ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 819/1358/14-a
"25" липня 2014 р. м. Тернопіль
Тернопільський окружний адміністративний суд в складі:
головуючої судді Данилевич Н.А.
при секретарі судового засідання Хребетко І.І.
за участю:
представника позивача ОСОБА_1
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Тернополі справу за позовом Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Тернопільській області до приватного підприємства «Марс-Буд» про стягнення податкового боргу, суд -
ВСТАНОВИВ:
Тернопільська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Тернопільській області (далі-позивач) звернулася до суду з адміністративним позовом до приватного підприємства «Марс-Буд» (далі-відповідач) про стягнення податкового боргу.
Позивач в обґрунтування своїх вимог посилається на те, що внаслідок не сплати узгоджених сум податкових зобов'язань, станом на 30.06.2014 року за відповідачем рахується податковий борг в сумі 38092,90 грн. Проте, станом на 01.07.2014 року загальна сума заборгованості відповідача, яка не охоплена стягненнями в судовому порядку складає 7977,16 грн., з яких: 2307,81 грн. - орендна плата з юридичних осіб та 5669,35 грн. - податок на додану вартість. Дані кошти відповідачем добровільно не сплачено, відтак, позивач просить стягнути з відповідача 7977,16 грн. податкового боргу в судовому порядку.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала з мотивів, викладених у позовній заяві та просила позов задовольнити.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився. Про час, місце розгляду справи повідомлений належним чином, шляхом направлення судової повістки за адресою яка вказана в єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
Отже, суд вважає, що вжив усі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача належним чином про розгляд даної адміністративної справи та реалізації ним права судового захисту прав та інтересів.
Заслухавши представника позивача, розглянувши матеріали справи, повно і всебічно з'ясувавши всі обставини справи в їх сукупності на підставі чинного законодавства, перевіривши їх дослідженими у судовому засіданні доказами, суд вважає, що позов підставний та підлягає до задоволення з наступних підстав.
Згідно п. 15.1 ст.15 Податкового кодексу України (далі - ПК України) платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Як передбачено п.16.1.3. та п.16.1.4. ст.16 ПК України - платники податків зобов'язані подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до ст.67 Конституції України та ст.36 Податкового кодексу України на відповідача покладений обов'язок сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни. У відповідності до п.6.1 ст.6 ПК України, податком є обов'язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.
Виконанням податкового обов'язку згідно п.38.1 ст.38 ПК України визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.
Строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно (ст.31 ПК України).
Відповідно до п.57.3. ст.57 ПК України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.
Згідно п.286.2. ст.286 ПК України - платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Відповідно до п.309.2. ст.309 ПК України - платники податку несуть відповідальність відповідно до цього Кодексу за правильність обчислення, своєчасність подання податкових декларацій та сплати сум податку.
Підпунктом 14.1.175. п.14.1. ст.14 ПК України визначено, що сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання вважається податковим боргом.
Згідно пп.14.1.39. п.14.1. ст.14 ПК України грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Приватне підприємство «Марс-Буд» (код ЄДРПОУ 31010836, вул. Миру, 3А, м. Тернопіль), згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (а.с.7-9), зареєстроване як юридична особа 29.06.2000 року. Крім цього відповідач перебуває на обліку в Тернопільській ОДПІ ГУ Міндоходів в Тернопільській області як платник податків.
Як вбачається з матеріалів справи, станом на 01.07.2014 року податковий борг відповідача складає: по орендній платі з юридичних осіб - 2307,81 грн. та по податку на додану вартість - 5669,35 грн., що підтверджується розрахунками суми позовних вимог по ПП «Марс-Буд» (а.с.6, 11), довідкою про наявність податкового боргу ПП «Марс-Буд» (а.с.10) та даними облікової картки платника податків (а.с.36-37, 41-44). Дана заборгованість не охоплена заходами примусового стягнення.
Заборгованість відповідача по орендній платі з юридичних осіб виникла у зв'язку з несплатою узгодженого податкового зобов'язання нарахованого згідно податкової декларації з плати за землю від 31.01.2011 року (а.с.15-18) та податкових повідомлень рішень №0003741530 від 21.05.2012 року та №0003731530 від 21.05.2012 року (а.с.19).
Заборгованість по податку на додану вартість виникла у зв'язку з несплатою узгодженого податкового зобов'язання нарахованого згідно податкових повідомлень рішень №0006741602 від 16.12.2011 року (а.с.32), №0000011602 від 12.01.2012 року (а.с.21), №0001021602 від 20.02.2012 року (а.с.24), №0001581602 від 14.03.2012 року (а.с.26), №0000101520 від 12.04.2012 року (а.с.30) та №0000671520 від 18.05.2012 року (а.с.28).
З метою погашення заборгованості, Тернопільською ОДПІ, відповідно до ст.59 ПК України, на адресу відповідача було надіслано податкову вимогу про сплату боргу №194 від 04.02.2011 року (а.с.14).
Станом на день розгляду справи, відповідачем не надано доказів погашення заявленої до стягнення в даному позові суми податкового боргу.
Пунктами 41.1 та 41.2 статті 41 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів та реалізує державну податкову, державну митну політику, забезпечує формування та реалізацію державної політики з адміністрування єдиного внеску, забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями при застосуванні податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску (далі - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику), його територіальні органи. У складі контролюючих органів діють підрозділи податкової міліції. Органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється.
Згідно пп.20.1.34. п.20.1. ст.20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до п.п.95.1., 95.4. ст.95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Як встановлено п.п. 87.1., 87.11. ст. 87 ПК України джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів. Орган стягнення звертається до суду з позовом про стягнення суми податкового боргу платника податку - фізичної особи. Стягнення податкового боргу за рішенням суду здійснюється державною виконавчою службою відповідно до закону про виконавче провадження.
Виходячи з вищенаведеного, суд приходить до висновку, що вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам та матеріалам справи, ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, а отже підлягають до задоволення в повному обсязі.
Керуючись ст.ст.6, 50, 86, 128, 158, 163, 186 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити.
Стягнути з приватного підприємства «Марс-Буд» (код ЄДРПОУ 31010836, вул. Миру, 3А, м. Тернопіль) шляхом стягнення коштів з рахунків у банках обслуговуючих відповідача та за рахунок готівки, що належить відповідачу заборгованість перед бюджетами та державними цільовими фондами по орендній платі з юридичних осіб в сумі 2307,81 грн. (дві тисячі триста сім гривень 81 копійка) та по податку на додану вартість в сумі 5669,35 грн. (п'ять тисяч шістсот шістдесят дев'ять гривень 35 копійок) за станом на 01.07.2014 року.
Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд в порядку і строки, передбачені статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строків апеляційного оскарження. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо воно не скасовано, набирає законної сили після апеляційного розгляду справи.
Суддя Данилевич Н.А.
копія вірна
Суддя Данилевич Н.А.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.07.2014 |
Оприлюднено | 23.07.2015 |
Номер документу | 46953877 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Данилевич Н.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні