Справа № 196/306/15-к
№ провадження 1-кс/196/46/2015
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 березня 2015 року слідчий суддя Царичанського районного суду Дніпропетровської області ОСОБА_1
за участю секретаря - ОСОБА_2 ,
слідчий - ОСОБА_3 ,
представника
відділу Держземагенства
України у Царичанському
районі - ОСОБА_4 ,
розглянувши клопотання слідчого СВ Царичанського РВ ГУМВС України в Дніпропетровській області капітана міліції ОСОБА_3 в кримінальному провадженні №42014040600000007 про призначення позапланової виїзної документальної ревізії фінансово-господарської діяльності відділу Держземагенства у Царичанському районі Дніпропетровської області,
В С Т А Н О В И В :
Слідчий СВ Царичанського РВ ГУМВС України в Дніпропетровській області звернувся до суду з узгодженим із старшим прокурором прокуратури Царичанського району клопотанням про призначення позапланової виїзної документальної ревізії фінансово-господарської діяльності відділу Держземагенства у Царичанському районі Дніпропетровської області, в якому прохає:
1. Зобов`язати Державну фінансову інспекцію у Дніпропетровській області провести позапланову виїзну документальну ревізію фінансово-господарської діяльності Відділу Держземагенства у Царичанському районі Дніпропетровської області (код ЄДРПОУ 37901687) розташованого за адресою: Дніпропетровська область, Царичанський район, смт.Царичанка, вул.Комсомольська, 19, за період з 1 кварталу 2013 р. по 2 квартал 2014 р. включно, проведення якої доручити з 30.03.2015 року до 17.04.2015 року.
2. На розгляд ревізії поставити наступні запитання:
чи є порушення, що призвели до збитків за результатами взаєморозрахунків між Відділом Держземагенства у Царичанському районі Дніпропетровської області (код ЄДРПОУ 37901687) та ДП «Дніпропетровський інститут землеустрою» (код ЄДРПОУ 00689177);
чи є порушення, що призвели до збитків під час проведення процедури державних закупівель відділом Держземагенства у Царичанському районі Дніпропетровської області, в тому числі використання субвенцій з державного чи місцевого бюджетів, що спрямовані на підрядні роботи, відповідності бюджетних призначень, законності використання бюджетних видатків, дотримання процедури державних закупівель або підрядів, наявності матеріально-технічної бази, дозвільних документів, відповідності виконаних робіт та наданих послуг умовам проектів, договорів.
На обґрунтування своєї вимоги слідчий зазначив наступне.
Досудовим розслідуванням встановлено, що прокуратурою Царичанського району на підставі інформації ДФІ в Дніпропетровській області проведено перевірку законності при здійсненні державних закупівель у відділі Держземагенства Царичанського району, якою встановлено, що виконання окремих робіт, передбачених кошторисом на проектні (вишукувальні) роботи з технічної документації землеустрою щодо інвентаризації земель сільськогосподарського призначення за межами населених пунктів, які є складовою пропозиції конкурсних торгів ДП "Дніпропетровський інститут землеустрою", а також витрати на відрядження документально не підтверджено, внаслідок чого завищено вартість зазначених послуг на суму 1292,6 тис. грн. і спричинено збитків державному бюджету на суму 63 тис. грн.
24.09.2014 року за даним фактом прокуратурою Царичанського району Дніпропетровської області було розпочато досудове розслідування зареєстроване в Єдиний реєстр досудових розслідувань за № 42014040600000007, за ознаками кримінального правопорушення (злочину) передбаченого ч. 2 ст.191 КК України.
25.09.2014 року постановою прокурора Царичанського району Дніпропетровської області територіальну підслідність визначено за ОВС та кримінальне провадження направлено для здійснення досудового розслідування до СВ Царичанського РВ ГУМВС України в Дніпропетровській області.
Під час вивчення матеріалів кримінального провадження було встановлено, що згідно акту перевірки державних закупівель відділу Держземагенства у Царичанському районі Дніпропетровської області за період з 01.01.2013 р. по 01.03.2014 р. №06-29/030 від 19.05.2014 року, складеної Державною фінансовою інспекцією в Дніпропетровській області, та довідки зустрічної звірки з питання документального підтвердження виду, обсягу і якості операцій, проведених Державним підприємством «Дніпропетровський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» з відділом Держземагенства у Царичанському районі за період з 01.01.2013 р. по 01.03.2014 р. №06-19/54з від 04.06.2014 року, складеної Державною фінансовою інспекцією в Дніпропетровській області, встановлено, що виконання окремих робіт, передбачених кошторисом на проектні (вишукувальні) роботи з технічної документації землеустрою щодо інвентаризації земель сільськогосподарського призначення за межами населених пунктів, які є складовою пропозиції конкурсних торгів ДП «Дніпропетровський інститут землеустрою» (код ЄДРПОУ 00689177), а також витрати на відрядження документально не підтверджено, внаслідок чого завищено вартість зазначених послуг на суму 1292,6 тис. грн.
Однак, в актах перевірок проведених ДФІ у Дніпропетровській області не вказано про розмір спричинених збитків, про що зазначено у висновку за результатами розгляду заперечень на акт перевірки.
В зв`язку з цим, виникла необхідність в проведенні документальної ревізії фінансово-господарської діяльності Відділу Держземагенства у Царичанському районі Дніпропетровської області (код ЄДРПОУ 37901687), для підтвердження (або спростування) факту вчинення кримінального правопорушення та встановлення розміру збитків, завданих кримінальним правопорушенням.
18 лютого 2015 року Царичанським районним судом було винесено ухвалу про проведення позапланової виїзної документальної ревізії фінансово-господарської діяльності відділу Держземагенства у Царичанському районі Дніпропетровської області, яку 11 березня 2015 року направлено для виконання до Державної фінансової інспекції у Дніпропетровській області в період часу з 25.02.2015 року до 17.03.2015 року.
16 березня 2015 року від начальника Державної фінансової інспекції у Дніпропетровській області надійшов лист №04-25-03-17/2175 від 12.03.2015 року про відмову у проведенні позапланової ревізії, в якому зазначено, що відповідно до п.2.4 Порядку взаємодії між органами державної контрольно-ревізійної служби та органами прокуратури, внутрішніх справ і Служби безпеки України, затвердженого спільним наказом Голов КРУ України, МВС України, СБУ, Генеральної прокуратури України від 19.10.2006 року №346/1025/685/53, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 25.10.2006 за №1166/13040, правоохоронний орган у робочому порядку (усно) узгоджує орієнтовну дату початку ревізії із структурним підрозділом (або працівником) органу ДКРС, відповідальними за вирішення оперативних питань взаємодії. У разі отримання правоохоронним органом дозволу суду на проведення позапланової виїзної ревізії цей дозвіл за 5 робочих днів до дати початку ревізії, визначеної в рішенні суду, надається відповідному органу ДКРС.
Старший прокурор прокуратури Царичанського району Дніпропетровської області в судове засідання не з`явився, надіславши до суду заяву про розгляд клопотання у його відсутність. Клопотання підтримує в повному обсязі та прохає його задовольнити.
Слідчий СВ Царичанського РВ ГУМВС України в Дніпропетровській області капітан міліції ОСОБА_3 в судовому засіданні клопотання підтримав в повному обсязі та прохає його задовольнити, уточнивши дату винесення слідчим постанови про призначення позапланової виїзної документальної ревізії фінансового-господарської діяльності відділу Держземагенства Царичанського району Дніпропетровської області, а саме: датою винесення постанови слід вважати 16 березня 2015 року.
Представник відділу Держземагенства у Царичанському районі в судовому засіданні заперечував проти задоволення клопотання слідчого та вважає, що підстав для проведення позапланової виїзної документальної ревізії фінансово-господарської діяльності відділу Держземагенства в Царичанському районі не має.
Вивчивши надані матеріали кримінального провадження, заслухавши думку учасників процесу, слідчий суддя приходить до висновку про те, що клопотання підлягає задоволенню з наступних підстав.
За змістом ч. 2 ст. 93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.
Відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 40 КПК України слідчий уповноважений призначати ревізії та перевірки у порядку, визначеному законом. Такий порядок встановлений в Законі України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 №2939-XII (далі - Закон).
Статтею 11 Закону передбачено, що за зверненням правоохоронного органу для забезпечення розслідування під час кримінального провадження орган державного фінансового контролю проводить позапланову виїзну ревізію.
Позапланова виїзна ревізія як підконтрольної установи (державного сектору економіки) так і суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені до підконтрольних установ, може здійснюватися лише за наявності підстав для її проведення на підставі рішення суду.
Відповідно до частини 8 ст.11 Закону орган державного фінансового контролю, прокурор або слідчий, який ініціює проведення позапланової виїзної ревізії, подає до суду письмове обґрунтування підстав такої ревізії та дати її початку і закінчення, документи, які відповідно до частин п`ятої і сьомої цієї статті свідчать про виникнення підстав для проведення такої ревізії, а також на вимогу суду - інші відомості.
Згідно п.6 ст.11 Закону, позапланова виїзна ревізія може здійснюватися лише за наявності підстав для її проведення на підставі рішення суду. Позапланова ревізія підконтрольної установи не може проводитися частіше одного разу на квартал.
Згідно ст.14 Закону, посадові особи органу державного фінансового контролю вправі приступити до проведення ревізії за наявності підстав для їх проведення, визначених цим та іншими законами України, та за умови надання посадовим особам підконтрольних установ, інших суб`єктів господарської діяльності під розписку:
2) копії рішення суду про дозвіл на проведення позапланової виїзної ревізії, в якому зазначаються підстави проведення такої ревізії, дата її початку та дата закінчення, а у разі проведення ревізії щодо суб`єктів господарської діяльності, не віднесених цим Законом до підконтрольних установ, - також номер кримінального провадження, орган, що здійснює досудове розслідування, дата та підстави повідомлення про підозру у вчиненні кримінального правопорушення.
Згідно п.29 Постанови Кабінету Міністрів України N 550 від 20.04.2006р. «Про затвердження Порядку проведення інспектування Державною фінансовою інспекцією, її територіальними органами», позапланова виїзна ревізія об`єкта контролю за зверненням правоохоронного органу проводиться у разі надання ним: клопотання слідчого або прокурора про призначення позапланової виїзної ревізії та ухвали суду про дозвіл на її проведення, в якому зазначаються підстави проведення, дати її початку та закінчення, а також номер кримінального провадження, орган, що здійснює досудове розслідування, дата та підстави повідомлення про підозру у вчиненні кримінального правопорушення (для ревізії суб`єкта господарської діяльності, не віднесеного Законом до підконтрольних установ).
Згідно п.2.4. Порядку взаємодії органів державної контрольно-ревізійної служби, органів прокуратури, внутрішніх справ, Служби безпеки України, затвердженого Наказом Головного контрольно-ревізійного управління України №346/1025/685/53 від 19.10.2006р., позапланова виїзна ревізія на об`єкті контролю за зверненням правоохоронного органу проводиться у разі надання ним:
- постанови про призначення ревізії та відповідного рішення суду, яке є дозволом для органу ДКРС на проведення ревізії, у якому зазначаються: підстави проведення ревізії, дата її початку та дата закінчення, номер, дата та підстави порушення кримінальної справи, орган, що порушив кримінальну справу, - для ревізії у суб`єкта господарювання, який не віднесено Законом до підконтрольних установ;
- постанови про призначення ревізії, винесеної після порушення кримінальної справи проти посадових (службових) осіб об`єкта контролю - підконтрольної установи. Якщо справу порушено не проти цих осіб, а за певним фактом, що стосується діяльності підконтрольної установи, до постанови додається дозвіл суду на проведення ревізії;
- інформації про факти, що свідчать про порушення об`єктом контролю - підконтрольною установою законів, та рішення суду про дозвіл на проведення ревізії, який надає органам ДКРС право на проведення ревізії, у якому зазначаються підстави проведення ревізії, дата її початку та дата закінчення.
Правоохоронний орган у робочому порядку (усно) узгоджує орієнтовну дату початку ревізії із структурним підрозділом (або працівником) органу ДКРС, відповідальним за вирішення оперативних питань взаємодії. У разі отримання правоохоронним органом дозволу суду на проведення позапланової виїзної ревізії цей дозвіл за 5 робочих днів до дати початку ревізії, визначеної в рішенні суду, надається відповідному органу ДКРС.
Як вбачається з наданих суду СВ Царичанського РВ ГУМВС України в Дніпропетровській області матеріалів кримінального провадження №42014040600000007 від 24 вересня 2014 року, що кримінальне провадження внесено до ЄРДР за фактом, що стосується діяльності підконтрольної ДФІ в Дніпропетровській області установи - відділу Держземагенства у Царичанському районі Дніпропетровської області, а саме за фактом, що в ході перевірки законності при здійсненні державних закупівель у відділі Держземагенства Царичанського району було встановлено, що виконання окремих робіт, передбачених кошторисом на проектні (вишукувальні) роботи з технічної документації землеустрою щодо інвентаризації земель сільськогосподарського призначення за межами населених пунктів, які є складовою пропозиції конкурсних торгів ДП "Дніпропетровський інститут землеустрою", а також витрати на відрядження документально не підтверджено, внаслідок чого завищено вартість зазначених послуг на суму 1292,6 тис. грн., внаслідок чого державному бюджету спричинено збитків на суму 63 тис. грн.
Згідно ч.8 ст.11 Закону, орган державного фінансового контролю, прокурор або слідчий, який ініціює проведення позапланової виїзної ревізії, подає до суду письмове обґрунтування підстав такої ревізії та дати її початку і закінчення, документи, які відповідно до частин п`ятої і сьомої цієї статті свідчать про виникнення підстав для проведення такої ревізії, а також на вимогу суду - інші відомості.
Як вбачається з клопотання та матеріалів кримінального провадження №42014040600000007, постановою слідчого від 16 березня 2015 року призначена позапланова виїзна документальна ревізія фінансово-господарської діяльності відділу Держземагенства у Царичанському районі Дніпропетровської області із зазначенням обґрунтування підстав такої ревізії, зокрема: для підтвердження (або спростування) факту вчинення кримінального правопорушення та встановлення розміру збитків, завданих кримінальним правопорушенням державі.
Враховуючи вищезазначене, а також дані, наявні в клопотанні слідчого та матеріалах кримінального провадження, суд вважає необхідним, для проведення повного, всебічного та об`єктивного дослідження обставин вищевказаного кримінального провадження, надати дозвіл на проведення працівниками ДФІ у Дніпропетровській області позапланової виїзної документальної ревізії фінансово-господарської діяльності відділу Держземагенства у Царичанському районі Дніпропетровської області (код ЄДРПОУ 37901687), розташованого за адресою: вул.Комсомольська, 109 смт.Царичанка Царичанського району Дніпропетровської області.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.40, 93, 370-372, 309 КПК України, ст.ст.11, 14 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні", слідчий суддя
УХВАЛИВ:
Клопотання слідчого СВ Царичанського РВ ГУМВС України в Дніпропетровській області капітана міліції ОСОБА_3 в кримінальному провадженні №42014040600000007 про надання дозволу на проведення позапланової виїзної документальної ревізії фінансово-господарської діяльності відділу Держземагенства у Царичанському районі Дніпропетровської області - задовольнити.
Надати дозвіл працівникам Державної фінансової інспекції у Дніпропетровській області на проведення позапланової виїзної документальної ревізії фінансово-господарської діяльності Відділу Держземагенства у Царичанському районі Дніпропетровської області (код ЄДРПОУ 37901687) розташованого за адресою: вул.Комсомольська, 109 смт.Царичанка Царичанського району Дніпропетровської області, за період з І кварталу 2013 року по ІІ квартал 2014 року включно з наступних питань:
- чи є порушення, що призвели до збитків за результатами взаєморозрахунків між Відділом Держземагенства у Царичанському районі Дніпропетровської області (код ЄДРПОУ 37901687) та ДП «Дніпропетровський інститут землеустрою» (код ЄДРПОУ 00689177);
чи є порушення під час проведення процедури відкритих торгів з державних закупівель Відділу Держземагенства у Царичанському районі Дніпропетровської області (код ЄДРПОУ 37901687), що призвели до збитків під час використання субвенцій з державного чи місцевого бюджетів, що спрямовані на підрядні роботи, відповідності бюджетних призначень, законності використання бюджетних видатків, дотримання процедури державних закупівель або підрядів, наявності матеріально-технічної бази, дозвільних документів, відповідності виконаних робіт та наданих послуг умовам проектів, договорів.
Позапланову виїзну документальну ревізію, тривалість якої не повинна перевищувати 15 робочих днів, розпочати з 30 березня 2015 року та закінчити 17 квітня 2015 року.
Ухвала остаточна і оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_5
Суд | Царичанський районний суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 18.03.2015 |
Оприлюднено | 21.03.2023 |
Номер документу | 46500674 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Царичанський районний суд Дніпропетровської області
Гудим О. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні