Рішення
від 10.04.2015 по справі 431/4036/14-ц
СТАРОБІЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

10.04.2015

Справа 431/4036/14-ц

Провадження 2/431/140/15

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М УКРАЇНИ

(повний текст)

10 квітня 2015 року. Старобільський районний суд

Луганської області

у складі: головуючого судді Озерова В.О.,

при секретарі Дубініній О.О.,

за участі: прокурора Борсенко Н.О.,

представника позивача

органу опіки та піклування

Старобільської РДА ОСОБА_1,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Старобільську цивільну справу за позовом органу опіки та піклування Старобільської районної державної адміністрації в інтересах неповнолітнього ОСОБА_2, малолітніх ОСОБА_3, ОСОБА_4 до ОСОБА_5 позбавлення про батьківських прав та стягнення аліментів,

встановив:

Позивач орган опіки та піклування Старобільської районної державної адміністрації звернувся до суду в інтересах неповнолітнього ОСОБА_2, малолітніх ОСОБА_3, ОСОБА_4 до ОСОБА_5 позбавлення про батьківських прав та стягнення аліментів.

В обґрунтування свого позову, позивач посилається на те, що ОСОБА_5, ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженка с. Світле Старобільського району Луганської області є матір'ю неповнолітнього ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_2 та малолітніх ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_3, ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_4. Згідно актових записів про народження дітей, батьки дітей записані відповідно до ч.1 ст.135 Сімейного кодексу України.

Малолітні діти громадянки ОСОБА_5 тривалий час перебували у службі у справах дітей Старобільської райдержадміністрації на обліку дітей, які опинились у складних життєвих обставинах, у зв'язку з тим, що мати не виконувала обов'язки по вихованню та утриманню своїх дітей.

Під час проведення профілактичних рейдів «Сім'я» було встановлено, що ОСОБА_5 мала реєстрацію в с. Світле Старобільського району та протягом тривалого часу там не проживала, постійно змінювала місце проживання, проживала з дітьми на приватних квартирах, які завжди знаходилися в антисанітарному стані. Увесь час ОСОБА_5 ніде не працювала.

До серпня 2010 року ОСОБА_5 проживала в будинку за адресою: вул. Кірова, буд. 21 с. Піщане Старобільського району Луганської області. Приміщення, де проживала жінка з дітьми не відповідало елементарним санітарно-гігієнічним умовам проживання дітей, у приміщенні було брудно, не було достатньо меблів, діти не мали власних ліжок. Спеціалісти служби у справах дітей пропонували матері створити належні умови для проживання та виховання дітей. Під час проживання наймачів будинок прийшов в занедбаний стан, квартирантами був розібраний господарський сарай та паркан.

Після цього ОСОБА_5 проживала за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_5. Вона не створила для дітей належні житлово-побутові умови: будинок де проживала сім'я без будь-яких зручностей, знаходився в антисанітарному стані, діти не мали окремих місць для відпочинку, постільної білизни та випраних речей, практично не готувала дітям гарячих страв. Діти погано харчувалися, не отримували належної їжі відповідно до віку, запас продуктів харчування та місце для їх зберігання були відсутні.

Відповідач ОСОБА_5 не турбувалася про нормальний розвиток дітей, вони не мали навіть найнеобхідніших речей, не мали куточка для занять та ігор. Діти попре їх малолітній вік вимушені були самі шукати по селу дрова для опалення будинку, вони заробляли гроші на існування родини збираючи металобрухт.

Під час неодноразових відвідувань родини за місцем проживання та під час бесід в Бутівської сільської раді та в райдержадміністрації ОСОБА_5 неодноразово була попереджена спеціалістами служби у справах дітей про належне виконання батьківських обов'язків матір'ю, про необхідність працевлаштування, неприпустимість зловживання алкогольними напоями. ОСОБА_5 надавала обіцянки виправити ситуацію, та на справді вона не виявила намірів налагодити життя, зайнятися належним вихованням дітей.

Потім ОСОБА_5 проживала у ІНФОРМАЦІЯ_6 в сім'ї, яка веде аморальний спосіб життя. В родині де троє діточок, але не було іграшок, жодної дитячої книжки, будь-яких розвиваючих ігор, предметів догляду за малолітньою дитиною. Вона разом з дітьми з ранку до вечора знаходилась на міському звалищі. Ця інформація була негайно передана до відділення кримінальної міліції у справах дітей Старобільського РВ ГУМВС. Діти разом з матір'ю були вилучені працівниками міліції з жахливих санітарно-гігієнічних умов та поміщені в дитяче відділення районної лікарні, де знаходилась там тривалий час на безкоштовному лікуванні та утриманні всієї родини. Але пізніше, через декілька місяців ОСОБА_5 разом з дітьми повернулась до звичного способу життя.

Також ОСОБА_5 з дітьми проживала у селах Половинкине, Курячівка, м. Старобільську, не змінюючи спосіб свого життя. В будинках, де тимчасово проживала сім'я, зазвичай було брудно, запас продуктів харчування завжди дуже обмежений, як правило, у дітей відсутнє місце для навчання, предметів догляду за дітьми зовсім немає, скрізь були розкидані брудні речі. Відповідач не створила елементарних санітарно-гігієнічних умов придатних для проживання дітей, не піклувалася про фізичний та моральний розвиток дітей, здобуття дітьми обов'язкової освіти, хлопчики часто не відвідували заняття в школі. Були припинені виплати державної допомоги по народженню дитини за нецільове використання державних коштів.

Крім того, не зважаючи на неодноразові консультації, роз'яснення та наполегливі вимоги спеціалістів служби у справах дітей, ОСОБА_5 протягом 2006-2011 років не зареєструвала в органах РАЦС народження свого сина ОСОБА_6, чим самим порушила права дитини та ст. 144 Сімейного Кодексу України. Відповідно, вона не оформила і державної соціальної допомоги на сина ОСОБА_6. Через безвідповідальне ставлення матері, не була вчасно оформлена допомога одинокої матері і на старшого сина ОСОБА_7. Спеціалістами служби у справах дітей відповідно до розпорядження голови Старобільської райдержадміністрації від 31 січня 2011 року № 56 була поновлена реєстрація народження малолітнього ОСОБА_3 у відділу РАЦС Старобільського районного управління юстиції.

З сім'єю ОСОБА_5 працювали спеціалісти і фахівці районного центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді, неодноразово проводили профілактичні бесіди з матір'ю і працівники школи. Жінці надавались ряд соціальних послуг від спеціалістів центру, у тому числі по працевлаштуванню, по оформленню державної допомоги, консультації про неприпустимість зловживання алкогольними напоями, консультації щодо виховання дітей, належного виконання батьківських обов'язків. Через товариство «Червоний хрест» відповідачу та її дітям надавалась допомога, вона обіцяла виправитись та ситуація залишалась без змін.

Крім того, відповідач ОСОБА_5 неодноразово притягувалась Старобільським районним судом до адміністративної відповідальності за ст. ст. 197, 198 КУпАП, а також за ч. 1 та ч. 2 ст. 184 КУпАП за ухилення від виконання батьківських обов'язків.

Профілактична робота служби у справах дітей, співробітників РВ ГУМВС та інших структур з молодою жінкою, ОСОБА_5, була направлена на пробудження почуття відповідальності за долю своїх дітей. Відповідач агресивно сприймала поради спеціалістів щодо влаштування на роботу, створення для дітей належних умов проживання, забезпечення дітям раціонального харчування, здобуття освіти та інше, надавала лише обіцянки та насправді не виконувала їх.

Не дивлячись на зусилля державних органів, ОСОБА_5 не змінювала байдужого ставлення до власних дітей ОСОБА_2, ОСОБА_3 і ОСОБА_4. Її негативна поведінка, особиста безвідповідальність, небажання матері змінити спосіб свого життя, створити для дітей належні умови для повноцінного розвитку і проживання та виконувати батьківські обов'язки, негативно впливали на життя, здоров'я та виховання дітей.

В 2011 році службою у справах дітей були направлені матеріали прокурору Старобільського району для подання в Старобільський районний суд позовної заяви про позбавлення батьківських прав гр.ОСОБА_5. 18 травня 2011 року Старобільський районний суд Луганської області відмовив прокурору району в позбавленні батьківських прав ОСОБА_5

14 грудня 2011 року ОСОБА_5 була засуджена Старобільським районним судом Луганської області за скоєння кримінального злочину до 3 років позбавлення волі та звільнена від покарання з іспитовим строком на 2 роки. За порушення вимог Кримінально виконавчої інспекції ОСОБА_5 з вересня 2012 року знаходилась в розшуку.

З'ясувалось пізніше, що вона разом з дітьми виїхала до Московської області Російської Федерації і там знову за крадіжку була засуджена та позбавлена волі, а її діти репатрійовані в Україну.

Завдяки аморальному способу життя матері ОСОБА_5, її діти неодноразово потрапляли в заклади соціальної реабілітації для неповнолітніх і в Україні, і в Російської Федерації: КЗ «Луганський обласний притулок для дітей» у 2010-2011 роки, КЗ «Луганський обласний центр соціально-психологічної реабілітації дітей» у 2013 році, ДКЗ соціального захисту населення Московської області «Серпухівський районний соціально-реабілітаційний центр для неповнолітніх» у 2012-2013 роки.

На даний час діти ОСОБА_5 перебувають в службі у справах дітей Старобільської райдержадміністрації на обліку дітей, позбавлених батьківського піклування. ОСОБА_2 та ОСОБА_3, влаштовані на виховання до Кремінської обласної загальноосвітньої санаторної школи-інтернату І-ІІІ ступенів. А ОСОБА_4 була влаштована до Луганського обласного будинку дитини № 2 на повне державне утримання та, у зв'язку з проведенням антитерористичної операції, перевезена до Харківського обласного спеціалізованого будинку дитини «Зелений гай». У вересні цього року ОСОБА_4 передана на виховання та спільне проживання до прийомної сім'ї ОСОБА_8 та ОСОБА_9 в м.Старобільськ.

За усною інформацією (телефоном) спеціалістів органів опіки із Московській області Російської Федерації ОСОБА_5 потрапила під амністію та вже декілька місяців як вийшла на волю, ще у лютому місяці 2014 року, хоча закінчення строку відбування покарання було 14 вересня 2014 року.

За інформацією спеціалістів органів опіки та піклування із Московській області ОСОБА_5 була виявлена в оточенні осіб аморальної поведінки, які раніше були позбавлені батьківських прав.

Не дивлячись на те, що вона звільнилась з місць позбавлення волі, вона жодного разу не відвідувала своїх дітей у закладах, не привозила для дітей та не передавала будь які продукти харчування, подарунки, не надавала фінансову допомогу на утримання неповнолітніх дітей.

Під час перебування ОСОБА_5 в місцях позбавлення волі, працівниками служби у справах дітей Старобільської райдержадміністрації було відіслано до колонії поселення К-3 м. Електросталь Московської області РФ, де жінка відбувала покарання, листа про порядок повернення матері її неповнолітніх дітей після її звільнення з місць позбавлення волі, про необхідність обов'язкового звернення протягом двох місяців після звільнення до органу опіки та піклування, за місцем обліку дітей, для розгляду питання про можливість повернення їй дітей. Але, на сьогоднішній день, для вирішення питання подальшого свого батьківства, можливого повернення дітей матері на виховання та утримання, ОСОБА_5 до органу опіки та піклування не звернулась.

Профілактична робота служби у справах дітей та інших структур з ОСОБА_5, на жаль, не дала бажаного результату. Не дивлячись на зусилля всіх державних органів, мати не змінила байдужого та безвідповідального ставлення до власних дітей.

На сьогоднішній день, у зв'язку зі звільненням ОСОБА_5 з місць позбавлення волі, її діти ОСОБА_2, ОСОБА_3 і ОСОБА_4 втратили юридичний статус, дитини, позбавленої батьківського піклування, але фактично вони до цієї пори залишаються без батьківської опіки. З метою соціального захисту дітей виникла необхідність в судовому порядку вирішити питання у відношенні їх матері. Позбавлення батьківських прав ОСОБА_5 надасть змогу її дітям набути юридичного статусу дитини, позбавленої батьківського піклування, та користуватися гарантованими Державою пільгами для дітей цієї категорії.

29 жовтня 2014 року на засіданні комісії райдержадміністрації з питань захисту прав дитини розглядалось питання щодо доцільності позбавлення ОСОБА_5 батьківських прав відносно її дітей ОСОБА_2, ОСОБА_3 і ОСОБА_4.

Після обговорення питання членами комісії було визначено, що ОСОБА_5 тривалий час веде асоціальний спосіб життя, не зробила кроки для повернення до неї дітей, не забрала ОСОБА_4 з закладу охорони здоров'я, ОСОБА_2 і ОСОБА_3 з іншого дитячого державного закладу та протягом більше шести місяців не виявляє до дітей батьківського піклування, ухиляється від виконання батьківських обов'язків. Комісією одноголосно було вирішено звернутись до суду з позовною заявою про позбавлення ОСОБА_5 батьківських прав відносно її дітей, ОСОБА_2, ОСОБА_3 і ОСОБА_4.

В судовому засіданні представник позивача органу опіки та піклування Старобільської районної державної адміністрації ОСОБА_1 в інтересах неповнолітнього ОСОБА_2, малолітніх ОСОБА_3, ОСОБА_4, підтримала позовні вимоги в повному обсязі та просила суд позбавити батьківських прав ОСОБА_5, ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженку ІНФОРМАЦІЯ_7, відносно неповнолітнього ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2, малолітніх ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_3, ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_4, а також просила суд стягнути з неї аліменти на утримання користь дітей .

В судове засідання відповідач ОСОБА_5 не з'явилася, про причини неявки до суду не повідомила, про дату, час і місце розгляду справи повідомлялася належним чином, через виклик до суду, розміщений в газеті «Урядовий кур'єр» № 22 (5396) від 06.02.2015 року.

Суд, вислухавши представника позивача, дослідивши матеріали справи, вважає позов обґрунтованими та таким, що підлягає повному задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що ОСОБА_5, ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженка с. Світле Старобільського району Луганської області є матір'ю неповнолітнього ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_2 та малолітніх ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_3, ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_4.

Діти громадянки ОСОБА_5 тривалий час перебували у службі у справах дітей Старобільської райдержадміністрації на обліку дітей, які опинились у складних життєвих обставинах, у зв'язку з тим, що мати не виконувала обов'язки по вихованню та утриманню своїх дітей.

Під час неодноразових відвідувань родини за місцем проживання ОСОБА_5, вона неодноразово була попереджена спеціалістами служби у справах дітей про належне виконання батьківських обов'язків матір'ю, про необхідність працевлаштування, неприпустимість зловживання алкогольними напоями.

ОСОБА_5 надавала обіцянки виправити ситуацію та на справді вона не виявила намірів налагодити життя, зайнятися належним вихованням дітей. Вона не турбувалася про нормальний розвиток дітей, вони не мали навіть найнеобхідніших речей, не мали куточка для занять та ігор. Діти попре їх малолітній вік вимушені були самі шукати по селу дрова для опалення будинку, вони заробляли гроші на існування родини збираючи металобрухт.

На даний час діти ОСОБА_5 перебувають в службі у справах дітей Старобільської райдержадміністрації на обліку дітей, позбавлених батьківського піклування.

Діти ОСОБА_2 та ОСОБА_3, влаштовані на виховання до Кремінської обласної загальноосвітньої санаторної школи-інтернату І-ІІІ ступенів, а ОСОБА_4 була влаштована до Луганського обласного будинку дитини № 2 на повне державне утримання та, у зв'язку з проведенням антитерористичної операції, перевезена до Харківського обласного спеціалізованого будинку дитини «Зелений гай». У вересні цього року ОСОБА_4 передана на виховання та спільне проживання до прийомної сім'ї ОСОБА_8 та ОСОБА_9 в м. Старобільськ.

Профілактична робота служби у справах дітей та інших структур з ОСОБА_5, на жаль, не дала бажаного результату. Не дивлячись на зусилля всіх державних органів, мати не змінила байдужого та безвідповідального ставлення до власних дітей.

29 жовтня 2014 року на засіданні комісії райдержадміністрації з питань захисту прав дитини розглядалось питання щодо доцільності позбавлення ОСОБА_5 батьківських прав відносно її дітей ОСОБА_2, ОСОБА_3 і ОСОБА_4.

Після обговорення питання членами комісії було визначено, що ОСОБА_5 тривалий час веде асоціальний спосіб життя, не зробила кроки для повернення до неї дітей, не забрала ОСОБА_4 з закладу охорони здоров'я, ОСОБА_2 і ОСОБА_3 з іншого дитячого державного закладу та протягом більше шести місяців не виявляє до дітей батьківського піклування, ухиляється від виконання батьківських обов'язків.

На сьогоднішній день діти ОСОБА_2, ОСОБА_3 і ОСОБА_4 втратили юридичний статус дитини, позбавленої батьківського піклування, але фактично вони до цієї пори залишаються без батьківської опіки. Позбавлення батьківських прав ОСОБА_5 надасть змогу її дітям набути юридичного статусу дитини, позбавленої батьківського піклування та користуватися гарантованими Державою пільгами для дітей цієї категорії.

Таким чином, суд задовольняє позов в повному обсязі.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 367 ЦПК України суд вважає за необхідне стягнення аліментів з ОСОБА_5 на користь держави на утримання дітей у межах суми платежу за один місяць, допустити до негайного виконання.

Відповідно ст. 88 ЦПК України суд вважає за необхідне стягнути з відповідача судовий збір на користь держави в розмірі 243 грн. 60 коп.

На підставі викладеного та керуючись ч. 1 ст. 12 Закону України «Про охорону дитинства», ст. ст. 19, 164, 165, 166, 180, 181 Сімейного кодексу України, ст. ст. 10, 11, 60, 77, 88, 212-215, 218, 294 ЦПК України, суд

вирішив:

Позов органу опіки та піклування Старобільської районної державної адміністрації в інтересах неповнолітнього ОСОБА_2, малолітніх ОСОБА_3, ОСОБА_4 до ОСОБА_5 про позбавлення батьківських прав та стягнення аліментів - задовольнити в повному обсязі.

Позбавити батьківських прав ОСОБА_5, ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженку ІНФОРМАЦІЯ_7, відносно неповнолітнього ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2, малолітніх ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_3, ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_4 .

Стягнути з ОСОБА_5, ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженки ІНФОРМАЦІЯ_7, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, на користь закладу, в якому перебувають діти, аліменти на утримання неповнолітнього ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 та малолітнього ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_3, у розмірі 1/3 частини всіх видів заробітку (доходу) щомісячно, але не менше 30 % прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку, починаючи з 10 грудня 2014 року та до дня досягнення дітьми повноліття.

Стягнути з ОСОБА_5, ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженки ІНФОРМАЦІЯ_7, ідентифікаційний номер НОМЕР_1 на користь прийомної матері ОСОБА_8, яка проживає за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_8, аліменти на утримання малолітньої ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_4у розмірі 1/6 частини всіх видів заробітку (доходу) щомісячно, але не менше 30 % прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку, починаючи з 10 грудня 2014 року та до дня досягнення дитиною повноліття.

Стягнути з ОСОБА_5, ідентифікаційний номер 2922518461судовий збір на користь держави в розмірі 243 грн. 60 коп.

Стягнення аліментів з ОСОБА_5, у межах суми платежу за один місяць - допустити до негайного виконання.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Апеляційного суду Луганської області через Старобільський районний суд шляхом подачі скарги протягом десяти днів з дня його проголошення. Особи, які брали участь у справі, але не були присутні у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, можуть подати апеляційну скаргу протягом десяти днів з дня отримання копії цього рішення.

Суддя В.О. Озеров

СудСтаробільський районний суд Луганської області
Дата ухвалення рішення10.04.2015
Оприлюднено14.07.2015
Номер документу46325363
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —431/4036/14-ц

Ухвала від 23.11.2016

Цивільне

Старобільський районний суд Луганської області

Озеров В. О.

Ухвала від 23.11.2016

Цивільне

Старобільський районний суд Луганської області

Озеров В. О.

Рішення від 10.04.2015

Цивільне

Старобільський районний суд Луганської області

Озеров В. О.

Рішення від 10.04.2015

Цивільне

Старобільський районний суд Луганської області

Озеров В. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні