Постанова
від 22.07.2011 по справі 2954/11/2170
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 липня 2011 р. Справа № 2-а-2954/11/2170

Херсонський окружний адміністративний суд

у складі: головуючого судді: Василяка Д.К.,

розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом

Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів Державної служби з питань інвалідів та ветеранів до дочірнього сільськогосподарського підприємства "Млин-Сервіс" малого приватного підприємства "Таврія" < 3-я особа >про стягнення адміністративно - господарських санкцій та пені,

встановив:

Херсонське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів Державної служби з питань інвалідів та ветеранів (далі - позивач) звернулось до адміністративного суду з позовом про стягнення з дочірнього сільськогосподарського підприємства "Млин-Сервіс" малого приватного підприємства "Таврія" (відповідач, ДСП "Млин-Сервіс" МПП "Таврія" ) адміністративно - господарських санкцій в розмірі 5594 грн. 45 коп. та пені за несвоєчасну сплату даних санкцій в сумі 57 грн.12 коп. Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем не сплачені адміністративно-господарські санкції у розмірі та порядку, передбаченому статтею 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" за невиконання у 2010 році нормативу створення робочих місць для працевлаштування інвалідів, передбаченого ст. 19 цього Закону. Виходячи з чисельності штатних працівників - 9 осіб, відповідач мав створити 1 робоче місце для інваліда, але свого обов'язку не виконав, не створивши відповідного робочого місця. Відповідно до частини другої статті 20 Закону порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Позивач надав до суду заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження.

Відповідач в судове засідання не з'явився, про причини неявки суд не повідомив, клопотань про відкладення судового розгляду справи не заявляв, про місце, дату та час розгляду справи повідомлений належним чином, що підтверджується поштовими повідомленнями про вручення повісток суду, які містяться серед матеріалів справи.

Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Виходячи з вищевикладеного, суд вважає за можливе розглянути адміністративну справу в порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню за наступних підстав.

Згідно з вимогами ст.19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" № 875-ХІІ від 21 березня 1991 року для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою ст.19 Закону і забезпечують працевлаштування інвалідів. Підприємства, установи, організації самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць, виходячи з вимог статті 18 цього Закону.

Судом встановлено, що середньооблікова чисельність штатних працівників підприємства у 2010 році становила 9 осіб. Чисельність інвалідів, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідачем до чотиривідсоткового нормативу, у 2010 році становила 1 особу, у той час коли у звітному періоді відповідачем не було працевлаштовано жодного інваліда. Відповідачем протягом 2010 року не вжито заходів щодо створення робочого місця для інваліда.

Обов'язки роботодавців стосовно забезпечення прав інвалідів на працевлаштування визначені частиною третьою статті 18 Закону, згідно з вимогами якої підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ст.20 Закону, Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 № 70, роботодавці, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим ст.19 цього Закону, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, самостійно сплачують відповідним відділенням Фонду адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідно до листа Нововоронцовського районного центру зайнятості від 24.05.2011 р. № 182/08-03 відповідачем у 2010 році не проінформовано службу зайнятості про створення робочих місць та вакантних посад, на яких може використовуватися праця інвалідів та не надано звіту про наявність вакансій за формою 3-ПН (для працевлаштування інвалідів).

З огляду на вищенаведене, за 1 робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте ним, відповідач повинен до 16 квітня 2010 року сплатити адміністративно-господарські санкції у розмірі 5594 грн. 45 коп., які ДСП "Млин-Сервіс" МПП "Таврія" своєчасно не погашено, внаслідок чого нараховано пеню у сумі 57 грн. 12 коп. Загальна сума заборгованості становить 5651 грн. 57 коп. та підлягає стягненню з відповідача. Дана заборгованість підтверджується звітом за формою 10-ПІ від 15.03.2011 р. за 2010 рік, поданого ДСП "Млин-Сервіс" МПП "Таврія" 21.03.2011 р. , вх. 3107/03-04 та розрахунком заборгованості зі сплати адміністративно-господарських санкцій.

За таких обставин, суд приходить до висновку про обґрунтованість нарахування позивачем адміністративно-господарських санкцій та пені за несвоєчасну їх сплату, а тому позовні вимоги Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів Державної служби з питань інвалідів та ветеранів підлягають задоволенню в повному обсязі.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись ст.ст.8, 9, 12, 17,19, 71,128, 158-163, 167 КАС України, суд -

постановив :

Позов задовольнити.

Стягнути з дочірнього сільськогосподарського підприємства "Млин-Сервіс" малого приватного підприємства "Таврія", код ЄДРПОУ 30904131, на користь Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів Державної служби з питань інвалідів та ветеранів адміністративно-господарські санкції в розмірі 5594 (п'ять тисяч п'ятсот дев'яносто чотири) грн. 45 коп. та пеню за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій в розмірі 57 (п'ятдесят сім) грн.12 коп. на р/р 31219230700002, банк ГУДКУ по Херсонській області, МФО 852010, код 24104230, отримувач УДК у м. Херсоні, банк отримувача ГУДКУ по Херсонській області.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Василяка Д.К.

кат. 10.3.4

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.07.2011
Оприлюднено21.07.2015
Номер документу46869582
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2954/11/2170

Постанова від 22.07.2011

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 23.08.2011

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні