Постанова
від 09.07.2015 по справі 809/2182/15
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"09" липня 2015 р. Справа № 809/2182/15

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

Судді Григорука О.Б.

при секретарі Гринчишин Х.І.

за участю: представника позивача - ОСОБА_1, представника відповідача - ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом:

Товариства з обмеженою відповідальністю "Техномагнат"

до відповідача: Калуської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Івано-Франківській області

про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень №№0002592201,0002602201 від 25.11.2014 та №0002632201 від 03.12.2014 ,-

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю В«ТехномагнатВ» звернулось до суду із адміністративним позовом до Калуської об'єднаної державної податкової інспекції про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень-рішень №0002592201, №0002602201 від 25.11.2014 та №0002632201 від 03.12.2014.

Позовні вимоги мотивує тим, що оскаржувані податкові повідомлення - рішення прийняті за межами десятиденного строку, передбаченого пунктом 86.8 статті 86 Податкового кодексу України, для прийняття таких рішень. В зв'язку з цим, вважає прийняті податкові-повідомлення-рішення такими, що не відповідають нормам податкового законодавства. Просить визнати оскаржувані податкові повідомлення - рішення протиправними та скасувати.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі з підстав викладених у позовній заяві.

Представник відповідача в судовому засіданні щодо задоволення позовних вимог заперечив з мотивів викладених у письмовому запереченні (а.с. 21-24).

Розглянувши матеріали адміністративної справи, заслухавши пояснення представника позивача, представника відповідача, дослідивши письмові докази, судом встановлено наступне.

З 30.10.2014 по 05.11.2014 та 01.12.2014 Калуською об'єднаною податковою інспекцією здійснювались позапланові виїзні перевірки позивача з питань дотримання вимог валютного законодавства в сфері зовнішньоекономічної діяльності за період з 10.08.2013 по 29.10.2014 та за період з 30.10.2014 по 01.12.2014 по контрактах №10/08/2013 від 10.08.2013, №17/09/2013/1 від 17.09.2013 та №12/06 від 12.06.2014.

За результатами перевірок складено акти перевірки №3758/22-01/37824079 від 12.11.2014 та №4010/22-01/37824079 від 03.12.2014, у відповідності до яких встановлено порушення позивачем: ст. 1 Закону України В«Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валютіВ» , а саме: ненадходження валютної виручки від нерезидента - компанії В« Handlowo-Uslugowa TOMALO TRANSВ» (ОСОБА_3) в сумі 600 євро, в результаті чого виникла прострочена дебіторська заборгованість; ст. 2 Закону України В«Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валютіВ» , а саме надходження товару з порушенням терміну від нерезидента - компанії P.U.H В« Roll-CarВ» (ОСОБА_3), в результаті чого виникла заборгованість по договорах поставки №10/08/2013 від 10.08.2013 станом на 14.11.2013 в сумі 12 000 євро, яка станом на 30.04.2014 погашена, № 17/09/2013/1 від 17.09.2013 станом на 06.01.2014 в сумі 33000 євро, яка станом на 13.05.2014 погашена; п. 1 ст. 9 Декрету Кабінету Міністрів України від 19.02.1993 року В«Про систему валютного регулювання та валютного контролюВ» , а саме встановлено неподання декларації про валютні цінності, доходи та майно, що належать резиденту України і знаходяться за її межами станом на 01.01.2014 та станом на 01.04.2014.

За результатами перевірки відповідачем прийнято податкові повідомлення- рішення №0002592201 від 25.11.2014, яким позивачу визначено суму грошового зобов'язання за платежем: пеня за порушення термінів розрахунків у сфері ЗЕД в розмірі 206242,47 грн.; № НОМЕР_1 від 25.11.2014, яким позивачу визначено суму грошового зобов'язання в сумі 340,00 грн. - штрафних санкцій за порушення вимог валютного законодавства; №0002632201 від 03.12.2014, яким позивачу визначено суму грошового зобов'язання за платежем: пеня за порушення термінів розрахунків у сфері ЗЕД в розмірі 421,10 грн.

Під час розгляду справи встановлено, що в усіх випадках неповернення валютної виручки (товару) чи повернення її з порушенням строків був відсутній висновок центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері економічного розвитку на перевищення строків розрахунків по укладених контрактах, а також відсутній факт звернення до суду про стягнення заборгованості з нерезидента.

Також слід зазначити, що встановлені актом податкової перевірки строки поступлення валютної виручки та повернення товару підтверджується інформацією наданою фінансовими установами (а.с. 25-27) та не заперечувались представником позивача під час розгляду справи.

Статтею 1 Закону України В«Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валютіВ» встановлено, що виручка резидентів у іноземній валюті підлягає зарахуванню на їх валютні рахунки в уповноважених банках у строки виплати заборгованостей, зазначені в контрактах, але не пізніше 180 календарних днів з дати митного оформлення (виписки вивізної вантажної митної декларації) продукції, що експортується, а в разі експорту робіт (послуг), прав інтелектуальної власності - з моменту підписання акта або іншого документа, що засвідчує виконання робіт, надання послуг, експорт прав інтелектуальної власності. Перевищення зазначеного строку потребує висновку центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері економічного розвитку.

У відповідності до ст. 2 Закону України В«Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валютіВ» імпортні операції резидентів, які здійснюються на умовах відстрочення поставки, в разі, коли таке відстрочення перевищує 180 календарних днів з моменту здійснення авансового платежу або виставлення векселя на користь постачальника продукції (робіт, послуг), що імпортується, потребують висновку центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері економічного розвитку. Строк та умови завершення імпортної операції без увезення товару на територію України визначаються у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України за погодженням з Національним банком України. Національний банк України має право запроваджувати на строк до шести місяців інші строки розрахунків, ніж ті, що визначені частиною першою цієї статті.

Постановами правління Національного банку України (№475 від 16.11.2012, № 163 від 14.05.2013, №453 від 14.11.2013, № 270 від 12.05.2014) було встановлено, що розрахунки за операціями з експорту та імпорту товарів, передбачені в ст. 1 та 2 Закону України В«Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валютіВ» здійснюються у строк, що не перевищує 90 календарних днів.

Згідно статті 4 Закону України В«Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валютіВ» порушення резидентами, крім суб'єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції на період її проведення, строків, передбачених статтями 1 і 2 цього Закону або встановлених Національним банком України відповідно до статей 1 і 2 цього Закону, тягне за собою стягнення пені за кожний день прострочення у розмірі 0,3 відсотка суми неодержаної виручки (вартості недопоставленого товару) в іноземній валюті, перерахованої у грошову одиницю України за валютним курсом Національного банку України на день виникнення заборгованості. Загальний розмір нарахованої пені не може перевищувати суми неодержаної виручки (вартості недопоставленого товару).

Таким чином, після встановлення фактів несвоєчасного повернення валютної виручки та товарів за експортними та імпортними операціями, відповідачем правомірно здійснено нарахування грошових зобов'язань за платежем: пеня за порушення термінів розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності у розмірі визначеному у оскаржуваних повідомленнях - рішеннях.

Також слід зауважити, що і у випадку встановлення факту неподання декларації про валютні цінності, доходи та майно, що належать резиденту України і знаходяться за її межами станом на 01.01.2014 та станом на 01.04.2014, відповідачем правомірно застосовано штрафні санкції згідно податкового повідомлення - рішення № НОМЕР_1 від 25.11.2014, оскільки обов'язок такого подання передбачений п. 1 ст. 9 Декрету Кабінету Міністрів України від 19.02.1993 року В«Про систему валютного регулювання та валютного контролюВ» , а відповідальність за таке неподання - статтею 16 вказаного Декрету та п. 2.7 Положення про валютний контроль, затвердженого постановою Національного банку України №49 від 08.02.2000.

Оскаржуючи податкові повідомлення-рішення, позивачем не спростовувались порушення, які висвітлені в актах перевірки та інформаціях фінансових установ, а підставою для скасування - прийняття відповідачем таких рішень у термін, що перевищує 10-ти денний строк після завершення перевірки та підписання акту перевірки.

З вказаного приводу слід зазначити, що порушення порядку проведення перевірки не можна визнати безумовною підставою для скасування рішень відповідача, прийнятих за наслідками їх проведення, оскільки ці недоліки не можуть нівелювати факт встановлених правопорушень, які виявлені під час перевірки, та вплинути на результат встановленого правопорушення. Доводи позивача, висловлені як підстава скасування оскаржуваних рішень не спростовують встановлених порушень, допущених позивачем та не звільняють останнього від відповідальності, яка встановлена законом.

За таких обставин, позовні вимоги звернені до Калуської об'єднаної державної податкової інспекції про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень-рішень №0002592201, №0002602201 від 25.11.2014 та №0002632201 від 03.12.2014 задоволенню не підлягають.

На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні позову відмовити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Техномагнат", код 37824079 у дохід Державного бюджету України решту суми судового збору у розмірі 3726 (три тисячі сімсот двадцять шість) грн. 06 коп.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя: Григорук О.Б.

Постанова складена в повному обсязі 14.07.2015 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.07.2015
Оприлюднено21.07.2015
Номер документу46792408
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/2182/15

Постанова від 09.07.2015

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Григорук О.Б.

Постанова від 09.07.2015

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Григорук О.Б.

Ухвала від 29.05.2015

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Григорук О.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні