Справа
№2-а-719/2007
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16.10.2007 року
Бориспільський
міськрайонний суд Київської області в складі
головуючого
судді Левченка
А.В.
при
секретарі Банасько
І.В.
розглянувши в відкритому
судовому засіданні в м. Борисполі адміністративну справу за позовом ОСОБА_1до Головного управління Пенсійного фонду України в
Київській області, третя особа Управління Служби безпеки України в м. Києві про
зобов'язання Пенсійного Фонду України перерахувати раніше призначену пенсію,
встановив:
31.08.2007
року позивачОСОБА_1. звернувся з зазначеним позовом до
суду. В своїй позовній заяві він зазначив, що наказом т.в.о. голови Служби
безпеки України від 06.12.2006 року № 1881-ОС його було звільнено з військової
служби СБУ та наказом начальника Управління СБУ в Київській області від
26.12.2006 року № 80-ОС було виключено із списків особового складу. З
27.12.2006 року позивачу, згідно Закону України «Про пенсійне забезпечення
військовослужбовців, осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх
справ та деяких інших осіб», а також ст. 40 Закону України «Про Державний
бюджет України на 2006 рік», було призначено пенсію у розмірі 1864 грн. 31
коп., а з 01.04.2007 року розмір пенсії становить 1870 грн. 91 коп., як
додаткова пенсія учаснику ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС II категорії.
Розрахунок пенсії було проведено згідно ст. 40 Закону України «Про державний
бюджет України на 2006 рік» за 24 останні календарні місяці проходження служби
підряд перед звільненням та без врахування щомісячної надбавки за вислугу
років. Враховуючи, що перед звільненням зі служби в органах СБУ розмір
грошового забезпечення позивача складав 2598 грн. 16 коп., а розмір пенсії за
загальну вислугу складає 25 років, то загальний розмір його пенсії повинен
складати 2598 грн. 16 коп. В зв'язку з цим позивач просить суд зобов'язати
відповідача перерахувати з 27 грудня 2006 року його пенсію призначену пенсійним
відділенням Управління СБУ у м. Києві відповідно до вимог чинного законодавства
України. При цьому судові витрати по справі по оплаті держмита він просив
покласти на відповідача. В судовому засіданні позивач заявлений позов підтримав
повністю.
Представник відповідача в
судовому засіданні позов не визнав повністю та пояснив, що відповідно до вимог ст.. 99 Закону України «Про державний бюджет України на 2007 рік» та постанови КМУ від 02.11.2006 року № 1522 «Про
передачу органам пенсійного фонду України функцій з призначення та виплати
пенсій деяким категоріям громадян» Пенсійному фонду України функції з
призначення та виплати пенсій окремим категоріям громадян передано лише з 01.01.2007 року, тому, враховуючи наведене, вважає, що головне
управління Пенсійного фонду України не може бути відповідачем по справі, так як
не являється правонаступником СБУ. Крім того, відповідно до п. 1 Порядку
подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій
відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з
військової служби, та деяких інших осіб» на уповноважені структурні підрозділи
Міністерства оборони України, Служби безпеки України покладаються функції щодо
підготовки та подання до органів, що призначають пенсії, необхідних для
призначення пенсії документів, такими документами є грошовий атестат, довідка
про додаткові види грошового забезпечення, та інші документи, зазначені у п. 7
Порядку. При призначенні пенсії позивачу управління СБУ у м. Києві керувалось
положеннями ст..
40 Закону України «Про державний бюджет України на 2006 рік», а не положеннями ч. 3 ст. 43 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб звільнених
з військової служби та деяких інших осіб». Пенсійним фондом України пенсія
позивачу була призначена відповідно до наданих управлінням СБУ у м. Києві
фінансовим документам. Відповідно до положень про Пенсійний фонд України,
затвердженого Указом Президента України від 01.03.2001 року до повноважень органів Пенсійного фонду України питання визначення та
встановлення розміру видів грошового забезпечення військовослужбовців не
входить. В зв'язку з цим просив суд відмовити в задоволенні позовних вимог.
Представник Управління Служби безпеки України в м. Києві в судовому засіданні
просив позов задовольнити, та вважає, що є всі правові підстави для задоволення
даного позову. Суд, заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи,
вважає, що позов підлягає задоволенню повністю з наступних підстав.
Як вбачається з матеріалів
справи,ОСОБА_1. 06.12.2006
року за наказом т.в.о. голови Служби безпеки України за № 1881-ОС був звільнений з військової служби на підставі п.
65
п.п „а" - за станом здоров" я. За наказом начальника Управління СБУ в Київській
області від 26.12.2006
року № 80-ОС
ОСОБА_1було виключено із списків особового складу і направлений для зарахування
на військовий облік в Управління Служби безпеки України в Київській області. При
цьому вислуга позивача складає 25 календарних років 04 місяці 04 дні.
27.12.2006 рокуОСОБА_1була
призначена пенсія згідно Закону України «Про пенсійне забезпечення
військовослужбовців, осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх
справ та деяких інших осіб» а також ст. 40 Закону України «Про Державний бюджет
України на 2006 рік» за 24 останні календарні місяці проходження служби підряд
перед звільненням та без врахування щомісячної надбавки за вислугу років, яку
він отримував під час проходження військової служби.
З 01.04.2007 року позивачу
була перераховано пенсію лише на суму 6, 61 грн., як додаткова пенсія учаснику
ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС II категорії та було здійснено перерахунок з врахуванням
щомісячної надбавки за вислугу років. Не погоджуючись з цим, позивач письмово
звернувсь до відповідача з заявою про її перерахунок. Проте, відповідач своїм
листом від 02.08.2007
року йому в перерахунку в повному обсязі з врахуванням
щомісячної надбавки за вислугу років відмовив.
Відповідно до ст. 99 Закону України «Про державний бюджет України на 2007 рік» від 19.12.2006 року №
489-V у 2007 році призначення (перерахування) та виплата пенсії
військовослужбовцям, особам начальницького і рядового складу, які мають право
на пенсійне забезпечення на умовах Закону України «Про пенсійне забезпеченню
осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб», здійснюється
органами Пенсійного фонду України. Порядок передачі зазначених вище функцій
визначено постановою Кабінету Міністрів України від 02.11.2006 року №1522. Цим
законом було передбачено нарахування пенсії з обмеженням ст. 43 Закону країни «Про пенсійне забезпечення
військовослужбовців, осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх
справ та деяких інших осіб».
Законом України від 04.04.2006 року №3591-IV внесено зміни до Закону України «Про пенсійне
забезпечення військовослужбовців, осіб начальницького і рядового складу органів
внутрішніх справ та деяких інших осіб», зокрема, змінено його назву на Закон
України «Про пенсійне забезпечення осіб звільнених з військової служби та
деяких інших осіб», що набрав чинності 29.04.2006 року.
Згідно п. З ст. 43 Закону України «Про пенсійне забезпечення
військовослужбовців, осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх
справ та деяких інших осіб» із змінами , внесеними Законом України №3591-ІУ від 04.04.2006 року, пенсії особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам,
військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом,
особам, які мають право на пенсію за цим законом, та членам їх сімей
обчислюються з розміру грошового забезпечення за останньою штатною посадою
перед звільненням, враховуючи відповідні оклади за посадою, військовим ( спеціальним) званням, процентну надбавку за вислугу
років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати,
підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством.
Статтею 4 ЗУ „Про пенсійне забезпечення" від 5.11.1991 року передбачено, що умови та порядок пенсійного
забезпечення військовослужбовців встановлюються спеціальним законом, однак, цій
категорії громадян надається також право і на одержання пенсії на підставах,
передбачених ЗУ
„Про пенсійне забезпечення", при цьому, на рівні з
заробітною платою робітників і службовців враховуються всі види грошового
забезпечення військовослужбовців.
Вказана норма є чинною і на
момент розгляду даної справи, при цьому її положення про те, що при призначенні
пенсії військовослужбовцям враховуються всі види їх грошового забезпечення, суд
оцінює як основний принцип реалізації права даної категорії громадян на
пенсійне забезпечення у спеціальному військовому законодавстві.
Суд також приймає до уваги
те, що за змістом ст. 24
Конституції України рівність громадян, зокрема
військовослужбовців, перед законом полягає і у їх рівному праві на соціальний
захист, гарантований ст. ст. 17, 46 Конституції
України, а тому військовослужбовці, які займали рівні за штатною категорією
посади, мають однакове військове звання, кваліфікацію, науковий ступінь і вчене
звання, тривалість та умови проходження служби і не відрізняються за іншими
ознаками, отримуючи додаткову за видом пенсію, повинні мати і однаковий її
розмір, який не може залежати від часу виходу на пенсію. Проте наявність такої
диспропорції у розмірах пенсій військовослужбовців звільнених зі служби в різні
часи є по суті ущемленням в правах одних військових пенсіонерів
порівняно-а4ншими.
Беручи до уваги встановлені
судом факти і відповідні їм правовідносини, а також оцінюючи надані докази, суд
вважає позов Даниленка Д.І., є обґрунтованим і доведеним в повному обсязі, а
тому він підлягає задоволенню повністю.
На підставі наведеного,
керуючись ст.ст. 17,
24, 46 Конституції України, ст. 43, Закону України „
Про пенсійне забезпечення військовослужбовців, осіб
начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та деяких інших
осіб», ст. 4
Закону України „Про пенсійне забезпечення" від 09.04.1992 року, Постанови Пленуму Верховного Суду України від 13.06.2007 року за № 8 та ст.ст. 2, 7,18,70,
71, 86,128, 159-163 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити
повністю.
Зобов'язати Головне
управління Пенсійного фонду України в Київській області провести перерахунок
призначеної ОСОБА_1пенсії з 27.12.2006 року призначену пенсійним відділенням управління СБ України у м. Києві
відповідно до вимог чинного законодавства України та положень ст..43 Закону
України "
Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової
служби та деяких інших осіб" .
Постанова суду може бути
оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через
Бориспільський міськрайонний суд шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження
рішення суду протягом десяти днів та наступної подачі апеляційної скарги на
постанову суду протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне
оскарження.
Суд | Бориспільський міськрайонний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 16.10.2007 |
Оприлюднено | 18.09.2009 |
Номер документу | 4631775 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Бориспільський міськрайонний суд Київської області
Левченко А.В.
Адміністративне
Томашпільський районний суд Вінницької області
Ставнійчук В.С.
Адміністративне
Мурованокуриловецький районний суд Вінницької області
Тучинська Н.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні