Ухвала
від 23.03.2015 по справі 301/3123/14-к
ІРШАВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 301/3123/14-к

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23.03.2015 року м. Іршава

Слідчий суддя Іршавського районного суду Закарпатської області ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , з участю прокурора ОСОБА_3 , слідчого СВ Іршавського РВ УМВС України в Закарпатській області ОСОБА_4 , захисника підозрюваної ОСОБА_5 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Іршава клопотання слідчого СВ Іршавського РВ УМВС України в Закарпатській області ОСОБА_4 про застосування запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту відносно підозрюваної -

ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки та мешканки АДРЕСА_1 , громадянки України, українки, з вищою освітою, працюючої головним бухгалтером Кушницької сільської ради, одруженої, раніше не судимої

підозрюваного у скоєнні злочину передбаченого ч. 2 ст. 191 КК України

В С Т А Н О В И В :

Слідчий СВ Іршавського РВ УМВС України в Закарпатській області ОСОБА_4 звернувся до Іршавського районного суду Закарпатської області з даним клопотанням, погодженим із прокурором ОСОБА_3 , де вказує, що ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , мешканка АДРЕСА_1 , працюючи головним бухгалтером Кушницької сільської ради та являючись службовою особою, будучи, згідно з посадовою інструкцією, відповідальною за забезпечення контролю за правильним використанням коштів у відповідності з цільовим призначенням , дотримання встановлених правил проведення розрахунків і платіжних зобов`язань, умисно, зловживаючи своїм службовим становищем, діючи всупереч інтересам служби на користь третіх осіб, не дотримуючись вимог п.п.1 та 10 п.13 Типового положення про бухгалтерську службу бюджетної установи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 59 від 26 січня 2011 року в частині забезпечення виконання завдань, покладених на бухгалтерську службу та здійснення контролю за відображенням у бухгалтерському обліку всіх господарських операцій, що проводяться бюджетною установою, за здійсненням заходів щодо дотримання та підвищення рівня фінансово-бюджетної дисципліни працівників бухгалтерської служби, за правильністю проведення розрахунків при здійсненні оплати товарів, робіт та послуг, відповідністю перерахованих коштів обсягам виконаних робіт, придбаних товарів чи наданих послуг згідно з умовами укладених договорів, в порушення ч.2 ст.632 Цивільного кодексу України, ч.1 ст.193 Господарського кодексу України, п.п. 3.2 та 3.3. договору № 1 від 11.02.2013, п.3.3 договору № 2 від 11.02.2013, укладеного Кушницькою сільською радою з приватним підприємцем ОСОБА_7 на поставку продуктів харчування, проводила оплату поставлених продуктів харчування в період з 11 лютого 2013 року по 30 листопада 2014 року за цінами, вищими ніж передбачено додатками до даних договорів «Цінові пропозиції» та без підписання змінених додатків «Цінові пропозиції», в результаті чого ПП ОСОБА_7 було зайво сплачено бюджетних коштів на загальну суму 7444,86 гривні .

Крім цього, ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , мешканка АДРЕСА_1 , працюючи головним бухгалтером Кушницької сільської ради та являючись службовою особою,будучи, згідно з посадовою інструкцією,відповідальною за забезпечення контролю за правильним використанням коштів у відповідності з цільовим призначенням, дотримання встановлених правил проведення розрахунків і платіжних зобов`язань, умисно, зловживаючи своїм службовим становищем, діючи всупереч інтересам служби на користь третіх осіб, не дотримуючись вимог п.п.1 та 10 п.13 Типового положення про бухгалтерську службу бюджетної установи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 59 від 26 січня 2011 року в частині забезпечення виконання завдань, покладених на бухгалтерську службу та здійснення контролю за відображенням у бухгалтерському обліку всіх господарських операцій, що проводяться бюджетною установою, за здійсненням заходів щодо дотримання та підвищення рівня фінансово-бюджетної дисципліни працівників бухгалтерської служби, за правильністю проведення розрахунків при здійсненні оплати товарів, робіт та послуг, відповідністю перерахованих коштів обсягам виконаних робіт, придбаних товарів чи наданих послуг згідно з умовами укладених договорів, в порушення ч.2 ст.632 Цивільного кодексу України, ч.1 ст.193 Господарського кодексу України п.п.3.2 та 3.3 договорів № 7 від 16.05.2014 та № 8 від 10.04.2014 , укладених Кушницькою сільською радою з приватним підприємцем ОСОБА_8 на поставку продуктів харчування проводила оплату поставлених продуктів харчування в період з 01 квітня 2014 року по 30 вересня 2014 року за цінами, вищими ніж передбачено додатками до даних договорів «Цінові пропозиції» та без підписання змінених додатків № 1 «Цінові пропозиції», в результаті чого ПП ОСОБА_8 було зайво сплачено бюджетних коштів на загальну суму 3905, 25 гривні .

Крім цього, ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , мешканка АДРЕСА_1 , працюючи головним бухгалтером Кушницької сільської ради та являючись службовою особою,будучи, згідно з посадовою інструкцією, відповідальною за забезпечення контролю за правильним використанням коштів у відповідності з цільовим призначенням , дотримання встановлених правил проведення розрахунків і платіжних зобов`язань, умисно, зловживаючи своїм службовим становищем, діючи всупереч інтересам служби на користь третіх осіб, не дотримуючись вимог п.п.1 та 10 п.13 Типового положення про бухгалтерську службу бюджетної установи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 59 від 26 січня 2011 року в частині забезпечення виконання завдань, покладених на бухгалтерську службу та здійснення контролю за відображенням у бухгалтерському обліку всіх господарських операцій, що проводяться бюджетною установою, за здійсненням заходів щодо дотримання та підвищення рівня фінансово-бюджетної дисципліни працівників бухгалтерської служби, за правильністю проведення розрахунків при здійсненні оплати товарів, робіт та послуг, відповідністю перерахованих коштів обсягам виконаних робіт, придбаних товарів чи наданих послуг згідно з умовами укладених договорів, в порушення ч.2 ст.632 Цивільного кодексу України, ч.1 ст.193 Господарського кодексу України, п. 1.3 договору № 4 від 11.02.2013 , п.1.3 договору № 4 від 18.04.2014, укладеного Кушницькою сільською радою з фізичною особою ОСОБА_9 , жителькою АДРЕСА_2 на поставку молока, проводила оплату поставленого молока в період з 11 лютого 2013 року по 30 листопада 2014 року за цінами, вищими ніж передбачено додатком № 1 до даного договору «Цінові пропозиції» та без підписання зміненого додатку № 1 «Цінові пропозиції», в результаті чого фізичній особі ОСОБА_9 було зайво сплачено бюджетних коштів на загальну суму 1044 гривні .

Крім цього, ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , мешканка АДРЕСА_1 , працюючи головним бухгалтером Кушницької сільської ради та являючись службовою особою,будучи, згідно з посадовою інструкцією, відповідальною за забезпечення контролю за правильним використанням коштів у відповідності з цільовим призначенням,дотримання встановлених правил проведення розрахунків і платіжних зобов`язань, умисно, зловживаючи своїм службовим становищем, діючи всупереч інтересам служби на користь третіх осіб, не дотримуючись вимог п.п.1 та 10 п.13 Типового положення про бухгалтерську службу бюджетної установи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 59 від 26 січня 2011 року в частині забезпечення виконання завдань, покладених на бухгалтерську службу та здійснення контролю за відображенням у бухгалтерському обліку всіх господарських операцій, що проводяться бюджетною установою,за здійсненням заходів щодо дотримання та підвищення рівня фінансово-бюджетної дисципліни працівників бухгалтерської служби,за правильністю проведення розрахунків при здійсненні оплати товарів, робіт та послуг, відповідністю перерахованих коштів обсягам виконаних робіт, придбаних товарів чи наданих послуг згідно з умовами укладених договорів, в порушення ч.2 ст.632 Цивільного кодексу України, ч.1 ст.193 Господарського кодексу України, п. 1.3 договору № 5 від 11.02.2013 , п.1.3 договору № 5 від 10.04.2014, укладеного Кушницькою сільською радою з фізичною особою ОСОБА_10 , жителькою АДРЕСА_3 на поставку молока , проводила оплату поставленого молока в період з 11 лютого 2013 року по 30 листопада 2014 року за цінами, вищими ніж передбачено додатком № 1 до даного договору «Цінові пропозиції» та без підписання зміненого додатку № 1 «Цінові пропозиції», в результаті чого фізичній особі ОСОБА_10 було зайво сплачено бюджетних коштів на загальну суму 291 гривню , а всього, внаслідок оплати завищеної вартості продуктів харчування, діями ОСОБА_6 . Кушницькій сільській раді завдано шкоди на загальну суму 12685,11 гривень .

Допитана в якості підозрюваної ОСОБА_6 на допиті від 27 січня 2015 року вину свою визнала повністю і показала, що з 01.01.2013 і по даний час працює головним бухгалтером Кушницької сільської ради. Згідно з діючою посадовою інструкцією, з якою вона ознайомлена і яка нею підписана, а також з Типовим положенням про бухгалтерську службу в бюджетній установі, головний бухгалтер забезпечує контроль за правильним використанням коштів у відповідності з цільовим призначенням, дотримання встановлених правил проведення розрахунків і платіжних зобов`язань . На протязі 2013-2014 років Кушницькою сільською радою, з метою забезпечення дитячих навчальних закладів, які розміщені на території сільської ради продуктами харчування, було укладено договори на поставку продуктів харчування з ПП ОСОБА_7 , ПП ОСОБА_8 , ФОП ОСОБА_9 та ФОП ОСОБА_10 . При укладенні зазначених договорів було обумовлено і ціни на продукти харчування, які повинні були поставлятись, про що було складено до кожного договору додатки «Цінові пропозиції». Згідно з зазначеними договорами, Замовник, тобто Кушницька сільська рада, оплачує поставлені продукти харчування по ціні, передбаченій у ціновій пропозиції . Однак, після підписання договорів, постачальники, а саме ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 та ОСОБА_10 . стали поставляти в ДНЗ продукти харчування по завищеним цінам, тобто за більшими цінами ніж було обумовлено договорами. При цьому ніяких змін до договорів щодо ціни на продукти харчування не вносилось. Однією з причин по якій зміни відносно цін на продукти харчування в договори не зносились було те, що в зазначений період, тобто в 2013-2014 роках, в сільській раді постійно змінювався керівник, тобто сільський голова. Не дивлячись на це, нею, як головним бухгалтером, на підставі наданих накладних про поставку продуктів харчування, в яких були вказані більші ціни, ніж обумовлено договорами, проводилась оплата постачальникам за поставлені продукти. Таким чином ПП ОСОБА_7 було зайво виплачено бюджетних коштів на загальну суму 7444,86 грн., ПП ОСОБА_8 зайво виплачено бюджетних коштів на суму 3905,25 грн, ФОП ОСОБА_9 зайво виплачено бюджетних коштів на суму 1044 грн, а ФОП ОСОБА_10 зайво виплачено бюджетних коштів на суму 291 грн., що і було підтверджено проведеною в Кушницькій сільській раді позаплановою ревізією. З висновком ревізії вона повністю згідна і хоче добровільно відшкодувати заподіяну по її вині, як головного бухгалтера, шкоду Кушницькій сільській раді.

Будучи додатково допитаною в якості підозрюваної 18 березня 2015 року ОСОБА_6 змінила свої покази і показала, що вину свою у вчиненні кримінального правопорушення, в якому вона підозрюється, тобто за ч.2 ст.191 КК України, не визнає. При пред`явленні підозри просто не зрозуміла її суть, зокрема не зрозуміла вимоги ст.662 ЦК України та ст.193 Господарського кодексу України, на які зроблено посилання в повідомленні про підозру. Умови укладених договорів на поставку продуктів харчування в ДНЗ, які розміщені на території Кушницької сільської ради, вона не порушувала. Оплату поставлених продуктів харчування проводила по тих цінах, які були обумовлені в договорах поставки. Самі договори поставки особисто не підписувала, на неї було покладено обов`язок тільки провести оплату по цих договорах. Процедура оформлення документів на оплату слідуюча : рахунок після його погодження з керівником установи, в даному випадку головою сільської ради і його резолюцією про оплату поступав до неї, як головного бухгалтера для складання платіжних документів. На підставі цього рахунку нею оформлялися відповідні платіжні документи, які після їх підписання головою сільської ради та нею, здавалися в управління Державної казначейської служби в Іршавському районі для проведення розрахунків. Чи відповідали в рахунках ціни за отримані продукти харчування цінам, обумовленим в договорах, вона не перевіряла, так як це повинна була перевіряти бухгалтер ОСОБА_11 , яка закріплена за дитячим навчальними закладами. Рахунки про отримання продуктів харчування в сільську раду бухгалтеру ОСОБА_11 здавали завгоспи ДНЗ, які отримували їх від підприємців, що займались поставками. Тільки після того, як рахунки були погоджені з головою сільської ради і на них стояла відповідна резолюція про їх оплату, вона проводила розрахунки з постачальниками. Ніяких зауважень голові сільської ради щодо вказаних рахунків не висловлювала,так-як в дійсності саме голова повинен погоджувати з постачальниками всі питання, які стосуються оплати поставлених продуктів. Ніяких письмових змін до договорів щодо ціни за поставлені продукти не вносилось, так-як в договорах був включений типовий пункт 3.3 однакового змісту, а саме : «В разі значної зміни закупівельних цін на вищевказані продукти харчування дозволити Постачальнику змінити ціни по погодженню з Замовником». Таким чином, в договорах не було передбаченого письмового погодження змін закупівельних цін шляхом укладення додаткової угоди. Тому вважає, що наявність резолюції голови сільської ради на рахунках свідчать про те, що ціни на поставлені продукти харчування є погодженими і підлягають оплаті у відповідності з рахунком.

У вчиненні вищезазначеного кримінального правопорушення підозрюється ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , мешканка АДРЕСА_1 , громадянка України, українка, з вищою освітою, працююча головним бухгалтером Кушницької сільської ради, одружена, раніше не судима.

В діях ОСОБА_6 вбачаються ознаки кримінального правопорушення, відповідальність за вчинення якого передбачена ч.2 ст.191 КК України.

Вина ОСОБА_6 повністю підтверджується зібраними в кримінальному провадженні доказами:

показами свідків ОСОБА_12 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_11 , ОСОБА_7 а ОСОБА_16 ;

2) актом позапланової ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності № 27-07/001-р від 21.01.2015 в частині перевірки дотримання законодавства щодо державних закупівель товарів, робіт і послуг Кушницькою сільською радою Іршавського району при укладенні та виконанні договорів поставки продуктів харчування в дошкільні навчальні заклади та дотримання умов договорів поставки продуктів харчування в дошкільні навчальні заклади, які розташовані на території Кушницької сільської ради Іршавського району (рівень цін, асортимент та інші умови) за період з 01 січня 2013 року по 30 листопада 2014 року.

Підозрювана ОСОБА_6 вчинила злочин середньої тяжкості за який передбачено покарання у вигляді позбавленням волі на строк до п`яти років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатись певною діяльністю на строк до трьох років.

Беручи до уваги те, що підозрювана ОСОБА_6 може незаконно впливати на підлеглих працівників, які є свідками у цьому ж кримінальному провадженні, перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином, а саме шляхом знищення, приховання чи підроблення фінансово-господарських документів, до яких має доступ, і які мають значення для досудового розслідування, протидіяти досудовому чи судовому слідству, вчиняти інше кримінальне правопорушення, що свідчить про неможливість запобігання цим ризикам шляхом застосування більш м`яких запобіжних заходів, з метою забезпечення виконання підозрюваною ОСОБА_6 покладених на неї обов`язків, просить клопотання задовольнити.

Слідчий СВ Іршавського РВ УМВС України в Закарпатській області ОСОБА_4 та прокурор ОСОБА_3 в судовому засіданні просять застосувати відносно підозрюваної ОСОБА_6 запобіжний захід у вигляді особистого зобов`язання.

Захисник підозрюваної ОСОБА_6 адвокат ОСОБА_5 в судовому засіданні просив відмовити в задоволенні даного клопотання та застосувати щодо ОСОБА_6 запобіжний захід у вигляді особистого зобов`язання.

Заслухавши слідчого СВ Іршавського РВ УМВС України в Закарпатській області ОСОБА_4 , прокурора ОСОБА_3 , захисника ОСОБА_5 , дослідивши матеріали, додані до клопотання, слідчий суддя прийшов до висновку про задоволенні клопотання слід відмовити з наступних підстав.

Так, як вбачається з представлених матеріалів, в провадженні слідчого СВ Іршавського РВ УМВС України в Зкарпатській області ОСОБА_4 перебувають матеріали кримінального провадження № 12014070100001168 від 03.12. 2014 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 191 КК України.

Таким чином, у кримінальному провадженні є достатні дані, що свідчать про те, що ОСОБА_6 обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення,передбаченого ч.2 ст. 191 КК України.

Перевіряючи доводи клопотання на предмет наявності ризиків, передбачених ст. 177 КПК України, суд вважає, що доводи сторони обвинувачення не є обґрунтованими, оскільки не надано доказів, що підозрювана ОСОБА_6 може незаконно впливати на підлеглих працівників, які є свідками у цьому ж кримінальному провадженні, перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином, протидіяти досудовому чи судовому слідству, вчиняти інше кримінальне правопорушення, а тому слід застосувати більш м`який запобіжний захід у вигляді особистого зобов`язання.

Керуючись ст. ст. 177, 178, 179,193-197 КПК України, суд, -

УХВАЛИВ:

В задоволенні клопотання слідчого СВ Іршавського РВ УМВС України в Закарпатській області ОСОБА_4 погоджене прокурором прокуратури Іршавського району Закарпатської області ОСОБА_3 , про застосування запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту відносно підозрюваної ОСОБА_6 - відмовити.

Застосувати щодо підозрюваної ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , уродженки та мешканки АДРЕСА_1 , громадянки України, українки, з вищою освітою, працюючої головним бухгалтером Кушницької сільської ради, одруженої , раніше не судимої запобіжний захід у вигляді особистого зобов`язання.

2.Покласти на підозрювану ОСОБА_6 такі обов`язки:

-прибувати до старшого слідчого СВ Іршавського РВ УМВС України в Закарпатській області ОСОБА_4 за першою вимогою;

-не відлучатися за межі Іршавського району без дозволу слідчого, прокурора або суду, залежно від стадії кримінального провадження;

-повідомляти слідчого, прокурора чи суд, залежно від стадії кримінального провадження, про зміну свого місця проживання;

Роз`яснити ОСОБА_6 , що в разі невиконання обов`язків на неї, може бути застосований більш жорсткий запобіжний захід та накладено грошове стягнення в розмірі від 0,25 розміру мінімальної заробітної плати до 2 розмірів мінімальної заробітної плати.

На ухвалу може бути подано апеляційну скаргу до апеляційного суду Закарпатської області протягом п`яти днів з дня її оголошення.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудІршавський районний суд Закарпатської області
Дата ухвалення рішення23.03.2015
Оприлюднено20.03.2023
Номер документу46393445
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —301/3123/14-к

Ухвала від 15.04.2015

Кримінальне

Іршавський районний суд Закарпатської області

Маркович І. І.

Ухвала від 23.03.2015

Кримінальне

Іршавський районний суд Закарпатської області

Маркович І. І.

Ухвала від 18.12.2014

Кримінальне

Іршавський районний суд Закарпатської області

Маркович І. І.

Ухвала від 23.03.2015

Кримінальне

Іршавський районний суд Закарпатської області

Маркович І. І.

Ухвала від 02.04.2015

Кримінальне

Іршавський районний суд Закарпатської області

Маркович І. І.

Ухвала від 13.03.2015

Кримінальне

Іршавський районний суд Закарпатської області

Маркович І. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні