерухомі речі, обтяження цих прав, їх виникнення, перехід і припинення підлягають державній реєстрації.
Порядок проведення державної реєстрації прав на нерухомість та підстави відмови в ній встановлюються законом.
Правові, економічні, організаційні засади проведення державної реєстрації речових та інших прав, які підлягають реєстрації врегульовано нормами Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», який спрямований на забезпечення визнання та захисту державою цих прав, створення умов для функціонування ринку нерухомого майна.
Згідно преамбули Закону України №1952-ІV, цей Закон визначає правові, економічні, організаційні засади проведення державної реєстрації речових та інших прав, які підлягають реєстрації за цим Законом, та їх обтяжень і спрямований на забезпечення визнання та захисту державою цих прав, створення умов для функціонування ринку нерухомого майна.
Відповідно до положень ст.2 Закону України №1952-ІV визначено, що державна реєстрація речових прав на нерухоме майно (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів виникнення, переходу або припинення прав на нерухоме майно, обтяження таких прав шляхом внесення відповідного запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно; Державний реєстр речових прав на нерухоме майно (далі - Державний реєстр прав) - єдина державна інформаційна система, що містить відомості про права на нерухоме майно, їх обтяження, а також про об'єкти та суб'єктів цих прав.
У статті 3 Закону України №1952-ІV вказано, що Держава гарантує достовірність зареєстрованих прав на нерухоме майно та їх обтяжень. Частина 2 статті 9 Закону України №1952-ІV передбачає прямий обов'язок державного реєстратора під час розгляду заяви про реєстрацію встановити відповідність відомостей про нерухоме майно, наявних у Державному реєстрі прав, поданим документам. У разі потреби реєстратор має право вимагати подання передбачених законодавством додаткових документів, необхідних для державної реєстрації прав та їх обтяжень.
Суд зазначає, що нотаріус як спеціальний суб'єкт здійснює функції державного реєстратора, крім передбачених пунктами 4 і 6 частини другої статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».
Державний реєстратор самостійно приймає рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень або відмову в такій реєстрації.
Втручання будь-яких органів, посадових і службових осіб, громадян та їх об'єднань у діяльність державного реєстратора, пов'язану з проведенням державної реєстрації прав, забороняється і тягне за собою відповідальність згідно із законом.
Згідно з частиною першою статті 3 Закону № 1952-IV державна реєстрація прав є обов'язковою. Інформація про права на нерухоме майно та їх обтяження підлягає внесенню до Державного реєстру прав.
Обов'язковій державній реєстрації підлягають речові права та обтяження на нерухоме майно, розміщене на території України, що належить фізичним та юридичним особам, державі в особі органів, уповноважених управляти державним майном, іноземцям та особам без громадянства, іноземним юридичним особам, міжнародним організаціям, іноземним державам, а також територіальним громадам в особі органів місцевого самоврядування, зокрема, право власності на нерухоме майно (п. 1 ч. 1 ст. 4 Закону № 1952-IV).
Статтею 9 Закону № 1952-IV визначено, що нотаріус як спеціальний суб'єкт здійснює функції державного реєстратора, крім передбачених пунктами 4 та 6 частини другої статті 9 цього Закону.
Наведена норма кореспондується з пунктом 2 Порядку № 703 (чинного на час виникнення спірних правовідносин).
Приписами пункту 8 частини 2 статті 9 Закону № 1952-IV визначено, що в разі потреби державний реєстратор вимагає подання передбачених законодавством додаткових документів, необхідних для державної реєстрації прав та їх обтяжень
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 15 Закону № 1952-IV державна реєстрація прав та їх обтяжень проводиться шляхом, зокрема, прийняття і перевірки документів, що подаються для державної реєстрації прав та їх обтяжень.
Частиною четвертою ст. 15 Закону № 1952-IV визначено, що державній реєстрації підлягають виключно заявлені права та їх обтяження за умови їх відповідності законодавству і поданим документам.
Пунктами першим та шостим ч. 1 ст. 19 Закону № 1952-IV визначено, що державна реєстрація прав проводиться на підставі договорів, укладених у порядку, встановленому законом та інших документів, що підтверджують виникнення, перехід, припинення прав на нерухоме майно, поданих органу державної реєстрації прав разом із заявою.
Аналогічні норми містяться і в пп. пп. 1, 16 п. 27 Порядку № 703 (чинного на час виникнення спірних правовідносин), в якій визначено, що документами, що підтверджують виникнення, перехід та припинення права власності та інших речових прав на нерухоме майно, є: укладений в установленому законом порядку договір, предметом якого є нерухоме майно, права щодо якого підлягають державній реєстрації, або речове право на нерухоме майно, чи його дублікат; інші документи, що підтверджують виникнення, перехід та припинення права власності та інших речових прав на нерухоме майно відповідно до закону.
Згідно з п. 12 Порядку № 703 (чинного на час виникнення спірних правовідносин) під час розгляду заяви про державну реєстрацію і документів, що додаються до неї, державний реєстратор встановлює відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно, їх обтяженнями, зокрема щодо: 1) обов'язкового дотримання письмової форми правочину та його нотаріального посвідчення (у встановлених законом випадках); 2) повноважень заявника; 3) відомостей про нерухоме майно, речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, наявних у Державному реєстрі прав та поданих документах; 4) наявності обтяжень прав на нерухоме майно, зареєстрованих відповідно до закону; 5) наявності факту виконання умов правочину, з якими закон та/або договір (угода) пов'язує можливість проведення державної реєстрації виникнення, переходу, припинення прав на нерухоме майно або обтяження таких прав.
Відповідно до ст. 26 Закону № 1952-IV записи до Державного реєстру прав вносяться на підставі прийнятого рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень. У разі скасування на підставі рішення суду рішення про державну реєстрацію прав до Державного реєстру прав вноситься запис про скасування державної реєстрації прав.
Процедуру прийняття і розгляду заяв щодо внесення змін до записів, внесення записів про скасування державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень та скасування записів Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, перелік документів, необхідних для внесення змін до записів, внесення записів про скасування державної реєстрації прав та скасування записів Державного реєстру прав, права та обов'язки суб'єктів, що є учасниками зазначеної процедури визначено Порядком прийняття і розгляду заяв про внесення змін до записів, внесення записів про скасування державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень та скасування записів Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 12.12.2011 № 3502/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12.12.2011 за № 1429/20167 (далі - Порядок № 3502/5).
Відповідно до пункту 2.1 Порядку № 3502/5 для внесення змін до записів, внесення записів про скасування державної реєстрації прав та скасування записів Державного реєстру прав заявник подає органу державної реєстрації прав, державним реєстратором якого було проведено державну реєстрацію прав, або нотаріусу, яким проведено державну реєстрацію прав, заяву та документи, визначені цим Порядком.
Пунктом 2.3 Порядку № 3502/5 визначено, що заявник під час подання заяви пред'являє органові державної реєстрації прав або нотаріусу документи, що посвідчують його особу, визначені Порядком державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України.
Згідно з пунктом 2.6 Порядку № 3502/5 для внесення записів про скасування державної реєстрації прав, скасування записів Державного реєстру прав заявник подає рішення суду про скасування рішення державного реєстратора, що набрало законної сили, та копії документів, визначених у пункті 2.3 цього розділу.
У відповідності до п. п. 2.10 та 2.11 Порядку № 3502/5 за результатами розгляду заяви та документів, що додаються до неї, державний реєстратор приймає рішення щодо внесення змін до записів, внесення записів про скасування державної реєстрації прав, скасування записів Державного реєстру прав або рішення щодо відмови у внесенні змін до записів, відмови у внесенні записів про скасування державної реєстрації прав, відмови у скасуванні записів Державного реєстру прав.
Державний реєстратор на підставі прийнятого рішення щодо внесення змін до записів, внесення записів про скасування державної реєстрації прав або скасування записів Державного реєстру прав вносить зміни до записів, вносить записи про скасування державної реєстрації прав або скасовує записи Державного реєстру прав
Таким чином, чинним законодавством визначено порядок внесення до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно записів про скасування державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень та скасування записів, дії щодо яких мають здійснюватися лише тими суб'єктами, які проводили державну реєстрацію прав.
Крім того, приписами п. п. 2, 3 ч. 2 ст. 9 Закону № 1952-IV визначено, що державний реєстратор: приймає рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, про відмову в державній реєстрації, про її зупинення, внесення змін до Державного реєстру прав; відкриває і закриває розділи Державного реєстру прав, вносить до них відповідні записи.
Оскільки як зазначено вище, нотаріус як спеціальний суб'єкт здійснює функції державного реєстратора, крім передбачених пунктами 4 та 6 частини другої статті 9 Закону № 1952-IV, до компетенції останнього належать функції з внесення змін до Державного реєстру прав та відкриття та закриття розділів Державного реєстру прав, внесення до них відповідних записів.
У той же час, суд зазначає, що вимоги позивача не можуть бути звернені до ОСОБА_2 служби ОСОБА_1 міського управління юстиції, ОСОБА_1 міського управління юстиції, оскільки державну реєстрацію прав було проведено саме позивачем, приватним нотаріусом ОСОБА_1 міського нотаріального округу ОСОБА_7, на якого як на спеціального суб'єкта покладаються функції державного реєстратора прав на нерухоме майно та який самостійно приймає рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень або відмову в такій реєстрації. Та оскільки державна реєстрація права власності за договорами міни №1 та №2 на нерухоме майна не скасована у відповідності до норм діючого законодавства, відсутні підстави для внесення відповідачами записів про скасування державної реєстрації права власності на нерухоме майно.
Таким чином, виходячи з системного аналізу встановлених обставин, матеріалів справи, приписів норм законодавства, чинних на момент виникнення спірних правовідносин, та норм діючих, суд приходить до висновку про відмову у задоволенні позовних вимог.
З огляду на зазначене суд приходить до висновку, що реєстраційна служби ОСОБА_1 міського управління юстиції, Харківське міське управління юстиції не може втручатись у прийняття будь-яких рішень державним реєстратором, що пов'язані з державною реєстрацією речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.
Крім того, суд зазначає, що відповідно до приписів пункту 2.1 Порядку прийняття і розгляду заяв про внесення змін до записів, внесення записів про скасування державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень та скасування записів Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затвердженого Наказом Міністерства юстиції України 12.12.2011 № 3502/5, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 12.12.2011 за № 1429/20167, яким визначено, що для внесення змін до записів, внесення записів про скасування державної реєстрації прав та скасування записів Державного реєстру прав заявник подає органу державної реєстрації прав, державним реєстратором якого було проведено державну реєстрацію прав, або нотаріусу, яким проведено державну реєстрацію прав, заяву та документи, визначені цим Порядком.
Судові витрати підлягають розподілу в порядку визначеному ст.94 КАС України.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.159-163, 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П ОС Т А Н О В И В:
В задоволенні адміністративного позову Приватного нотаріуса ОСОБА_1 міського нотаріального округу ОСОБА_7 до ОСОБА_2 служби ОСОБА_1 міського управління юстиції, ОСОБА_1 міського управління юстиції, треті особи: Харківська міська рада в особі Департаменту Самоврядного контролю за використанням та охороною земель ОСОБА_1 міської ради, Товариства з обмеженою відповідальністю "Вікос ЛТД", ОСОБА_3, ОСОБА_5 про зобов'язання вчинити певні дії - відмовити.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до ОСОБА_1 апеляційного адміністративного суду через ОСОБА_1 окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст постанови виготовлено 06 червня 2015 року.
Суддя Нуруллаєв І.С.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.07.2015 |
Оприлюднено | 10.07.2015 |
Номер документу | 46188688 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Нуруллаєв І.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні