ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
ГОСПОДАРСЬКИЙ
СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29000, м. Хмельницький, Майдан
Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
"26" червня 2008 р.
Справа №10/3971-А
за позовом Державної інспекції з контролю за цінами в
Хмельницькій області м. Хмельницький
до Приватного підприємця ОСОБА_1с.
Корниця Білогірського району
про стягнення 289,35 грн.
Суддя Виноградова В.В.
Секретар судового засідання Дідик Н.Д.
Представники сторін:
позивача Замрієва С.С.
-за довіреністю № 1800 від 24.06.2008р.
відповідача не з'явився
Суть спору: Позивач звернувся
до суду з позовною заявою, в якій просить відповідно до ст.14 Закону України “
Про ціни і ціноутворення “стягнути з відповідача 289,35 грн., з яких 96,45
грн.-сума необґрунтовано одержаної виручки внаслідок застосування завищених
тарифів на соціально значимі продукти харчування, в тому числі на м'ясо птиці
та соняшникову олію та 192,90 грн. штрафу визначених згідно рішення від
17.01.2008р. №050 про застосування економічних санкцій за порушення державної
дисципліни цін.
В підтвердження позовних вимог
подав акт перевірки від 26.12.2007р., рішення №050 від 17.01.2008р. про застосування
економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін, претензію №0197 від
18.01.2008р., посвідчення на перевірку №1020 від 26.12.2007р..
Відповідач
в судове засідання повноважного представника не направив, письмових пояснень
щодо позовних вимог та доказів про сплату заборгованості суду не надав, своїм
процесуальним правом не скористався, проте надіслав клопотання про розгляд
справи за відсутності відповідача.
Розглядом матеріалів справи
встановлено наступне:
Приватний підприємець ОСОБА_1 с.Корниця
Білогірського району, зареєстрована як суб'єкт підприємницької діяльності, що
підтверджується свідоцтвом про державну реєстарацію НОМЕР_1 від 28.08.06р..
Працівниками Державної інспекції з
контролю за цінами в Хмельницькій області
згідно посвідчення №1020 від 26.12.2007р. проведено перевірку додержання
державної дисципліни цін в магазині "Золотий якір" суб'єкта
підприємницької діяльності - ОСОБА_1с. Корниця Білогірського району, про що
складено акт перевірки від 26.12.2007р., який підписаний відповідачем без
зауважень та заперечень.
В ході перевірки встановлено
необґрунтоване одержання виручки в розмірі 96,45 грн. внаслідок завищення граничного рівня
торгівельної надбавки при формуванні роздрібних цін на м'ясо птиці (окорочка)
та олію соняшникову чим порушено вимоги розпорядження Хмельницької
облдержадміністрації від 31.07.2003р. №268/2003-р „Про запровадження державного
регулювання ціноутворення на окремі продовольчі товари” (із змінами та
доповненнями згідно розпорядження Хмельницької облдержадміністрації від
21.08.2003р. №295/2003-р. та від 19.04.2005р. №100-2005-р).
На підставі акту перевірки від
26.12.2007р., керуючись ст.14 Закону України “Про ціни та ціноутворення”,
позивачем прийнято рішення про застосування економічних санкцій за порушення
державної дисципліни цін №050 від 17.01.2008р., відповідно до якого вирішено
вилучити у відповідача в дохід бюджету 96,45 грн. необґрунтовано одержаної виручки та стягнути 192,90 грн. штрафу.
Дане рішення в добровільному
порядку відповідачем не виконано, а направлена позивачем на адресу відповідача
претензія №0197 від 18.01.2008р. з вимогою сплатити штраф в сумі 192,90 грн. та
необґрунтовано одержану виручку в сумі 96,45 грн., всього 192,90 грн., залишена
без задоволення.
За таких обставин позивачем подано
позов до суду про стягнення з відповідача 289,35 грн..
Досліджуючи надані
докази, оцінюючи їх в сукупності, судом приймається до уваги наступне.
У відповідності до статті 7 Закону України
"Про ціни і ціноутворення" ( надалі Закон) вільні ціни і тарифи встановлюються на
всі види продукції, товарів і послуг, за
винятком тих, по яких здійснюється державне регулювання цін і тарифів. При
цьому згідно ст. 8 Закону України "Про ціни і ціноутворення" державне регулювання цін і тарифів
здійснюється шляхом встановлення державних фіксованих цін (тарифів); граничних
рівнів цін (тарифів) або граничних відхилень від державних фіксованих цін і
тарифів; введення урядом України інших методів державного регулювання.
Положеннями статті 4 Закону
передбачено, що Кабінет Міністрів України забезпечує здійснення державної політики цін; визначає перелік
продукції, товарів і послуг, державні фіксовані та регульовані ціни і тарифи на
які затверджуються відповідними органами державного управління, крім сфери
телекомунікацій; визначає повноваження органів державного управління в галузі
встановлення і застосування цін (тарифів), а також по контролю за цінами
(тарифами).
Відповідно до пункту 12
додатку до постанови Кабінету
Міністрів України від 25.12.96 N 1548 (
із змінами та доповненнями ) "Про встановлення повноважень органів
виконавчої влади та виконавчих органів рад щодо регулювання цін (тарифів)"
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська
міські державні адміністрації мають право регулювати (встановлювати) граничні
торговельні надбавки до оптової ціни виробника (митної вартості) на борошно,
хліб і хлібобулочні вироби, макаронні вироби, крупи, цукор, яловичину, свинину
і м'ясо птиці, ковбаси варені, молоко, сир, масло тваринне та олію.
Головою Хмельницької
облдержадміністрації 31.07.2003р. прийнято розпорядження № 268/2003-р “Про
запровадження державного регулювання ціноутворення на окремі продовольчі
товари”, яким визначено граничні торгівельні надбавки на окремі продовольчі
товари для суб'єктів підприємницької діяльності всіх форм власності.
Розпорядженнями №295/2003-р від 21.08.2003р.та №100/2005-р від 19.04.2005р. до
вищезазначеного розпорядження внесено зміни та доповнення.
Частиною 2 ст.6 Закону України
"Про місцеві державні адміністрації " від 09.04. 1999р. №586
встановлено , що розпорядження голів місцевих державних адміністрацій є
обов'язковими для виконання на відповідній території всіма органами,
підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами і громадянами.
Статтею 4 Закону України "Про
ціни і ціноутворення" Кабінет Міністрів України визначає повноваження
органів державного управління в галузі встановлення і застосування цін
(тарифів), а також по контролю за цінами (тарифами).
Відповідно до Положення про Державну
інспекцію з контролю за цінами, затвердженого постановою кабінету Міністрів
України від 13.12.2000 N 1819 (далі - Положення), урядовим органом державного
управління, який діє у складі Мінекономіки і підпорядковується останньому,
основними завданнями якого є
організація та здійснення
контрольно-наглядових функцій з питань додержання центральними та місцевими
органами виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим,
підприємствами, установами та
організаціями вимог щодо формування, встановлення та застосування цін і
тарифів є Державна інспекція з контролю за цінами (далі - Держцініспекція).
Держцінінспекція у відповідності до
п.11 Положення має територіальні органи - державні інспекції з контролю за
цінами в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, які
становлять єдину систему органів державного контролю за цінами і мають права,
передбачені пунктами 5, 6 Положення. За змістом абзацу третього пункту 4
Положення Держцінінспекція відповідно до покладених на неї завдань у межах
своєї компетенції здійснює перевірки додержання порядку формування,
встановлення і застосування цін і тарифів, а також їх економічного
обґрунтування.
Відповідно до пункту 5 Положення
Держцінінспекція, зокрема, має право проводити в органах виконавчої влади, Раді
міністрів Автономної Республіки Крим, підприємствах, установах та організаціях
незалежно від форми власності перевірки бухгалтерських документів, книг,
звітів, калькуляцій та інших документів, пов'язаних з формуванням,
встановленням і застосуванням цін і тарифів.
Прийняття рішень про застосування
економічних або фінансових (штрафних) санкцій за фактами порушення державної
дисципліни цін, згідно з Інструкцією про порядок застосування економічних та
фінансових (штрафних) санкцій органами державного контролю за цінами,
затвердженої наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції
України, Міністерства фінансів України від 03.12.2001 N 298/519 , покладено на
Держцінінспекцію та відповідні державні інспекції з контролю за цінами в
Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.
Державний контроль за цінами
здійснюється при встановленні і
застосуванні державних фіксованих та регульованих цін і тарифів.
Відповідно до ч. ст. 14 Закону
України “Про ціни і ціноутворення”, вся необґрунтовано одержана підприємством,
організацією сума виручки в результаті порушення державної дисципліни цін
підлягає вилученню в доход відповідного
бюджету залежно від підпорядкованості підприємства, організації. Крім того, в
позабюджетні фонди місцевих Рад стягується штраф у двократному розмірі
необґрунтовано одержаної суми виручки.
Відповідно до Інструкції “Про
порядок застосування економічних і фінансових (штрафних) санкцій органами
державного контролю за цінами” (п.1.6.) необґрунтовано одержані суб'єктами
господарювання, унаслідок порушень порядку встановлення і застосування цін,
суми виручки та штрафи підлягають вилученню згідно із законодавством на
підставі рішень, прийнятих органами державного контролю за цінами. Зазначені в
рішеннях суми перераховуються суб'єктами підприємницької діяльності -
порушниками за належністю самостійно, а в разі неподання установам банків
платіжних документів зазначені суми стягуються відповідно до вимог
законодавства.
Згідно до п. 3.4. Інструкції, рішення
про вилучення сум
економічних та фінансових (штрафних) санкцій може прийматися
Державною інспекцією з контролю за
цінами, державними інспекціями з контролю за цінами в Автономній
Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі також на підставі
матеріалів перевірок, здійснених іншими контрольними органами.
У
разі невиконання рішення,
повного або часткового відхилення претензії чи залишення
її без відповіді орган державного контролю за цінами в 30-денний термін подає
позов до місцевого господарського суду про примусове стягнення суми економічних
санкцій разом з третім примірником рішення. (п.3.6 Інструкції).
Як вбачається з матеріалів справи,
Державною інспекцією по контролю за цінами у Хмельницькій області, в ході
перевірки ( акт перевірки від 26.12.2007р.) встановлено порушення відповідачем
вимог розпорядження Хмельницької облдержадміністрації від 31.07.2003р. №
268/2003-р “Про запровадження державного регулювання ціноутворення на окремі
продовольчі товари”, (із змінами та доповненнями ), а саме завищено граничний
рівень торговельних надбавок при формуванні роздрібних цін на м'ясо птиці та олію соняшникову , внаслідок
чого необґрунтовано одержано виручку в розмірі 96,45 грн.. На підставі акту
перевірки, згідно з ст.14 Закону України “По ціни та ціноутворення”, у
відповідності до Інструкції позивачем
прийнято рішення №050 від 17.01.2008р. про вилучення у відповідача в дохід
державного бюджету необґрунтовано отриманої
виручки від реалізації товарів за завищеними цінами в сумі 96,45 грн. та
стягнення 192,90 грн.штрафних санкцій.
При цьому, судом враховується, що
рішення про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни
цін відповідачем в добровільному порядку не виконано, у визначеному законом
порядку не оскаржувалось та не скасовувалось, акт перевірки підписано без
заперечень. Доказів про сплату заборгованості
суду не подано.
Враховуючи вищенаведене та вимоги
ст.71 КАС України відповідно до яких кожна сторона повинна довести ті
обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, позовні вимоги є
обґрунтованими, підтвердженими належними доказами та такими, що підлягають
задоволенню.
Керуючись ст.ст. 6, 14, 71, 86, 94,
104, 158-163, 167, 254-259, п.п.3,6-7 Розділу 7 „Прикінцеві та перехідні
положення” Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О
В И В :
Позов Державної інспекції з
контролю за цінами у Хмельницькій області м. Хмельницький до Приватного
підприємця ОСОБА_1с. Корниця Білогірського району про стягнення 289,35
грн. задоволити.
Стягнути з Приватного підприємця
ОСОБА_1 АДРЕСА_1 (код НОМЕР_2) на корить Державної інспекції по контролю за
цінами у Хмельницькій області м. Хмельницький провул. Пушкіна,11 (код 23565225) в доход державного бюджету код 21081100,
р/р31113106700008 в ГУ ДКУ у Хмельницькій області код 23566632, МФО 815013,
96,45 грн. (дев'яносто шість гривень 45 коп.) суми необґрунтовано одержаної
виручки та 192,90 грн. (сто дев'яносто дві гривні 90 коп.) штрафних
санкцій.
Згідно ст.ст. 185-186 КАСУ сторони та
інші особи, які беруть участь у справі мають право оскаржити в апеляційному
порядку Постанову повністю або частково. Заява про апеляційне оскарження
подається протягом 10 днів з дня проголошення, апеляційна скарга подається
протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Подаються до
Львівського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції.
Згідно
ст. 254 КАСУ Постанова, якщо інше не встановлено КАСУ набирає законної сили
після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку
заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але
апеляційна скарга не була подана у строк, постанова або ухвала суду першої
інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання
апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної
сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя
В.В. Виноградова
Віддрук.
3 прим. : 1 - до справи, 2 - позивачу, 3 - відповідачу.
Суд | Господарський суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 26.06.2008 |
Оприлюднено | 23.09.2009 |
Номер документу | 4694945 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Хмельницької області
Виноградова В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні