Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м.Харків
30 червня 2015 р. №820/5015/15
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Мар'єнко Л.М.
при секретарі судового засідання - Принцевській Ю.В.
розглянувши в місті Харкові в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Товариства з обмеженою відповідальністю "Авант-Лізинг" про стягнення штрафу, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Авант-Лізинг", в якому просить суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Авант - Лізинг» (проспект Московський, буд. 247, офіс 21, м. Харків, 61037, код за ЄДРПОУ 39191060) до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету», код бюджетної класифікації за доходами 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності 106) штраф у сумі 17000,00 грн.
В обґрунтування позовної заяви позивач зазначив, що на підставі наданих повноважень позивачем складено акт про правопорушення законодавства про фінансові послуги від 20.11.2014 року №171/16/03-ЛК, зазначений акт було направлено на адресу відповідача рекомендованим листом. Виявлені позивачем порушення полягають в тому, що відповідачем не надано звітність за 3 квартал 2014 року. На виконання норм чинного законодавства позивачем винесено постанову щодо застосування до відповідача штрафу в розмірі 17000 грн. Зазначена постанова була направлена на адресу позивача.
Від представника позивача - ОСОБА_1 через канцелярію суду надійшло клопотання про розгляд справи без участі представника позивача.
В судове засідання представник відповідача не прибув, про час, дату та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, причини неприбуття суду не повідомив, заяви про розгляд справи без участі не надав.
Згідно ч.2 ст.128 КАС України - неприбуття в судове засідання без поважних причин представника сторони або третьої особи, які прибули в судове засідання, або неповідомлення ним про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи.
Дослідивши наявні у матеріалах справи докази, суд встановив наступні обставини.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Авант-Лізинг" зареєстроване як юридична особа, яка має право надавати фінансові послуги, зареєстровано в Державному реєстрі фінансових установ, який ведеться Нацкомфінпослуг, та є суб'єктом його нагляду.
Положенням про застосування Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України заходів впливу, яке затверджене розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 13.11.2003р. №125, визначено повноваження Національної комісії, а саме здійснення державного регулювання у сфері ринків фінансових послуг.
На підставі наданих повноважень позивачем складено акт про правопорушення законодавства про фінансові послуги ТОВ "Авант-Лізинг" від 20.11.2014р. №171/16/03-ЛК (зворотна сторона а.с. 13).
Як вбачається з висновків зазначеного акту, ТОВ "Авант-Лізинг" не надано звітність за 3 квартал 2014р., що свідчить про порушення Товариством вимог чинного законодавства у сфері надання фінансових послуг, а саме, п. 2.3, п. 2.5 розділу 2, п.4.1 розділу 4 та п. 5.2 розділу 5 Порядку надання звітності фінансовими компаніями, довірчими товариствами, а також юридичними особами - суб'єктами господарювання, які за своїм статусом не є фінансовими установами, але мають визначену законом та нормативно - правовими актами Держфінпослуг або Нацкомфінпослуг можливість надавати послуги з фінансового лізингу, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 27.01.20004 року № 27, в частині не подання звітних даних до Нацкомфінпослуг.
Зазначений акт позивачем було надіслано на адресу відповідача, що підтверджується повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с.14, 15).
Відповідно до п. 2.3 Порядку надання звітності фінансовими компаніями, довірчими товариствами, а також юридичними особами - суб'єктами господарювання, які за своїм статусом не є фінансовими установами, але мають визначену законом та нормативно - правовими актами Держфінпослуг або Нацкомфінпослуг можливість надавати послуги з фінансового лізингу, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг, лізингодавці подають до Нацкомфінпослуг квартальну звітність.
Згідно п. 2.5 Порядку надання звітності фінансовими компаніями, довірчими товариствами, а також юридичними особами - суб'єктами господарювання, які за своїм статусом не є фінансовими установами, але мають визначену законом та нормативно - правовими актами Держфінпослуг або Нацкомфінпослуг можливість надавати послуги з фінансового лізингу, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг, лізингодавці подають квартальну звітність до Нацкомфінпослуг до 20 числа місяця включно, наступного за звітним кварталом.
Пунктом 4.1 Порядку надання звітності фінансовими компаніями, довірчими товариствами, а також юридичними особами - суб'єктами господарювання, які за своїм статусом не є фінансовими установами, але мають визначену законом та нормативно - правовими актами Держфінпослуг або Нацкомфінпослуг можливість надавати послуги з фінансового лізингу, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг, визначено, що звітність лізингодавця подається на останній день звітного кварталу та містить: а) титульний аркуш ; б) довідку про обсяг та кількість укладених та виконаних договорів з надання фінансових послуг; в) довідку про обсяги та кількість наданих фінансових послуг за договорами фінансового лізингу; г) електронні файли, структура, формат та опис полів яких встановлені Нацкомфінпослуг.
Відповідно до п. 5.2 Порядку надання звітності фінансовими компаніями, довірчими товариствами, а також юридичними особами - суб'єктами господарювання, які за своїм статусом не є фінансовими установами, але мають визначену законом та нормативно - правовими актами Держфінпослуг або Нацкомфінпослуг можливість надавати послуги з фінансового лізингу, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг, фінансові компанії та лізингодавці подають звітність, передбачену цим Порядком, в електронній та паперовій формах.
На підставі акту про правопорушення законодавства про фінансові послуги ТОВ "Авант-Лізинг" від 20.11.2014р. №171/16/03-ЛК було винесено постанову про накладення штрафу за правопорушення від 10.12.2014 року №171/16/03-01-ЛК, вчинені на ринках фінансових послуг у розмірі 17000 грн. (а.с.12).
Зазначену постанову було надіслано на адресу відповідача, що підтверджується повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с.13, 15).
Відповідно до ст.1 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" від 12.07.2001 № 2664-ІП, фінансова установа - юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг.
Відповідно до ч. 3 т ч. 4 ст. 5 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг", надавати фінансові кредити за рахунок залучених коштів має право на підставі відповідної ліцензії лише кредитна установа. Можливість та порядок надання окремих фінансових послуг юридичними особами, які за своїм правовим статусом не є фінансовими установами, визначаються законами та нормативно-правовими актами державних органів, що здійснюють регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг, виданими в межах їх компетенції.
Згідно положень ст.39 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг", у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, уповноважений орган застосовує заходи впливу відповідно до закону (ч. 1 ст. 39 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг").
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів (ч. 2 ст. 39 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг").
Пунктом 3 ч.1 ст.40 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" передбачено, що Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може застосовувати заходи впливу, у вигляді накладення штрафу в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.
Пунктами 2 та 3 ч. 1 ст.41 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг", визначено, що Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за: неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; ухилення від виконання або несвоєчасне виконання розпорядження, рішення національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, про усунення порушення щодо надання фінансових послуг - у розмірі від 100 до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до ч.3 ст.41 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг", штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.
Враховуючи вище викладене, суд дійшов висновку про те, що позивач діяв у в межах своїх повноважень, а прийнята позивачем постанова про накладення штрафу за правопорушення від 10.12.2014 року №171/16/03-01-ЛК є обґрунтованою та правомірною.
На підставі викладеного вище, беручи до уваги той факт, що відповідно до ч.1 ст.71 КАС України, кожна сторона належними і достатніми доказами повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а відповідач належними доказами не довів факту сплати суми штрафу у розмірі 17000 грн., суд дійшов висновку про законність та обґрунтованість позовних вимог, через що позов підлягає задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України судові витрати з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 2, 8-14, 71, 94, 160-163, 167, 186 КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Товариства з обмеженою відповідальністю "Авант-Лізинг" про стягнення штрафу - задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Авант-Лізинг" (проспект Московський, буд. 247, офіс 21, м. Харків, 61037, код за ЄДРПОУ 39191060) до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 «Надходження до загального фонду Державного бюджету», код бюджетної класифікації за доходами 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності 106) штраф у розмірі 17000 грн. (сімнадцять тисяч гривень).
Стягнути з Державного бюджету України (УДКСУ у Червонозаводському районі м. Харкова Харківської області, код ЄДРПОУ 37999628, ГУДКСУ в Харківській області, МФО 851011, рахунок №31217206784011) на користь Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (код 38062828, поштовий індекс 01001, м. Київ, вул. Б.Грінченка, 3) судовий збір у розмірі 182,70 грн. (сто вісімдесят дві гривні 70 копійок).
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Повний текст постанови виготовлено 07 липня 2015 року.
Суддя Мар'єнко Л.М.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.06.2015 |
Оприлюднено | 21.07.2015 |
Номер документу | 46869365 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Мар'єнко Л.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні