Постанова
від 14.07.2015 по справі 817/1658/15
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 817/1658/15

14 липня 2015 року м. Рівне

Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Гломба Ю.О. за участю секретаря судового засідання Маринич В.М. та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі:

позивача: представник не з'явився,

відповідача: представник не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

Березнівський районний центр зайнятості доОСОБА_1 про стягнення заборгованості,

ВСТАНОВИВ :

Березнівський районний центр зайнятості звернувся до Рівненського окружного адміністративного суду з позовом до ОСОБА_1 про стягнення коштів в сумі 4604,59 грн.

Представник позивача в судове засідання не прибув, подав клопотання про розгляд справи без його участі.

Відповідач заперечень на адміністративний позов не подав, в судове засідання не прибув, причини неприбуття суду не повідомив. Про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином (а.с.28). Судом не визнавалася обов’язковою участь відповідача в судовому засіданні. Відповідно до ч.4 ст.128 КАС України, суд вважає за можливе розглянути справу без участі відповідача на підставі наявних доказів.

Враховуючи неявку в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, відповідно до положень ч.6 ст.12, ч.1 ст.41 КАС України, повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Розглянувши позовну заяву, встановивши фактичні обставини справи, перевіривши їх доказами, дослідженими в судовому засіданні, оцінивши їх в сукупності, відповідно до вимог закону, суд дійшов висновку, що позов підлягає до задоволення з таких підстав.

Відповідно до ч. 1, ч. 2 ст. 8 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" № 1533-ІІІ від 02.03.2000 (далі - Закон № 1533-ІІІ), Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (далі Фонд) створюється для управління страхуванням на випадок безробіття, акумуляції страхових внесків, контролю за використанням коштів, виплати забезпечення та надання соціальних послуг, здійснення інших функцій згідно із цим Законом і статутом Фонду. Держава є гарантом забезпечення застрахованих осіб та надання їм відповідних соціальних послуг Фондом.

Згідно з ч. 1, ч. 2 ст.12 Закону № 1533-ІІІ виконавча дирекція Фонду є виконавчим органом правління Фонду, який забезпечує виконання рішень правління. Функції виконавчої дирекції Фонду покладаються на органи державної служби зайнятості. Директор Державного центру зайнятості центрального органу виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики та його заступники є відповідно керівником та заступниками виконавчої дирекції Фонду. Функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду покладаються на обласні, міські, міськрайонні та районні центри зайнятості.

Судом встановлено, що відповідно до заяви від 29.10.2014 громадянину ОСОБА_1 надано статус безробітного (а.с.6).

Видами забезпечення згідно з ч.1 ст.7 Закону № 1533-ІІІ є, зокрема, допомога по безробіттю, у тому числі одноразова її виплата для організації безробітним підприємницької діяльності; матеріальна допомога у період професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації безробітного.

Видами соціальних послуг згідно з ч.2 ст.7 Закону № 1533-ІІІ є, зокрема, професійна підготовка, перепідготовка, або підвищення кваліфікації безробітного.

Згідно з Інструкцією про порядок укладення договорів з навчальними закладами, підприємствами і громадянами, які звертаються до державної служби зайнятості щодо підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації, затвердженою наказом Міністерства праці та соціальної політики України № 19 від 29.03.1993 між центром зайнятості та громадянином, який зареєстрований в службі зайнятості та виявив бажання навчатись, укладається договір щодо його професійного навчання.

Відповідно до п. 14 ч. 1 ст. 3 Кодексу адміністративного судочинства України адміністративний договір - це двостороння угода, зміст якої складають права та обов'язки сторін, що випливають із владних управлінських функцій суб'єкта владних повноважень, який є однією із сторін угоди.

Судом встановлено, що 31.10.2014 між Березнівським районним центром зайнятості та громадянином ОСОБА_1 було укладено договір №175114103100001 щодо професійного навчання останнього. Згідно з даним договором Березнівський районний центр зайнятості зобов'язався компенсувати ОСОБА_1 фактичні витрати на проїзд та сприяти в подальшому працевлаштуванні. У разі припинення ОСОБА_1 навчання без поважних причин, з останнього стягується загальна сума витрат на професійне навчання, витрати на проїзд та на проживання. Строк дії договору з 31.10.2014 по 17.06.2015 (а.с.10-11).

Наказом № 02-01-ж від 02.03.2015 ОСОБА_1 було відраховано у зв'язку з пропусками занять без поважних причин, що підтверджується табелем відвідування (а.с.9,12).

Згідно з абзацом 2 ч. 3 ст. 36 Закону № 1533-ІІІ, п. 3.1.2 Договору, у разі припинення навчання без поважних причин або відмови працювати за професією (спеціальністю), набутою в результаті професійного навчання, з громадянина стягується загальна сума витрат пов'язаних з оплатою його навчання (включаючи вартість проживання та витрат на проїзд до місця навчання та назад, вартість проведення профілактичного або медичного огляду) відповідно до рахунку, що надає центр зайнятості.

Відповідно до листа від 13.03.2015 за №14-834 фактична вартість навчання за період з 31.10.2014 по 02.03.2015 громадянина ОСОБА_1 складає 4100,59 грн. В гуртожитку ОСОБА_1 не проживав (а.с.13).

Загальна сума витрата, що підлягає стягненню з безробітного складає 4604,59 грн., а саме професійне навчання в сумі 4100,59 грн. та оплата проїзду до місця навчання і назад 504,00 грн. (а.с.15).

Позивачем для ОСОБА_1 було направлено претензію №06-408 від 30.03.2015 про повернення коштів, що були витрачені Березнівським районним центром зайнятості на проходження професійного навчання відповідача, яка отримана останнім (а.с.14,31).

На час вирішення адміністративного спору ОСОБА_1 кошти, витрачені на його навчання, добровільно не повернув, відтак обумовлена сума підлягає стягненню в судовому порядку.

Згідно зі статтею 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Оцінивши наявні в матеріалах справи докази, суд дійшов висновку, що позовні вимоги обґрунтовані, відповідають обставинам справи та наявним матеріалам, у зв’язку з чим підлягають до задоволення.

Судові витрати по справі згідно ч.4 ст.94 КАС України з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з гр. ОСОБА_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1) на користь Березнівського районного центру зайнятості кошти в сумі 4604,59 грн. (чотири тисячі шістсот чотири гривні 59 коп.), які перерахувати на рахунок №37179001000726 в Управлінні Державної казначейської Служби України в Рівненській області, МФО 833017, код 13979787, призначення платежу - "Повернення суми витрат на професійне навчання за сприянням служби зайнятості у зв'язку з відрахуванням з навчального закладу через пропуски занять без поважних причин гр. ОСОБА_1В.".

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Житомирського апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Гломб Ю.О.

Дата ухвалення рішення14.07.2015
Оприлюднено21.07.2015
Номер документу46869041
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —817/1658/15

Постанова від 14.07.2015

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Гломб Ю.О.

Ухвала від 24.06.2015

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Гломб Ю.О.

Ухвала від 24.06.2015

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Гломб Ю.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні