ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 липня 2015 року о/об 14 год. 11 хв.Справа № 808/3100/15 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Гудименко Я.А., розглянувши у місті Запоріжжі у порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг
до Повного товариства «Ломбард ОСОБА_1 і Компанія»
про стягнення штрафу за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг,
ВСТАНОВИВ:
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (надалі - позивач або Нацкомфінпослуг) звернулась до Запорізького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом про стягнення з Повного товариства «Ломбард ОСОБА_1 і Компанія» (надалі - відповідач або ПТ «Ломбард ОСОБА_1 і Компанія») 17000 грн. 00 коп. штрафу за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг.
У позовній заяві зазначено, що відповідно до ОСОБА_2 про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг від 10.12.2014 №179/16/03/01-ЛБ відповідачем не надано звітні дані за 9 місяців 2012 року, за 2012 рік, за перший квартал 2013 року, за перше півріччя 2013 року, за 9 місяців 2013 року, за 2013 рік, за перший квартал 2014 року, за перше півріччя 2014 року та за 9 місяців 2014 року, що свідчить про порушення відповідачем вимог чинного законодавства у сфері надання фінансових послуг, а саме: ст.14 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» щодо обов'язку фінансових установ надавати звітність відповідно до законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та регулювання ринків фінансових послуг; п.2.2 та п.2.3 розділу 2 «Порядку складання та подання звітності ломбардами до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг», затвердженого 04.11.2004 розпорядженням Держфінпослуг №2740, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 23.11.2004 за №1482/10081, (надалі за текстом позову - «Порядок складання та подання звітності ломбардами до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг») щодо неподання звітних даних у строки, встановлені Нацкомфінпослуг, а саме неподання звітних даних за 9 місяців 2012 року, за 2012 рік, за перший квартал 2013 року, за перше півріччя 2013 року, за 9 місяців 2013 року, за 2013 рік, за перший квартал 2014 року, за перше півріччя 2014 року та за 9 місяців 2014 року. Відповідачем не надано до Нацкомфінпослуг аудиторського висновку та річну фінансову звітність, яка підтверджена аудиторською фірмою або аудитором, інформація про яких унесена до реєстру аудиторських фірм та аудиторів, які можуть проводити аудиторські перевірки фінансових установ, що ведеться Нацкомфінпослуг за 2013 рік, що свідчить про порушення відповідачем вимог чинного законодавства у сфері надання фінансових послуг, а саме: ст.14 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» щодо обов'язку фінансових установ надавати звітність відповідно до законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та регулювання ринків фінансових послуг; п.2.6 розділу 2 «Порядку складання та подання звітності ломбардами до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг», в частині неподання відповідачем до Нацкомфінпослуг аудиторського висновку та річної фінансової звітності за 2013 рік. Вказаною ОСОБА_2 про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг від 10.12.2014 №179/16/03/01-ЛБ до відповідача застосовано штраф у розмірі 17000 грн. 00 коп. 11.12.2014 (за вих.№9589/16-8) ця ОСОБА_2 направлена відповідачу рекомендованим листом. Вказаний штраф добровільно відповідачем не сплачений, тому Нацкомфінпослуг подано позов про його стягнення.
Позивач у позові просить розглянути справу за відсутності його представника.
Відповідач у судове засідання не прибув. Про дату, час і місце судового розгляду справи повідомлявся належним чином.
Відповідно до ч.1 ст.41 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Згідно з ч.4 ст.128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з'ясував наступне.
Повне товариство «Ломбард ОСОБА_1 і Компанія» зареєстроване як юридична особа за адресою: 69037, АДРЕСА_1. Відповідач має ідентифікаційний код 19278376.
10.12.2014 в.о.директора департаменту регулювання та нагляду за фінансовими компаніями Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, винесено відносно відповідача ОСОБА_2 №179/16/03/01-ЛБ про накладення штрафу за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг. Сума штрафу становить 17000 грн. 00 коп.
Фінансова установа зобов'язана вести облік своїх операцій та надавати звітність відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг (ст.14 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг»).
Як зазначено у п.2.2 глави 2 «Порядку складання та подання звітності ломбардами до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг», затвердженого 04.11.2004 Розпорядженням Держфінпослуг №2740, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 23.11.2004 за №1482/10081 (надалі - «Порядок складання та подання звітності ломбардами до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг»), звітним періодом для складання звітності, яка подається до Нацкомфінпослуг, є календарний рік. Проміжна звітність складається щокварталу наростаючим підсумком з початку звітного року. Ломбарди складають звітність за станом на кінець останнього дня кварталу (року). Квартальну та річну звітність ломбарди подають у терміни, визначені пунктом 5 Порядку подання фінансової звітності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2000 року №419. У разі якщо остання дата подання звітності випадає на неробочий день, термін подання переноситься на перший після вихідного робочий день. Датою подання звітності вважається день фактичного її передання до Нацкомфінпослуг. При надходженні паперової форми звітності поштою дата подання визначається за поштовим штемпелем підприємства (відділення) зв'язку, що обслуговує відправника. Датою подання електронної форми звітності є дата її відправлення через веб-інтерфейс на веб-сайті Нацкомфінпослуг у мережі Інтернет. Факт відправлення електронної форми звітності підтверджується зміною статусу «Редагується» на статус «Відправлено», при цьому дата та час відправки такої звітності фіксуються в автоматичному режимі програмно-технічними засобами веб-інтерфейсу на веб-сайті Нацкомфінпослуг у мережі Інтернет. У разі подання звітності з порушенням строків, визначених абзацами другим і третім цього пункту, така звітність вважається поданою несвоєчасно.
Відповідно до п.2.3 глави 2 «Порядку складання та подання звітності ломбардами до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг» ломбард подає до Нацкомфінпослуг звітність, передбачену цим Порядком, у паперовій та електронній формах. Паперова та електронна форми звітності подаються з дотриманням вимог щодо строків, обсягів та формату, що установлюються Нацкомфінпослуг. У разі подання звітності у вигляді електронних документів з дотриманням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» звітність у паперовій формі до Нацкомфінпослуг не подається та не застосовуються вимоги, зазначені в абзацах четвертому, п'ятому та шостому цього пункту. Обов'язковим реквізитом такої звітності є електронний цифровий підпис відповідно до Закону України "Про електронний цифровий підпис". Аналітичні дані паперової форми звітності формуються у вигляді друкованих таблиць, які за складом інформації відповідають електронній формі звітності. Інформація, відображена в паперовій формі, має відповідати електронній формі. Електронна форма звітності складається та подається ломбардом через веб-інтерфейс на веб-сайті Нацкомфінпослуг в мережі Інтернет у режимі он-лайн. Додатки в паперовій формі подаються пронумерованими, прошитими та підписаними керівником ломбарду, головним бухгалтером, підписи яких засвідчуються печаткою ломбарду. Відповідність інформації у паперовій та електронній формах підтверджується підписом керівника ломбарду, головного бухгалтера та печаткою ломбарду на додатку 1.
У п.2.6 глави 2 «Порядку складання та подання звітності ломбардами до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг» зазначено, що до 01 червня року, наступного за звітним, ломбард подає до Нацкомфінпослуг аудиторський висновок та річну фінансову звітність, яка підтверджена аудиторською фірмою або аудитором, інформація про яких унесена до реєстру аудиторських фірм та аудиторів, які можуть проводити аудиторські перевірки фінансових установ, що ведеться Нацкомфінпослуг.
Відповідачем не надано до суду доказів у спростування відомостей, зазначених у ОСОБА_2 №179/16/03/01-ЛБ про накладення штрафу за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг від 10.12.2014.
У разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону (ч.1 ст.39 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг»).
Відповідно до п.3 ч.1 ст.40 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може застосовувати такі заходи впливу: накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.
Як зазначено у п.2 ч.1 ст.41 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг», Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за: неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
З урахуванням викладеного, суд приходить до висновку про обґрунтоване застосування позивачем штрафну до відповідача. Розмір санкції відповідає вимогам п.2 ч.1 ст.41 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг».
Як свідчать матеріали справи, станом на день судового розгляду справи, відповідачем ОСОБА_2 №179/16/03/01-ЛБ про накладення штрафу за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг від 16.10.2012 - не виконано, штраф у сумі 17000 грн. 00 коп. - не сплачено. Доказів скасування вищевказаної ОСОБА_2 відповідачем до суду - не надано.
У п.2.4 «Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги», затвердженого 20.11.2012 Розпорядженням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг №2319, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 18.12.2012 за №2112/22424 (надалі - «Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги»), зокрема, зазначено, що штрафні санкції (штрафи) накладаються Головою Нацкомфінпослуг та директорами департаментів за напрямами здійснення нагляду за окремими ринками фінансових послуг. У разі несплати штрафу особою в добровільному порядку у строк, передбачений постановою, він стягується Нацкомфінпослуг у судовому порядку. Особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету України відповідно до законодавства. При добровільному виконанні постанови особа зобов'язана надати Нацкомфінпослуг документи, що підтверджують перерахування коштів до Державного бюджету України відповідно до законодавства.
Отже, саме на відповідача покладено обов'язок своєчасного сповіщення позивача про добровільну сплату штрафу.
Як зазначено у п.3.2 «Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги», розгляд справ про правопорушення та застосування заходу впливу, передбаченого підпунктом 3 пункту 2.1 розділу ІІ цього Положення, належить до повноважень Голови Нацкомфінпослуг або директорів департаментів за напрямами здійснення нагляду за окремими ринками фінансових послуг.
Відповідно до пп.3 п.2.1 «Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги» Нацкомфінпослуг може застосовувати такі заходи впливу: накладати штрафи в розмірах, передбачених статтею 41 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг».
Виходячи з викладеного, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до ч.2 ст.94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз.
Згідно з ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст.2, 71, 94, 158-163 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити.
Стягнути з Повного товариства «Ломбард ОСОБА_1 і Компанія» (69037, АДРЕСА_1, ідентифікаційний код 19278376) на користь Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету», код бюджетної класифікації за доходами 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності 106) штраф у сумі 17000 грн. 00 коп.
Присудити на користь Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, з Державного бюджету України судові витрати у сумі 182 грн. 70 коп.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили у строк та порядок визначений ст.ст.167, 186, 254 КАС України.
Постанова суду першої інстанції оскаржується у строк та порядок встановлений ст.ст.167, 186 КАС України.
ОСОБА_2 виготовлена у повному обсязі 02.07.2015.
Суддя О.О. Прасов
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.07.2015 |
Оприлюднено | 13.07.2015 |
Номер документу | 46279158 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні