Ухвала
від 03.07.2015 по справі 815/3742/15
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/3742/15

УХВАЛА

03 липня 2015 року м. Одеса

Суддя Одеського окружного адміністративного суду Стеценко О.О., вивчивши адміністративний позов Громадської організації «Одеська правозахисна організація «Єдність», що діє в інтересах щодо захисту прав та законних інтересів громадян позивачів: ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10 до Відділу державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та легалізації громадських об'єднань Реєстраційної служби Комінтернівського районного управління юстиції в Одеській області, третя особа без самостійних вимог Комінтернівська районна державна адміністрація про визнання неправомірними дії, визнання недійсною державної реєстрації юридичної особи, ліквідування юридичної особи, скасування державної реєстрації юридичної особи, -

В С Т А Н О В И В:

До Одеського окружного адміністративного суду звернулись Громадська організація «Одеська правозахисна організація «Єдність», що діє в інтересах щодо захисту прав та законних інтересів громадян позивачів: ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10 з адміністративним позовом до Відділу державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та легалізації громадських об'єднань Реєстраційної служби Комінтернівського районного управління юстиції в Одеській області, третя особа без самостійних вимог Комінтернівська районна державна адміністрація про визнання неправомірними дії державного реєстратора Комінтернівської районної державної адміністрації Одеської області ОСОБА_11 щодо здійснення ним реєстраційних дій пов'язаних з заміною та видачею свідоцтва нового зразка про реєстрацію юридичної особи - громадської організації садівниче товариство «Пограничник» ОСОБА_12 АОО № 280263 від 05.05.2008 року, визнання недійсною державної реєстрації юридичної особи - громадської організації садівниче товариство «Пограничник» (ідентифікаційний код юридичної особи 35845741), ліквідування юридичної особи - громадської організації садівничого товариства «Пограничник» (ідентифікаційний код юридичної особи 35845741), скасування державної реєстрації юридичної особи - громадської організації садівничого товариства «Пограничник» (ідентифікаційний код юридичної особи 35845741).

Згідно п. 1, 3, 4, 5 ч. 1 ст. 107 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя після одержання позовної заяви з'ясовує, чи: подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність; належить позовну заяву розглядати в порядку адміністративного судочинства; відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтею 106 цього Кодексу; подано адміністративний позов у строк, установлений законом (якщо подано заяву про поновлення цього строку, то чи є підстави для її задоволення).

Розглянувши зміст позовної заяви та доданих до неї матеріалів, суд встановив наявність підстав для залишення позову без руху, оскільки він поданий із порушенням вимог, встановлених ст. 106 КАС України.

Відповідно до ч. 4 ст. 105 КАС України адміністративний позов може містити вимоги про: 1) скасування або визнання нечинним рішення відповідача - суб'єкта владних повноважень повністю чи окремих його положень; 2) зобов'язання відповідача - суб'єкта владних повноважень прийняти рішення або вчинити певні дії; 3) зобов'язання відповідача - суб'єкта владних повноважень утриматися від вчинення певних дій; 4) стягнення з відповідача - суб'єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, завданої його незаконним рішенням, дією або бездіяльністю; 5) виконання зупиненої чи невчиненої дії; 6) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб'єкта владних повноважень; 7) примусове відчуження земельної ділянки, інших об'єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, з мотивів суспільної необхідності.

Позивачі звернулись до суду з позовними вимогами, зокрема, про ліквідування юридичної особи громадської організації садівничого товариства «Пограничник» (ідентифікаційний код юридичної особи 35845741), проте вказані позовні вимоги не відповідають вимогам ч. 4 ст. 105 КАС України. За таких обставин, суддя вважає, що позивачам необхідно визначитись та конкретизувати позовні вимоги відповідно до ст. 105 КАС України.

Щодо питання чи подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність, суддя зазначає, що відповідно до ч. 1 ст. 6 КАС України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.

В адміністративному позові визначено позивачем по справі Громадську організацію «Одеська правозахисна організація «Єдність», проте не зазначено яким рішенням, дією чи бездіяльністю визначеним відповідачем по справі порушені безпосередньо права, свободи або інтереси вказаної організації

Окрім цього, в адміністративному позові Громадську організацію «Одеська правозахисна організація «Єдність» визначено, як позивача, що діє в інтересах щодо захисту прав та законних інтересів позивачів - фізичних осіб.

Так, суддя зазначає, що участь у справі органів та осіб, яким законом надано право захищати права, свободи та інтереси інших осіб встановлено ст. 60 КАС України, а саме: у випадках, встановлених законом, Уповноважений Верховної Ради України з прав людини, органи державної влади, органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи можуть звертатися до адміністративного суду із адміністративними позовами про захист прав, свобод та інтересів інших осіб і брати участь у цих справах. При цьому Уповноважений Верховної Ради України з прав людини, органи державної влади, органи місцевого самоврядування повинні надати адміністративному суду докази, які підтверджують наявність поважних причин, що унеможливлюють самостійне звернення цих осіб до адміністративного суду для захисту своїх прав, свобод та інтересів. З метою представництва інтересів громадянина або держави в адміністративному суді прокурор в межах повноважень, визначених законом, звертається до суду з адміністративним позовом (поданням), бере участь у розгляді справ за його позовами, а також може вступити за своєю ініціативою у справу, провадження в якій відкрито за адміністративним позовом інших осіб, на будь-якій стадії її розгляду, подає апеляційну, касаційну скаргу, заяву про перегляд судового рішення Верховним Судом України, про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами для представництва інтересів громадянина або держави. При цьому прокурор повинен надати адміністративному суду докази, які підтверджують неможливість громадянина самостійно здійснювати представництво своїх інтересів. Прокурор, який звертається до адміністративного суду в інтересах держави, в позовній заяві (поданні) самостійно визначає, в чому полягає порушення інтересів держави, та обґрунтовує необхідність їх захисту, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах. У разі відсутності такого органу або відсутності у нього повноважень щодо звернення до адміністративного суду прокурор зазначає про це в позовній заяві і в такому разі прокурор набуває статусу позивача. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування можуть бути залучені судом до участі у справі як законні представники або вступити у справу за своєю ініціативою з метою виконання покладених на них повноважень.

На підставі викладеного, позивачам в адміністративному позові слід визначити підстави звернення Громадської організації «Одеська правозахисна організація «Єдність» щодо захисту прав та законних інтересів визначених в позові фізичних осіб.

Окрім зазначеного, повноваження представників, які беруть участь в адміністративному процесі визначені ст. 58 КАС України, а саме: повноваження представників, які беруть участь в адміністративному процесі на основі договору, на здійснення представництва в суді повинні бути підтверджені довіреністю; повноваження законних представників підтверджуються документами, які стверджують займану ними посаду чи факт родинних, опікунських тощо відносин з особою, інтереси якої вони представляють. Засвідчені підписом судді копії цих документів приєднуються до справи; довіреності від імені органу, підприємства, установи, організації видаються за підписом керівника або іншої уповноваженої на те законом, положенням, статутом особи і засвідчуються печаткою цього органу, підприємства, установи, організації (за наявності); довіреність фізичної особи на ведення справи в адміністративному суді посвідчується нотаріусом або посадовою особою, якій відповідно до закону надано право посвідчувати довіреності.

Натомість, в адміністративному позові на підтвердження повноважень в якості представника позивачів фізичних осіб надано копії довіреностей за підписом голови правління Громадської організації «Одеська правозахисна організація «Єдність».

Відповідно до п. 3 та п. 4 ч. 1 ст. 106 КАС України, у позовній заяві зазначаються: ім'я (найменування) відповідача, посада і місце служби посадової чи службової особи, поштова адреса, а також номер засобу зв'язку, адреса електронної пошти, якщо такі відомі, та зміст позовних вимог згідно з частинами четвертою і п'ятою статті 105 цього Кодексу і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів, - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів.

Відповідно до ч. 2 ст. 106 КАС України - позивач надає докази на підтвердження обставин, якими обґрунтовуються позовні вимоги, а в разі неможливості - зазначає докази, які не може самостійно надати, із зазначенням причин неможливості подання таких доказів.

Відповідачем по справі визначено Відділ державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та легалізації громадських об'єднань Реєстраційної служби Комінтернівського районного управління юстиції в Одеській області, натомість в резолютивній частині адміністративного позову позивач просить суд визнати неправомірними дії державного реєстратора Комінтернівської районної державної адміністрації Одеської області ОСОБА_11 Зазначених протиріч в своїй позовній заяві не висвітлюють.

А відтак, позивачам необхідно визначити належного відповідача по справі та викласти зміст позовних вимог згідно з частинами четвертою і п'ятою статті 105 КАС України, та викласти обставини, якими позивач обґрунтовує свої вимоги.

Відповідно до ч.3 ст. 106 КАС України, до позовної заяви додається документ про сплату судового збору, крім випадків, коли його не належить сплачувати.

В порушення вищевказаних норм КАС України, позивачами не надано документу про сплату судового збору, не зазначено щодо випадку його сплати.

Відповідно до ч.1 ст.99 КАС України адміністративний позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.

Відповідно до ч.2 ст.99 КАС України, для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Згідно з ч.3 ст.99 КАС України для захисту прав, свобод та інтересів особи цим Кодексом та іншими законами можуть встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду, які, якщо не встановлено інше, обчислюються з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Натомість, позивачами в адміністративному позові не зазначено коли саме їм стало відомо про порушення їх прав, свобод та інтересів визначеним відповідачем, не надано доказів на підтвердження обставин звернення з вказаним позовом відповідно до приписів ст. 99 КАС України.

Окрім зазначеного, позивачі звернулись до суду з позовними вимогами, що безпосередньо стосуються юридичної особи - громадської організації Садівниче товариство «Пограничник», проте процесуальний статус вказаної особи в адміністративному позові не визначено.

Позивачами в адміністративному позові зазначено, що наведені в адміністративному позові юридичні факти підтверджуються проведеною комплексною перевіркою Головного управління юстиції в Одеській області, предметом якої було дотримання законодавства України у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців щодо включення громадської організації садівничого товариства «Пограничник» до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Як вбачається з матеріалів адміністративного позову, перевірку Реєстраційної служби Комінтернівського районного управління юстиції в Одеській проведено за результатом розгляду звернення громадянина ОСОБА_12, проте в адміністративному позові не зазначено щодо обставин отримання відповідних копій проведення виїзної перевірки, копій звернення громадянина ОСОБА_12 до Головного управління юстиції в Одеській області, копій документів, прийнятих за результатом проведення перевірки тощо.

Позивачами в адміністративному позові також зазначено, що після отримання висновку про проведення службової перевірки з вказаними фактичними обставинами Реєстраційна служба Комінтернівського районного управління юстиції повинна звернутися до суду з відповідним позовом про ліквідацію юридичної особи, але досі передбачені юридичні дії жодним чином не виконані, проте доказів на підтвердження вказаних обставин позивачами не надано, причин неможливості не зазначено.

Як вбачається з матеріалів адміністративного позову, Садівниче товариство «Пограничник» за організаційно-правовою формою є громадською організацією, у зв'язку з чим позивачам, як учасникам громадської організації - садівниче товариство «Пограничник», необхідно обґрунтувати підстави звернення з позовними вимогами про визнання недійсною державної реєстрації юридичної особи громадської організації садівниче товариство «Пограничник» (ідентифікаційний код юридичної особи 35845741), ліквідування юридичної особи громадської організації садівничого товариства «Пограничник» (ідентифікаційний код юридичної особи 35845741), скасування державної реєстрації юридичної особи громадської організації садівничого товариства «Пограничник» (ідентифікаційний код юридичної особи 35845741) в порядку КАС України, з урахуванням приписів Закону України "Про громадські об'єднання".

Згідно ст. 108 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтею 106 цього Кодексу, постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху, у якій зазначаються недоліки позовної заяви і встановлюється строк, достатній для усунення недоліків.

При таких обставинах позов повинен бути залишений без руху, а позивачу наданий термін для усунення недоліків шляхом подання належно оформленого позову.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 105, 106, 108 КАС України, суддя,-

У Х В А Л И В:

Адміністративний позов Громадської організації «Одеська правозахисна організація «Єдність», що діє в інтересах щодо захисту прав та законних інтересів громадян позивачів: ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10 до Відділу державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та легалізації громадських об'єднань Реєстраційної служби Комінтернівського районного управління юстиції в Одеській області, третя особа без самостійних вимог Комінтернівська районна державна адміністрація про визнання неправомірними дії, визнання недійсною державної реєстрації юридичної особи, ліквідування юридичної особи, скасування державної реєстрації юридичної особи - залишити без руху.

Копію ухвали про залишення позовної заяви без руху невідкладно надіслати особі, що звернулася із позовною заявою.

Повідомити позивача про необхідність усунути недоліки шляхом подання належно оформленого адміністративного позову та письмових доказів безпосередньо до канцелярії Одеського окружного адміністративного суду (вул. Фонтанська дорога, 14, м. Одеса, 65062, тел./факс 705-57-85, тел./факс суду 705-57-55, е-mail: inbox@adm.od.court.gov.ua) в строк до 24.07 .2015 року та роз'яснити, що в іншому випадку в строки, передбачені ч. 4 ст. 107 КАС України, позов буде визнаний неподаним та повернутий позивачу.

Ухвала може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд протягом п'яти днів з дня її отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя Стеценко О.О.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.07.2015
Оприлюднено13.07.2015
Номер документу46280965
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/3742/15

Ухвала від 16.09.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стеценко О. О.

Ухвала від 03.07.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стеценко О. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні