10.2.4
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
07 липня 2015 рокуСєвєродонецькСправа № 812/477/15
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Кисельової Є. О.,
при секретарі судового засідання - Ждановій Г. Є.
за участю сторін:
прокурор - Позднякова Л. А.,
представник позивача - не прибув
представника відповідача - Малик В. О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за адміністративним позовом прокурора Білокуракинського району Луганської області в інтересах держави в особі управління Пенсійного фонду України в Білокуракинському районі Луганської області до сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Рассвет" про стягнення заборгованості з витрат на виплату та доставку пенсій призначених на пільгових умовах у сумі 9609,24 грн,-
ВСТАНОВИВ:
10 червня 2015 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов прокурора Білокуракинського району Луганської області в інтересах держави в особі управління Пенсійного фонду України в Білокуракинському районі Луганської області до сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Рассвет" про стягнення заборгованості з витрат на виплату та доставку пенсій призначених на пільгових умовах у сумі 9609,24 грн.
В обґрунтування позову прокурором зазначено, що в з 18 лютого 2000 року СТОВ «Рассвет» зареєстроване як суб'єкт господарювання. З 01.01.2015 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи», яким внесено зміни, а саме з переліку загальнодержавних податків і зборів виключено фіксований сільськогосподарський податок. Таки чином, СТОВ «Рассвет» перейшло до категорії платників податків четвертої групи. 12.03.2015 року пенсійним органом було надіслано лист, яким було повідомлено підприємство, що з січня2015 року повинно сплачувати фактичні витрати на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до п. б-з ст. 13 ЗУ «Про пенсійне забезпечення» та надано відповідний розрахунок. Згідно розрахунку за період з 01.01.2015 по 25.06.2015 заборгованість підприємства становить 9 609,24 грн.
У зв'язку з вищевикладеним позивач просив суд стягнути з відповідача недоїмку по фактичним витратам на виплату та доставку пільгових пенсій за списком №2 в частині пенсій призначених відповідно до п. «б» - «з» ст.13 ЗУ «Про пенсійне забезпечення» у розмірі 9 609,24 грн. нараховані за період з 01.01.2015 по 25.06.2015.
Прокурор у судовому засіданні підтримав позовні вимоги та надав пояснення аналогічні викладеним у адміністративному позові.
Представник позивача у судове засідання не прибув, надав клопотання про розгляд справи за його відсутності.
Представник відповідача в судовому засіданні визнав позовні вимоги у повному обсязі.
Заслухавши пояснення прокурора та представника відповідача, дослідивши матеріали справи та подані документи, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню, виходячи з наступного.
В судовому засіданні встановлено та підтверджується матеріалами справи, що відповідач - Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю «Рассвет» зареєстроване як юридична особа 18.02.2000 року, ідентифікаційний код 30790871 (а. с. 14-15).
Розрахунком фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за списком №2 підтверджується, що позивач у період з 01.03.2015 по 25.06.2015 року здійснював доставку та виплату пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до пункту "б-з"ст.13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" (а. с. 13).
Відповідно до картки особового рахунку по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за списком №2 за період з 01.01.2015 по 25.06.2015 відповідач має заборгованість у розмірі 9 609,24 грн., яка по теперішній час залишилась непогашеною (а. с. 36).
Згідно листа від 12.03.2015 року №469/03-08 підприємство було повідомлено про суму заборгованості та отримувало розрахунок фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за списком №2 12.03.2015 року, що підтверджується особистим підписом директора підприємства. (а.с.17).
Розрахунки фактичних витрат підприємством не оскаржені в установленому Законом порядку.
Також підприємство повідомлено про наявність боргу у розмірі 9 609,24 грн. та визнано адміністративний позов у повному обсязі. Тобто суму по відшкодуванню виплачених пільгових пенсій визнано, але до теперішнього часу добровільно суму боргу підприємство не сплатило.
Згідно з п. 1 ст. 1 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування є суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи-суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників.
Пунктом 1 ст. 2 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" передбачено, що для платників збору, визначених пунктами 1 та 2 статті 1 цього Закону, крім тих, які є платниками фіксованого сільськогосподарського податку, об'єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів "б" - "з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 12 Закону України "Про пенсійне забезпечення". Таким чином виплати по оплаті пільгових пенсій відшкодовуються Пенсійному фонду за рахунок відповідних підприємств.
З 01.01.2015 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи», яким внесено зміни, а саме з переліку загальнодержавних податків і зборів виключено фіксований сільськогосподарський податок.
Відповідно до Податкового кодексу України до четвертої групи суб'єктів господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, відносяться сільськогосподарські товаровиробники, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків.
Таким чином, Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю «Рассвет» перейшло до категорії платників податків четвертої групи.
Відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" від 09.07.2003 року №1058-ІУ пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком N 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком N 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди. До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди. При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом.
Згідно ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" суми пільгових пенсій, сплачених відповідно пп. "б" - "з" статті 13 зазначеного Закону та фактичні витрати на їх доставку, відшкодовуються Пенсійному фонду України підприємством, установою, організацією, на якому працював пенсіонер, за рахунок коштів на оплату праці до досягнення працівником пенсійного віку: 60 років - чоловіки, 55 років - жінки.
Відповідно до п. 6 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України затвердженої Постановою Правління Пенсійного фонду України 19.12.2003 року N 21-1 передбачено, що розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається відділами доходів органів Пенсійного фонду України щорічно в повідомленнях про розрахунок сум фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" (згідно з додатками 6 та 7), які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених пенсій.
Підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах (підп. 6.8 п. 6 вищезазначеної Інструкції). Не сплачені та/або несвоєчасно сплачені суми фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, зазначених в абзаці другому пункту 6.1 цієї Інструкції, стягуються з нарахуванням пені та штрафних санкцій відповідно до норм Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами".
Порядок надіслання підприємствам повідомлень про розрахунок сум фактичних витрат на виплату і доставку пільгових пенсій встановлений п. 6 Інструкції про порядок обчислення сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої Постановою Правління Пенсійного Фонду України від 19.12.2003 року № 231-1 та зареєстрованої в Мінюсті України 16.01.2004 року № 64/8663.
Відповідно до ч. 3 ст. 136 КАС України судове рішення у зв'язку з відмовою від адміністративного позову, визнанням адміністративного позову чи примиренням сторін ухвалюється за правилами, встановленими статтями 112, 113 цього Кодексу.
Згідно ч. 1 ст. 112 КАС України позивач може відмовитися від адміністративного позову повністю або частково, а відповідач - визнати адміністративний позов повністю або частково. Відмова від адміністративного позову чи визнання адміністративного позову під час підготовчого провадження мають бути викладені в адресованій суду письмовій заяві, яка приєднується до справи.
Відповідно до ч. 3 ст. 112 КАС України у разі повного визнання відповідачем адміністративного позову і прийняття його судом приймається постанова суду про задоволення адміністративного позову.
Частиною 4 ст. 112 КАС України суд не приймає відмови від адміністративного позову, визнання адміністративного позову і продовжує розгляд адміністративної справи, якщо ці дії позивача або відповідача суперечать закону чи порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси.
Оскільки у судовому засіданні сума заборгованості документально підтверджена та визнана відповідачем, та таке визнання позову прийняте судом, адміністративний позов є обґрунтованим та підлягає задоволенню.
Питання щодо розподілу судових витрат не вирішується, оскільки ст. 94 КАС України у даному випадку не передбачено стягнення судового збору.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 17, 51, 72, 87, 98, 158 - 163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов прокурора Білокуракинського району Луганської області в інтересах держави в особі управління Пенсійного фонду України в Білокуракинському районі Луганської області до сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Рассвет" про стягнення заборгованості з витрат на виплату та доставку пенсій призначених на пільгових умовах у сумі 9609,24 грн. задовольнити повністю.
Стягнути з сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Рассвет", ін. код 30790871 на користь управління Пенсійного фонду України в Білокуракинському районі Луганської області заборгованість по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій за віком, призначених на пільгових умовах за період з 01.01.2015 по 25.06.2015 в сумі 9 609,24 (девять тисяч шістсот девять грн. 24 коп.)
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Повний текст постанови складено та підписано 10 липня 2015 року.
Суддя Є.О. Кисельова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.07.2015 |
Оприлюднено | 16.07.2015 |
Номер документу | 46634739 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Є.О. Кисельова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні