Постанова
від 01.10.2014 по справі 804/6479/14
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 жовтня 2014 р. Справа № 804/6479/14

Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Потолова Г.В., розглянувши у скороченому провадженні справу за адміністративним позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до Управління освіти і науки Дніпродзержинської міської ради про застосування заходів реагування,

ВСТАНОВИВ:

Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації приміщень управління освіти і науки Дніпродзержинської міської ради до повного усунення порушень.

Ухвалою від 24.07.2014 року відкрито скорочене провадження в адміністративній справі №804/6479/14.

Представниками сторін отримано вищезазначену ухвалу, що підтверджується наявними в матеріалах справи поштовими повідомлення про вручення (а.с.82-83)

Позовні вимоги, обґрунтовано наступним.

У період з 08.04.2014 по 25.04.2014 відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, статті 5 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» Наказу МНС України від 25.05.2012 року № 863 «Про затвердження Порядку проведення перевірок органами Державної інспекції техногенної безпеки України та визнання такими, що втратили чинність, деяких наказів МНС України», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 25.06.2012 року за №1054/21366 проведено планову перевірку Управління освіти і науки Дніпродзержинської міської ради за адресою: Дніпропетровська обл., місто Дніпродзержинськ, пр. Леніна, 36.

Актом перевірки Управління освіти і науки Дніпродзержинської міської ради від 25.04.2014 № 134 (далі - Акт) встановлені порушення Кодексу цивільного захисту України № 5403-VI, Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МНС України № 126 від 19.10.2004, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 04.11.2004 за №1480/10009 (далі - НАПБ А 01.001-2004), Державних будівельних норм України «Захист від пожежі. Пожежна безпека об'єктів будівництва», затверджених наказом Держбуду України від 03.12.2002 № 88 (далі - ДБН В. 1.1-7-2002*), Державних будівельних норм України «Інженерне обладнання будинків і споруд. Системи протипожежного захисту», затверджено наказом Мінрегіонбуду України від 22.12.2010 № 537 (далі - ДБН В.2.5-56:2010), Типові норми належності вогнегасників, затверджені наказом МНС України № 151 від 02.04.2004, зареєстровані у Міністерстві юстиції України 29.04.2004 за №554/9153 (далі - НАПБ Б.03.001-2004), Правил будови електроустановок. Електрообладнання спеціальних установок (далі - ДНАОП 0.00-1.32-01), «Будинки і споруди. Громадські будинки та споруди. Основні положення», затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку та будівництва України від 17.12.2009 № 705 (далі - ДБН В.2.2-9-2009), а саме:

- не обладнано приміщення автоматичною пожежною сигналізацією сертифікованою в Україні (п.6.1.2., п.2.9 НАПБ А.01.001-2004 п.7.1. Табл.ВІ, Додаток В ДБН В.2.5-56:2010);

- дерев'яні конструкції дахових приміщень не оброблено вогнезахисним складом (п.4.2.6 НАПБ А.01.001-2004);

- не замінено елементи з'єднання пожежних кранів, пожежних рукавів та ручних пожежних стволів на сертифіковані в Україні (п.6.3.2.3., п.2.9 НАПБ А.01.001-2004);

- не відновлено працездатність внутрішніх пожежних кранів (п.6.3.2.6 НАПБ А.01.001-2004);

- грати на вікнах приміщень не виконано такими, що розкриваються, знімаються, чи розсуваються. На час перебування людей в приміщенні вони повинні бути відчиненими (знятими) (п.4.2.14 НАПБ А.01.001-2004);

- не укомплектовано пожежні крани пожежними рукавами та стволами однакового з ними діаметру (п.6.3.2.3 НАПБ А.01.001-2004);

- приміщення із наявністю комп'ютерної техніки не оснащено переносними вогнегасниками, сертифікованими в Україні (п.6.4.8., п.2.9 НАПБ А.01.001-2004 п.3.9., п.3.10 НАПБ Б.03.001-2004);

- в приміщенні електрощитової не встановлено протипожежні двері 1-го типу, сертифіковані в Україні (п.4.2.4., п.2.9 НАПБ А.01.001-2004 п.9.3.6 ДБН В.2.2-9-2009 таблиця 2 ДБН В. 1.1 -7-2002*);

- не проведено перевірку на працездатність пожежних кранів (п.6.3.2.6., п.2.10 НАПБ А.01.001-2004);

- не обладнано приміщення управління системою оповіщення про пожежу типу СО-2 (п.6.2.1 НАПБ А.01.001-2004 п.18 Табл. П Додаток Г ДБН В.2.5-56:2010);

- підвальні приміщення не забезпечені двома вікнами з приямками (п.4.2.11 НАПБ А.01.001-2004 п.6.14 ДБН В. 1.1-7-2002);

- не проведено технічне обслуговування та перезарядку наявних вогнегасників (п.6.4.18 НАПБ А.01.001-2004);

- не відділено частину приміщень в яких проходить реконструкція від інших діючих приміщень протипожежною перегородкою першого типу або розроблення та погодження з органами державного пожежного нагляду відповідних заходів щодо забезпечення пожежної безпеки (п.8.4.20 НАПБ А.01.001-2004);

- не забезпечено прокладання електромереж в просторі підвісної стелі (в реконструйованих приміщеннях) в гнучких рукавах або коробах з негорючих матеріалів (п. 5.1.1 НАПБ А 01.001-2004 п.2.5.7 ДНАОП 0.00-1.32-01).

Таким чином, позивач зазначає, що подальша експлуатація приміщень Управління освіти і науки Дніпродзержинської міської ради із вищезазначеними порушеннями пожежної безпеки створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.

Заперечень проти позову від відповідача не надходило.

Дослідивши матеріали справи, надані сторонами документи, оцінивши їх у сукупності, суд виходить з наступного.

У відповідності до підп. 50 п. 4 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого Указом Президента №20/2013 від 16.01.2013 року на ДСНС України покладено завдання організовувати і здійснювати безпосередньо та через свої територіальні органи державний нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту міністерствами, іншими центральними і місцевими органами виконавчої влади, органами виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, іншими суб'єктами господарювання, а також громадянами України, іноземцями та особами без громадянства.

Згідно пп. 63 п. 4 Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області затвердженого наказом ДСНС України № 80 від 08.02.2014 року Головне управління відповідно до покладених на нього завдань на відповідній території здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, іншими суб'єктами господарювання, а також громадянами України, іноземцями та особами без громадянства.

Відповідно до п 2 ст. 64 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.

У відповідності до підп. 12 п. 1 ст. 67 Кодексу цивільного захисту України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежо - небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.

Пункт 1 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України зазначає, що посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов'язані застосовувати санкції, визначені законом.

Згідно з п. 2 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежо-небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Як встановлено підпунктами 1, 4 пункту 1 ст. 70 Кодексу цивільного захисту України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є:

недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами;

нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій.

Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Відповідно до положень п. 1 статті 51 Кодексу цивільного захисту України Забезпечення техногенної безпеки органами державної влади, органами місцевого самоврядування, - діяльність із забезпечення техногенної безпеки є складовою виробничої, експлуатаційної та іншої діяльності відповідних посадових осіб і працівників підприємств, установ, організацій. Ця вимога відображається у відповідних статутах або положеннях та п. 2 статті 55 зазначеного Кодексу Заходи щодо забезпечення пожежної безпеки, - діяльність із забезпечення пожежної безпеки є складовою виробничої та іншої діяльності посадових осіб і працівників підприємств, установ та організацій. Зазначена вимога відображається у трудових договорах (контрактах), статутах та положеннях.

Відповідач не спростував доводів позивача, будь-яких доказів не надав.

Таким чином, дослідивши надані позивачем документи та враховуючи вищевикладене, з метою недопущення створення загрози для життя та/або здоров'я людей, суд вважає за необхідне застосувати заходи реагування відповідно до переліку, зазначеного в заявленому адміністративному позові.

За змістом частин 4, 5 ст. 11 КАС України суд повинен визначити характер спірних правовідносин та зміст правової вимоги, матеріальний закон, який їх регулює, а також факти, що підлягають встановленню і лежать в основі вимог та заперечень; з'ясувати, які є докази на підтвердження зазначених фактів. Суд дійшов висновку, що поданих позивачем доказів достатньо для встановлення обставин справи та для ухвалення судового рішення.

Одним з принципів адміністративного судочинства, передбачених ст.7 КАС України, є принцип законності, який відповідно до ст.9 КАС України, полягає в наступному: суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу, а суд згідно ст.86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Таким чином, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст.158-163, 183 - 2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до Управління освіти і науки Дніпродзержинської міської ради про застосування заходів реагування - задовольнити.

Зупинити експлуатацію приміщень Управлінням освіти і науки Дніпродзержинської міської ради (код ЄДРПОУ - 38309576) за адресою: Дніпропетровська область, м.Нікополь, вул.Чапаєва,23, до повного усунення порушень.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі її апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.

Постанова підлягає негайному виконанню відповідно до ч.6 ст.183-2 та ч.1 ст. 256 КАС України.

Постанову може бути оскаржено в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд у десятиденний строк з дня отримання копії постанови.

Суддя ОСОБА_1

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.10.2014
Оприлюднено17.07.2015
Номер документу46628269
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/6479/14

Ухвала від 16.11.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 24.09.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 12.08.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Борисенко Павло Олександрович

Ухвала від 27.07.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Борисенко Павло Олександрович

Постанова від 01.10.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Потолова Ганна Володимирівна

Ухвала від 24.07.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Потолова Ганна Володимирівна

Ухвала від 25.06.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Потолова Ганна Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні