Постанова
від 03.02.2010 по справі 2а-6842/09/0870
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 лютого 2010 року 11:14                               Справа № 2а-6842/09/0870

Запорізький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого – судді                              Малиш Н.І.,

при секретарі                     Рожик О.П.,

розглянув в відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «АУДИТ-ВІД» до Управління Пенсійного фонду України в Ордонікідзевському району м. Запоріжжя про скасування вимоги про сплату боргу від 03 грудня 2009 року № Ю-3684,

ВСТАНОВИВ:

11.12.2009 року Товариство з обмеженою відповідальністю «АУДИТ-ВІД» звернулось з позовом до Управляння пенсійного фонду України в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя про скасування вимоги про сплату боргу від 03 грудня 2009 року № Ю-3634.

Позов обґрунтовують наступним. Позивач не згодний із сумою заборгованості, нарахованої ТОВ «АУДИТ-ВІД» відповідно до вимоги про сплату боргу від 03 грудня 2009 року № Ю-3684 на суму 41870 грн. 15 коп. вказуючи, на те що УПФУ в Орджонікідзевському районі м.Запоріжжя у 2009 році вже надсилала позивачу вимогу від 04 вересня 2009 року №Ю-3559 на суму 128214 грн. 72 коп.(страхові внески 37670 грн. 06 коп.,фінансова санкція – 90544 грн. 66 коп.). Зазначена вимога була оскаржена позивачем 11.09.2009 року №119 та рішенням УПФУ в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя від 15.09.2009 року №8992/12, скаргу залишено без задоволення. Не погоджуючись з вказаним рішенням позивач звернувся до ГУПФУ в Запорізькій області зі скаргою від 22.09.2009 року №123 та рішенням від 17.11.2009 року №8820/09 вимогу від 04.09.2009 року №3559 на суму 128214 грн. 72 коп. скасовано. Крім того зазначив, що в оскаржуваній вимозі від 03.12.2009 року борг по страховим внескам вказується в розмірі 41870 грн. 15 коп., а в скасованій від 04.09.2009 року в сумі 37670 грн. 06 коп. що вказує на помилковість розрахунку боргу по страховим внескам. Станом на 03.12.2009 року ТОВ «АУДИТ-ВІД» не має поточної заборгованості зі сплати страхових внесків перед УПФУ в Орджонікідзевському районі

м. Запоріжжя.

Крім того, висновками акту перевірки від 02.03.07р., зокрема п. 3, встановлена загальна недоплата по страховим внескам станом на 21.02.2007 р. яка складала 116635 грн. 46 коп. та що згідно зі ст.2 Закону України "Про вирішення питання заборгованості суб'єктів господарської діяльності, які застосовують особливі умови оподаткування, обліку та звітності у зв'язку з не перерозподілом Державним казначейством України частини податків до Пенсійного фонду України, Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Фонду соціального страхування на випадок безробіття протягом 2004 року - 1 кварталу 2005 року" від 16.03.06 №3583-ІУ (надалі - Закон №3583) донарахування та фінансові санкції до суб'єктів підприємницької діяльності, які перебувають на спрощеній системі оподаткування, щодо сум страхових внесків за період 01.01.2004 по 31.03.2005 не застосовуються, тому сума в розмірі 47233 грн. 56 коп. заборгованістю не вважається, тому заборгованість по внескам на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування станом на 21.02.2007р. становила 69401 грн. 90 коп.

Також зазначено, що Відповідач після здійснення перевірки Позивача в 2007 році жодним чином не здійснював обчислення сум страхових внесків в порядку ст. 20 та ст. 106 Закону, а тому суми страхових внесків про які Відповідач вказує в акті перевірки від 02.03.07р., як про занижені не можуть вважатьсь недоїмкою.

У судовому засіданні представники позивача позов підтримали повністю, просили його задовольнити.

Відповідач надав суду письмові заперечення. У судовому засіданні представник відповідача проти позову заперечував, обґрунтовуючи наступним.

УПФУ в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя вважає що вимога про сплату боргу від 03.12.2009 року №Ю-3684 на суму 41870грн. 15 коп. формувалась з наступних підстав. Після проведення перевірки 02.03.2007р. позивач мав заниження внесків на загальнообов'язкове пенсійне страхування за ставкою (32,0%, 31,8%, 32,3%) з 04.2005р. – 143012,74грн. Також було винесено відповідачем рішення №356 від 12.03.2007р., за результатами розгляду вказаного Акту, про застосування фінансових санкцій за донарахування органом Пенсійного фонду України або страхувальником сум своєчасно не обчислених та не сплачених страхових внесків у розмірі 90544,66грн. Останнє рішення було оскаржено в судовому порядку. У задоволенні позову ТОВ «АУДИТ-ВІД» було відмовлено. 08.07.2009р. Ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду апеляційна скарга ТОВ «АУДИТ-ВІД» залишена без задоволення, постанова суду першої інстанції залишена без змін.

В рахунок погашення вказаної заборгованості, а саме заниження внесків на загальнообов'язкове пенсійне страхування за ставкою (32,0%, 31,8%, 32,3%) з 04.2005р. – 143012,74грн., фінансових санкцій у розмірі 90544,66грн., УПФУ в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя були зараховані кошти, які надходили від сплати єдиного податку та поточні платежі. Станом на 01.12.2009 року у ТОВ «АУДІТ-ВІД» сформувалась заборгованість по страховим внескам в суму 41870 грн. 15 коп., що підтверджується карткою особового рахунку платника.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши норми законодавства та оцінивши надані докази суд приходить до наступного.

ТОВ «АУДИТ-ВІД» є суб'єктом підприємницької діяльності, перебуває в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України, код 30543571. Підприємство знаходиться на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя під N 08044-5327 з 15.09.1999р.

Актом перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування та своєчасності сплати внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування N22 від 02.03.2007 р. за період з квітня 2005 р. було виявлено заниження внесків на загальнообов'язкове пенсійне страхування за ставкою (32,0%, 31,8%, 32,3%) з 04.2005р. – 143012,74грн. Крім того відповідачем після розгляду результатів вказаної перевірки, оформленої Актом, винесено рішення №356 від 12.03.2007р. про застосування фінансових санкцій за донарахування органом Пенсійного фонду України або страхувальником сум своєчасно не обчислених та не сплачених страхових внесків на суму 90544,66грн.

Рішення №356 від 12.03.2007р. про застосування фінансових санкцій позивачем було оскаржено, проте 08.07.2009р. Ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду апеляційна скарга ТОВ «АУДИТ-ВІД» залишена без задоволення постанова суду першої інстанції залишена без змін.

В рахунок погашення вказаної заборгованості УПФУ в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя були зараховані кошти, які надходили від сплати єдиного податку та поточні платежі.

У зв'язку з цим станом на 01.12.2009 року у ТОВ «АУДИТ-ВІД» сформувалась заборгованість по страховим внескам в сумі 41870 грн. 15 коп., що підтверджується карткою особового рахунку платника.

Таким чином, Управління Пенсійного фонду України в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя направило позивачу - ТОВ «АУДИТ-ВІД» вимогу про сплату боргу від 03.12.2009року №Ю-3684 на загальну суму 41870грн. 15 коп., зі сплати внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.

Отже, вимога винесена не на підставі акту перевірки №22 від 02.03.2007 року, а як заборгованість (недоїмка) зі страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, тобто як поточна заборгованість.

Відповідно до абз. 1 ст. 1 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування є суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників.

Абзацом 1 статті 14 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" від 9 липня 2003 року N 1058-IV (далі - Закон N 1058-IV) встановлено, що страхувальниками відповідно до цього Закону є роботодавці: підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, об'єднання громадян, профспілки, політичні партії (у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, профспілок, політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами), фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності та інші особи (включаючи юридичних та фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксований податок, єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок, придбали спеціальний торговий патент), які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру, - для осіб, зазначених у пунктах 1, 10, 15 статті 11 цього Закону.

Статтею 1 Закону "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" передбачено, що страхувальники - це роботодавці та інші особи, які відповідно до цього Закону сплачують страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.

Відповідно до вказаної статті страхові внески - це кошти відрахувань на соціальне страхування та збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, сплачені згідно із законодавством, що діяло раніше; кошти, сплачені на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування відповідно до цього Закону.

Згідно з ч. 1 статті 15 Закону "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" платниками страхових внесків до солідарної системи є страхувальники, зазначені в статті 14 цього Закону, і застраховані особи, зазначені в частині першій статті 12 цього Закону.

Частинами 3 та 4 цієї статті встановлено, що страхувальники набувають статусу платників страхових внесків із дня їх реєстрації у територіальному органі Пенсійного фонду, а особи, визначені частиною першою статті 12 цього Закону, - з дня набрання чинності договором про їх добровільну участь; платникам страхових внесків у десятиденний термін після їх реєстрації видається повідомлення про реєстрацію платника страхових внесків за формою, встановленою правлінням Пенсійного фонду.

Як вбачається з наведених норм та підтверджується матеріалами справи, відповідач є платником страхових внесків до солідарної системи Пенсійного фонду України.

Станом на 01.12.2009р. згідно з карткою особового рахунку страхувальника – Позивача за ТОВ «АУДИТ-ВІД» обліковується заборгованість по страхових внесках до Пенсійного фонду України.

Частиною 6 статті 19 Закону "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" передбачено, що страхові внески нараховуються незалежно від джерел їх фінансування, форми, порядку, місця виплати та використання, а також незалежно від того, чи були зазначені суми фактично виплачені після їх нарахування до сплати.

Відповідно до ч. 6 ст. 20 Закону "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду.

Абзацом 6 частини 2 статті 17 Закону "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" встановлено, що страхувальник зобов'язаний нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 та 3 ст. 106 Закону "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" у разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків страхувальники зобов'язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених цією статтею.

Суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, визначені статтею 20 цього Закону, в тому числі обчислені територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених частиною третьою статті 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій.

Відповідно до ч. 5 ст. 106 Закону "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" за рахунок сум, що надходять від страхувальника або від державної виконавчої служби в рахунок сплати недоїмки, погашаються суми недоїмки, пені та фінансових санкцій у порядку календарної черговості їх виникнення. У разі, коли страхувальник має несплачену недоїмку, пеню та фінансові санкції і здійснює сплату поточних сум страхових внесків, ці суми зараховуються в рахунок сплати недоїмки, пені та фінансових санкцій.

Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Наявність у Позивача заборгованості (недоїмки) відповідно до оскаржуємої вимоги підтверджується витягом з облікової картки платника страхових внесків до Пенсійного фонду України - відповідача.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Враховуючи викладене, підстав для задоволення позовних вимог немає.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, відшкодуванню судові витрати (судовий збір) на користь позивача не підлягає.

На підставі викладено, Керуючись ст.ст. 2, 4, 7 – 12, 14, 86, 94, 158 – 163 КАС України, Закон України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», суд,-

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю «АУДИТ-ВІД» до Управління пенсійного фонду України в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя про скасування вимоги про сплату боргу від 03 грудня 2009 року № Ю-3684 – відмовити повністю.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її складення у повному обсязі заяви про апеляційне оскарження, а в разі якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії постанови, і поданням після цього протягом 20 днів апеляційної скарги, з подачею її копії до апеляційної інстанції або в порядку ч. 5 ст. 186 КАС України.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст постанови виготовлено 08 лютого 2010 року.

Суддя                     (підпис)           Н.І. Малиш

Дата ухвалення рішення03.02.2010
Оприлюднено17.07.2015
Номер документу46629399
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6842/09/0870

Постанова від 03.02.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Малиш Наталія Іванівна

Ухвала від 11.12.2009

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Малиш Наталія Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні