ПОСТАНОВА
ПОСТАНОВА
Іменем України
06
липня 2009 року
Справа № 2а- 20254/09/1270
Категорія 6.6.4
Луганський
окружний адміністративний суд у складі:
Судді: Качуріної Л.С.,
при секретарі: Смішливій І.М.,
в присутності сторін: представник позивача - Лемешко Г.А.
відповідач - не з'явився.
представник третьої особи -
Демедюкова О.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні
адміністративну справу за адміністративним позовом Сватівської міжрайонної
державної податкової інспекції Луганської області до Сільськогосподарського
товариства з обмеженою відповідальністю «Рассвет», третя особа - Головне управління Державного казначейства
Луганської області про стягнення боргу за бюджетною позичкою,-
В С Т А Н О В И В:
05 лютого 2009 року до Луганського окружного
адміністративного суду надійшов адміністративний позов Сватівської міжрайонної
державної податкової інспекції Луганської області до Сільськогосподарського
товариства з обмеженою відповідальністю «Рассвет», третя особа - Головне управління Державного казначейства
Луганської області про стягнення боргу за бюджетною позичкою.
Позивач в обґрунтування своїх позовних вимог посилається
на те, що між відділенням Державного
казначейства України в Білокуракинському районі та Сільськогосподарським
товариством з обмеженою відповідальністю «Рассвет» було укладено кілька угод про надання фінансової допомоги для
підготовки сільського господарської техніки до проведення польових робіт
1997-1999 роках цільовим призначенням безпосередньо сільськогосподарським
товаровиробникам та агротехсервісним підприємствам закупівлю запасних частин і
ремонтних матеріалів та оплату послуг ремонтних підприємств на умовах
повернення отриманих коштів.
В свою чергу відповідач не виконав умови договорів та не
повернув надані йому бюджетні позички на загальну суму 7718, 77 коп.. За
несвоєчасне повернення бюджетних позичок станом на 01.10.2008 року утворилася
пеня у розмірі 9511, 87 грн.
Загальна сума заборгованості боржника перед бюджетом по
бюджетним позичкам становить 17 230, 64 грн.
Представник позивача та представник третьої особи в
судовому засіданні позовні вимоги підтримали в повному обсязі.
Відповідач в судове засідання не з'явився, причини
неявки суду не повідомили, про дату, час та місце слухання справи були
повідомлені належним чином.
Суд дослідивши матеріали справи,
заслухавши пояснення сторін, дійшов до висновку про задоволення
адміністративного позову з наступних підстав.
В судовому засіданні встановлено що, СТОВ «Рассвет»
зареєстроване як суб'єкт підприємницької діяльності Білокуракинською районною
державною адміністрацією 18.02.2000 року за № 211 і є суб'єктом господарювання.
29.09.1997 року між відділенням Державного казначейства
України в Білокуракинському районі та СТОВ «Рассвет» укладено угоду про надання
фінансової допомоги на проведення комплексу осінньо-зимових робіт в 1997-1998
роках, шляхом перерахування коштів на загальну суму 10 000 грн. на умовах
повернення до 01 жовтня 1998 року.
09.10.1997 року між відділенням Державного казначейства
України в Білокуракинському районі та СТОВ «Рассвет» укладено угоду про надання
фінансової допомоги на проведення комплексу осінньо-зимових робіт в 1997-1998
роках, шляхом перерахування коштів на загальну суму 2 000 грн. на умовах
повернення до 01 жовтня 1998 року.
03.06.1999 року між відділенням Державного казначейства
України в Білокуракинському районі та СТОВ «Рассвет» укладено угоду про надання
фінансової допомоги на підготовку сільськогосподарської техніки до проведення
весняно-польових робіт в 1999 році, шляхом перерахування коштів для оплати
рахунків за запасні частини на загальну суму 1000 грн. 00 коп. на умовах
повернення до 01 жовтня 1999 року.
Станом на 01.10.2008 року загальна сума заборгованості
боржника перед бюджетом по бюджетним позичкам становить 7718, 77 грн.
За несвоєчасне повернення бюджетних позичок утворилася
пеня у розмірі 9511, 87 грн.
Згідно ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний
сплачувати податки та збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до п. 30 ст.2 Бюджетного Кодексу України,
ст.20 Закону України „Про Державний бюджет України на 2008 рік” органом
стягнення по наданим фінансовим допомогам є податкові органи, тобто Сватівська
міжрайонна державна податкова інспекція є органом, уповноваженим здійснювати
функції контролю за стягненням неповернутих до бюджету державних коштів
суб'єктами господарювання у Біловодському районі.
Відповідно до п.4 ст. 17 Бюджетного Кодексу України у
разі невиконання юридичними особами своїх зобов'язань щодо погашення та
обслуговування наданих на умовах повернення кредитів, залучених державою або
під державні гарантії, інших гарантованих державою зобов'язань, та стягнення
заборгованості перед Державним бюджетом України з наданих підприємствам і
організаціям позичок із державного бюджету, позичок, наданих за рахунок коштів,
залучених державою або під державні гарантії, плати за користування цими
позичками органи стягнення застосовують механізм стягнення цієї заборгованості
у порядку, передбаченому законом для стягнення не внесених у строк податків і
неподаткових платежів, включаючи погашення такої заборгованості за рахунок
майна боржників.
Законом України від 21.12.2000 року „Про порядок
погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними
цільовими фондами” передбачено порядок безспірного стягнення податкового боргу
без рішення суду, але преамбулою зазначеного Закону встановлено, що дійсний
Закон не регулює питань погашення та обслуговування кредитів, наданих за
рахунок бюджетних коштів або позичок, залучених державою або під державні
гарантії, інших зобов'язань, що випливають з угод, укладених державними
органами та/або від імені держави, які регулюються нормами цивільного
законодавства та іншими законами з питань державного боргу та його
обслуговування. Інших нормативно-правових актів, які б передбачали порядок
стягнення не внесених у строк податків і неподаткових платежів, включаючи
погашення такої заборгованості за рахунок майна боржників на даний час не
існує.
Сума боргу по наданим безвідсотковим фінансовим
допомогам до цього часу відповідачем не сплачена, таким чином, позовні вимоги є
обґрунтованими та такими, що підлягають повному задоволенню.
Питання про розподіл судових витрат, відповідно до ст.
94 КАС України вирішується таким чином. Так як судове рішення ухвалене на
користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони
всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані із
залученням свідків та проведенням судових експертиз. Відповідно до ч.4 ст. 94
КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а
відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем,
з відповідача не стягуються.
Згідно ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства
України у судовому засіданні, у якому закінчився розгляд справи, оголошено
вступну та резолютивну частини постанови та повідомлено представників сторін
про те, що постанову у повному обсязі буде виготовлено протягом 5-денного
строку.
Керуючись ст. ст. 2, 17, 18, 87, 94, 158-163 Кодексу
адміністративного судочинства України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Сватівської міжрайонної державної
податкової інспекції Луганської області до Сільськогосподарського товариства з
обмеженою відповідальністю «Рассвет», третя особа - Головне управління Державного казначейства
Луганської області про стягнення боргу за бюджетною позичкою задовольнити
повністю.
Стягнути з Сільськогосподарського товариства з обмеженою
відповідальністю «Рассвет» ( вул. Підгірна, смт. Білокуракино, Луганська обл.,
код ОКПО 30790871) в доход державного бюджету заборгованість за бюджетними
позичками у розмірі 17 230, 64 грн. (сімнадцять тисяч двісті тридцять гривень
шістдесят чотири копійки)
Постанова суду може бути оскаржена до Донецького
апеляційного адміністративного суду. Заява про апеляційне оскарження постанови
суду першої інстанції подається протягом
десяти днів з дня
її проголошення, а в разі
складення постанови у повному обсязі відповідно до ст.160 цього Кодексу
- з дня складення в повному обсязі. Апеляційна
скарга на постнанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання
заяви про апеляційне оскарження.
Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне
оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про
апеляційне оскарження.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили
після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого
Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку заяву не було подано.
Якщо було подано заяву про апеляційне
оскарження, але апеляційна скарга не була подана в строк, встановлений цим
Кодексом, постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення
цього строку.
Постанову складено в повному обсязі та підписано 11
липня 2009 року.
СУДДЯ Качуріна
Л.С.
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.07.2009 |
Оприлюднено | 18.09.2009 |
Номер документу | 4624724 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Качуріна Л.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні