Постанова
від 13.07.2015 по справі 807/943/15
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 липня 2015 рокум. Ужгород№ 807/943/15

Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Рейті С. І.

при секретарі судового засідання Шмідзен І.Ю.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Ужгородської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Закарпатській області до Великоберезнянської районної організації партії Всеукраїнського об'єднання лівих "Справедливість" про припинення юридичної особи,-

ВСТАНОВИВ:

У відповідності до ч. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 13 липня 2015 року проголошено вступну та резолютивну частини Постанови. Постанова в повному обсязі складена 14 липня 2015 року.

Ужгородська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Закарпатській області (далі - позивач, Ужгородська ОДПІ) звернулася до суду з позовом до Великоберезнянської районної організації партії Всеукраїнського об'єднання лівих "Справедливість" (далі - відповідач, РО партії ВОЛ "Справедливість"), яким просить припинити юридичну особу.

Позовні вимоги обґрунтовують тим, що більше року відповідач не подає органам державної податкової служби декларації, фінансову звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів), чим порушив пп. 16.1.3 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI (далі - ПК України), що згідно п.2 ст.38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 року № 755-IV - є підставою для постановлення судового рішення про припинення юридичної особи.

Позовною заявою Ужгородська ОДПІ просить суд розглянути справу за відсутності представника позивача та у відповідності до ст. 122 КАС України, справу розглянуто за відсутності представника позивача, на підставі наявних в матеріалах справи доказів.

Відповідач письмове заперечення проти позову з належними доказами не подав, свого представника в судові засідання не направляв, хоча повідомлявся належним чином про відкриття провадження у справі, про дату, час та місце проведення судових засідань (та направлена відповідачеві кореспонденція суду повернута суду з відміткою поштового відділення: "за закінченням терміну зберігання"), відтак, судом вжито достатніх заходів щодо належного повідомлення відповідача про відкриття провадження, про дату, час і місце судового розгляду даної адміністративної справи, та у відповідності до ст. 128 КАС України, справа розглянута за відсутності представника відповідача, на підставі наявних в матеріалах справи доказів.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про задоволення позову, виходячи з наступного:

РО партії ВОЛ "Справедливість" (33538077) взяте на податковий облік в органах державної податкової служби з 16 січня 2007 року, що підтверджується наявними в матеріалах справи витягом з ЄДРПОУ та довідкою про взяття на облік платника податків.

Позивачем подано докази, що всупереч пп.16.1.7 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України, РО партії ВОЛ "Справедливість" більше року (дата подання останнього звіту - 9 листопада 2010 року) не подає до державних податкових органів та інших державних органів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (довідка Ужгородської ОДПІ від 12.05.2015 року № 14/71/15-00) та у відповідача відсутня заборгованість перед бюджетом по податках і зборах (обов'язкових платежах) (довідка Ужгородської ОДПІ від 12.05.2015 року № 1059/23-00).

У відповідності до п.2 ст.38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" - підставою для постановлення судового рішення про припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, є, в тому числі, неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.

У відповідності до п.67.2 ст.67 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення, в тому числі, щодо припинення юридичних осіб.

Відповідно до ч. 1 ст. 3 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб-підприємців. Законом можуть бути встановлені особливості державної реєстрації об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок, організацій роботодавців, їх об'єднань), благодійних організацій, політичних партій, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, асоціацій органів місцевого самоврядування, банків, торгово-промислових палат, фінансових установ (у тому числі кредитних спілок), бірж, а також інших установ та організацій (ч. 2 ст. 3 цього Закону).

Частиною 4 статті 11 Закону України "Про політичні партії в Україні" передбачено, що після реєстрації політична партія набуває статусу юридичної особи, відтак, аналіз положень вказаних норм законодавчих приписів дає підстави для висновку про те, що норми Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" є загальними відносно спеціальних норм Закону України "Про політичні партії в Україні", які регулюють питання реєстрації політичних партій, припинення їх діяльності та не суперечать загальним нормам.

Таким чином, підстави припинення юридичної особи, що визначені ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", є незалежними від випадків заборони її діяльності чи анулювання реєстраційного свідоцтва, передбачених додатково ст.ст. 23, 24 Закону України "Про політичні партії в Україні" для осіб, що підпадають під дію вказаного Закону. Крім того, положення ст. ст. 23, 24 Закону України "Про політичні партії в Україні" передбачають підстави припинення політичних партій, а не їх структурних утворень.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Згідно ч. 1 ст. 69 КАС України, доказами у справі є будь - які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. При цьому, враховуючи принципи адміністративного судочинства щодо захисту інтересів осіб від порушень з боку органів державної влади та з огляду на положення ст. ст. 71, 72 КАС України, обов'язок доказування покладається в даному випадку на позивача. Ужгородською ОДПІ доведено правомірність звернення до суду з позовом та наявність підстав для постановлення судового рішення про припинення юридичної особи РО партії ВОЛ "Справедливість" за неподання більше року до органів державної податкової служби податкових декларацій (документів фінансової звітності) та, з а наведених обставин, позовні вимоги підтверджені належними та допустимими доказами, відповідачем не спростовані (заперечення проти позову відповідач суду не надав) та підлягають до задоволення повністю.

Згідно ч. 4 ст. 94 КАС України, судові витрати з відповідача не стягуються.

Керуючись ст. ст. 17, 71, 86, 94, 160, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов Ужгородської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Закарпатській області до Великоберезнянської районної організації партії Всеукраїнського об'єднання лівих "Справедливість" про припинення юридичної особи - задовольнити повністю.

2. Припинити юридичну особу - Великоберезнянську районну організацію партії Всеукраїнського об'єднання лівих "Справедливість" (Закарпатська область, Великоберезнянський район, смт. В. Березний, вул. Жовтнева, 21 код 33538077).

3. Копію постанови надіслати державному реєстратору.

4. Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст.254 КАС України та може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Закарпатський окружний адміністративний суд в порядку та строки, встановлені ст.186 КАС України. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст.160 КАС України - протягом десяти днів з дня отримання копії постанови (копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції).

Суддя ОСОБА_1

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.07.2015
Оприлюднено21.07.2015
Номер документу46889682
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —807/943/15

Постанова від 13.07.2015

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

Ухвала від 11.06.2015

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

Ухвала від 03.06.2015

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні