ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 липня 2015 року Справа № 803/1299/15-a
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Костюкевича С.Ф.,
при секретарі судового засідання Шафранюк І.Ф.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Луцьку адміністративну справу за позовом Луцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Волинській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Феміда-Інтер Плюс К» про стягнення податкового боргу,
ВСТАНОВИВ:
Луцька об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Волинській області (далі – Луцька ОДПІ) звернулася з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Феміда-Інтер Плюс К» (далі – ТзОВ «Феміда-Інтер Плюс К») про стягнення податкового боргу в розмірі 295 223,60 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач зареєстрований суб'єктом господарювання, взятий на облік як платник податків в Луцькій ОДПІ та зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених Податковим кодексом України (далі – ПК України). За відповідачем рахується податковий борг на загальну суму 295 223,60 грн., а саме з податку на додану вартість в сумі 295 223,60 грн., який відповідач в добровільному порядку не сплатив. Відповідно до підпункту 20.1.18 пункту 20.1 статті 20, пункту 95.3 статті 95 ПК України органи податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника.
Від позивача 07.07.2015 року за вх. №9377/15 надійшло до суду письмове клопотання в якому просять розгляд справи проводити у відсутності їх представника.
06.07.2015 року від відповідача за вх. №9292/15 надійшло до суду письмове клопотання в якому просять розгляд справи проводити у відсутності їх представника.
Частиною 1 статті 41 КАС України визначено, що у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
З урахуванням наведеного, справу вирішено у відсутності сторін на підставі наявних у ній доказів без фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.
Дослідивши зібрані докази в їх сукупності, проаналізувавши матеріали справи, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає, що позов підлягає до повного задоволення, з наступних підстав.
Відповідно до пункту 1 частини 2 статті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та Законами України.
Пунктом 15.1 статті 15 ПК України встановлено, що платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Судом встановлено, що ТзОВ «Феміда-Інтер Плюс К» зареєстровано як юридичну особу 05.10.2006 року, що підтверджується Спеціальним витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб-підприємців від 07.07.2015 року №20852139, перебуває на обліку як платник податків у Луцькій ОДПІ з 05.10.2006 року, що підтверджується довідкою про взяття на облік платника податків від 19.02.2015 року №1503181401354.
Пунктом 16.1 статті 16, пунктом 36.1 статті 36, пунктом 38.1 статті 38 ПК України передбачено, що платники податків зобов'язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом; податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом; виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.
З матеріалів справи слідує, що за ТзОВ «Феміда-Інтер Плюс К» рахується податковий борг на загальну суму 295 223,60 грн., в тому числі з ПДВ – 295 223,60 грн.
Як встановлено судом, за ТзОВ «Феміда-Інтер Плюс К» рахується податковий борг з податку на додану вартість, який виник через несплату відповідачем узгоджених сум грошових зобов'язань, які самостійно нараховані платником. Зокрема, визначено грошові зобов'язання:
- у сумі 24 826 грн. нараховано платником самостійно основний платіж по декларації з податку на додану вартість №9066055158 від 18.10.2013 року;
- у сумі 21 538 грн. нараховано платником самостійно основний платіж по декларації з податку на додану вартість №9075098657 від 20.11.2013 року;
- у сумі 19 135 грн. нараховано платником самостійно основний платіж по декларації з податку на додану вартість №9084081626 від 26.12.2013 року;
- у сумі 21 978 грн. нараховано платником самостійно основний платіж по декларації з податку на додану вартість №1400018554 від 20.02.2014 року;
- у сумі 21 547 грн. нараховано платником самостійно основний платіж по декларації з податку на додану вартість №9014911166 від 20.03.2014 року;
- у сумі 20 172 грн. нараховано платником самостійно основний платіж по декларації з податку на додану вартість №9020973631 від 16.04.2014 року;
- у сумі 22 893 грн. нараховано платником самостійно основний платіж по декларації з податку на додану вартість №1400034140 від 20.05.2014 року;
- у сумі 18 727 грн. нараховано платником самостійно основний платіж по декларації з податку на додану вартість №1400037233 від 20.06.2014 року;
- у сумі 19 192 грн. нараховано платником самостійно основний платіж по декларації з податку на додану вартість №1400040755 від 20.07.2014 року;
- у сумі 12 393 грн. нараховано платником самостійно основний платіж по декларації з податку на додану вартість №1400049628 від 20.08.2014 року;
- у сумі 20 723 грн. нараховано платником самостійно основний платіж по декларації з податку на додану вартість №1400050644 від 22.09.2014 року;
- у сумі 20 231 грн. нараховано платником самостійно основний платіж по декларації з податку на додану вартість №1400052301 від 20.10.2014 року;
- у сумі 19 882 грн. нараховано платником самостійно основний платіж по декларації з податку на додану вартість №1400055148 від 20.11.2014 року;
- у сумі 19 409 грн. нараховано платником самостійно основний платіж по декларації з податку на додану вартість №1400056225 від 22.12.2014 року;
- у сумі 21 253 грн. нараховано платником самостійно основний платіж по декларації з податку на додану вартість №1500004484 від 21.01.2015 року;
- у сумі 19 955 грн. нараховано платником самостійно основний платіж по декларації з податку на додану вартість №9020281271 від 21.02.2015 року;
- у сумі 16 769 грн. нараховано платником самостійно основний платіж по декларації з податку на додану вартість №9043868504 від 19.03.2015 року;
- у сумі 11 845 грн. нараховано платником самостійно основний платіж по декларації з податку на додану вартість №9074049602 від 20.04.2015 року;
- у сумі 1 740,84 грн. податковим органом нараховано пеню.
Таким чином, загальна сума непогашеного податкового боргу з ПДВ станом на 29.05.2015 року, враховуючи часткову сплату в сумі 57 546,51 грн. та переплату в сумі 1 438,73 грн., становить 295 223,60 грн.
Наявність податкового боргу підтверджується довідкою про наявність податкового боргу від 29.05.2015 року, розрахунком боргу по платежах до бюджету та податковими деклараціями з ПДВ (а.с. 5-9, 12-51).
Відповідно до підпункту 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 ПК України грошове зобов'язання платника податків – це сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Згідно з пунктом 57.3 статті 57 ПК України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Штрафні санкції не сплачені відповідачем у визначеній статтею 57 ПК України строк.
Сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання, відповідно до підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України визнається податковим боргом.
Таким чином, визначені податковим органом і узгоджені, однак не сплачені суми штрафних санкцій набули статусу податкового боргу.
Згідно з пунктом 38.1 статті 38 ПК України виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.
Станом на день розгляду справи податковий борг у сумі 295 223,60 грн. залишається непогашеним. Про наявність суми податкового боргу свідчить довідка про наявність податкового боргу від 29.05.2015 року, розрахунок боргу по платежах до бюджету та податкові декларації з ПДВ (а.с. 5-9, 12-51).
Позивачем вживалися заходи з метою погашення податкового боргу, що були передбачені статтею 59 ПК України, а саме: відповідачу була направлена: податкова вимога №1103-23 від 24.02.2015 року. Вказаний захід не спричинив погашення платником податків податкового боргу.
Згідно з пунктами 95.1, 95.3 статті 95 ПК України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Відповідно до підпункту 20.1.18 пункту 20.1 статті 20 ПК України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги (пункт 95.2 статті 95 ПК України).
Оскільки за відповідачем рахується податковий борг, вжиті податковим органом заходи не призвели до його погашення, на час розгляду справи доказів про сплату вказаної заборгованості в добровільному порядку відповідачем суду не надано, тому суд приходить до висновку, що позовні вимоги Луцької ОДПІ про стягнення податкового боргу в сумі 295 223,60 грн. підлягають до задоволення.
Керуючись ст. ст. 2, 11, 17, 41, 71, 128, 160, 162, 163, 186 Кодексу адміністративного судочинства України та на підставі ст. ст. 14, 16, 31, 38, 57, 59, 95 Податкового кодексу України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з банківських рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю «Феміда-Інтер Плюс К» (Волинська область, місто Луцьк, вулиця Дубнівська, 22, код ЄДРПОУ 34649144) в дохід Державного бюджету України податковий борг в сумі 295 223 (двісті дев'яносто п'ять тисяч двісті двадцять три гривні) 60 копійок.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, повний текст якої буде виготовлено 12 липня 2015 року. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.
Головуючий С.Ф. Костюкевич
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.07.2015 |
Оприлюднено | 17.07.2015 |
Номер документу | 46627905 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Костюкевич Сергій Федорович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Костюкевич Сергій Федорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні