Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
15 липня 2015 р. № 820/6897/15
Харківський окружний адміністративний суд в особі судді Самойлової В.В. розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Спільного підприємства "Украінская Восточная Рибная Компанія" товариства з обмеженою відповідальністю до Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Харкові Міжрегіонального головного управління Міндоходів про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
В С Т А Н О В И В:
СП "Украінская Восточная Рибная Компанія" ТОВ звернулось до належного суду з адміністративним позовом, в якому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 24.06.2015 року №0000143900, прийняте відповідачем відносно нього.
Позивач обґрунтовує свої вимоги наступним чином.
Так, він посилається на те, що при проведенні перевірки податковим органом та при оформленні її результатів мало місце не дотримання вимог податкового законодавства, висновки акту перевірки базуються на припущеннях і не підтверджуються об'єктивними даними, а оскаржуване податкове повідомлення-рішення прийняте з порушенням норм діючого законодавства України, що є підставою для його скасування.
Представник позивача надав до суду заяву про розгляд справи за його відсутності в порядку письмового провадження.
Представник відповідача, який належним чином повідомлений про дату, час і місце судового розгляду, згідно до вимог ст. 35 КАСУ, в судове засідання не прибув без поважних причин, заперечень проти позову та зави про розгляд справи за його відсутності не надав.
Суд вважає можливим розгляд справи за відсутності вказаних осіб, на підставі наявних у ній доказів, відповідно до вимог ч. 6 ст. 128 КАСУ.
Дослідивши наявні в матеріалах справи докази, суд вважає, що позов підлягає задоволенню, з наступних підстав.
Встановлено, що фахівцями Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Харкові Міжрегіонального головного управління Міндоходів на підставі наказу від 26.05.2015 року № 270 було проведено позапланову невиїзну перевірку Спільного підприємства "Украінская Восточная Рибная Компанія" товариство з обмеженою відповідальністю (код ЄДРПОУ 30665859) з питань неподання в установлений законом строк звіту про контрольовані операції за 2014 рік, за результатами якої 08.06.2015 року був складений акт за № 156/28-09-39-11/30665859, де були зафіксовані порушення позивачем вимог податкового законодавства, а саме: п.п. 39.4.2 п. 39.4 ст. 39 Податкового Кодексу України (у редакції, що діяла до 01 січня 2015 року), в частині неподання звіту про контрольовані операції за 2014 рік.
За наслідками вказаного акту перевірки 24.06.2015 року відповідачем стосовно позивача було прийняте податкове повідомлення-рішення № №0000143900 на загальну суму грошового зобов'язання 121 800,00 грн. у вигляді штрафних (фінансових) санкцій за порушення пп. 39.4.2 п. 39.4 ст. 39 ПКУ від 02.12.2010 р. (у редакції, що діяла до 01.01.2015 р.).
Із зазначеним рішенням суб'єкта владних повноважень суд не погоджується, виходячи з наступного.
Так, відповідно до вимог статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, де передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
В даному випадку відповідач не надав належних доказів правомірності оскаржуваного рішення, оскільки, як вбачається з наявних письмових доказів факт вказаних порушень позивачем вимог податкового законодавства не знайшов свого підтвердження при судовому розгляді та спростовуються наступним.
Так, перевіркою встановлено, що позивач у період з 01.01.2014 року по 31.12.2014 року мав господарські взаємовідносини з нерезидентом України EAST EVROPEAN FISH COMPANY LLP (юридичне та фактичне місцезнаходження: 39-43 DUKE STREET EDINBURGH, EH 68 HH, UNITED KINGDOM) на загальну суму 105 400 060, 00 грн.
СДПІ ОВП у м. Харкові МГУ Міндоходів листом від 13.06.2014 року № 3333/8/28-09-43-03-19 через управління міжнародних зв'язків Державної фіскальної служби України було надано спеціальний запит до компетентного органу Великобританії щодо взаємовідносин з СП УВРК ТОВ з компанією EAST EVROPEAN FISH COMPANY LLP про отримання податкової інформації.
СДПІ ОВП у м. Харкові МГУ Міндоходів, листами ЦООВП ДФС від 29.12.2014 року № 24314/7/28-10-45-1-14 (вх. № 29.01.2015 р. № 213/8) та від 12.05.2015 р. № 9096/7/29-10-45-1-12 (вх. № 1446/8 від 21.05.2015 р.) отримано відповідь компетентного органу Великобританії №EOL/F21925/NS від 24.02.2015 р.
Як свідчать докази у справі, за результатами відпрацьованої податкової інформації податковим органом було встановлено, що нерезидент EAST EVROPEAN FISH COMPANY LLP - є британським партнерством з обмеженою відповідальністю, що зареєстрований, як суб'єкт господарювання 9 вересня 2008 року за реєстраційним номером OS 302032. Відповідно до інформації Реєстраційної палати (не зазначено № та дату запиту, офіційне джерело отримання), засновниками EAST EVROPEAN FISH COMPANY LLP є Maytree Overseas S.A. (адреса реєстрації: Arango - Orillac Building 2 Floor, East 54 - th Street, Panama), дата призначення 10.09.2008 року та Seafood Trading Ltd (адреса реєстрації: Trast Company Complex Ajeltake Road, Ajeltake Island, Marshall Island), дата призначення 10.09.2008 p.
Як вбачається з акту, у Сполученому Королівстві партнерство є прозорим для цілей оподаткування прибутки розподіляються на кожного партнера окремо. Призначені партнери не є резидентами Сполученого Королівства. Оскільки партнери знаходяться за межами Сполученого Королівства, жодні податкові декларації не подавались у Сполученому Королівстві
Так, податковим органом на адресу позивача було направлено запит за № 4428/10-28 -09-44-10 від 15.05.2015 року, щодо надання пояснень відносно взаємовідносин СП УВРК ТОВ з компанією нерезидентом EAST EVROPEAN FISH COMPANY LLP та неподання Звіту про контрольовані операції за 2014 рік.
Судом встановлено, що позивач листом від 22.05.2015 року за № 2106 повідомив, що протягом 2014 року не мав господарських операцій з компаніями нерезидентами, зареєстрованими у державі, в яких ставка податку на прибуток на 5 і більше відсотків пунктів нижче, ніж в Україні, або який сплачує податок на прибуток за ставкою 5 і більше відсотків пунктів нижчою ніж в Україні, а тому не вбачає законодавчих підстав для подання Звіту про контрольовані операції за 2014 рік.
Крім того, податковим органом зазначено в акті обґрунтування їх позиції щодо необхідності подання звіту СП УВРК ТОВ про контрольовані операції за 2014 р. тим, що один із партнерів зареєстрований в Marshall Island (Маршалові Острови) не є резидентом Сполученого Королівства Великобританії. Далі за текстом податковий орган в Акті суб'єктивно (без цитування чітких норм законодавства) зробив висновок про те, якщо контроль та управління партнерства здійснюється із- за кордону, тому з метою оподаткування партнерство визначається нерезидентом Великобританії, навіть якщо один із партнерів є резидентом Великобританії, при цьому податковий орган вважає факт керівництва компанією із - за кордону встановленим без наведення жодних аргументів.
Також, в акті процитовано п.п.39.2.1.2. та п.п.39.2.1.4. п.39.2. ст.39 Податкового Кодексу України, яка передбачає, що контрольованими операціями є - господарські операції (за умови, що їх сума з кожним контрагентом дорівнює або перевищує 50 000 000, 00 грн. (без урахування податку на додану вартість) за відповідним календарний рік), однієї із сторін яких є нерезидент, зареєстрований у державі, в якій ставка податку на прибуток (корпоративний податок) на 5 і більше відсоткових пунктів нижче, ніж в Україні, або який сплачує податок на прибуток (корпоративний податок) за ставкою 5 і більше відсотків пунктів нижчою ніж в Україні. Перелік таких країн визначено розпорядженням КМУ від 25.12.2013 року № 1042-р "Про затвердження переліку держав (територій), у яких ставка податку на прибуток (корпоративний податок) на 5 і більше відсоткових пунктів нижче, ніж в Україні".
Отже, на підставі вищевикладеного контролюючим органом зроблено висновок про те, якщо країна юрисдикції одного із засновників (в нашому випадку учасника партнерства -Республіка Маршалові Острови) включена до зазначеного переліку то і автоматично взаємовідносини з нерезидентом EAST EVROPEAN FISH COMPANY LLP (юридичне та Фактичне місцезнаходження: 39-43 DUKE STREET EDINBURGH, EH 68 HH, UNITED KINGDOM), який не включений до зазначеного переліку підпадають під визначення контрольованих операцій та на вимогу п.п.39.2.1.2. та п.п.39.2.1.4. п.39.2. ст.39 Податкового Кодексу України, СП "УВРК" ТОВ зобов'язано подати до СДПІ з обслуговування великих платників у м. Харкові МГУ Міндоходів Звіт про контрольовані операції та пояснення, щодо недодання у встановлені строки зазначеного Звіту.
При вирішенні даного спору суд враховує наступні нормативні положення.
У відповідності до п. 6 ст. 1 Декрету Кабінету Міністрів України "Про систему валютного регулювання і валютного контролю" нерезидентом юридичною особою вважається: «юридичні особи, суб'єкти підприємницької діяльності, що не мають статусу юридичної особи з місцезнаходженням за межами України, у тому числі юридичні особи та інші суб'єкти підприємницької діяльності з участю юридичних осіб та інших суб'єктів підприємницької діяльності України".
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 23 лютого 2011 року № 143 - р затверджено "Перелік офшорних зон".
Судом встановлено, що в даному переліку Сполучене Королівство Великобританії відсутнє. Тому юридична особа - нерезидент України EAST EVROPEAN FISH COMPANY LLP, що зареєстрована та веде фінансово - господарську діяльність у Великобританії (юридичне та фактичне місцезнаходження; 39-43 DUKE STREET EDINBURGH. EH 68 HH, UNITED KINGDOM) на підставах визначених законодавством України не є офшорною компанією і відповідно до неї не може застосовуватись податкове законодавство України як до компанії, що мас статус офшору.
У відповідності до п.п.39.2.1.2. та п.п.39.2.1.4. п.39.2. ст.39 Податкового Кодексу України контрольованими операціями вважаються - господарські операції (за умови, що їх сума з кожним контрагентом дорівнює або перевищує 50 000 000, 00 грн. (без урахування податку на додану вартість) за відповідним календарний рік), однієї із сторін яких є нерезидент, зареєстрований у державі, в якій ставка податку на прибуток (корпоративний податок) на 5 і більше відсоткових пунктів нижче, ніж в Україні, або який сплачує податок на прибуток (корпоративний податок) за ставкою 5 і більше відсотків пунктів нижчою ніж в Україні. Великобританія, де зареєстрований контрагент EAST EVROPEAN FISH COMPANY LLP відсутня у переліку держав (територій), у яких ставки податку на прибуток (корпоративний податок) на 5 і більше відсоткових пунктів нижчі, ніж в Україні (Розпорядження КМУ від 25.12.2013 року № 1042-р).
Таким чином, судом встановлено, що СП "УВРК" ТОВ не мало господарських операцій з компаніями - нерезидентами (за умови, що їх сума з коленим контрагентом дорівнює або перевищує 50 000 000, 00 грн. (без урахування податку на додану вартість) за відповідним календарний рік) зареєстрованими у державі, в якій ставка податку на прибуток (корпоративний податок) на 5 і більше відсоткових пунктів нижче, німе в Україні, або який сплачує податок на прибуток (корпоративний податок) за ставкою 5 і більше відсотків пунктів нижчою ніж в Україні, а тому не вбачає законодавчих підстав для подання Звіту про контрольовані операції за 2014 рік.
У відповідності до 161.3. ст. 161 Податкового Кодексу України, під терміном "нерезиденти, що мають офшорний статус" розуміються нерезиденти, розташовані на території офшорних зон, за винятком нерезидентів, розташованих на території офшорних зон, які надали платнику податку виписку із правоустановчих документів, легалізовану відповідною консульською установою України, що свідчить про звичайний (неофшорний) статус такого нерезидента. При існуванні договорів, визначених абзацом першим цього пункту, платник податку має послатися на наявність зазначеної виписки у поясненні до податкової декларації.
Окрім того, наведене вище підтверджується випискою із реєстру Великобританії - з якої чітко вбачається про те, що EAST EVROPEAN FISH COMPANY LLP зареєстрована та здійснює фінансово-господарську діяльність у Сполученому Королівстві Великобританії - не в офшорній зоні, а тому не може бути офшорною компанією і відповідно законодавство не може до неї застосовуватись як до офшорної компанії.
А від так, суд не може погодитися, що оскаржуване рішення є законним та обгрунтованим.
Виходячи з приписів ст. 19 ч. 2 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ч. 1 статті 9 КАСУ суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого: суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України. Суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст. 2 ч. 1 КАСУ завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Таким чином, в даному випадку відповідна сторона не дотримала вимоги закону про захист охороняємих прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин, на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, а тому її оскаржуване рішення, як суб'єкта владних повноважень, є неправомірним, що дає суду підстави для задоволення адміністративного позову.
Відповідно до вимог ст. 94 КАСУ позивачу підлягають поверненню судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 243,60 грн.
Керуючись ст. ст. 2, 9, 11, 94, 128, 159, 160, 162 КАСУ, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Позов задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Харкові Міжрегіонального головного управління Міндоходів від 24.06.2015 року № НОМЕР_1, прийняте щодо Спільного підприємства "Украінская Восточная Рибная Компанія" товариства з обмеженою відповідальністю.
Стягнути з Державного бюджету України (УДКСУ в Червонозаводському районі міста Харкова, код: 37999628, р/р 31217206784011, МФО 851011) на користь Спільного підприємства "Украінская Восточная Рибная Компанія" товариства з обмеженою відповідальністю (63700, Харківська область, м. Куп'янськ, вул. Дзержинського, буд. 55, код ЄДРПОУ: 30665859) судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 243,60 (двісті сорок три) грн. 60 коп.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Самойлова В.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.07.2015 |
Оприлюднено | 21.07.2015 |
Номер документу | 46869358 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Самойлова В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні