Рішення
від 01.04.2009 по справі 14/9-09-540
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

         

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ

УКРАЇНИ

 "01" квітня 2009 р.

         Справа  № 14/9-09-540

 

За позовом: Фізичної

особи-підприємця ОСОБА_1;    

до відповідача: Одеської залізниці

про

стягнення 1749,37грн.;

 

Суддя Горячук Н. О.

 

Представники:

Від

позивача: за дов. ОСОБА_2.

Від

відповідача: за дов. Гордієнко М.В.

         

          В засіданні суду по 01.04.2009р. була

оголошена перерва відповідно до ст. 77 ГПК України.

          Суть спору: Фізична особа

-підприємець ОСОБА_1 звернулася до господарського суду Одеської області з

позовом про стягнення з відповідача вартість нестачі вантажу у сумі 1749,37грн.

Відповідач проти позову заперечує з підстав викладених у відзиві на позов.

          Розглянувши матеріали справи та

заслухавши представників сторін встановлено наступне:

На виконання умов укладеного між

Суб'єктом підприємницької діяльності - фізичною особою ОСОБА_1 та Підприємством

„Козацька екологічна варта” Новокадакської паланки Січевславського округу

Всеукраїнської громадської організації „Козацьке Військо Запорізьке України”

договору поставки № 25/01 від 25.01.2008р. по залізничній накладній №50798798 у

напіввагоні №67919175 ТОВ „Донбаський збагачувальний комбінат” зі станції

Пелагіївський Донецької залізниці 22.05.2008р. на адресу ФОП ОСОБА_1(станція

призначення Шабо Одеської залізниці) відправило вугілля у вологому стані -4%

вагою 69тон. У залізничній накладній відправником зазначено, що вантаж

маркований повздовжній смуги АМ концентрат розмір кусків 13-25мм., завантаження

нижче бортів.

          Актами загальної форми №9104 від

25.05.2008р. та №9126 від 25.05.2008р. станції Знам”янка Одеської залізниці

встановлено, що у вагоні №67949175 відповідно до накладної завантаження вантажу

навалом нижче бортів, розмір завантаження відносно висоти бортів не вказаний.

Фактично завантаження вантажу рівномірне нижче бортів на 10см., на поверхні

вантажу праворуч по ходу потягу є поглиблення над 1, 2 люками довжиною 300см.,

шириною 200см., глибиною 50см., над 5,6 люками довжиною 300см., шириною 150см.,

глибиною 40см., є захисне маркування вапном, крім місць поглиблень, має місце доступ

до вантажу, який усунений шляхом нанесення маркування вапном. течі вантажу не

має, двері цільнометалеви люка щільно закриті, каток не застосовувався, об'єм

кузову на вагоні не вказаний.

          На підставі актів загальної форми на

станції Знам”янка Одеської залізниці було проведено комісійне переважування

вагону №67919175 та складений комерційний акт №БК 044848/441/12 від

26.05.2008р., яким встановлено що відповідно до накладної завантаження вантажу

навалом нижче бортів, розмір завантаження відносно висоти бортів не вказаний.

Фактично завантаження вантажу рівномірне нижче бортів на 10см., на поверхні

вантажу праворуч по ходу потягу є поглиблення над 1, 2 люками довжиною 300см.,

шириною 200см., глибиною 50см., над 5,6 люками довжиною 300см., шириною 150см.,

глибиною 40см., течі вантажу не має, двері цільнометалеви люка щільно закриті,

на поверхні вантажу є захисне маркування вапном, у місцях поглиблень доступ до

вантажу усунений шляхом нанесення маркування вапном, об'єм кузову на вагоні не

вказаний, каток не застосовувався. Переважування проведено 26.05.2008р. на

150-т. вагонних вагах. При переважуванні виявилось брутто 86200кг., тара з

бруса 21500кг., нетто 64700кг., що складає різницю ваги проти накладної в

сторону зменшення на 4300кг. Переважування провадилось двічі, різниця

підтвердилася. На момент перевантажування маркування вапном не порушено.

Відсутній вантаж у вагоні вміститися може. Має місце доступу до вантажу, що

свідчить про втрату його частини при перевезенні.

14.08.2008р. позивач надіслав відповідачу

претензію №б/н, яка була визнана відповідачем у сумі 1749,37грн. Сума боргу на

день розгляду справи відповідачем позивачу не перерахована.

Частина 5 статті 307 Господарського

кодексу України встановлює, що умови перевезення вантажів окремими видами

транспорту, а також відповідальність суб'єктів господарювання за цими

перевезеннями визначаються транспортними кодексами, транспортними статутами та

іншими нормативно-правовими актами.

Статтею 314 Господарського кодексу

України, яка трансформується із пунктом 110 Статуту залізниць України,

встановлено, що  перевізник несе

відповідальність за втрату, нестачу та пошкодження прийнятого до перевезення

вантажу, якщо не доведе, що втрата, нестача або пошкодження сталися не з його

вини.

Статтею 113 Статуту залізниць

України, встановлено, що за незбереження прийнятого до перевезення вантажу

залізниці несуть відповідальність у розмірі фактично заподіяної шкоди.

          Відповідно до ст. 114. Статуту

Залізниць - Залізниця відшкодовує фактичні збитки, що виникли з її вини під час

перевезення вантажу, а саме:

   

а) за втрату чи недостачу - у розмірі дійсної вартості втраченого

вантажу чи його недостачі;

   

б) за втрату вантажу, який здано до перевезення з оголошеною вартістю, -

у розмірі оголошеної вартості, а якщо залізниця доведе, що оголошена вартість

перевищує дійсну, - у розмірах дійсної вартості;

   

в) за псування і пошкодження - у розмірах тієї суми, на яку було знижено

його вартість.

          Недостача маси вантажу, за яку

відшкодовуються збитки, в усіх випадках обчислюється з урахуванням граничного

розходження визначення маси вантажу і природної втрати вантажу під час

перевезення.

Враховуючи викладене, позовні

вимоги обґрунтовані та підлягають задоволенню у сумі 1749,37грн. Судові витрати

покладаються на відповідача згідно зі ст.ст. 44, 49 ГПК України.

 

          Керуючись ст.ст. 44, 49, 82 - 85

Господарського процесуального кодексу України суд, -

В И Р І Ш И

В:

 

          1. Позов задовольнити повністю.

         

          2.Стягнути з Одеської залізниці

(65023, м. Одеса, вул. Пантелеймонівська, 19, р/р 26031100003 в Одеській філії

АБ “Експрес-Банк” в м. Одесі, МФО 328801, ОКПО 01071315) на користь Фізичної

особи-підприємця ОСОБА_1 (67700, Одеська область, м.Білгород -Дністровський,

вул. Кирова, 52, р/р 26008060072830 в ОФ „ПриватБанк” м.Білгород

-Дністровський, МФО 328704, код 2415102743) 1749 /одна тисяча сімсот сорок

дев”ять/ грн. 37 коп. боргу, 102 /сто дві/ грн. 00 коп. держмита та 118 /сто

вісімнадцять/ грн. 00коп. витрат на інформаційне -технічне забезпечення

судового процесу.

          Наказ видати згідно ст. 116 ГПК

України.

          Рішення набирає законної сили

відповідно до ст. 85 ГПК України.

 

Суддя                                                                                      

Горячук Н.О.

 

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення01.04.2009
Оприлюднено23.09.2009
Номер документу4695592
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —14/9-09-540

Рішення від 01.04.2009

Господарське

Господарський суд Одеської області

Горячук Н.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні