Постанова
від 02.07.2015 по справі 808/1215/15
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 липня 2015 року 12:30Справа № 808/1215/15 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Садового І.В.

за участю секретаря судового засідання - Сірик К.Л.,

позивач, відповідач: не з'явились,

розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали адміністративної справи

за позовною заявою: Дніпровського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку

до: Закритого акціонерного товариства «УКР-ІНВЕСТ», м.Бердянськ

про: стягнення штрафу за порушення законодавства на ринку цінних паперів,

ВСТАНОВИВ:

03.03.2015 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Дніпровського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - позивач) до Закритого акціонерного товариства «УКР-ІНВЕСТ» (далі - відповідач) про стягнення штрафу за порушення законодавства на ринку цінних паперів у розмірі 1 700 грн.

Ухвалою суду від 04.03.2015 позовну заяву залишено без руху на підставі ст.108 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) для приведення її у відповідність до ст.106 КАС України.

Ухвалою суду від 01.04.2015 задоволено клопотання позивача та продовжено строк для усунення недоліків позовної заяви до 31.05.2015.

Ухвалою суду від 02.06.2015 відкрито провадження в адміністративній справі №808/1215/15, закінчено підготовче провадження та призначений судовий розгляд на 16.06.2015. Розгляд справи відкладався до 02.07.2015 у зв'язку з неявкою відповідача.

Позивач у судове засідання не з'явився, направив суду клопотання про розгляд справи без його участі, на задоволенні позовних вимог наполягає у повному обсязі. Згідно з позовною заявою просить стягнути з відповідача штраф за порушення законодавства на ринку цінних паперів у розмірі 1 700 грн. Позовні вимоги обґрунтовує Законом України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» №448/96-ВР від 30.10.1996 (далі - Закон №448/96-ВР), Положенням про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку №1591 від 19.12.2006, який діяв на час виникнення спірних правовідносин, Правилами розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 № 1470. Зазначає, що відповідачем не розкрито регулярну річну інформацію про результати фінансово-господарської діяльності емітента за 2012 рік, а саме: вказана інформація не опублікована в одному з офіційних друкованих видань Верховної ОСОБА_1 України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, що є порушенням вимог ч.4 ст.40 Закону №448/96-ВР. За дане правопорушення передбачена відповідальність згідно з п.5 ч.1 ст.11 Закону №448/96-ВР у вигляді застосування штрафу. Просить позов задовольнити.

Відповідач у судові засідання не з'явився, письмові заперечення до суду не направив, про причини неявки суд не повідомив. Про дату та час судового засідання був повідомлений належним чином, про що свідчать рекомендовані повідомлення про вручення судових повісток.

Згідно з ч.4 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Враховуючи подане представником позивача клопотання про розгляд справи без його участі, відповідно до ч.4 ст.128 КАС України, суд розглянув справу за відсутності сторін на підставі наявних у ній доказів.

Відповідно до ст.41 КАС України фіксування судового засідання за допомогою технічних засобів не здійснюється.

Оцінивши представлені докази у їх сукупності суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Як вбачається з матеріалів справи, Закрите акціонерне товариство «УКР-ІНВЕСТ» (код ЄДРПОУ 23880185) зареєстроване в органах реєстрації 21.03.1997 як юридична особа за юридичною адресою: вуд.ОСОБА_2, буд.16, м.Бердянськ, Запорізька область, 71100, про що свідчить витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців станом на 09.12.2014.

Відповідно до статті 5 Закону №448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Згідно статті 6 Закону №448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним ОСОБА_1 України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату.

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.

Відповідно до статті 9 Закону №448/96-ВР уповноваженими особами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є: Голова та члени Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; уповноважені Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадові особи.

Уповноважені особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку мають право: безперешкодно входити на підприємства, в установи, організації за службовим посвідченням і мати доступ до документів та інших матеріалів, необхідних для проведення перевірки; вимагати необхідні документи та іншу інформацію у зв'язку з реалізацією своїх повноважень; залучати за погодженням з відповідними центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевої влади та самоврядування, підприємствами та об'єднаннями їх спеціалістів, депутатів місцевих рад (за їх згодою) для проведення перевірок та ревізій; відповідно до розподілу обов'язків чи письмового доручення провадити в межах наданих повноважень розгляд справ про порушення чинного законодавства щодо випуску та обігу цінних паперів, у тому числі стандартів, норм і правил, визначених нормативними актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, видавати розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери, звертатися до правоохоронних органів щодо проведення досудового розслідування або вжиття інших заходів відповідно до законодавства; вимагати в межах своєї компетенції в посадових осіб підприємств, установ, організацій надання письмових пояснень.

Склад, порядок і строки розкриття на фондовому ринку регулярної, особливої інформації та інформації про іпотечні цінні папери, сертифікати фонду операцій з нерухомістю та інформації в повідомленні про проведення загальних зборів (далі - Інформація) емітентами цінних паперів та подання її до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - Комісія) регулюється Положенням про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 1591 від 19.12.2006 (далі - Положення №1591), який діяв на час виникнення спірних правовідносин.

Згідно з п.2 р.І Положення №1591, його дія поширюється на емітентів цінних паперів. Дія цього Положення не поширюється на емітентів акцій та/або облігацій підприємств, які знаходяться у лістингу організатора торгівлі, емітентів державних цінних паперів, інвестиційних сертифікатів, акцій корпоративних інвестиційних фондів, які уклали договори про управління активами таких корпоративних інвестиційних фондів з компаніями з управління активами.

Відповідно до п.3 р.І Положення №1591, емітенти цінних паперів у випадках, передбачених цим Положенням, зобов'язані розкривати на фондовому ринку у такій послідовності Інформацію шляхом: розміщення на безоплатній основі в загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів (далі - загальнодоступна інформаційна база даних Комісії) або в її інформаційному ресурсі, поновлюваному у режимі реального часу (далі - стрічка новин); опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної ОСОБА_1 України, Кабінету Міністрів України або Комісії (далі - офіційні друковані видання); подання до Комісії.

Емітенти цінних паперів до моменту подання Інформації до Комісії розміщують її на власному веб-сайті (веб-сторінці) (далі - сторінка в мережі Інтернет) відповідно до вимог законодавства.

Розкриття регулярної річної інформації емітентами визначено розділом V Положення №1591.

Відповідно до п.п. 1, 2 гл.1 р.V Положення №1591, емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати регулярну річну інформацію (далі - річна інформація) у повному обсязі відповідно до вимог цього розділу.

Звітним періодом для складання річної інформації є календарний рік.

Відповідно до п.1 гл.7 р.V Положення №1591, розкриття річної інформації має здійснюватися шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні, розміщення на сторінці в мережі Інтернет та подання до Комісії.

Розкриття річної інформації здійснюється у такі строки: розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; опублікування у офіційному друкованому виданні - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.

Згідно з п. 5 гл.7 р.V Положення, при поданні річної інформації до Комісії емітенти, які не визначені в пункті 4 цієї глави, подають (надсилають) річну інформацію до територіального органу Комісії згідно з їх місцезнаходженням.

Судом встановлено, що 15.01.2014 уповноваженою особою Комісії ОСОБА_3 на підставі статті 9 Закону №448/96-ВР, рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - НКЦПФР) від 11.09.2012 № 1239 «Про надання повноважень уповноваженої особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку посадовим особам Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку» у відношенні ЗАТ «УКР-ІНВЕСТ» винесено постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів. Керівнику або повноважному представнику ЗАТ «УКР-ІНВЕСТ» пропонувалось з'явитись на підписання акта про правопорушення на ринку цінних паперів та надання пояснень 15.01.2014 об 11 год. 00 хв. за місцезнаходженням Дніпровського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Згідно з реєстром відправленої рекомендованої кореспонденції від 24.12.2013, вказана постанова надсилалась на адресу відповідача.

За приписами п.2 р. ІV Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням НКЦПФР від 16.10.2012 №1470 (далі - Правила №1470), уповноваженою особою про вчинення правопорушення складається акт про правопорушення на ринку цінних паперів.

15.01.2014 уповноваженою особою Комісії ОСОБА_4, у відношенні ЗАТ «УКР-ІНВЕСТ» складено акт №13-ДН-1-Е про правопорушення на ринку цінних паперів, відповідно до якого встановлено, що ЗАТ «УКР-ІНВЕСТ» не розкрито регулярну річну інформацію про результати фінансово-господарської діяльності емітента за 2012 рік. а саме: вказана інформація не опублікована в одному з офіційних друкованих видань Верховної ОСОБА_1 України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Це є порушенням вимог ч.4 ст. 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» N3480-IV від 23.02.2006 (далі - Закон N 3480-IV від 23.02.2006), відповідно до якого «Річна інформація про емітента є відкритою і підлягає оприлюдненню емітентом у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом опублікування її в одному з офіційних друкованих видань Верховної ОСОБА_1 України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку і розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку», п.1 Глави 7 Розділу V Положення №1591.

Проте, 01.01.2014 Положення № 1591 втратило чинність у зв'язку з тим, що набрало чинності Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджене рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 № 2826 (далі - Положення № 2826), відповідно до вимог п,4 гл.4 p.II якого, розкриття регулярної річної інформації здійснюється шляхом опублікування у офіційному друкованому виданні у термін не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.

Таким чином, у зв'язку зі змінами в законодавстві вказане діяння ЗАТ «УКР-ІНВЕСТ» не втратило характеру правопорушення.

Керуючись пунктом 4 Розділу V, пунктом 1 розділу VI Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, уповноваженою особою позивача ОСОБА_4 винесено постанову від 15.01.2014 про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, якою розгляд справи відносно ЗАТ «УКР-ІНВЕСТ» призначено на 29.01.2014 об 11 год. 00 хв.

Судом встановлено, що акт від 15.01.2014 №13-ДН-1-Е та постанова від 15.01.2014 про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів надсилались відповідачу рекомендованим листом з повідомленням про вручення, про що свідчить надані позивачем копія реєстру направленої рекомендованої поштової кореспонденції від 16.01.2014 та копія фіскального чеку.

Відповідно до п.14 ст.8 Закону №448/96-ВР НКЦПФР має право, серед іншого, накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Згідно з п.1 розділу ХVІІ Правил №1470, за правопорушення на ринку цінних паперів, зазначені у статті 11 Закону №448/96-ВР, до юридичних осіб застосовуються фінансові санкції, передбачені цією статтею.

Так, п.7 ст.11 Закону №448/96-ВР передбачено, що НКЦПФР застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Як вбачається з матеріалів адміністративної справи, позивачем було встановлено, що на момент розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів ЗАТ «УКР-ІНВЕСТ» не усунуло виявлені порушення.

За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів, уповноваженою особою Комісії - ОСОБА_3, 29.01.2014 винесено постанову №29-ДН-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, згідно якої, за неподання інформації до НКЦПФР у відношенні ЗАТ «УКР-ІНВЕСТ» застосовано санкцію у вигляді штрафу у розмірі 1700 грн., який необхідно було перерахувати протягом 15 днів з моменту отримання цієї постанови.

Постанова від 29.01.2014 №29-ДН-1-Е направлялась на адресу відповідача засобами поштового зв'язку, що підтверджується наданою позивачем копією реєстру відправлених рекомендованих листів від 30.01.2014 та копією фіскального чеку.

Відповідачем не надано суду доказів оскарження вказаної постанови.

За приписами ст.11 Закону №448/96-ВР, у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом НКЦПФР.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно зі ст.11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідач не надав суду будь-яких нормативно та документально обґрунтованих заперечень або пояснень по суті заявлених позовних вимог, які б спростовували доводи позивача, викладені в адміністративному позові. Також відповідачем не надано суду доказів, які б свідчили про повну або часткову сплату суми штрафу.

Таким чином, на момент розгляду справи в суді, сума штрафу у розмірі 1700 грн. ЗАТ «УКР-ІНВЕСТ» не сплачена, відтак заборгованість перед бюджетом не погашена.

На підставі викладеного, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги є доведеними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до п.4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 94, 158, 160, 161, 162, 163, 167 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Дніпровського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Закритого акціонерного товариства «УКР-ІНВЕСТ» стягнення штрафу за порушення законодавства на ринку цінних паперів у розмірі 1 700 грн., - задовольнити.

Стягнути з Закритого акціонерного товариства «УКР-ІНВЕСТ» (код ЄДРПОУ 23880185, вуд.ОСОБА_2, буд.16, м.Бердянськ, Запорізька область, 71100) на користь Державного бюджету України (на рахунок Державного бюджету України по коду бюджетної класифікації 21081100, на рахунок №31113106700011 в Управлінні Державної казначейської служби України в Запорізькій області, МФО 813015, одержувач: Державний бюджет м.Бердянськ Запорізької області, код ЄДРПОУ 38042560) штраф за порушення законодавства на ринку цінних паперів у розмірі 1 700 (одна тисяча сімсот) грн.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя І.В. Садовий

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.07.2015
Оприлюднено15.07.2015
Номер документу46451164
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/1215/15

Постанова від 02.07.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

Ухвала від 01.04.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

Ухвала від 04.03.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні