Постанова
від 11.03.2014 по справі 311/190/14-п
ВАСИЛІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

311/190/14-п

3/311/67/2014

ПОСТАНОВА

Іменем України

11.03.2014 м. Василівка

Суддя Василівського районного суду Запорізької області Пушкарьова С.П., розглянувши адміністративний матеріал, що надійшов з Василівської міжрайонної державної фінансової інспекції в Запорізькій області у відношенні ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженця ІНФОРМАЦІЯ_2, працюючого начальником відділу освіти Василівської районної державної адміністрації Запорізької області, який мешкає за адресою: Запорізька область, Михайлівський район, с. Любимівка вул. Леніна буд. 87,

за ст. 164-14 ч. 1 Кодексу України про адміністративні правопорушення, -

В С Т А Н О В И В:

21.01.2014 року до Василівського районного суду Запорізької області із Василівської міжрайонної державної фінансової інспекції в Запорізькій області надійшов протокол про адміністративне правопорушення № 08-0014/2014, складений 20.01.2014 року головним державним фінансовим інспектором Василівської міжрайонної державної фінансової інспекції в Запорізькій області ОСОБА_2Л,, в якому зазначається, що при проведенні фінансово-господарської діяльності відділу освіти, молоді та спорту Василівської районної державної адміністрації Запорізької області (Відділ освіти, Заклад), виявлено порушення законодавства про здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти. Застосування процедур закупівлі з порушенням законодавства про здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти, в тому числі оцінка пропозицій конкурсних торгів (кваліфікаційних пропозицій) не за критеріями та методикою оцінки для визначення найкращої пропозиції конкурсних торгів (кваліфікаційної пропозиції), що міститься у документації конкурсних торгів (кваліфікаційній документації). У Відділі освіти, яке розташоване за адресою 71600, Запорізька область. Василівський район, м. Василівка, вул. Чекістів, 6, у 2013 році проводилась процедура відкритих торгів на закупівлю послуг їдалень (послуги шкільних їдалень 19 лотів) згідно оголошення, опублікованого в інформаційному бюлетені «Вісник державних закупівель» від 28.01.2013 № 8 (751) оголошення № 029266. У Відділі освіти діяв комітет з конкурсних торгів (далі - Комітет), затверджений наказом Замовника від 28.05.2012 № 235 у складі 5 осіб: голова комітету - ОСОБА_1, заступник голови комітету з конкурсних торгів ОСОБА_3, секретар комітету з конкурсних торгів ОСОБА_4 та члени комітету з конкурсних торгів ОСОБА_5, ОСОБА_6, які діяли на підставі Положення про комітет з конкурсних торгів Відділу освіти, затвердженого наказом Замовника від 28.05.2012 № 235. Відповідно до пункту 1 розділу V Положення про комітет з конкурсних торгів Відділу освіти, члени комітету з конкурсних торгів несуть персональну відповідальність за прийняті ними рішення відповідно до законів України. Головою комітету з конкурсних торгів ОСОБА_1 05.03.2013 підписано протокол оцінки пропозицій конкурсних торгів (цінових пропозицій) з порушенням вимог пункту 3 частини 1 статті 29, абзацу 7, 8 частини 1 статті 30 Закону України від 01.06.2010 року „Про здійснення державних закупівель", що призвело до неправомірного обрання переможця торгів, за лотом № 1 - ФОП „ОСОБА_7В." з якою укладено договір на послуги їдалень від 20.03.2013 № 41 на загальну суму 201600,00 грн.; за лотом № 2 - Споживче Товариство „Чарівниця" з яким укладено договір на послуги їдалень від 20.03.2013 № 35 на загальну суму 137088,00 грн.; за лотом № 3 - ФОП „ОСОБА_8О." з яким

укладено договір на послуги їдалень від 20.03.2013 № 45 на загальну суму 124320,00 грн.; за лотом № 4 - ФОП „ОСОБА_9В." з якою укладено договір на послуги їдалень від 20.03.2013 № 37 на загальну суму 60480,00 грн.; за лотом № 6 - ФОП „ОСОБА_10В." з якою укладено договір на послуги їдалень від 20.03.2013 № 44 на загальну суму 88704,00 грн.; за лотом № 7 - ФОП „ОСОБА_11В." з якою укладено договір на послуги їдалень від 20.03.2013 № 43 на загальну суму 55440,00 грн.; за лотом № 9 - ФОП „ОСОБА_9В." з якою укладено договір на послуги їдалень від 20.03.2013 № 36 на загальну суму 70560,00 грн.; за лотом № 12 - ФОП „ОСОБА_7В." з якою укладено договір на договір на послуги їдалень від 20.03.2013 № 42 на загальну суму 39312,00 грн.; за лотом № 13 - ФОП „ОСОБА_12І." з якою укладено договір на договір на послуги їдалень від 20.03.2013 № 40 на загальну суму 49392,00 грн.; за лотом № 16 - ФОП „ОСОБА_13М." з яким укладено договір на договір на послуги їдалень від 20.03.2012 № 39 на загальну суму 61488,00 грн.; за лотом № 18 - ФОП „ОСОБА_9В." з якою укладено договір на договір на послуги їдалень від 20.03.2013 № 38 на загальну суму 31248,00 грн.

Так, при проведенні процедури відкритих торгів на закупівлю послуг їдалень (послуги шкільних їдалень 19 лотів) згідно оголошення, опублікованого в інформаційному бюлетені «Вісник державних закупівель» від 28.01.2013 № 8 (751) оголошення № 029266, головою комітету з конкурсних торгів ОСОБА_1 разом з іншими членами комітету з конкурсних торгів підписано протокол оцінки пропозицій конкурсних торгів від 05.03.2013 б/н, згідно з яким до оцінки допущено всіх учасників, які надали пропозиції, а саме:

Лот № 1 - Василівська ЗОШ І - III ст. № 1 (200 учнів)

- ФОП „ОСОБА_7В." (іпн. НОМЕР_1, Запорізька обл., м. Василівка, вул. Каховська, 189), ціна пропозиції конкурсних торгів - 201600,00 грн.;

- ФОП „ОСОБА_9В." (іпн. НОМЕР_2, Запорізька обл., Василівський район, м. Дніпрорудне, вул. Ентузіастів, 3/46), ціна пропозиції конкурсних торгів - 204960,00 грн.

Лот № 2 - Василівська ЗОШ І - III ст. № 3 (136 учнів)

- ФОП „ОСОБА_7В." (іпн. НОМЕР_1, Запорізька обл., м. Василівка, вул. Каховська, 189) ціна пропозиції конкурсних торгів - 139829,76 грн.;

- Споживче Товариство „Чарівниця" (ЄДРПОУ 25214245, Запорізька обл., м. Василівка, вул. Леніна, 11), ціна пропозиції конкурсних торгів - 137088,00 грн.

Лот № 3 - Степногірська ЗОШ І - III ст. (148 учнів)

- ФОП „ОСОБА_13М." (іпн. НОМЕР_3, Запорізька обл., Василівський район, с. Приморське, вул. Східна, 103 А), ціна пропозиції конкурсних торгів - 129320,00 грн.;

- ФОП „ОСОБА_8О." (іпн. НОМЕР_4, м. Запоріжжя, вул. Чумаченко, 16-а), ціна пропозиції конкурсних торгів - 124320,00 грн.

Лот № 4 - КЗ Дніпрорудненська ЗОШ І - II ст. (60 учнів)

- ФОП „ОСОБА_9В." (іпн. НОМЕР_2, Запорізька обл., Василівський район, м. Дніпрорудне, вул. Ентузіастів, 3/46), ціна пропозиції конкурсних торгів - 60480,00 грн.,

- ФОП „ОСОБА_7В." (іпн. НОМЕР_1, Запорізька обл., м. Василівка, вул. Каховська, 189), ціна пропозиції конкурсних торгів - 62899,20 грн.

Лот № 6 - Малобілозерська ЗОШ І - III ст. № 1 (88 учнів)

- ФОП „ОСОБА_10В." (іпн. НОМЕР_5, Запорізька обл., Василівський район, с. Мала Білозерна, вул. Чапаєва, 231), ціна пропозиції конкурсних торгів - 88704,00 грн.;

- ФОП „ОСОБА_11В." (іпн. НОМЕР_6, Запорізька обл., Василівський район, с. Мала Білозерна, вул. Першотравнева, 44), ціна пропозиції конкурсних торгів - 89443,00 грн.

Лот № 7 - Малобілозерська ЗОШ І - III ст. № 2 (55 учнів)

- ФОП „ОСОБА_10В." (іпн. НОМЕР_5, Запорізька обл., Василівський район, с. Мала Білозерна, вул. Чапаєва, 231), ціна пропозиції конкурсних торгів - 56086,80 грн.;

- ФОП „ОСОБА_11В." (іпн. НОМЕР_6, Запорізька обл., Василівський район, с. Мала Білозерна, вул. Першотравнева, 44) ціна пропозиції конкурсних торгів - 55440,00 грн.

Лот № 9 - Скельківська ЗОШ І - III ст. (70 учнів)

- ФОП „ОСОБА_9В." (іпн. НОМЕР_2, Запорізька обл., Василівський район, м. Дніпрорудне, вул. Ентузіастів, 3/46), ціна пропозиції конкурсних торгів - 70560,00 грн;

- ФОП „ОСОБА_7В." (іпн.1963515505, Запорізька обл., м. Василівка, вул. Каховська, 189) ціна пропозиції конкурсних торгів - 72912,00 грн.

Лот № 12 - Верхньокриничанська ЗОШ І - II ст. (39 учнів)

- ФОП „ОСОБА_7В." (іпн.1963515505, Запорізька обл., м. Василівка, вул. Каховська, 189), ціна пропозиції конкурсних торгів - 39312,00 грн.;

- ФОП „ОСОБА_9В." (іпн. НОМЕР_2, Запорізька обл., Василівський район, м. Дніпрорудне, вул. Ентузіастів, 3/46), ціна пропозиції конкурсних торгів - 39639,00 грн.

Лот № 13 - Малобілозерська ЗОШ І - II ст. (49 учнів)

- ФОП „ОСОБА_10В." (іпн. НОМЕР_5, Запорізька обл., Василівський район, с. Мала Білозерна, вул. Чапаєва, 231), ціна пропозиції конкурсних торгів - 49803,60 грн.;

- ФОП „ОСОБА_12І." (іпн. НОМЕР_7, Запорізька область, Василівський район, с. Мала Білозерна, вул. Українська, 15), ціна пропозиції конкурсних торгів - 49392,00 грн.

Лот № 16 - Приморська ЗОШ І - II ст. №1 (61 учнів)

- ФОП „ОСОБА_13М." (іпн. НОМЕР_3, Запорізька обл., Василівський район, с. Приморське, вул. Східна, 103А), ціна пропозиції конкурсних торгів - 61488,00 грн.;

- ФОП „ОСОБА_10В." (іпн. НОМЕР_5, Запорізька обл., Василівський район, с. Мала Білозерна, вул. Чапаєва, 231) ціна пропозиції конкурсних торгів - 62205,36 грн.

Лот № 18 - Шевченківська ЗОШ І - II ст. (31 учнів)

- ФОП „ОСОБА_9В." (іпн. НОМЕР_2, Запорізька обл., Василівський район, м. Дніпрорудне, вул. Ентузіастів, 3/46), ціна пропозиції конкурсних торгів - 31248,00 грн.;

- ФОП „ОСОБА_7В." (іпн.1963515505, Запорізька обл., м. Василівка, вул. Каховська, 189) ціна пропозиції конкурсних торгів - 32289,60 грн.

Разом з тим, проведеною в ході перевірки відповідності пропозицій конкурсних торгів учасників, які були допущені до оцінки, вимогам, встановленим документацією конкурсних торгів та чинним законодавством у сфері державних закупівель, встановлено, що конкурсні пропозиції учасників процедури торгів за лотами № 1, № 4, № 9, № 12, № 18 - ФОП „ОСОБА_7В.", ФОП „ОСОБА_9В.", за лотом № 2 - ФОП „ОСОБА_7В.", Споживче Товариство „Чарівниця", за лотами № 3 - ФОП „ОСОБА_13М.", за лотом № 6 - ФОП „ОСОБА_10В." ФОП „ОСОБА_11В.", за лотом № 7 - ФОП „ОСОБА_10В." ФОП „ОСОБА_11В.", за лотом № 13 - ФОП „Борисенко В." ФОП „ОСОБА_12І.", за лотом № 16 - ФОП „ОСОБА_13М.", ФОП „ОСОБА_10, не відповідають кваліфікаційним критеріям документації конкурсних торгів (далі по тексту - ДКТ)_Замовника.

Пунктом 1 „Оформлення пропозиції конкурсних торгів" розділу III «Підготовка пропозицій конкурсних торгів» ДКТ Замовника визначено, що пропозиція конкурсних торгів подається у письмовій формі за підписом уповноваженої посадової особи учасника, прошита, пронумерована та скріплена печаткою у запечатаному конверті. Учасник процедури закупівлі має право подати лише одну пропозицію конкурсних торгів. Учасникам процедури закупівлі дозволяється подавати пропозиції конкурсних торгів як щодо предмета закупівлі, так і щодо визначених частин предмета закупівлі. Усі сторінки пропозиції конкурсних торгів учасника процедури закупівлі повинні бути пронумеровані та містити підпис уповноваженої посадової особи учасника процедури закупівлі, а також відбитки печатки.

При цьому, в порушення вищезазначеної вимоги документації конкурсних торгів Замовника пропозиції конкурсних торгів ФОП „ОСОБА_10В." та ФОП „ОСОБА_11В." не прошиті, не пронумеровані, не скріплені печаткою та не всі сторінки пропозиції конкурсних торгів містять підпис уповноваженої посадової особи учасника процедури закупівлі.

Підпунктом 6.4 пункту 6 „Кваліфікаційні критерії до учасника" розділу III „Підготовка пропозиції конкурсних торгів" ДКТ зазначено вимогу щодо надання, довідки у довільній формі, що містить інформацію про персонал підприємства учасника з зазначенням кількості, рівня освіти, досвіду, кваліфікації працівників учасника.

Однак, дослідженням конкурсної пропозиції ФОП „ОСОБА_12І." встановлено, що довідка у довільній формі, що містить інформацію про персонал підприємства учасника з зазначенням кількості, рівня освіти, досвіду, кваліфікації працівників учасника, у складі пропозиції конкурсних

торгів учасника, відсутня.

Підпунктом 6.6 пункту 6 „Кваліфікаційні критерії до учасника" розділу III „Підготовка пропозиції конкурсних торгів" ДКТ зазначено вимогу щодо надання, інформації в довільній формі про виконання аналогічних договорів за період 2011-2012 роки (не менше трьох) з зазначенням назви, адреси цих Замовників; П.І.Б., номерів телефонів контактних осіб Замовників, яким надавалися послуги, з наданням копій цих договорів.

При цьому, у складі пропозицій конкурсних торгів ФОП „ОСОБА_7В.", Споживче товариство „Чарівниця", ФОП „ОСОБА_12І.", ФОП „ОСОБА_10В." ФОП „ОСОБА_11В." ФОП „ОСОБА_13М.", встановлено, що інформації в довільній формі про виконання аналогічних договорів за період 2010-2011 роки (не менше трьох) з зазначенням назви, адреси цих Замовників; П.І.Б., номер телефонів контактних осіб Замовників, яким надавалися послуги, з наданням копій цих договорів, у складі пропозиції конкурсних торгів учасника, відсутня.

Крім того, підпунктом 6.12. пункту 6 „Кваліфікаційні критерії до учасників" розділу III „Підготовка пропозицій конкурсних торгів" від учасників вимагалось надання оригіналу або копії ДПІ про відсутність заборгованості по сплаті податків і зборів, що є дійсною на момент розкриття пропозицій конкурсних торгів.

Попри це, учасники торгів було надано наступні документи

- ФОП „ОСОБА_7В." - копія листа Василівського відділення Токмацької об'єднаної державної податкової інспекції Запорізької області ДПС про відсутність заборгованості по сплаті податків і зборів, датована 10.01.2012 №118/19/10-03, а процедура розкриття відбулась - 12.02.2013 року;

- Споживче товариство „Чарівниця" - відсутній оригінал або копія ДПІ про відсутність заборгованості по сплаті податків і зборів, що є дійсною на момент розкриття пропозицій конкурсних торгів;

- ФОП „ОСОБА_9В." - копія листа Василівського відділення Токмацької об'єднаної державної податкової інспекції Запорізької області ДПС про відсутність заборгованості по сплаті податків і зборів, датована 08.01.2013 №46/19/10, а процедура розкриття відбулась - 12.02.2013 року;

- ФОП „ОСОБА_11В." - оригінал листа Василівського відділення Токмацької об'єднаної державної податкової інспекції Запорізької області ДПС про відсутність заборгованості по сплаті податків і зборів, датована 21.12.2012 № 4600/19-10, а процедура розкриття відбулась - 12.02.2013 року;

- ФОП „ОСОБА_13М." - оригінал довідки Василівського відділення Токмацької об'єднаної державної податкової інспекції Запорізької області ДПС про відсутність заборгованості по сплаті податків і зборів, датована 01.02.2012 № 579, а процедура розкриття відбулась - 12.02.2013 року.

Відповідно пункту 1 Наказу Міністерства фінансів України „Про затвердження Порядку видачі довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів, що контролюються органами державної податкової служби та внесення змін до Порядку обліку платників податків і зборів" від 12.12.2012 № 1315 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 4 січня 2013 р за № 62/22594) затверджено Порядок видачі довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів, що контролюються органами державної податкової служби.

Відповідно до пункту 2 Порядку видачі довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів, що контролюються органами державної податкової служби, Довідка видається державними податковими інспекціями у містах з районним поділом (крім міст Києва і Севастополя), районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонними, об'єднаними, Окружною державною податковою службою Центральним офісом з обслуговування великих платників податків Державної податкової служби та спеціалізованими державними податковими інспекціями, відділеннями за встановленою формою за основним місцем обліку платників податків, які звертаються за наданням адміністративної послуги відповідно.

Так, в формі Довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів, що контролюються органами державної податкової служби, визначено, що вона дійсна протягом 10 календарних з моменту видачі до відповідної дати.

Проте, учасники конкурсних торгів - ФОП „ОСОБА_7В.", ФОП „ОСОБА_9В.", ФОП „ОСОБА_11В." надали листи про відсутність заборгованості з податків, зборів, що контролюються органами державної податкової служби, що не відповідають вимогам Наказу Міністерства Фінансів України „Про затвердження Порядку видачі довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів, що контролюються органами державної податкової служби та внесення змін до Порядку обліку платників податків і зборів" від 12.12.2012 № 1315 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 4 січня 2013 р за №62/22594).

Крім того, учасник конкурсних торгів ФОП „ОСОБА_13М." надав Довідку про відсутність заборгованості з податків, зборів, що контролюються органами державної податкової служби, недійсну на момент розкриття.

Водночас, підпунктом 6.14. пункту 6 „Кваліфікаційні критерії до учасників" розділу III „Підготовка пропозицій конкурсних торгів" від учасників вимагалось надання довідки про відсутність судимості фізичної особи, яка є учасником, за злочин пов'язаний з порушенням процедури закупівлі, чи інший злочин, вчинений з корисливих мотивів (судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку).

Проте, дослідженням конкурсної пропозиції ФОП „ОСОБА_13М." встановлено, що довідка про відсутність судимості фізичної особи, яка є учасником, за злочин пов'язаний з порушенням процедури закупівлі, чи інший злочин, вчинений з корисливих мотивів, у складі пропозиції конкурсних торгів учасника, відсутня.

Крім, того підпунктом 6.16. пункту 6 „Кваліфікаційні критерії до учасників" розділу III „Підготовка пропозицій конкурсних торгів" від учасників вимагалось надання довідки щодо відсутності інформації щодо визнання учасника у встановленому порядку банкрутом та щодо відсутності відкритої відносно учасника ліквідаційної процедури.

Однак, дослідженням конкурсних пропозицій ФОП „ОСОБА_13М.", ФОП „ОСОБА_12І.", ФОП „ОСОБА_7В.", ФОП „ОСОБА_10В." ФОП „ОСОБА_11В.", Споживче товариство „Чарівниця" встановлено, що довідка щодо відсутності інформації щодо визнання учасника у встановленому порядку банкрутом та щодо відсутності відкритої відносно учасника ліквідаційної процедури, у складі пропозицій конкурсних торгів учасників, відсутні.

Таким чином, пропозиції конкурсних торгів ФОП „ОСОБА_7В.", Споживче товариство „Чарівниця", ФОП „ОСОБА_9В.", ФОП „ОСОБА_10В." ФОП „ОСОБА_11В.", ФОП „ОСОБА_12І.", ФОП „ОСОБА_13М." не відповідають кваліфікаційним критеріям та умовам ДКТ Замовника.

Відповідно до пункту 3 частини першої статті 29 Закону, із змінами, у разі якщо пропозиція конкурсних торгів не відповідає умовам документації конкурсних торгів, замовник відхиляє таку пропозицію.

У частині четвертій та п'ятій статті 28 Закону встановлено, що замовник проводить оцінку пропозицій конкурсних торгів, які не було відхилено згідно з Законом, та визначає переможця торгів з числа учасників, пропозиції конкурсних торгів яких не було відхилено.

Таким чином, відхилення пропозиції конкурсних торгів у зв'язку з їх невідповідністю документації конкурсних торгів та відміна процедури закупівлі у зв'язку з тим, що до оцінки допущено пропозиції менше ніж двох учасників конкурсних торгів є обов'язком, а не правом Замовника.

Враховуючи вищевказане, Замовник повинен був відхилити пропозиції конкурсних торгів всіх учасників на підставі пункту 3 частини першої статті 29 Закону та відмінити процедуру закупівлі відповідно до абзацу 7, 8 частини 1 статті 30 Закону.

Отже, комітетом з конкурсних торгів Замовника не відхилено конкурсні пропозиції за лотами № 1, № 4, № 9, № 12, № 18 - ФОП „ОСОБА_7В.", ФОП „ОСОБА_9В.", за лотом № 2 - ФОП „ОСОБА_7В.", Споживче Товариство „Чарівниця", за лотами № 3 - ФОП „ОСОБА_13М.", за лотом № 6 - ФОП „ОСОБА_10В." ФОП „ОСОБА_11В.", за лотом №7 - ФОП „ОСОБА_10В." ФОП „ОСОБА_11В.", за лотом № 13 - ФОП „ОСОБА_10В." ФОП „ОСОБА_12І.", за лотом № 16 - ФОП „ОСОБА_13М.", ФОП „ОСОБА_10, що є порушенням вимог пункту 3 частини 1 статті 29 Закону, та не відмінено торги, що є порушенням абзацу 7 частини 1 статті 30

Закону, та призвело до неправомірно обрання переможця торгів, за лотом № 1 - ФОП „ОСОБА_7В." з якою укладено договір на послуги їдалень від 20.03.2013 № 41 на загальну суму 201600,00 грн.; за лотом № 2 - Споживче Товариство „Чарівниця" з яким укладено договір на послуги їдалень від 20.03.2013 № 35 на загальну суму 137088,00 грн.; за лотом № 3 - ФОП „ОСОБА_8О." з яким укладено договір на послуги їдалень від 20.03.2013 № 45 на загальну суму 124320,00 грн.; за лотом № 4 - ФОП „ОСОБА_9В." з якою укладено договір на послуги їдалень від 20.03.2013 № 37 на загальну суму 60480,00 грн.; за лотом № 6 - ФОП „ОСОБА_10В." з якою укладено договір на послуги їдалень від 20.03.2013 № 44 на загальну суму 88704,00 грн.; за лотом № 7 - ФОП „ОСОБА_11В." з якою укладено договір на послуги їдалень від 20.03.2013 № 43 на загальну суму 55440,00 грн.; за лотом № 9 - ФОП „ОСОБА_9В." з якою укладено договір на послуги їдалень від 20.03.2013 № 36 на загальну суму 70560,00 грн.; за лотом № 12 - ФОП „ОСОБА_7В." з якою укладено договір на договір на послуги їдалень від 20.03.2013 № 42 на загальну суму 39312,00 грн.; за лотом № 13 - ФОП „ОСОБА_12І." з якою укладено договір на договір на послуги їдалень від 20.03.2013 № 40 на загальну суму 49392,00 грн.; за лотом № 16 - ФОП „ОСОБА_13М." з яким укладено договір на договір на послуги їдалень від 20.03.2012 № 39 на загальну суму 61488,00 грн.; за лотом № 18 - ФОП „ОСОБА_9В." з якою укладено договір на договір на послуги їдалень від 20.03.2013 № 38 на загальну суму 31248,00 грн.

Проте, комітетом з конкурсних торгів Відділу освіти та, зокрема голова комітету з конкурсних торгів ОСОБА_1І торги на закупівлю послуг їдалень (послуги шкільних їдалень 19 лотів) не відмінені.

Про факт вищезазначеного порушення свідчить протокол оцінки пропозицій конкурсних торгів від 05.03.2013 б/н, який підписаний головою комітету з конкурсних торгів та усіма членами комітету з конкурсних торгів Відділу освіти, в тому числі головою комітету з конкурсних торгів ОСОБА_1

Відповідно до пункту 5 статті 11 Закону № 2289-VI, а також пункту 1 розділу V Положення про комітет з конкурсних торгів Відділу освіти, затвердженого наказом Замовника від 28.05.2012 № 235, члени комітету з конкурсних торгів несуть персональну відповідальність за прийняті ними рішення відповідно до законів України.

По факту вчиненого правопорушення, передбаченого ст. 164-14 ч. 1 КУпАП, ОСОБА_1 в судовому засіданні пояснив, що він та комітет з конкурсних торгів діяли за обставин, що виключають адміністративну відповідальність. Внаслідок загрози зриву виконання вимог Законів України «Про освіту», «Про охорону дитинства», «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям», «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», «Про молоко та молочні продукти», постанови КМУ від 19.06.2002 р. № 856 «Про організацію харчування окремих категорій учнів у загальноосвітніх навчальних закладах», від 22.11.2004 р. № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах», якими передбачено обов'язкове безоплатне харчування учнів 1-4 класів, дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування та із малозабезпечених родин, відділ освіти, молоді та спорту був змушений допустити до участі усіх учасників, які подали свої пропозиції щодо укладення договорів. Тим більше, що усі учасники торгів фактично вже надавали ці послуги шкільних їдалень упродовж декількох років поспіль, і не дивлячись на закінчення дії договорів за 2012 рік, продовжували з січня 2013 року надавати ці послуги, не одержуючи оплати за свою роботу. На момент проведення торгів відділ освіти, молоді та спорту мав заборгованість по оплаті наданих послуг шкільних їдалень за 2012 рік перед усіма учасниками торгів. Їм довелося вмовляти підприємців приймати участь у торгах та продовжувати забезпечувати учнів харчуванням. Наприклад, перед ФОП ОСОБА_14 заборгованість за послуги шкільних їдалень за 2012 рік склала 8312 грн. Така ж ситуація і по іншим учасникам торгів. Таким чином, він, як голова комітету з конкурсних торгів діяв в умовах крайньої необхідності, тобто з метою усунення небезпеки, яка полягала у порушенні прав дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей з малозабезпечених сімей, дітей, що навчаються у 1-4 класах, на безкоштовне належне харчування в школі. Ніяким іншим способом забезпечити право цих дітей на безоплатне харчування він не міг. Вважає, що ніякої реальної шкоди, внаслідок

виявлених фінінспекцією порушень при проведенні торгів на закупівлю послуг шкільних їдалень, не заподіяно. А, навпаки, ним, як головою комітету конкурсних торгів, відвернена шкода, яка могла би бути заподіяна здоров'ю дітей вищезазначених категорій, якщо б комітет відхилив би пропозиції учасників торгів або відмінив торги. Тому просить закрити адміністративне провадження внаслідок існування обставин, що виключають адміністративну відповідальність.

Представник заінтересованої особи Василівської міжрайонної державної фінансової інспекції державної фінансової інспекції в Запорізькій області - головний державний фінансовий інспектор - Сахарова Н.Л. суду пояснила, що нею актом ревізії фінансово-господарської діяльності відділу освіти, молоді та спорту Василівської районної державної адміністрації Запорізької області (Відділ освіти) за період з 01.10.2011 р. по 01.09.2013 р. від 19 грудня 2013 року № 006-20/10 було встановлено низку випадків порушення комітетом з конкурсних торгів відділу освіти законодавства у сфері державних закупівель (п. 3 ч. 1 ст. 29 та абз. 7,8 ч. 1 ст. 30 ЗУ «Про здійснення державних закупівель» № 2289-VI від 01.06.2010 р.) щодо допущення до оцінки пропозицій учасників, документи яких не відповідали умовам документації конкурсних торгів (запити цінових пропозицій), що призвело до неправомірного обрання замовником переможців торгів при проведенні 5 процедур закупівель, за якими укладено договори на загальну суму 3 479693,00 грн. (за період з 01.01.2012 р. по 31.12.2012 р. - 2 процедури закупівель на загальну суму 2 560 061,00 грн.; за період з 01.01.2013 р. по 01.09.2013 р. - 1 процедуру закупівлі на загальну суму 919 632,00 грн.). Голова тендерного комітету - ОСОБА_1 самостійно визначив, які документи потрібні для участі в конкурсних торгах.

Свідок ОСОБА_4 у судовому засіданні пояснила, що вона працює секретарем комітету з конкурсних торгів відділу освіти Василівської районної державної адміністрації Запорізької області 8 років. Раніше головою конкурсних торгів був ОСОБА_15, а потім - начальник відділу освіти Василівської РДА ОСОБА_1 Документація конкурсних торгів не відповідала вимогам, оскільки всі учасники не були ознайомлені із законодавчою базою. Комітетом спрощувались вимоги до деяких учасників і вони працювали тільки з відділом освіти. На конкурсних торгах не було жодних з учасників, які б відповідали вимогам ст.ст. 16,17 ЗУ «Про здійснення державних закупівель». У відділі освіти діяв комітет з конкурсних торгів у складі 5 осіб: голова комітету - ОСОБА_1, заступник голови ОСОБА_16, секретар комітету - ОСОБА_4 та члени комітету - ОСОБА_5 та ОСОБА_6, які діяли на підставі Положення про комітет з конкурсних торгів Відділу освіти, затвердженого наказом від 28.05.2012 р. № 235. При розкритті конвертів з пропозиціями від учасників конкурсних торгів у деяких учасників не було довідок з Мінюсту, ДПІ, МВС та установ банку, не було довідки про персонал, про відсутність заборгованості за кредитами, сторінки пропозицій не були пронумеровані та не мали печатки, тобто документація не відповідала п. 1 «оформлення пропозицій конкурсних торгів» розд. ІІІ «Підготовка до пропозицій конкурсних торгів». Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 29 ЗУ «Про здійснення державних закупівель» від 01.06.2010 р. № 2289-VI, у разі, якщо пропозиція конкурсних торгів не відповідає умовам документації конкурсних торгів, замовник відхиляє таку пропозицію. Голова комітету і всі члени знали про невідповідність документації і пропозицій учасників конкурсних торгів, вимогам оформлення пропозицій, але не відхилили їх, а підписали, так як необхідно було виконувати законодавство про харчування дітей-сиріт, окремих категорій учнів та дітей з малозабезпечених сімей.

Суд, вислухавши учасників процесу, оглянувши матеріали адміністративної справи, а саме: протокол про адміністративне правопорушення № 08-0014/2014, витяг з акту № 006-20/10, протоколи засідань комітету з конкурсних торгів № 18, № 21, № 22, протокол розкриття пропозицій конкурсних торгів та документацію конкурсних торгів на закупівлю послуг їдалень (послуг шкільних їдалень), протокол оцінки пропозицій конкурсних торгів та інші матеріали справи, вважає, що в діях голови комітету з конкурсних торгів ОСОБА_1 є склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 164-14 КУпАП, - застосування процедур закупівлі з порушенням законодавства про здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти, в тому числі оцінка пропозицій конкурсних торгів (кваліфікаційних пропозицій) не за критеріями та методикою оцінки для визначення найкращої пропозиції конкурсних торгів

(кваліфікаційної пропозиції), що міститься у документації конкурсних торгів (кваліфікаційній документації) і посилання ОСОБА_1 на те, що він, порушуючи закон про здійснення державних закупівель діяв в умовах крайньої необхідності, тобто з метою усунення небезпеки, яка полягала у порушенні прав дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей з малозабезпечених сімей, дітей, що навчаються у 1-4 класах, на безкоштовне належне харчування в школі, так як ніяким іншим способом забезпечити право цих дітей на безоплатне харчування не міг, не відповідає ст. 18 КУпАП (крайня необхідність) - яка виключає адміністративну відповідальність.

Відповідно до ст. 251 Кодексу України про адміністративні правопорушення доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Факт вчинення правопорушення, передбаченого частиною 1 статті 164-14 КУпАП підтверджується сукупністю зібраних у справі доказів.

Приймаючи до уваги вищевикладене та керуючись ст.ст. 164-14 ч. 1, 256, 278 КУпАП, -

П О С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_8) визнати винним у скоєнні адміністративного правопорушення передбаченого частиною 1 статті 164-14 КУпАП та призначити покарання у вигляді штрафу в розмірі 11900 (одинадцять тисяч дев'ятсот) гривень (р/р 31113106700044, Одержувач: УК у Василівському районі, код платежу 21081100, Код ЄДРПОУ: 38025519, Банк одержувача: ГУДКСУ в Запорізькій області, МФО: 813015).

Стягнути з ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_8) на користь держави судовий збір у розмірі 36 (тридцять шість) гривень 54 копійки (Отримувач: УК у Василівському районі, № доходного рахунку 31217206700044, код отримувача 38025519, банк отримувача - ГУ ДКСУ в Запорізькій області, ККД 22030001 , код ЄДРПОУ суду 37438901, МФО 813015. В призначенні платежу: „Судовий збір, 37438901, п.5 , прізвище правопорушникаВ» ).

Постанову може бути оскаржено до Апеляційного суду Запорізької області протягом 10 днів з моменту її проголошення.

Згідно ст. 303 КУпАП термін пред`явлення постанови до виконання на протязі 3-х місяців.

Суддя Василівського районного суду

Запорізької області ОСОБА_17

СудВасилівський районний суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення11.03.2014
Оприлюднено14.07.2015
Номер документу46363182
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —311/190/14-п

Постанова від 27.08.2014

Адмінправопорушення

Апеляційний суд Запорізької області

Білоконєв В. М.

Постанова від 11.03.2014

Адмінправопорушення

Василівський районний суд Запорізької області

Пушкарьова С. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні