Постанова
від 22.06.2015 по справі 826/6228/15
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

22 червня 2015 року 11:50 № 826/6228/15

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Арсірія Р.О., за участю секретаря судового засідання Шевченко М.В. розглянувши адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ТСН МЕДІА"

до Державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Голосіївського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м.Києві Шентак Л.В.,

Державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві

про визнання протиправними дій, зобов'язати вчинити дії

Позивач звернувся до суду з позовом до відповідачів в якому просив:

визнати протиправними дії державного реєстратора Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Голосіївського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві Шентак Людмили Віталіївни щодо внесення 17 березня 2015 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису № 10681430011026118 «Внесення інформації щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою»;

скасувати запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 17 березня 2015 року № 10681430011026118 «Внесення інформації щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою», вчинений державним реєстратором Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Голосіївського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві Шентак Людмилою Віталіївною відносно Товариства з обмеженою відповідальністю «ТСН МЕДІА» (код ЄДРПОУ 37120328);

визнати протиправним та скасувати рішення Державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві від 18 березня 2015 року № № 107/26-50-11-01-27 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «ТСН МЕДІА» код ЄДРПОУ 37120328).

зобов'язати Державну податкову інспекцію у Голосіївському районі Головного управління ДФС у м. Києві поновити реєстрацію Товариства з обмеженою відповідальністю «ТСН МЕДІА» (код ЄДРПОУ 37120328) як платника податку на додану вартість з 28 липня 2010 року.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що у контролюючого органу не було підстав для прийняття оспорюваного рішення на підставі підпункту "ж" пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України (далі - ПК України). Зазначає, що підприємством, відповідно до Закону України від 15 05.2003 №755-ІV "Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб-підприємців" (даліЗакон України №755-ІV), подано державному реєстратору для підтвердження відомостей про юридичну особу відомості, що підтверджується Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, а саме за останні періоди позивачем було підтверджено відомості про юридичну особу 04.08.2014, 04.02.2015 та 23.03.2015.

Вказує, що враховуючи, що оскаржуваний запис державного реєстратора про відсутність позивача за місцезнаходженням внесений 17 березня 2015 року, річний строк на подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу не закінчився, а тому скасування реєстрації платником податку на додану вартість з ініціативи державного реєстратора неможливе.

Враховуючи наведені обставини, представник позивача в судовому засіданні адміністративний позов підтримав в повному обсязі та просив суд його задовольнити.

Представники відповідачів проти позову заперечували з підстав викладених у письмових запереченнях.

За результатами розгляду документів і матеріалів поданих сторонами, пояснень їхніх представників, Окружний адміністративний суд м. Києва, встановив :

Товариство з обмеженою відповідальністю "ТСН Медіа" (код ЄДРПОУ 37120328) зареєстровано 09.06.2010 року Голосіївською районною в м. Києві державною адміністрацією, взято на податковий облік в органах державної податкової служби та перебуває на обліку у ДПІ у Голосіївському районі м. Києва.

Місцезнаходженням суб'єкта господарювання - "ТСН Медіа", згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, є: вул. Лятошинського, буд. 14, м. Київ,03191.

Відповідно до свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість серії НБ №508297, виданого ДПІ у Голосіївському районі м. Києва, ТОВ "ТСН Медіа" зареєстроване платником податку на додану вартість з 28.07.2010, індивідуальний податковий номер - 371203226505.

18.03.2015 в.о. начальника ДПІ у Голосіївському районі ГКУ ДФС у м. Києві Добровольським О. прийнято рішення №107/26-50-11-01-27 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ "ТСН Медіа"на підставі підпункту "ж" пункту 184.1 статті 184 ПК України, а саме: у зв'язку з тим, що в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців наявний запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступних мотивів.

Проведення процедури реєстрації та анулювання реєстрації платників податку на додану вартість визначено розділом V ПК України, зокрема, статтями 180 - 184 та Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 № 1130.

Відповідно до підпункту "ж" пункту 184.1 статті 184 ПК України, реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців наявний запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.

Відповідно до розділу V Положення № 1130, анулювання реєстрації за ініціативою відповідного контролюючого органу може бути здійснене на підставах, визначених пунктом 184.1 статті 184 розділу V Податкового кодексу України.

Контролюючі органи здійснюють постійний моніторинг платників ПДВ, включених до Реєстру, та приймають рішення про анулювання реєстрації платників ПДВ у разі існування відповідних підстав.

Рішення про анулювання реєстрації за ініціативою контролюючого органу приймаються за наявності відповідних підтвердних документів (відомостей). Такими документами є, зокрема: повідомлення державного реєстратора, відомості з Єдиного державного реєстру щодо наявності запису про відсутність юридичної особи або фізичної особи - підприємця за місцезнаходженням (місцем проживання) або запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу (підстава - підпункт "ж" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу).

Судом під час розгляду справи встановлено, що 12.01.2015р. ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у м. Києві було направлено запит №14/26-50-22-03 на встановлення місцезнаходження платника податків. За результатом запиту працівниками контролюючого органу здійснено вихід на податкову адресу позивача (м. Київ, вул. Лятошинського, 14) та складено довідку про встановлення фактичного місцезнаходження №243/28 від 31.01.2015р. Згідно вказаної довідки податковим органом зафіксовано, що місцезнаходження платника податків не встановлено, за вказаною адресою знаходиться супермаркет «Велика Кишеня» та близько дев'яти невеликих магазинів різного типу.

31.01.2015р. податковим органом складено повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням №219/26-50-11-01-19 та прийнято рішення №219 про направлення державному реєстратору повідомлення про відсутність за місцезнаходження (за формою 18-ОПП).

Згідно ч. 11 ст. 19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 № 755-IV, юридична особа зобов'язана подавати (надсилати) щороку протягом місяця, що настає за датою державної реєстрації, починаючи з наступного року, державному реєстратору для підтвердження відомостей про юридичну особу реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу.

У разі ненадходження в установлений частиною одинадцятою цієї статті строк реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор зобов'язаний надіслати поштовим відправленням протягом п'яти робочих днів з дати, встановленої для подання реєстраційної картки, юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору зазначеної реєстраційної картки (ч. 12 ст. 19 Закону № 755-IV).

З матеріалів справи вбачається, що 05.02.2015 р. державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб підприємців Голосіївського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві Шентак Л.В. сформовано повідомлення № 05-10-22/840 щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки (форма № 6) на підставі повідомлення ДПІ 18 ОПП «Про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням» від 31.01.2015 р. № 219/26-50-11-01-19, яке надійшло до відділу 03.02.2015 за вх. № 726/05-10-21.

Повідомлення державного реєстратора відділу надіслано поштовим зв'язком, рекомендованою кореспонденцією за адресою: 03191, м. Київ, вул. Лятошинського, 14, ТОВ «ТСН МЕДІА». В повідомлені зазначено, що необхідно подати державному реєстратору реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу до 05.03.2015 року.

Однак, зазначене повідомлення повернулося на адресу відділу державної реєстрації з відміткою відділу поштового звязку «за закінченням встановленого строку зберігання».

Відповідно до ч. 14 ст. 19 Закону № 755, якщо державному реєстратору повернуто поштове відправлення, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.

У зв'язку із чим 17.03.2015 року державним реєстратором було внесено запис №10681430011026118, щодо відсутності юридичної особи ТОВ «ТСН МЕДІА» за місцезнаходженням.

Таким чином, доводи позивача про протиправність дій державного реєстратора щодо внесення 17 березня 2015 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису № 10681430011026118 про відсутность юридичної особи за місцезнаходженням є безпідставними.

Єдиною підставою для прийняття рішення контролюючим органом про анулювання реєстрації платника податку на підставі пункту "ж" пункту 184.1 статті 184 ПК України, є відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.

На підставі вказаного запису державного реєстратора відповідач 2 прийняв рішення №10/26-50-11-01-27 від 18.03.2015р. про анулювання реєстрації платника ПДВ ТОВ «ТСН МЕДІА».

Відповідно до п. 5.6 розділу 5 Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість від 14.11.2014 № 1130, рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ за ініціативою контролюючого органу оформляється за формою N 6-РПДВ (додаток 5). Таке рішення складається у двох примірниках комісією, утвореною відповідно до розпорядження контролюючого органу, та підписується керівником контролюючого органу. У рішенні про анулювання реєстрації платника ПДВ обов'язково вказуються підстави (одна або декілька) для такого анулювання з посиланням на відповідні норми Кодексу.

Згідно рішення № 107/26-50-11-01-27 від 18.03.2015 року комісією було встановлено, що ТОВ «ТСН Медіа» відсутнє за місцезнаходженням, що підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб - підприємців від 17.03.2015 № 10681430011026118.

Таким чином, відповідач 2 приймаючи оскаржуване рішення діяв на підставі та у спосіб, що передбачений Податковим кодексом України, а доводи позивача щодо підтвердження відомостей про юридичну особу, зокрема щодо його місцезнаходження за зазначеною адресою, суд не бере до уваги, оскільки цей факт не впливає на правомірність прийняття спірного рішення.

За таких обставин, суд дійшов висновку про необґрунтованість позовних вимог в частині визнання протиправним та скасування рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість.

Суд вважає , що вимоги в частині зобовязання податкового органу відновити реєстрацію платника ПДВ також не можуть бути задоволенні оскільки є похідними від принятих рішень, щодо яких судом прийнято рішення про їх правомірність.

Доводи позивача про протиправність моніторингу податкового органу, та направлення реєстратору повідомлення суд до уваги не приймає, оскільки вони не відносяться до предмету позову.

Частиною 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частин 1, 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Оскільки Позивач не довів неправомірність оскаржуваних дій відповідачів та рішення, позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Керуючись ст. ст. 69-71, 94, 160-165, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

П О С Т А Н О В И В:

У позові Товариства з обмеженою відповідальністю "ТСН МЕДІА" відмовити повністю.

Постанова набирає законної сили в порядку передбаченому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

Суддя Р.О. Арсірій

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення22.06.2015
Оприлюднено10.07.2015
Номер документу46284293
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/6228/15

Ухвала від 31.07.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мамчур Я.С

Ухвала від 29.09.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мамчур Я.С

Ухвала від 31.07.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мамчур Я.С

Постанова від 22.06.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Ухвала від 21.04.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Ухвала від 10.04.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Ухвала від 10.04.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні