ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 липня 2015 року о 10 год. 30 хв.Справа № 808/2514/15 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Шари І.В.,
за участю секретаря судового засідання Панасенка О.О.
представників сторін:
позивача - не з'явився
відповідача - не з'явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Дніпровського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
до Публічного акціонерного товариства «Артемівське автотранспортне підприємство 11406»
про стягнення штрафу
ВСТАНОВИВ:
Позивач, Дніпровське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, звернувся до суду із позовом до Публічного акціонерного товариства «Артемівське автотранспортне підприємство 11406», в якому просить суд стягнути з відповідача штраф за порушення законодавства на ринку цінних паперів у розмірі 5100грн.
В обгрунтування позовних вимог зазначає, що в порушення ст.ст. 39, 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» та п. 4 гл. 4 р. ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №2826 від 03.12.2013, ПАТ «Артемівське автотранспортне підприємство 11406» не розкрито регулярну річну інформацію про ринок цінних паперів за 2013 рік. За результатами розгляду справ про правопорушення на ринку цінних паперів уповноваженою особою позивача винесено постанови про накладення на ПАТ «Артемівське автотранспортне підприємство 11406» санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів: №426-ДН-1-Е від 04.11.2014; №427-ДН-1-Е від 04.11.2014; №428-ДН-1-Е від 04.11.2014, на загальну суму 5100 гривень. Зазначену суму штрафу відповідачем не сплачено, чим заподіюється шкода Державному бюджету України.
В судове засідання представник позивача не з'явився, подав до суду клопотання про розгляд справи без його участі, позов підтримує в повному обсязі.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про час, дату і місце судового засідання був повідомлений належним чином. Судову повістку було направлено на його адресу, проте кореспонденція повернулася до суду з відміткою «за закінченням терміну зберігання».
Згідно з ч.11 ст.35 КАС України, у разі якщо повістка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Враховуючи неявку в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, відповідно до положень ч.6 ст.12, ч.1 ст.41 КАС України, повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Розглянувши позовну заяву, дослідивши подані позивачем письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню, з огляду на наступне.
Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» №448/96-ВР від 30.10.1996 (далі - Закон № 448/96-ВР), державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Згідно з ч. 1, 2 ст. 6 Закону №448/96-ВР, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним ОСОБА_1 України.
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату.
Частиною 4 ст. 6 Закону №448/96-ВР передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону № 448/96-ВР уповноваженими особами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є: голова та члени Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; уповноважені Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадові особи.
Частина 2 ст. 9 Закону №448/96-ВР передбачає право уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку відповідно до розподілу обов'язків чи письмового доручення провадити в межах наданих повноважень розгляд справ про порушення чинного законодавства щодо випуску та обігу цінних паперів, у тому числі стандартів, норм і правил, визначених нормативними актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, видавати розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери, ставити питання перед органами Прокуратури України та Міністерством внутрішніх справ України про проведення розслідувань або інших заходів відповідно до чинного законодавства.
Згідно з п. 4 гл. 4 р. II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від №2826 03.12.2013 (далі - Положення № 2826), розкриття регулярної річної інформації має здійснюватись, зокрема, шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів, опублікування в офіційному друкованому виданні Верховної ОСОБА_1 України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку та подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Розкриття регулярної річної інформації здійснюється у такі терміни:
розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у термін не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;
опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної ОСОБА_1 України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у термін не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;
подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.
Відповідно до вимог п. 1 гл. 4 р. II Положення № 2826, обов'язок здійснювати розкриття регулярної річної інформації поширюється на осіб, які станом на 31 грудня звітного року є емітентами.
Обов'язок розкриття регулярної річної інформації припиняється з дати опублікування інформації про скасування реєстрації випуску цінних паперів та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску цінних паперів відповідно до нормативно-правового акта Комісії, що регулює порядок скасування реєстрації випуску цінних паперів, за умови відсутності інших підстав, передбачених законодавством, для виникнення такого обов'язку.
Судом встановлено, що на теперішній час випуск цінних паперів відповідача не скасований, а отже до дати опублікування інформації про скасування реєстрації випуску цінних паперів та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску цінних паперів він зобов'язаний розкривати на фондовому ринку інформацію, зокрема, шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів, опублікування в офіційному друкованому виданні Верховної ОСОБА_1 України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку та подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Також судом встановлено, що 06.10.2014 уповноваженою особою НКЦПФР ОСОБА_2 у відношенні відповідача винесено постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів №4585/03-01/06, згідно з якою, відповідач, в порушення п. 4 ст. 40 Закону №448/96-ВР та п. 4 гл. 4 р. II Положення № 2826, не розкрив шляхом опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної ОСОБА_1 України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку річну інформацію за 2013 рік.
06.10.2014 уповноваженою особою НКЦПФР ОСОБА_2 у відношенні відповідача, винесено постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів №4586/03-01/06, згідно з якою, відповідач, в порушення п. 4 ст. 40 Закону № 448/96-ВР та п. 4 гл. 4 р. II Положення № 2826, не розкрив шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів річну інформацію за 2013 рік.
06.10.2014 уповноваженою особою НКЦПФР ОСОБА_2 у відношенні відповідача винесено постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів №4587/03-01/06, згідно з якою, відповідач, в порушення ст. 39, 40 Закону № 448/96-ВР та п. 4 гл. 4 р. II Положення № 2826, не розкрив шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку річну інформацію за 2013 рік.
Згідно з реєстром відправленої рекомендованої кореспонденції від 07.10.2014, вказані постанови надсилались на адресу відповідача.
Таким чином, відповідач не розкрив річну інформацію за 2013 рік шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів, опублікування в офіційному друкованому виданні Верховної ОСОБА_1 України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку та подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, що є порушенням вимог ст. ст. 39, 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» та п. 4 гл. 4 р. II Положення № 2826.
Порядок та строки розгляду Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку справ про порушення громадянами, посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів визначають «Правила розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій», затверджені рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №1470 від 16.10.2012 (далі - Правила № 1470).
За приписами п. 2 розділу ІV Правил №1470, уповноваженою особою про вчинення правопорушення складається акт про правопорушення на ринку цінних паперів.
Як вбачається з матеріалів справи, 21.10.2014 уповноваженою особою НКЦПФР ОСОБА_2 у відношенні відповідача складено акти про правопорушення на ринку цінних паперів:
- №428-ДН-1-Е, яким встановлено, що відповідач порушив вимоги п. 4 ст. 40 Закону № 448/96-ВР та п. 4 гл. 4 р. II Положення № 2826, не розкривши шляхом опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної ОСОБА_1 України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку річну інформацію за 2013 рік.
- №429-ДН-1-Е, яким встановлено, що відповідач порушив вимоги п. 4 ст. 40 Закону № 448/96-ВР та п. 4 гл. 4 р. II Положення № 2826, не розкривши шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів річну інформацію за 2013 рік.
- №430-ДН-1-Е, яким встановлено, що відповідач порушив вимоги ст. 39, 40 Закону № 448/96-ВР та п. 4 гл. 4 р. II Положення № 2826, не розкривши шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку річну інформацію за 2013 рік.
Керуючись п. 4 розділу V, п. 1 розділу VI Правил № 1470, уповноваженою особою НКЦПФР ОСОБА_2 винесено постанови від 21.10.2014 про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів:
- №4937/03-01/03, якою розгляд справи відносно відповідача призначено на 04.11.2014, 10:30 годину.
- №4938/03-01/03, якою розгляд справи відносно відповідача призначено на 04.11.2014, 10:35 годину.
- №4916/03-01/03, якою розгляд справи відносно відповідача призначено на 04.11.2014, 10:40 годину.
Судом встановлено, що акти про правопорушення на ринку цінних паперів та постанови про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів надсилались відповідачу, про що свідчить надана позивачем копія реєстру направленої рекомендованої поштової кореспонденції від 23.10.2014.
Відповідно до п. 14 ч. 1 ст. 8 Закону №448/96-ВР, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Згідно з п. 1 розділу ХVІІ Правил №1470, за правопорушення на ринку цінних паперів, зазначені у ст. 11 Закону №448/96-ВР, до юридичних осіб застосовуються фінансові санкції, передбачені цією статтею.
Пунктами 5, 6 та 7 ч. 1 ст. 11 Закону №448/96-ВР передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема за:
- неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
- нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
- неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Як вбачається з матеріалів адміністративної справи, позивачем було встановлено, що на момент розгляду справ про правопорушення на ринку цінних паперів відповідачем виявлені порушення не усунуті.
Відтак, за результатами розгляду справ про правопорушення на ринку цінних паперів, уповноваженою особою НКЦПФР ОСОБА_3 04.11.2014 у відношенні відповідача винесено постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів:
- №426-ДН-1-Е, згідно з якою, за неопублікування інформації, застосовано штрафну санкцію у вигляді штрафу у розмірі 1700 гривень;
- №427-ДН-1-Е, згідно з якою, за нерозміщення інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів, застосовано штрафну санкцію у вигляді штрафу у розмірі 1700 гривень;
- №428-ДН-1-Е, згідно з якою, за неподання інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, застосовано штрафну санкцію у вигляді штрафу у розмірі 1700 гривень.
Відповідно до резолютивної частини даних постанов, відповідачу необхідно було перерахувати суму штрафу на рахунок відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 «Надходження до загального фонду Державного бюджету», код бюджетної класифікації 21081100, символ звітності 106 «Адміністративні штрафи та інші санкції», протягом 15 днів з моменту отримання цієї постанови.
Зазначені постанови направлялися на адресу відповідача засобами поштового зв'язку, що підтверджується наданою позивачем копією реєстру відправлених рекомендованих листів від 06.11.2014 та копією фіскального чеку.
Суд зазначає, що відповідачем не надано суду доказів оскарження вказаних постанов.
Пунктами 3 та 4 розділу XVIII Правил №1470 передбачено, що юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету України. Документ, який підтверджує сплату штрафу, протягом п'яти робочих днів надсилається до уповноваженого підрозділу центрального апарату Комісії (відповідного підрозділу територіального органу Комісії).
За приписами ст. 11 Закону №448/96-ВР, у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Таким чином, на момент розгляду справи в суді, сума штрафу у розмірі 5100 гривень відповідачем не сплачена, відтак заборгованість перед бюджетом не погашена.
Відповідач не надав суду будь-яких доказів на спростування вимог позивача, тому, враховуючи вимоги ч. 1 ст. 71 КАС України, суд доходить висновку про наявність необхідної сукупності обставин, які дають підставу для висновку щодо правомірності заявленого позову.
Враховуючи наведене, позовні вимоги Дніпровського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку підтверджені наданими доказами, обґрунтовані, відповідають чинному законодавству, що є підставою для їх задоволення.
Крім того, до позову додано клопотання про відстрочку сплати судового збору №1705/01-19/06 від 29.04.2015, в якому позивач просить відстрочити йому сплату судового збору за подання даного позову до ухвалення остаточного судового рішення в даній справі.
З огляду на те, що судове рішення ухвалене на користь позивача, а отже відсутні підстави для стягнення з нього судового збору за подання даного позову.
Керуючись ст.ст. 41, 86, 158, 160-163,167 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Дніпровського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - задовольнити.
Стягнути з Публічного акціонерного товариства «Артемівське автотранспортне підприємство 11406» (код ЄДРПОУ 03113809) штраф за порушення законодавства на ринку цінних паперів у розмірі 5100 (п'ять тисяч сто) гривень, на р/р Державного бюджету України, код бюджетної класифікації 21081100, р/р №31116106700007, банк отримувача - ГУДКСУ у запорізькій області, МФО 813015, одержувач: УК у м. Запоріжжі/Орджонікідз./, код ЄДРПОУ 38025409.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя І.В.Шара
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.07.2015 |
Оприлюднено | 23.07.2015 |
Номер документу | 47020580 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Шара Інна Вячеславівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні