Копія
Справа № 2-а-274/09/1170
Копія
Справа
№ 2-а-274/09/1170
Категорія статобліку - 6.13
КІРОВОГРАДСЬКИЙ
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ
УКРАЇНИ
23 лютого 2009 р. м. Кіровоград
Кіровоградський окружний адміністративний
суд у складі:
головуючого - судді Флоренка О.Ю.
при секретарі - Яровій В.В.,
розглянувши
у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за адміністративним
позовом управління Пенсійного фонду України в Онуфріївському районі
Кіровоградської області до Онуфріївського кінного заводу №175 про відшкодування
заборгованості по сплаті страхових внесків на загальнообов'язкове державне
пенсійне страхування, фінансових санкцій та пені в загальній сумі 28993,09
грн., -
ВСТАНОВИВ:
15 січня 2009 року управління
Пенсійного фонду України в Онуфріївському районі Кіровоградської області (далі
- УПФУ в Онуфріївському районі) звернулось до Кіровоградського окружного
адміністративного суду з адміністративним позовом до Онуфріївського кінного
заводу №175, в якому просить стягнути із відповідача заборгованість по сплаті
страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування,
фінансових санкцій та пені в загальній сумі 28993,09 грн.
В обґрунтування позовних вимог УПФУ в
Онуфріївському районі зазначило, що заборгованість виникла за період з 20
жовтня по 23 грудня 2008 року на суму яка нарахована згідно поданих
відповідачем розрахунків, також у результаті не погашення рішення про
застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несплату або несвоєчасну
сплату страхувальником страхових внесків №171 від 04.11.2008 року. Таким чином,
станом на 23 грудня 2008 року за відповідачем рахується заборгованість у сумі
28 993,09 грн., із якої заборгованість по страховим внескам - 16523,72 грн., по
фінансових санкціях - 5985,12 грн. та по пені - 6484,25 грн.
У судовому засіданні представник позивача
ОСОБА_1 (довіреність від 05.01.2009 року №3) позовні вимоги підтримав в повному
обсязі та надав суду пояснення, аналогічні змісту позовної заяви.
Представник відповідача в судове засідання
не з'явився. Відповідач про час і місце судового засідання повідомлявся
належним чином, підтвердженням чому є поштове повідомлення (а.с.23), причини
неявки суду не повідомлені.
Заслухавши представника позивача,
дослідивши у судовому засіданні подані суду докази, оцінивши їх за своїм
внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному
розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає, що адміністративний позов належить задовольнити
повністю з наступних підстав.
Право звернення до адміністративного суду позивача як суб'єкта владних
повноважень із позовом про стягнення недоїмки по страховим внескам передбачено
ст.106 Закону України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”,
п. 1.1 Положення про управління Пенсійного фонду України в районах, містах і
районах у містах, затвердженого постановою Пенсійного фонду України від
30.04.2002 року №8-2, у зв'язку з чим, суд вважає даний позов прийнятним до
розгляду.
Правовідносини щодо стягнення
несплачених (неперерахованих) або несвоєчасно сплачених (несвоєчасно
перерахованих) страховиками страхових внесків регулюються Законом України “Про
загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” від 09.07.2003 року
№1058-IV, Законом України “Про збір на обов'язкове державне пенсійне
страхування” від 26.06.1997 року №400/97-ВР та Інструкцією про порядок
обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на
загальнообов'язкове державне пенійне страхування до Пенсійного фонду України,
затвердженою постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 року
№21-1.
Відповідно до п.3 ст.18 Закону України „Про
загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”, страхові внески є цільовим
загальнообов'язковим платежем, який справляється на всій території України в
порядку встановленому цим Законом.
У відповідності до пп.5 п.8 Розділу XI
“Прикінцеві положення” Закону України
“Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”, платники фіксованого
сільськогосподарського податку сплачують страхові внески, що перераховуються до
солідарної системи за найманих працівників за спеціальною ставкою, визначеною
Законом України ?ро збір на обов'язкове державне пенсійне страхування”.
Спеціальна ставка для платників фіксованого сільськогосподарського
податку визначена абз.7 п.1 ст.4 Закону України “Про збір на обов'язкове
державне пенсійне страхування”, згідно якого для платників фіксованого
сільськогосподарського податку збір на обов'язкове пенсійне страхування
визначається окремо за спеціальною ставкою від об'єкта оподаткування.
Спеціальна ставка встановлюється у 2005 - 2006 роках у розмірі 20 відсотків від
ставки, встановленої абзацом другим цього пункту, та підлягає щорічному
збільшенню на 20 відсоткових пунктів у наступних бюджетних роках до досягнення
загального розміру ставки збору на обов'язкове державне пенсійне страхуван.
У відповідності до абз.7 п.1 ст.4 Закону
України “Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування” та з
врахуванням п.1 ст.19 Закону України ?ро загальнообов'язкове державне пенсійне
страхування” для роботодавця - платника
фіксованого сільськогосподарського податку у 2005 - 2006 року розмір страхових
внесків на загальнообов'язкове державне
пенсійне страхування встановлено в розмірі 6,4 відсотка суми фактичних витрат на оплату праці
(грошового забезпечення) працівників, що включають витрати на виплату основної
і додаткової заробітної плати та інших заохочувальних та компенсаційних виплат,
у тому числі в натуральній формі, які визначаються згідно з нормативно-правовими
актами, прийнятими відповідно до Закону України ?ро оплату праці”, виплату
винагород фізичним особам за виконання робіт (послуг) за угодами
цивільно-правового характеру, що підлягають обкладенню податком на доходи
фізичних осіб, а також на суми оплати перших п'яти днів тимчасової
непрацездатності, яка здійснюється за рахунок коштів роботодавця, та допомоги
по тимчасовій непрацездатності, в 2007 році - в розмірі 13,28 відсотка, а в
2008 році - 19,92 відсотка.
Згідно п.6 та п.12 ст.20 вказаного
Закону, страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за
відповідний базовий звітний період (календарний місяць), не пізніше ніж через
20 календарних днів із дня закінчення цього періоду. Страхові внески підлягають
сплаті незалежно від фінансового стану платника страхових внесків.
Відповідно до п.2 ч.9 ст.106 того ж
Закону, виконавчі органи Пенсійного фонду застосовують до страхувальників
фінансові санкції за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату
(несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі
донарахованих страхувальниками або територіальними органами Пенсійного фонду.
Штраф накладається залежно від строку затримки платежу в розмірі: 10 відсотків
своєчасно не сплачених зазначених сум - у разі затримки їх сплати у строк до 30
календарних днів включно; 20 відсотків зазначених сум - у разі затримки їх
сплати у строк до 90 календарних днів включно; 50 відсотків зазначених сум - у
разі затримки їх сплати понад 90 календарних днів. Одночасно на суми своєчасно
не сплачених (не перерахованих) страхових внесків і фінансових санкцій
нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за
кожний день прострочення платежу.
Судом встановлено, що відповідач
взятий на облік як платник страхових
внесків в УПФУ в Онуфріївському районі, при цьому є платником фіксованого
сільськогосподарського податку.
Відповідач вчасно подавав розрахунки
сум страхових внесків на
загальнообов'язкове державне пенсійне страхування за період з вересень по
жовтень 2008 року, згідно яких сума страхових внесків за вересень 2008 року становила 7665,1 грн. та
за листопад 2008 року - 8858,62 грн. (а.с.13-14, 15-16). Відповідачем страхові
внески за вересень та за жовтень 2008 року не сплачувались (а.с.27). Відповідно
несплачена заборгованість відповідача з страхових внесків становить 16523,72
грн.
Крім того, за несвоєчасну сплату
страхових внесків рішенням №171 від 04.11.2008 року до відповідача застосовано
фінансові санкції в сумі 5985,12 грн. та нараховано пені в сумі 6484,25 грн.
(а.с.11). Відповідач примірник рішення отримав (а.с.12), у адміністративному чи
судовому порядку його не оскаржив, суму штрафу та пені не сплатив.
Таким чином, заборгованість
відповідача по сплаті страхових внесків, фінансових санкцій та пені на дату
винесення постанови становить суму в розмірі 28993,09 грн., в тому числі
заборгованість по страховим внескам - 16523,72 грн., фінансових санкціях -
5484,25 грн. та пені - 6484,25 грн.
Відповідно до ст. 106 Закону України
„Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”, суми страхових внесків
своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у визначені строки
вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків і стягуються
з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій. При цьому строки
позовної давності не застосовуються.
З огляду на викладене, суд дійшов
висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими і заявленими згідно чинного
законодавства, а тому адміністративний позов підлягає задоволенню повністю.
Згідно ч.4 ст.94 КАС України, у справах, в
яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем Ї фізична чи
юридична особа, судові витрати, здійсненні позивачем, з відповідача не
стягуються.
На підставі викладено та керуючись ст.ст.
94, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1.
Адміністративний позов задовольнити повністю.
2.
Стягнути з Онуфріївського кінного заводу №175 (28110, Кіровоградська
область, с.м.т. Онуфріївка, вул. Графа Толстого, 57, р/р 2600733075313 в ОПЕРВ
ОУ ОБ м. Кіровоград, МФО 323475, код НОМЕР_1) на користь управління Пенсійного
фонду України в Онуфріївському районі Кіровоградської області (28100,
Кіровоградська область, с.м.т. Онуфріївка, вул. Графа Толстого, 68, МФО 323475,
р/р 256003011238 в ОПЕРВ ОУ ОБ м. Кіровоград, код 20650183) заборгованість, яка
утворилась за період з 20 жовтня 2008 року по 23 грудня 2008 року, в загальній
сумі 28993 грн. 09 коп., із них: заборгованість по сплаті страхових внесків на
загальнообов'язкове державне пенсійне страхування - 16523,72 грн., фінансових
санкціях - 5985,12 грн., пені - 6484,25 грн.
3. Постанова суду набирає законної
сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку
заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але
апеляційна скарга не була подана у строк, постанова суду набирає законної сили
після закінчення цього строку.
Постанова суду може бути оскаржена до
Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі заяви про
апеляційне оскарження через Кіровоградській окружний адміністративний суд
протягом десяти днів з дня складання постанови у повному обсязі, а апеляційна
скарга на постанову суду подається протягом двадцяти днів після подання заяви про
апеляційне оскарження.
На підставі ч. 3 ст.
160 КАС України в судовому засіданні 23.02.2009 р. проголошено вступну та
резолютивну частини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі
відкладено на 27.02.2009 р., про що повідомлено сторін після проголошення
вступної та резолютивної частини постанови в судовому засіданні з урахуванням
вимог ч. 4 ст. 167 КАС України.
Суддя (підпис)
Згідно з оригіналом:
Суддя
Кіровоградського окружного
адміністративного
суду О.Ю.
Флоренко
Дата
виготовлення постанови в повному обсязі - 27.02.2009 р.
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.02.2009 |
Оприлюднено | 22.09.2009 |
Номер документу | 4681345 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Флоренко О.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні