ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ЛЬВІВСЬКИЙ
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа
№2а-4342/08
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 січня
2009 року Львівський окружний адміністративний
суд
в складі
головуючої - судді Потабенко В.А.
при
секретарі судового засідання
Білас Ю.Ю.
з участю
представників:
від
позивача - ОСОБА_1- головний спеціаліст, згідно довіреності,
від
відповідача - не з'явився
розглянувши
у відкритому судовому засіданні в м. Львові адміністративну справу за позовом
Львівського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до
приватного підприємства "Массада" про стягнення
адміністративно-господарських санкцій та пені за нестворені місця для
інвалідів,
встановив:
Львівське
обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулося до суду з адміністративним позовом про стягнення
з ПП "Массада" 4158,97 грн. адміністративно-господарських санкцій за
нестворені робочі місця для інвалідів на 2007 рік та пені.
В обґрунтування своїх позовних вимог покликаються на
норми ст. 121 Конституції України, ст.ст. 19, 20 Закону України “Про основи
соціальної захищеності інвалідів в Україні”.
Представник позивача в судовому засіданні позов
підтримав повністю, просить задовольнити.
Представник відповідача в судове засідання повторно не
з'явився, не повідомив суд про причини
неявки, хоча належним чином був
повідомлений про час та місце розгляду справи. Відтак, справа розглядається за відсутності
відповідача на підставі наявних в матеріалах справи доказів.
Заслухавши представника позивача, дослідивши наявні в
матеріалах справи докази, з'ясувавши дійсні обставини по справі, суд прийшов до висновку, що позов підлягає до
задоволення з наступних підстав.
Стаття 18 Закону встановлює обов'язок підприємств,
установ, організацій, фізичних осіб, які використовують найману працю, виділяти
та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, в тому числі
спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням
індивідуальних програм реабілітації та забезпечувати інші соціально-економічні
гарантії, передбачені чинним законодавством; надавати державні службі
зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і
звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та
працевлаштування інвалідів в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів
України.
Відповідно до ч.1 ст. 19 Закону України “Про основи
соціальної захищеності інвалідів в Україні” для підприємств, установ,
організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів,
фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив
робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків
середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а
якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.
Зі звіту ПП "Массада" про зайнятість та працевлаштування інвалідів
за 2007 рік вбачається, що середньооблікова чисельність штатних працівників
облікового складу відповідача становить у цьому році 18 осіб (рядок 01), з них:
інвалідів (штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства
встановлена інвалідність) не влаштовано (рядок 02). Кількість інвалідів -
штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених
відповідно до 4-х відсоткового нормативу - 1 особа.
Відповідно до ч.1 ст. 20 Закону України “Про основи
соціальної захищеності інвалідів в Україні”, підприємства, установи,
організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій
інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова
чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим
статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду
соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких
визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному
підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації
громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману
працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не
зайняте інвалідом. Частиною 2 цієї ж статті передбачено, що порушення термінів
сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені.
Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки
Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну
суму недоїмки за весь її строк.
Таким чином, створення робочих місць для інвалідів
супроводжується обов'язком підприємства вжити всіх перерахованих заходів.
Оскільки, відповідач в своєму штаті інвалідів не мав, службі зайнятості не
повідомляв про вакантні місця для інвалідів, то суд приходить до висновку щодо
правомірності стягнення адміністративного-господарських санкцій.
Розрахунком заборгованості по платежу до Львівського
обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів за нестворені робочі
місця для працевлаштування інвалідів за 2007 рік визначено суму
адміністративно-господарських санкцій в розмірі 4038,89 грн. та правомірно нараховано
пеню в розмірі 120,08 грн.
Отже, загальна сума заборгованості
становить 4158,97 грн., яку і слід стягнути з відповідача в користь позивача.
Пунктом 4 ст. 94 КАС України встановлено, що у справах,
в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідач - фізична чи
юридична особа, судові витрати з відповідача не стягуються.
На підставі ст.ст. 19, 20 Закону України “Про основи
соціальної захищеності інвалідів в Україні” та керуючись ст.ст. 7- 14, 18, 19,
143, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 167 КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
позов задовольнити.
Стягнути з приватного підприємства
"Массада", що знаходиться за адресою: Львівська область, м.
Червоноград, вул. Св. Володимира, ЄДРПОУ 34326980, р/р 2600613114 у ВАТ
"Райффайзен Банк Аваль", МФО 325570, на користь Львівського обласного
відділення Фонду соціального захисту інвалідів, що знаходиться за адресою: м.
Львів, пл. Маланюка, 6, (код ЄДРПОУ 23949066)
- адміністративно-господарські санкції та пеню в сумі 4158 (чотири
тисячі сто п'ятдесят вісім) гривень 97 коп.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку
подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку
заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але
апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова
набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної
скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після
закінчення апеляційного розгляду справи. Якщо строк апеляційного оскарження
буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга
подаються до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої
інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги
одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається
протягом десяти днів з дня її проголошення. Апеляційна скарга на постанову суду
першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про
апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього
подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк,
встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя Потабенко В.А.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.02.2009 |
Оприлюднено | 23.09.2009 |
Номер документу | 4699613 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні