Постанова
від 07.07.2015 по справі 808/8321/14
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 липня 2015 року 11:00Справа № 808/8321/14 м.Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі судді Бойченко Ю.П., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом Дніпровського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку

до Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗАПОРІЗЬКИЙ ЗАВОД АЛЮМІНІЄВИХ КОНСТРУКЦІЙ»

про стягнення штрафу за порушення законодавства на ринку цінних паперів,

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

В провадженні Запорізького окружного адміністративного суду знаходиться справа за адміністративним позовом Дніпровського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗАПОРІЗЬКИЙ ЗАВОД АЛЮМІНІЄВИХ КОНСТРУКЦІЙ» про стягнення штрафу за порушення законодавства на ринку цінних паперів у розмірі 2550 грн.

Розгляд справи призначено на 07 липня 2015 року.

07 липня 2015 року від позивача надійшло клопотання про розгляд справи за його відсутності в порядку письмового провадження. Позовні вимоги підтримує в повному обсязі.

Відповідно до ч. 4 ст. 122 КАС України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився. Надіслав до суду клопотання про зупинення провадження у справі, до терміну встановленого судом, для надання додаткових доказів. Проте суд вважає зазначене клопотання необґрунтованим з огляду на наступне. Від відповідача вже двічі надходили аналогічні клопотання, 20 квітня 2015 року та 25 травня 2015 року, за якими суд зупиняв провадження у справі. Проте відповідачем додаткові докази, з приводу яких заявлялись клопотання, надані не були. Також, в клопотаннях відповідачем не зазначено, які саме додаткові докази він має намір надати.

25 травня 2015 року від представника відповідача надійшли заперечення на адміністративний позов. В запереченнях відповідач зазначив, що 21.07.2011 Закрите акціонерне товариство «Запорізький завод алюмінієвих конструкцій» припинено шляхом реорганізації в Товариство з обмеженою відповідальністю «Запорізький завод алюмінієвих конструкцій». Таким чином з моменту реорганізації юридичної особи-відповідача відбулась втрата ним статусу акціонерного товариства, а отже й статусу емітента цінних паперів (акцій). На думку відповідача з цієї дати він перестає бути учасником відносин на фондовому ринку (обіг акцій на фондовому ринку зупиняється) на нього не поширюються вимоги законодавства стосовно емітентів цінних паперів.

На підставі викладеного в запереченнях просить суд відмовити в задоволенні позовних вимог.

Відповідно до ч. 4 статті 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Відповідно до п. 6 ст. 128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглядати справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Відповідно до положень статті 128 КАС України, з урахуванням клопотання представника позивача про розгляд справи за його відсутності, неявки відповідача, справа розглядається в порядку письмового провадження.

Враховуючи неявку у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, суд, керуючись ч. 1 ст. 41 КАС України, не здійснював фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

Суд, розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗАПОРІЗЬКИЙ ЗАВОД АЛЮМІНІЄВИХ КОНСТРУКЦІЙ» (код ЄДРПОУ 32227582) зареєстроване в якості юридичної особи, що підтверджується Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб , що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статей 5 та 6 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»: Державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (далі - Комісія). Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним органом, підпорядкованим Президенту України і підзвітним ОСОБА_1 України. До системи цього органу входять Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, її центральний апарат і територіальні органи.

Повноваження Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та іх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів визначені пунктом 14 статті 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні».

Порядок та строки розгляду Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку справ про порушення громадянами, посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів визначають «Правила розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій» затверджені рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012р. №1470, зареєстровані в Міністерстві юстиції України 05.11.2012р. за № 185 5/22167 (далі - Правила № 1470).

Судом встановлено, що у відношенні ТОВ «ЗАПОРІЗЬКИЙ ЗАВОД АЛЮМІНІЄВИХ КОНСТРУКЦІЙ» складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів №68-ДН-1-Е від 07.02.2014 p., в якому зафіксовано наступне.

Згідно до відомостей, зазначених на Єдиному інформаційному масиві даних про емітентів цінних паперів - інтернет-порталі www.smida.gov.ua. Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку 10.02.2003 здійснена реєстрація випуску цінних паперів ЗАКРИТОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «ЗАПОРІЗЬКИЙ ЗАВОД АЛЮМІНІЄВИХ КОНСТРУКЦІЙ» (далі - ЗАТ «ЗАПОРІЗЬКИЙ ЗАВОД АЛЮМІНІЄВИХ КОНСТРУКЦІЙ») й видано свідоцтво № 8/08/1/03. Отже, ЗАТ «ЗАПОРІЗЬКИЙ ЗАВОД АЛЮМІНІЄВИХ КОНСТРУКЦІЙ» є емітентом цінних паперів.

Вимогами до п. 3 p. І «Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів», затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006 № 1591 (далі - Положення № 1591), визначено, що емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати на фондовому ринку інформацію шляхом опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної ОСОБА_1 України, Кабінету Міністрів України або Комісії.

Відповідно до інформації, яка міститься на офіційному веб-сайті державного підприємства «Інформаційно-ресурсний центр», яке є технічним адміністратором Єдиного державного реєстру, за адресою http://www.irc.gov.ua/ua/Poshuk-v-YeDR.html, 21.07.2011 здійснено державну реєстрацію припинення ЗАТ «ЗАПОРІЗЬКИЙ ЗАВОД АЛЮМІНІЄВИХ КОНСТРУКЦІЙ», правонаступником якого є ТОВ «ЗАПОРІЗЬКИЙ ЗАВОД АЛЮМІНІЄВИХ КОНСТРУКЦІЙ».

Відповідно до вимог п. 3 гл. I p. V Положення № 1591 обов'язок розкриття річної інформації припиняється з дати опублікування інформації про скасування реєстрації випуску цінних паперів та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску цінних паперів відповідно до нормативно-правового акта Комісії, що регулює порядок скасування реєстрації випуску цінних паперів, за умови відсутності інших підстав, передбачених законодавством, для виникнення такого обов'язку. На теперішній час випуск акцій ЗАТ «ЗАПОРІЗЬКИЙ ЗАВОД АЛЮМІНІЄВИХ КОНСТРУКЦІЙ», правонаступником якого є ТОВ «ЗАПОРІЗЬКИЙ ЗАВОД АЛЮМІНІЄВИХ КОНСТРУКЦІЙ», не скасований.

Згідно до вимог ст. 104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам-правонаступникам (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або в результаті ліквідації. Отже, ТОВ «ЗЗАК», як правонаступник ЗАТ «ЗАПОРІЗЬКИЙ ЗАВОД АЛЮМІНІЄВИХ КОНСТРУКЦІЙ», до дати опублікування інформації про скасування реєстрації випуску цінних паперів та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску цінних паперів зобов'язане розкривати на фондовому ринку інформацію шляхом опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної ОСОБА_1 України, Кабінету Міністрів України або Комісії.

Таким чином, ТОВ «ЗАПОРІЗЬКИЙ ЗАВОД АЛЮМІНІЄВИХ КОНСТРУКЦІЙ», яке є правонаступником ЗАТ «ЗАПОРІЗЬКИЙ ЗАВОД АЛЮМІНІЄВИХ КОНСТРУКЦІЙ», не розкрило шляхом опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної ОСОБА_1 України, Кабінету Міністрів України або Комісії регулярну річну інформацію за 2012 рік, що є порушенням вимог п. 4 ст. 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» та п. 1 гл. 7 p. V Положення № 1591, відповідно до яких річна інформація про емітента не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, підлягає оприлюдненню емітентом шляхом опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної ОСОБА_1 України, Кабінету Міністрів України або Комісії.

Однак, 01.01.2014 Положення № 1591 втратило чинність у зв'язку з тим, що набрало чинності Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджене рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 № 2826 (далі - Положення № 2826), відповідно до вимог пп. 1 п. 4 p. II якого обов'язок розкриття регулярної річної інформації припиняється з дати опублікування інформації про скасування реєстрації випуску цінних паперів та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску цінних паперів відповідно до нормативно-правового акта Комісії, що регулює порядок скасування реєстрації випуску цінних паперів, за умови відсутності інших підстав, передбачених законодавством, для виникнення такого обов'язку.

Відповідно до вимог пп. 4 п. 4 p. II Положення № 2826 розкриття регулярної річної інформації шляхом опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної ОСОБА_1 України, Кабінету Міністрів України або Комісії здійснюється у термін не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.

Таким чином, у зв'язку зі змінами в законодавстві діяння ТОВ «ЗАПОРІЗЬКИЙ ЗАВОД АЛЮМІНІЄВИХ КОНСТРУКЦІЙ» не втратило характеру правопорушення.

Отже, ТОВ «ЗАПОРІЗЬКИЙ ЗАВОД АЛЮМІНІЄВИХ КОНСТРУКЦІЙ» не розкрило шляхом опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної ОСОБА_1 України, Кабінету Міністрів України або Комісії річну інформацію за 2012 рік, що є порушенням вимог п. 4 ст. 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» та пп. 4 п. 4 p. II Положення № 2826.

Відповідальність юридичних осіб за правопорушення на ринку цінних паперів, а саме - за неопублікування інформації, передбачена вимогами п. 5 ч. 1 ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні».

За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку за неопублікування інформації в офіційному друкованому виданні у відношенні Відповідача було винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 24.02.2014 №85-ДН-1-Е, відповідно до якої до відповідача застосовано штрафну санкцію у розмірі 2550 грн. 00 коп.

Пунктами 3 та 4 розділу XVIII Правил №1470 передбачено, що юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету України. Документ, який підтверджує сплату штрафу, протягом п'яти робочих днів надсилається до уповноваженого підрозділу центрального апарату Комісії (відповідного підрозділу територіального органу Комісії).

На момент звернення до суду зазначена сума штрафу ТОВ «ЗАПОРІЗЬКИЙ ЗАВОД АЛЮМІНІЄВИХ КОНСТРУКЦІЙ» не сплачена, докази іншого в матеріалах справи відсутні.

Згідно зі статтею 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідачем постанова від 24 лютого 2014 року №85-ДН-1-Е (вих.№ 1018/03-01/03) у адміністративному чи судовому порядку оскаржена не була, доказів протилежного відповідач суду не надав. На момент розгляду справи в суді сума штрафу за порушення законодавства на ринку цінних паперів у розмірі 2550,00 грн. відповідачем не сплачена, заборгованість перед бюджетом не погашена. Вказані обставини, в наданих запереченнях, відповідач не спростовував.

В запереченнях відповідач зазначив, що з моменту реорганізації юридичної особи-відповідача відбулась втрата ним статусу акціонерного товариства, а отже й статусу емітента цінних паперів (акцій). Відповідач вважає, що з цієї дати він перестає бути учасником відносин на фондовому ринку (обіг акцій на фондовому ринку зупиняється) на нього не поширюються вимоги законодавства стосовно емітентів цінних паперів.

Суд критично відноситься до даного твердження оскільки, згідно із п. 1 розділу IV Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій затверджених рішенням Комісії від ІІ грудня 2007р. №2272 (далі - Правила), уповноважена особа при виявленні правопорушення виносить постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів.

Відповідно до ст.108 Цивільного кодексу України перетворенням юридичної особи є зміна її організаційно-правової форми.

У разі перетворення до нової юридичної особи переходять усе майно, усі права та обов'язки попередньої юридичної особи.

Крім того, слід зазначити, що пунктом 2 розділу III Правил передбачений вичерпний перелік підстав, за наявності яких справу про правопорушення на ринку цінних паперів не може бути порушено, а порушена справа підлягає закриттю

Враховуючи вищевикладене, якщо на момент виявлення правопорушення на ринку цінних паперів юридична особа, яка його вчинила, змінила організаційно-правову форму, то уповноважена особа Комісії порушує справу про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні правонаступника та застосовує відповідну санкцію.

Враховуючи все вищевикладене, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

За правилами частини 4 статті 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст. ст. 2, 4, 7-12, 69-71, 94, 158, 161-163, 167 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Дніпровського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗАПОРІЗЬКИЙ ЗАВОД АЛЮМІНІЄВИХ КОНСТРУКЦІЙ» про стягнення штрафу за порушення законодавства на ринку цінних паперів - задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗАПОРІЗЬКИЙ ЗАВОД АЛЮМІНІЄВИХ КОНСТРУКЦІЙ» (код ЄДРПОУ 32227582) штраф за порушення законодавства на ринку цінних паперів у сумі 2550 (дві тисячі п'ятсот п'ятдесят) грн. 00 коп., який перерахувати до Державного бюджету України по коду бюджетної класифікації 21081100, на рахунок №31116106700007 в Управлінні Державної казначейської служби України в Запорізькій області, МФО 813015, одержувач: Державний бюджет Орджонікідзевського району м.Запоріжжя, код ЄДРПОУ 38025409.

Постанова набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Ю.П.Бойченко

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.07.2015
Оприлюднено20.07.2015
Номер документу46728817
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/8321/14

Ухвала від 05.05.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

Постанова від 07.07.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

Ухвала від 25.05.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

Ухвала від 25.05.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

Ухвала від 05.05.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

Ухвала від 30.03.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

Ухвала від 02.03.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

Ухвала від 22.01.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

Ухвала від 28.11.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні