ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 липня 2015 рокусправа № 804/16594/14
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Чередниченко В.Є.,
суддів: Коршуна А.О., Панченко О.М.,
за участю секретаря судового засідання: Яковенко О.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніпропетровську адміністративну справу за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Дніпропетровська Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області на постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 20 листопада 2014 року у справі №804/16594/14 за позовом товариства з обмеженою відповідальністю ФОРМСАЙТ до Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Дніпропетровська Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області про визнання дій протиправними, -
ВСТАНОВИВ :
Товариство з обмеженою відповідальністю ФОРМСАЙТ (далі - ТОВ ФОРМСАЙТ ) 10 жовтня 2014 року звернулося до суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області, правонаступником якої є, Державна податкова інспекція у Ленінському районі м. Дніпропетровська Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області, в якому просить суд:
- визнати протиправною відмову відповідача прийняти декларації з податку на додану вартість у ТОВ ФОРМСАЙТ ;
- визнати, що декларація з податку на додану вартість ТОВ ФОРМСАЙТ за серпень подана 19.09.2014 року.
Позов обґрунтовано тим, що 19.09.2014 року позивачем подано до відповідача декларацію з податку на додану вартість за серпень 2014 року, а 06.10.2014 року отримано листа від 26.09.2014 року № 17470/04-67-18-02/297 про те, що податкова декларація з податку на додану вартість за серпень 2014 року подана підприємством з порушеннями (відсутні обов'язкові реквізити), звітність не визнано податковою, звітність підлягає переоформленню з дотриманням всіх вимог чинного законодавства. Крім цього, вказує на те, що в листі ДПІ у Ленінському районі м. Дніпропетровська відсутня інформація, які саме реквізити відсутні в декларації.
Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 20 листопада 2014 року позов задоволено: визнано протиправною відмову відповідача у прийнятті декларації з податку на додану вартість ТОВ ФОРМСАЙТ за серпень 2014 року та зобов'язано відповідача прийняти податкову декларацію з податку на додану вартість ТОВ ФОРМСАЙТ за серпень 2014 року датою її фактичного отримання - 19.09.2014 року.
Постанова суду мотивована тим, що в поданій ТОВ ФОРМСАЙТ податковій декларації за серпень 2014 року, позивачем вказано вірне найменування контролюючого органу, до якого подається звітність, яке відповідає дійсності. З податкової декларації ТОВ ФОРМСАЙТ за серпень 2014 року можливо чітко встановити, до якого контролюючого органу подається податкова звітність.
Не погодившись з постановою суду першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить скасувати оскаржувану постанову та прийняти нову постанову, якою відмовити позивачу у задоволенні позовних вимог.
Апеляційна скарга фактично обґрунтована тим, що податкова декларація ТОВ ФОРМСАЙТ за серпень 2014 року подана з порушенням п. 48.3 ст. 48 Податкового кодексу України, а саме, невірно зазначено найменування контролюючого органу: замість ДПІ у Ленінському районі м. Дніпропетровська ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області зазначено ДПІ у Ленінському районі м. Дніпропетровська ГУ Міндоходів . Про неприйняття податкової звітності ТОВ ФОРМСАЙТ з вказаних підстав відповідач повідомив позивача листом від 26.09.2014 року № 17470/04-67-18-02/297, проте, ТОВ ФОРМСАЙТ не було переоформлено податкову декларацію з податку на додану вартість за серпень 2014 року з дотриманням вимог п. 48.3 та п. 48.4 ст. 48 Податкового кодексу України та не направлено до ДПІ у Ленінському районі м. Дніпропетровська.
Заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши законність та обґрунтованість оскаржуваної постанови суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, суд апеляційної інстанції вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено та знайшло підтвердження під час розгляду апеляційної скарги, що ТОВ ФОРМСАЙТ (код ЄДРПОУ 39019878) перебуває на податковому обліку у відповідача та є платником податку на додану вартість.
19.09.2014 року позивачем було подано до відповідача податкову звітність з податку на додану вартість за серпень 2014 року, що підтверджується штампом контролюючого органу з зазначенням дати та вхідного номеру (а.с. 7-10).
За результатами розгляду отриманої від ТОВ ФОРМСАЙТ кореспонденції, відповідачем сформовано та направлено на адресу позивача лист від 26.09.2014 року № 17470/04-67-18-02/297, в якому зазначено, що надіслану позивачем до контролюючого органу Податкова декларація з податку на додану вартість за податковий період серпень 2014 р. оформлено з порушенням вимог абзацу 9 п. 48.3 ст. 48 Податкового кодексу України, у зв'язку з чим звітність не визнано податковою. Також контролюючим органом вказано про необхідність переоформлення звітності з дотриманням всіх вимог чинного законодавства (а.с. 16).
Правомірність дій відповідача щодо невизнання як податкової звітності декларації з податку на додану вартість ТОВ ФОРМСАЙТ за серпень 2014 року є предметом спору переданого на вирішення суду.
Суд апеляційної інстанції, проаналізувавши на підставі фактичних обставин справи застосування судом першої інстанції норм матеріального і процесуального права при винесенні оскарженої постанови, виходить з наступного.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Пунктом 49.1 та п. 49.3 ст. 49 Податкового кодексу України визначено, що податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків. Податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено цим Кодексом, в один із таких способів: а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою; б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення; в) засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.
Положеннями п. 49.8 ст. 49 Податкового кодексу України встановлено, що прийняття податкової декларації є обов'язком контролюючого органу. Під час прийняття податкової декларації уповноважена посадова особа контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов'язана перевірити наявність та достовірність заповнення всіх обов'язкових реквізитів, передбачених пунктами 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу. Інші показники, зазначені в податковій декларації платника податків, до її прийняття перевірці не підлягають.
Згідно з п. 48.1, п. 48.3, п. 48.4, 48.7 ст. 48 Податкового кодексу України, податкова декларація складається за формою, затвердженою в порядку, визначеному положеннями пункту 46.5 статті 46 цього Кодексу та чинному на час її подання. Форма податкової декларації повинна містити необхідні обов'язкові реквізити і відповідати нормам та змісту відповідних податку та збору. Податкова декларація повинна містити такі обов'язкові реквізити:
- тип документа (звітний, уточнюючий, звітний новий);
- звітний (податковий) період, за який подається податкова декларація;
- звітний (податковий) період, що уточнюється (для уточнюючого розрахунку);
- повне найменування (прізвище, ім'я, по батькові) платника податків згідно з реєстраційними документами;
- код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер;
- реєстраційний номер облікової картки платника податків;
- місцезнаходження (місце проживання) платника податків;
- найменування контролюючого органу, до якого подається звітність;
- дата подання звіту (або дата заповнення - залежно від форми);
- ініціали, прізвища та реєстраційні номери облікових карток або інші відомості, визначені в абзаці сьомому цього пункту, посадових осіб платника податків;
- підписи платника податку - фізичної особи та/або посадових осіб платника податку, визначених цим Кодексом, засвідчені печаткою платника податку (за наявності).
У окремих випадках, коли це відповідає сутності податку або збору та є необхідним для його адміністрування, форма податкової декларації додатково може містити такі обов'язкові реквізити:
- відмітка про звітування за спеціальним режимом;
- код виду економічної діяльності (КВЕД);
- код органу місцевого самоврядування за КОПТУУ;
- індивідуальний податковий номер та номер свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість згідно з даними реєстру платників податку на додану вартість за звітний (податковий) період.
Податкова звітність, складена з порушенням норм цієї статті, не вважається податковою декларацією.
Як передбачено абзацем 1 п. 49.9 ст. 49 ПК України, за умови дотримання платником податків вимог цієї статті посадова особа контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов'язана зареєструвати податкову декларацію платника датою її фактичного отримання контролюючим органом.
Відповідно п. 49.11 ст. 49 ПК України, у разі подання платником податків до контролюючого органу податкової декларації, заповненої з порушенням вимог пунктів 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу, такий контролюючий орган зобов'язаний надати такому платнику податків письмове повідомлення про відмову у прийнятті його податкової декларації із зазначенням причин такої відмови.
Як вбачається зі змісту листа від 26.09.2014 року № 17470/04-67-18-02/297, податкову декларацію з податку на додану вартість ТОВ ФОРМСАЙТ за податковий період серпень 2014 року відповідачем не визнано податковою звітністю у зв'язку з порушенням позивачем абзацу 9 п. 48.3 ст. 48 Податкового кодексу України, яким визначено, що податкова декларація повинна містити такі обов'язкові реквізити як найменування контролюючого органу, до якого подається звітність.
Зі змісту поданої ТОВ ФОРМСАЙТ податкової декларації за серпень 2014 року, позивачем зазначено найменування контролюючого органу, до якого подається звітність ДПІ у Ленінському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів .
Так, пунктом 46.6 статті 46 Податкового кодексу України передбачено, що податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Отже, основним завданням податкової декларації є зазначення в ній відомостей на підставі яких здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання.
Враховуючи те, що у податковій декларації ТОВ ФОРМСАЙТ заповнено усі необхідні реквізити на підставі яких здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, а також те, що з податкової декларації можливо чітко встановити, до якого саме контролюючого органу подається ця податкова звітність, суд апеляційної інстанції зробив висновок про те, що зазначені відповідачем в листі від 26.09.2014 року № 17470/04-67-18-02/297 обставини не можуть мати наслідком відмову у прийнятті податкової декларації платника податків в розумінні п. 49.11 ст. 49 Податкового кодексу України.
Згідно з п. 49.13 ст. 49 Податкового кодексу України у разі, якщо в установленому законодавством порядку буде встановлено факт неправомірної відмови контролюючим органом (посадовою особою) у прийнятті податкової декларації, остання вважається прийнятою у день її фактичного отримання контролюючим органом.
З матеріалів справи вбачається, що податкова декларація з податку на додану вартість ТОВ ФОРМСАЙТ за серпень 2014 року подана до відповідача 19.09.2014 року, що підтверджується штампом контролюючого органу з зазначенням дати та вхідного номеру, а отже, враховуючи положення п. 49.13 ст. 49 Податкового кодексу України, така податкова декларація повинна бути прийнятою відповідачем у день її фактичного отримання контролюючим органом.
На підставі зазначеного, суд апеляційної інстанції вважає, що суд першої інстанції під час розгляду цієї справи об'єктивно, повно та всебічно дослідив обставини, які мають суттєве значення для вирішення справи, дав їм правильну юридичну оцінку і ухвалив законне, обґрунтоване рішення без порушень норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують, тому постанову суду першої інстанції у цій справі необхідно залишити без змін, а апеляційну скаргу без задоволення.
Керуючись пунктом 1 частини 1 статті 198, статтями 200, 206 КАС України, Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Дніпропетровська Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області - залишити без задоволення, а постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 20 листопада 2014 у справі №804/16594/14 - без змін.
Ухвала суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання в повному обсязі, шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Повний текст ухвали виготовлений 09 липня 2015 року.
Головуючий: В.Є. Чередниченко
Суддя: А.О. Коршун
Суддя: О.М. Панченко
Суд | Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.07.2015 |
Оприлюднено | 17.07.2015 |
Номер документу | 46529521 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Чередниченко В.Є.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Чередниченко В.Є.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Чередниченко В.Є.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Неклеса Олена Миколаївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Неклеса Олена Миколаївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Неклеса Олена Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні