Справа № 2а-11071/09/1570
У Х В А Л А
20 грудня 2012 року
Одеський окружний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді Катаєвої Е.В.
суддів Танцюри К.О.
ОСОБА_1
секретаря Шкроби А.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Державної інспекції України з контролю за цінами до Комунального підприємства «Парксервіс-Одеса» про стягнення в порядку адміністративного судочинства штрафних санкцій за порушення порядку формування та застосування цін (тарифів) на послуги, -
В С Т А Н О В И В:
Ухвалою суду від 11.09.2009 року відкрите провадження по справі за адміністративним позовом ДІКЦ в Одеській області до Комунального підприємства „Парксервіс-Одеса", в якому позивач просить стягнути в порядку адміністративного судочинства штрафних санкцій за порушення порядку формування та застосування цін (тарифів) на послуги в сумі 439807,02 грн. на підставі рішення №274 від 28.07.2009 року.
Ухвалою суду від 10.11.2011 року провадження по вищезазначеній справі зупинено на підставі ст.156 КАС України до завершення ліквідації та встановлення правонаступника Державної інспекції з контролю за цінами в Одеській області.
Указом Президента України від 19.01.2012 року утворена Державна інспекція України з контролю за цінами. Враховуючи, що встановлений законодавством України (ЦК України, Закон України від 17 березня 2011 року N 3166-VI "Про центральні органи виконавчої влади", Указ Президента України від 9 грудня 2010 року N 1085/2010 "Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади") порядок утворення, реорганізації та ліквідації юридичних осіб публічного права (у тому числі міністерств, інших центральних органів виконавчої влади) забезпечує безперервне виконання функцій держави у відповідних сферах діяльності, ухвалою суду від 19.10.2012 року у відповідності до ч.5 ст.156 КАС України, провадження у справі поновлено та продовжено зі стадії, на якій воно було зупинено.
Ухвалою суду від 04.12.2012 року відповідно до ст.55 КАС України допущено правонаступництво первісного позивача, якого ліквідовано, на Державну інспекцію України з контролю за цінами, утворену Указом Президента України від 19.01.2012 року.
07.12.2012 року (о 10.24 годині) до суду факсемільно надійшло клопотання Державної інспекції України з контролю за цінами (№100-40-23/2394) про зупинення провадження по справі, які обґрунтовані тим, що на теперішній час не утворені територіальні органи Держінспекції, здійснення планових і позапланових перевірок щодо дотримання суб'єктами господарювання дисципліни цін (тарифів) та прийняття рішень щодо застосування економічних (адміністративно-господарських) санкцій не належить до завдань і функцій Держінспекції, що унеможливлює у належному процесуальному статусі представляти та захищати інтереси держави. Крім того, на теперішній час проводиться робота щодо підготовки проектів актів, необхідних для реалізації ЗУ «Про ціни і ціноутворення», а саме щодо набуття адміністративно-процесуальної правосуб'єктності.
В судовому засіданні представник КП „Парксервіс-Одеса" клопотання Державної інспекції України з контролю за цінами підтримала просила зупинити провадження по справі, оскільки утворена Державна інспекція України з контролю за цінами не може представляти інтереси ліквідованої ДІКЦ в Одеській області.
Вивчивши матеріали справи в частині питання, що розглядається, суд вважає, що клопотання задоволенню не підлягає з наступних підстав.
Виходячі із приписів статті 156 КАС України у разі ліквідації суб'єкта владних повноважень, який був стороною у справі, суд зупиняє провадження у справі, якщо це необхідно для встановлення правонаступника, і вживає заходів до його встановлення та залучення, а за відсутності прямого правонаступника залучає орган, до компетенції якого входить вирішення питання про усунення порушених прав, свобод чи інтересів позивача.
Судом встановлено, що Указом Президента України від 19.01.2012 року утворена Державна інспекція України з контролю за цінами та відповідно до розділу V Закону, України № 5007-VI, від 21.06.2012 року, "Про ціни і ціноутворення" є центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з контролю за цінами. Повноваження та порядок діяльності уповноважених органів, права та обов'язки їх посадових осіб, які здійснюють державний контроль (нагляд) за дотриманням суб'єктами господарювання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін та державне спостереження у сфері ціноутворення, визначаються цим Законом та ЗУ "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".
Згідно зазначених законодавчих актів на реалізацію своїх основних функцій, серед яких: здійснення державного спостереження у сфері ціноутворення; запобігання порушенням у сфері ціноутворення, органи мають право крім іншого - звертатися до суду з позовами про стягнення до бюджету коштів у разі прийняття рішення про порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін. При цьому закон не ставить в залежність виконання функцій від наявності територіальних органів.
Суд вважає неспроможнім посилання Держінспекції на неможливість здійснення представництва інтересів, оскільки зазначене твердження протерічить принципу забезпечення безперервного виконання функцій держави у відповідних сферах діяльності вказаного органу.
Крім того, з урахуванням наявності на даний час органу, що реалізує державну політику у сфері ціноутворення, зупинення провадження по справі може призвести до необгрунтованної тривалості судового провадження у даній справі, що не задовольняє вимогу п. 1 ст. 6 Конвенції про захист прав людини та основних свобод 1950р., ратифікованої Україною у 1997р., щодо розумного строку як складового елементу права на справедливий судовий розгляд.
Статтею 122 КАС України визначено, що адміністративна справа має бути розглянута і вирішена протягом розумного строку. Згідно ч.4 цієї статті особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності, а також надати всі наявні у неї докази.
Також суд вважає таким, що заслуговує на увагу, той факт, що згідно даних ЄДР судових рішень, жодна справа, яка знаходиться на розгляді Верховного Суду України, Вищого адміністративного суду України з підстав відсутності територіальних органів Держінспекції, або відсутності у вказаного органу адміністративно-процесуальної правосуб'єктності, не зупинялась.
На підставі викладеного та керуючись ст.156,160,165 КАС України, суд -
У Х В А Л И В:
У задоволенні клопотання Державної інспекції України з контролю за цінами про зупинення провадження по справі - відмовити.
Ухвала оскарженню окремо від рішення суду не підлягає, проте заперечення на неї можуть бути викладені в апеляційній скарзі на постанову суду першої інстанції.
Головуючий:
Судді:
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.12.2012 |
Оприлюднено | 21.07.2015 |
Номер документу | 46792589 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Катаєва Е. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні