ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
07 липня 2015 року м. Чернігів Справа № 825/1510/15-а
Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Лобана Д.В.,
при секретарі Новик Н.С.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні, без фіксування його за допомогою звукозаписувального технічного засобу в порядку ст. 41 КАС України, в приміщенні суду справу за адміністративним позовом Козелецького районного центру зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення незаконно виплаченого матеріального забезпечення на випадок безробіття, -
В С Т А Н О В И В:
Козелецький районний центр зайнятості звернувся до суду з адміністративним позовом про стягнення з ОСОБА_1 незаконно виплаченого матеріального забезпечення у сумі 5135,02 грн.
Позовні вимоги обгрунтовані тим, що відповідач з 27.06.2014 перебував на обліку Козелецького районного центру зайнятості в якості безробітного. Позивачем встановлено, що відповідач надавав послуги для ТОВ «ФІЛЬМ Ю ЕЙ ТЕЛЕВІЖН» протягом одного знімального дня 15.07.2014 за договором цивільно-правового характеру. У період з 29.09.2014 по 19.10.2014 відповідачу безпідставно було виплачено матеріальне забезпечення на випадок безробіття в сумі 5135,02 грн. Відповідач добровільно не повернув вказані кошти. Враховуючи наведене позивач просить задовольнити його позовні вимоги у повному обсязі.
Представник позивача у судове засідання повторно не з'явився, але через канцелярію суду подав заяву про розгляд справи за його відсутності.
Представник відповідача у судове засідання повторно не з'явився, про дату, час та місце судового розгляду згідно ч. 11 ст. 35 Кодексу адміністративного судочинства України повідомлений належним чином, причини неявки суду не повідомив.
Дослідивши матеріали справи, доводи позовної заяви, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступних підстав.
Судом встановлено, що відносно ОСОБА_1 було проведено розслідування страхових випадків та обгрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування», за результатом якого складено акт № 21 від 04.03.2015 (а. с. 21-23), яким встановлено порушення вимог ст. 36 вищезазначеного Закону.
Крім того, ТОВ «ФІЛЬМ Ю ЕЙ ТЕЛЕВІЖН» надало відповідь на запит (а. с. 18), якою підтвердив перебування ОСОБА_1 із ТОВ «ФІЛЬМ Ю ЕЙ ТЕЛЕВІЖН» у трудових відносинах 15.07.2014 та на підтвердження надав копії акту приймання-передачі наданих послуг та договору про участь у створенні телевізійної програми та відчуження прав виконавця (а. с. 19, 20).
У порушення вимог ст. 44 Закону України «Про зайнятість населення» ОСОБА_1 було приховано факт перебування у трудових відносинах із ТОВ «ФІЛЬМ Ю ЕЙ ТЕЛЕВІЖН», що було виявлено під час перевірки.
На підставі акту перевірки та викладених у ньому порушень центром зайнятості було прийнято наказ № 27 від 30.03.2015 «Про повернення коштів гр. ОСОБА_1П.» (а. с. 9), у відповідності до якого підлягає поверненню 4471,91 грн допомоги по безробіттю та 293,43 грн вартості навчання.
Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України В«Про зайнятість населенняВ» безробітним визнається особа віком від 15 до 70 років, яка через відсутність роботи не має заробітку або інших передбачених законодавством доходів як джерела існування, готова та здатна приступити до роботи.
Згідно п. 1 ч. 1 ст. 43 Закону України В«Про зайнятість населенняВ» статус безробітного може набути особа працездатного віку до призначення пенсії (зокрема на пільгових умовах або за вислугу років), яка через відсутність роботи не має заробітку або інших передбачених законодавством доходів, готова та здатна приступити до роботи.
Частиною 2 ст. 22 Закону України В«Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіттяВ» встановлено, що застраховані особи, визнані в установленому порядку безробітними, які протягом 12 місяців, що передували реєстрації особи як безробітної, за даними Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування мають страховий стаж менше шести місяців або звільнені з останнього місця роботи з підстав, передбачених статтею 37, пунктами 3, 4, 7 і 8 статті 40, статтями 41 і 45 Кодексу законів про працю України, особи, зазначені у частині другій статті 6 цього Закону, особи, зазначені в абзаці третьому частини четвертої статті 7 Закону України "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб", мають право на допомогу по безробіттю у мінімальному розмірі.
Згідно із п. 18 ч. 2 ст. 22 Закону України В«Про зайнятість населенняВ» центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, його територіальні органи відповідно до покладених на них завдань проводять розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади у сфері соціальної політики, центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, та Пенсійним фондом України. Таке розслідування здійснюється шляхом звіряння даних, зазначених у документах страхувальника, з базою даних центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, та Пенсійного фонду України, а у разі потреби - шляхом проведення виїзних планових та позапланових перевірок страхувальників.
Частиною 2 ст. 36 Закону України В«Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіттяВ» передбачено, що застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг.
Відповідно до ч. 3 ст. 36 Закону України В«Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіттяВ» сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.
За наведених обставин, позовні вимоги підтверджені належними та допустимими доказами та підлягають задоволення повністю.
Враховуючи вищевикладене та керуючись ст. ст. 41, 122, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Козелецького районного центру зайнятості, - задовольнити.
Стягнути з ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, 17024) незаконно виплачене матеріальне забезпечення у сумі 5135 (п'ять тисяч сто тридцять п'ять) грн 02 коп. на користь Козелецького районного центру зайнятості (код 21399561, вул. Леніна, 7, смт. Козелець, 17000, Чернігівська область) на р/р 37173300901163, код 21399561 в ГУ ДКСУ в Чернігівській області, МФО 853592.
Відповідно до ст. ст. 186, 254 КАС України апеляційна скарга подається через Чернігівський окружний адміністративний суд, а її копія надсилається апелянтом до суду апеляційної інстанції, протягом десяти днів з дня проголошення постанови, а у разі проголошення її вступної та резолютивної частин, або прийняття її у письмовому провадженні - протягом десяти днів з дня отримання її копії. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано, або її подано з пропуском строку, у поновленні якого було відмовлено, а у разі вчасного подання апеляційної скарги, з набранням законної сили рішенням апеляційної інстанції, якщо оскаржувану постанову не скасовано.
Суддя Д.В. Лобан
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.07.2015 |
Оприлюднено | 20.07.2015 |
Номер документу | 46735591 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Лобан Д.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні