УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 липня 2015 року Справа № 876/6481/15
Львівський апеляційний адміністративний суд в складі :
Головуючого судді - Каралюса В.М.,
суддів: Затолочного В.С., Матковської З.М.,
за участі секретаря судового засідання Бєлкіної Н.І.,
та за участі осіб:
від позивача - Звір Р.П.,
розглянувши у відкритому судовому засіданнів м. Львові апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Жовківському районі Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області на ухвалу Львівського окружного адміністративного суду від 27 травня 2015 року з питань зміни чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення у справіза позовом Державної податкової інспекції у Жовківському районі Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛКТ» про стягнення коштів з рахунків в сумі 485 472,42 грн.,-
В С Т А Н О В И В:
У вересні 2014 року позивач Державна податкова інспекція у Жовківському районі Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області звернувся до суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛКТ», в якому просив про стягнення податкового боргу з відповідача в розмірі 485472,42 грн.
Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 12 листопада 2014 року адміністративний позов задоволено повністю. Постановлено стягнути з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛКТ», відкритих у банківських установах, які обслуговують такого платника на користь бюджету податковий борг у сумі 485472,42 грн.
Позивач звернувся до суду із заявою про зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення, в якій просив винести ухвалу про зміну способу і порядку виконання постанови від 12.11.2014 року по справі № 813/6620/14 та в якій зазначити: стягнути податковий борг з Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛКТ» до Державного бюджету України в розмірі 485472,42 грн.
Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 27 травня 2015 рокуу задоволенні заяви Державної податкової інспекції у Жовківському районі Головного управління ДФС у Львівській області про зміну способу і порядку виконання судового рішення у справі №813/6620/14 за позовом Державної податкової інспекції у Жовківському районі Головного управління ДФС у Львівській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛКТ» про стягнення коштів з рахунків в сумі 485 472,42 грн. відмовлено.
Не погодившись із таким рішенням суду першої інстанції, таке оскаржив позивач, який в поданій апеляційній скарзі, покликаючись на те, що суд першої інстанції не дослідив належним чином матеріали справи, що призвело до висновків суду, які суперечать матеріалам, наявним у справі та не відповідають фактичним обставинам справи, просять оскаржувану ухвалу скасувати та прийняти нову, якою задовольнити заяву про зміну способу і порядку виконання постанови.
В обґрунтування вимог апеляційної скарги зазначає, що у боржника відкриті рахунки в банківських установах для виставлення інкасових доручень відсутні, у зв'язку з чим, заявник не може в повній мірі виконати рішення суду про стягнення з банківських рахунків відповідача коштів в сумі 485 472,42 грн., відтак слід змінити спосіб і порядок виконання постанови від 12.11.2014.
Заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення з наступних підстав.
В силу вимог ч. 1 ст. 263 Кодексу адміністративного судочинства України за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення (відсутність коштів на рахунку, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо), державний виконавець може звернутися до адміністративного суду першої інстанції, незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий лист, що видав виконавчий лист, із поданням, а особа, яка бере участь у справі, та сторона виконавчого провадження - із заявою про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.
Підставою для зміни чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення є обставини, що роблять виконання судового рішення неможливим.
Таким чином, зміни у правовому регулюванні порядку виконання судових рішень, боржником за якими є державний орган, яким не передбачено виконання рішень зобов'язального характеру, унеможливлюють їх виконання. Така обставина є підставою для зміни чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення.
Під зміною способу і порядку виконання рішення слід розуміти вжиття адміністративним судом нових заходів для реалізації рішення. Ці заходи повинні забезпечити виконання конкретного судового рішення і не поширюватися на відносини, які виникли після його ухвалення.
Відповідно до ч.1 ст.3 Закону України «Про виконавче провадження» у випадках, передбачених законом, рішення судів та інших органів щодо стягнення коштів виконуються органами доходів і зборів, банками та іншими фінансовими установами.
Пунктом 41.1 ст.41 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів та реалізує державну податкову, державну митну політику, забезпечує формування та реалізацію державної політики з адміністрування єдиного внеску, забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями при застосуванні податкового та митного законодавства, його територіальні органи.
Органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень (п. 41.2 ст.41 Податкового кодексу України).
Порядок стягнення податкового боргу платників податків врегульовано главою 9 Податкового кодексу України.
Відповідно до п.95.1 ст.95 ПК України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Відповідно до п.95.3 статті 95цього Кодексу, стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України (п.95.4 ст.95 Податкового кодексу України).
Зі змісту наведених вище положень ПК України, слідує, що вказаним Кодексом встановлено особливий порядок виконання судових рішень про стягнення коштів з платника податків у рахунок погашення податкового боргу. Органами стягнення за такими рішеннями, які примусового стягують кошти із боржника, є контролюючі органи в розумінні п.41.1 ст.41 ПК України.
Таким чином, чинне законодавство передбачає особливий порядок примусового виконання судових рішень про стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу, при цьому органи державної виконавчої служби до цієї процедури не залучаються.
Таким чином, суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що видача виконавчого листа у даній справі призведе до зміни органу, уповноваженого здійснювати процедуру виконання рішень. Оскільки стягнення коштів в рахунок погашення податкового боргу є самостійною процедурою, яка регулюється Податковим кодексом України, а не законодавством про виконавче провадження, відтак відсутні підстави для зміни способу і порядку виконання постанови від 12.11.2014 року.
Апеляційна скарга висновків суду першої інстанції не спростовує, відтак задоволенню не підлягає.
Зважаючи на викладене та керуючись ч. 3 ст. 160, ст. ст. 195, 196, п. 1 ч. 1 ст. 199, ст. 200, п. 1 ч. 1 ст. 205, ст. ст. 206, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
У Х В А Л И В:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Жовківському районі Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області залишити без задоволення, а ухвалу Львівського окружного адміністративного суду від 27 травня 2015 року з питань зміни чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення у справі №813/6620/14- без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складення ухвали в повному обсязі.
Головуючий суддя В.М. Каралюс
суддя В.С. Затолочний
суддя З.М. Матковська
повний текст ухвали виготовлений 10.07.2015
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.07.2015 |
Оприлюднено | 20.07.2015 |
Номер документу | 46797878 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Каралюс Володимир Маріянович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Каралюс Володимир Маріянович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулкевич Ірена Зіновіївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулкевич Ірена Зіновіївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулкевич Ірена Зіновіївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулкевич Ірена Зіновіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні