Рішення
від 16.07.2015 по справі 906/943/15
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

УКРАЇНА

Господарський суд

Житомирської області



10002, м. Житомир, майдан Путятинський, 3/65, тел. (0412) 48-16-20,

E-mail: inbox@zt.arbitr.gov.ua, веб-сайт: http://zt.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Від "16" липня 2015 р. Справа № 906/943/15

Господарський суд Житомирської області у складі:

судді Шніт А.В.

за участю :

прокурора: Кузьменко Н.О. - посв. №033617

представників сторін:

від 1-го відповідача: Бажанова Л.В. - дов. від 15.05.2015

від 2-го відповідача: Грушка С.П. - дор. №1101/18 від 14.07.2015

розглянув у відкритому судовому засіданні в м. Житомирі справу

за позовом Прокурора Любарського району в інтересах держави

до 1) Любарської районної ради;

2) Любарської районної державної адміністрації

про зобов'язання передати та прийняти внутрішньогосподарські меліоративні мережі

Прокурор в інтересах держави звернувся до суду з позовом про зобов'язання Любарської районної державної адміністрації передати внутрішньогосподарські меліоративні мережі з об'єктами інженерної інфраструктури, що знаходяться на території Веселківської сільської ради поблизу с.Филинці на площі 707,9га та поблизу с.Веселка на площі 1977,3га у спільну власність територіальних громад Любарського району. Також, прокурор просить зобов'язати Любарську районну раду прийняти у спільну власність територіальних громад Любарського району внутрішньогосподарські меліоративні мережі з об'єктами інженерної інфраструктури, що знаходяться на території Веселківської сільської ради поблизу с.Филинці на площі 707,9га та поблизу с.Веселка на площі 1977,3га та закріпити своїм рішенням зазначені об'єкти за відповідним підприємством (організацією) на праві повного господарського відання (оперативного управління).

Прокурор у судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі з підстав, викладених у позовній заяві. Крім того, надав заяву від 16.07.2015 про уточнення ціни позову (а.с. 40), в якій просить суд вважати правильною ціною позову не суму 2447400,00грн, а суму 2437400,00грн, що є залишковою вартістю двох внутрішньогосподарських меліоративних мереж, які знаходяться на території Веселківської сільської ради поблизу с.Веселка і с.Филинці.

Представник 1-го відповідача в засіданні суду проти позову заперечив з підстав, викладених у наданому відзиві №02-20/105 від 06.07.2015 на позовну заяву (а.с. 33-36).

Представник 2-го відповідача в судовому засіданні надав відзив №1043/18 від 07.07.2015 на позовну заяву (28-29), в якому просить суд на підставі п.1-1 ч.1 ст.80 ГПК припинити провадження у справі за відсутністю предмету спору. Зокрема, пояснив, що розпорядженням голови Любарської райдержадміністрації №159 від 19.06.2015 затверджено склад комісії по передачі спірних внутрішньогосподарських меліоративних мереж з об'єктами інженерної інфраструктури, а також прийнято розпорядження №174 від 06.07.2015 "Про безоплатну передачу у спільну власність територіальних громад сіл, селища Любарського району внутрішньогосподарських меліоративних систем", яке, зокрема, стосується і спірних внутрішньогосподарських меліоративних мереж.

Суд у судовому засіданні дослідив матеріали справи, а саме: розпорядження державних адміністрацій; акти приймання-передачі; технічні умови; відзиви на позовну заяву; виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців щодо 2-го відповідача та інші.

Заслухавши пояснення прокурора та представників відповідачів, дослідивши матеріали справи, господарський суд

ВСТАНОВИВ:

Розпорядженням голови Житомирської обласної державної адміністрації №355 від 27.10.2003 "Про безоплатну передачу у комунальну власність об'єктів внутрішньогосподарських меліоративних систем" утворено комісію по передачі об'єктів внутрішньогосподарських меліоративних систем у спільну власність територіальних громад та надано вказівку райдержадміністраціям: утворити робочі комісії з питань передачі об'єктів внутрішньогосподарських меліоративних систем, які знаходяться у межах одного району (а.с. 17).

Розпорядженням голови Любарської районної державної адміністрації (2-ий відповідач) №385 від 24.11.2003 "Про безоплатну передачу у комунальну власність об'єктів внутрішньогосподарських меліоративних систем" утворено комісію по передачі об'єктів внутрішньогосподарських меліоративних систем у спільну власність територіальних громад у наступному складі: голови комісії Криничка В.І., заступника голови комісії Кіндрась Л.М., членів комісії Огінського С.Е., Чернухи М.Ф., Серденюка Н.М., Дейнеки М.В., Костишин А.В., Іванової О.Ф. (а.с. 18).

Веселківською сільською радою в особі її представника - голови сільської ради Іваніцької Г.О. та членами зазначеної вище комісії в січні 2004 року підписано два акти приймання-передачі внутрішньогосподарських меліоративних мереж, які знаходяться на території Веселківської сільської ради поблизу с.Веселка, на площі 1977,3га та поблизу с. Филинці на площі 707,9га до Веселківської сільської ради (а.с. 19-20).

За своєю правовою природою зазначений вище акт приймання-передачі є лише доказом (підтвердженням) наявності на території Веселківської сільської ради меліоративної системи. Проте, він не породжує будь-яких прав чи зобов'язань щодо спірних внутрішньогосподарських меліоративних мереж. Отже, такі акти лише підтверджують наявність або відсутність юридичних фактів, що входять до підстав позову.

Крім того, слід зазначити, що Любарська районна рада (1-ий відповідач) взагалі не надавала повноважень Веселківській сільській раді самостійно приймати меліоративні системи в комунальну власність.

За змістом ч.4 ст.11 ЦК України у випадках, встановлених актами цивільного законодавства, цивільні права та обов'язки виникають безпосередньо з актів органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим або органів місцевого самоврядування.

Разом з тим, рішення про прийняття у спільну комунальну власність внутрішньогосподарських меліоративних мереж 1-им відповідачем не прийнято до цього часу, тому зазначені мережі на даний час не мають законного власника. Отже, не здійснюється їх належне обслуговування, ремонт, що призводить до їх руйнування та знищення та завдає шкоди навколишньому природному середовищу, призводить до зменшення продуктивності земель, на яких вони розміщені. Враховуючи дані обставини, прокурор Любарського району звернувся до суду з даним позовом.

Відповідно до п.8 ст.31 Закону України "Про колективне сільськогосподарське підприємство" об'єкти соціальної сфери, житлового фонду, у тому числі незавершеного будівництва, а також внутрішньогосподарські меліоративні системи підприємств, що не підлягали паюванню в процесі реорганізації цих підприємств та передані на баланс підприємств-правонаступників, підлягають безоплатній передачі до комунальної власності в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів №1253 від 13.08.2003 затверджено Порядок безоплатної передачі у комунальну власність об'єктів соціальної сфери, житлового фонду, у тому числі незавершеного будівництва, а також внутрішньогосподарських меліоративних систем колективних сільськогосподарських підприємств, що не підлягали паюванню в процесі реорганізації цих підприємств та передані на баланс підприємств-правонаступників (далі - Порядок).

Пунктом 2 Порядку встановлено, що об'єктами передачі є, зокрема, внутрішньогосподарські меліоративні системи - внутрішньогосподарська меліоративна мережа з об'єктами інженерної інфраструктури, що не підлягали паюванню в процесі реформування колективних сільськогосподарських підприємств.

Згідно п.3 Порядку рішення про передачу об'єктів соціальної сфери та житлового фонду, у тому числі незавершеного будівництва, приймається відповідною сільською, селищною, міською радою, а внутрішньогосподарської меліоративної системи, які передаються у спільну власність територіальних громад, - районною, якщо об'єкт знаходиться в межах території району, або обласною радою, якщо об'єкт знаходиться в межах території двох і більше районів.

Пунктами 5 та 7 Порядку визначено, що передача здійснюється за рішенням комісії з питань передачі об'єктів у комунальну власність (далі - комісія.) Утворює комісію і призначає її голову виконавчий орган відповідної сільської, селищної, міської ради, а стосовно передачі внутрішньогосподарських меліоративних систем - відповідно районна або обласна державна адміністрація.

Передача оформляється актом приймання-передачі за формою згідно з додатком до цього Порядку. Акт складається у чотирьох примірниках та підписується головою і членами комісії. Право власності на об'єкт передачі виникає з дати підписання акта приймання-передачі.

Відповідно до п.2 ч.1 ст.19 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" місцева державна адміністрація здійснює управління майном інших суб'єктів права власності в разі передачі його в установленому порядку.

Згідно п.9 ч.1 ст.39 цього ж закону утворюють для сприяння здійсненню повноважень місцевих державних адміністрацій консультативні, дорадчі та інші допоміжні органи, служби та комісії, члени яких виконують свої функції на громадських засадах, а також визначають їх завдання, функції та персональний склад.

Як суд зазначав вище, розпорядженням голови Любарської районної державної адміністрації №385 від 24.11.2003 утворено комісію по передачі об'єктів внутрішньогосподарських меліоративних систем у спільну власність територіальних громад.

Оскільки, ініціатором передачі зазначених систем у комунальну власність є Любарська райдержадміністрація і нею створено відповідну комісію для управління вказаним майном, то обов`язок щодо передачі цих систем до спільної власності територіальних громад покладається на 2-го відповідача.

Слід зауважити, що 2-ий відповідач 16.07.2015 до суду надав розпорядження голови Любарської райдержадміністрації №159 від 19.06.2015 про затвердження складу комісії по передачі спірних внутрішньогосподарських меліоративних мереж з об'єктами інженерної інфраструктури (а.с. 31), п.3 якого визнано таким, що втратило чинність розпорядження голови райдержадміністрації №385 від 24.11.2003, а також розпорядження №174 від 06.07.2015 "Про безоплатну передачу у спільну власність територіальних громад сіл, селища Любарського району внутрішньогосподарських меліоративних систем" (а.с. 32), яке, зокрема, стосується і спірних внутрішньогосподарських меліоративних мереж.

Проте, як суд зазначав вище, п.3 Порядку безоплатної передачі у комунальну власність об'єктів соціальної сфери, житлового фонду, у тому числі незавершеного будівництва, а також внутрішньогосподарських меліоративних систем колективних сільськогосподарських підприємств, що не підлягали паюванню в процесі реорганізації цих підприємств та передані на баланс підприємств-правонаступників передбачено, що рішення про передачу об'єктів соціальної сфери та житлового фонду, у тому числі незавершеного будівництва, приймається відповідною сільською, селищною, міською радою, а в н у т р і ш н ь о г о с п о д а р с ь к о ї м е л і о р а т и в н о ї с и с т е м и, які передаються у спільну власність територіальних громад, - р а й о н н о ю, якщо об'єкт знаходиться в межах території району, або обласною р а д о ю, якщо об'єкт знаходиться в межах території двох і більше районів.

Таким чином, обов`язки щодо передачі та прийняття спірних внутрішньогосподарських меліоративних мереж з об'єктами інженерної інфраструктури до спільної власності територіальних громад Любарського району відповідачами станом на день подачі прокурором позову та розгляду справи в суді не виконані.

Отже, вимоги щодо зобов'язання Любарської районної державної адміністрації передати внутрішньогосподарські меліоративні мережі з об'єктами інженерної інфраструктури, що знаходяться на території Веселківської сільської ради на площі 1977,3га та 707,9га у спільну власність територіальних громад Любарського району та зобов'язання Любарської районної ради прийняти у спільну власність територіальних громад Любарського району внутрішньогосподарські меліоративні мережі з об'єктами інженерної інфраструктури, що знаходяться на території Веселківської сільської ради, а також закріпити своїм рішенням зазначені об'єкти за відповідним підприємством (організацією) на праві повного господарського відання (оперативного управління) є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Як визначає ст.32 ГПК України, доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення спору.

Відповідно до ст.34 ГПК України докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

За змістом статті 33 ГПК України обов'язок доказування та подання доказів розподіляється між сторонами, виходячи з того, хто посилається на юридичні факти, які обґрунтовують його вимоги і заперечення.

Разом з тим, відповідачі не подали до суду належних доказів на спростування позовних вимог.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги про зобов'язання Любарської районної державної адміністрації передати внутрішньогосподарські меліоративні мережі з об'єктами інженерної інфраструктури, що знаходяться на території Веселківської сільської ради поблизу с.Филинці на площі 707,9га та поблизу с.Веселка на площі 1977,3га у спільну власність територіальних громад Любарського району та зобов'язання Любарської районної ради прийняти у спільну власність територіальних громад Любарського району внутрішньогосподарські меліоративні мережі з об'єктами інженерної інфраструктури, що знаходяться на території Веселківської сільської ради поблизу с.Филинці на площі 707,9га та поблизу с.Веселка на площі 1977,3га та закріпити своїм рішенням зазначені об'єкти за відповідним підприємством (організацією) на праві повного господарського відання (оперативного управління).

Крім того, суд відмовляє в задоволенні клопотання Любарської районної державної адміністрації щодо припинення провадження у справі на підставі п.1-1 ч.1 ст.80 ГПК України, враховуючи наступне. Вказана норма процесуального закону передбачає припинення провадження у справі за умови відсутності предмету спору. Разом з тим, як суд зазначав вище обов`язки щодо передачі та прийняття спірних внутрішньогосподарських меліоративних мереж з об'єктами інженерної інфраструктури до спільної власності територіальних громад Любарського району відповідачами станом на день розгляду справи в суді не виконані належним чином. При цьому, суд не бере до уваги як обґрунтування даного клопотання посилання 2-го відповідача на розпорядження голови Любарської райдержадміністрації №159 від 19.06.2015 про затвердження складу комісії по передачі спірних внутрішньогосподарських меліоративних мереж з об'єктами інженерної інфраструктури (а.с. 31), а також розпорядження №174 від 06.07.2015 "Про безоплатну передачу у спільну власність територіальних громад сіл, селища Любарського району внутрішньогосподарських меліоративних систем", оскільки прийняття цих розпоряджень не є достатнім для належного приймання-передачі внутрішньогосподарських меліоративних мереж, як це передбачено чинним законодавством.

Витрати по сплаті судового збору покладаються на відповідачів у солідарному порядку.

Керуючись ст.ст.33, 43, 44, 49, ст.ст.82-85 ГПК України, господарський суд

ВИРІШИВ:

1. Позов задоволити.

2. Любарській районній державній адміністрації (13100, Житомирська область, смт Любар, вул. Леніна, 39; ід. код 04053387) передати внутрішньогосподарські меліоративні мережі з об'єктами інженерної інфраструктури, що знаходяться на території Веселківської сільської ради поблизу с.Филинці на площі 707,9га у спільну власність територіальних громад Любарського району.

3. Любарській районній раді (13100, Житомирська область, смт. Любар, вул. Леніна, 39; ід. код 13577095) прийняти у спільну власність територіальних громад Любарського району внутрішньогосподарські меліоративні мережі з об'єктами інженерної інфраструктури, що знаходяться на території Веселківської сільської ради поблизу с.Филинці на площі 707,9га та закріпити своїм рішенням зазначені об'єкти за відповідним підприємством (організацією) на праві повного господарського відання (оперативного управління).

4. Любарській районній державній адміністрації (13100, Житомирська область, смт Любар, вул. Леніна, 39; ід. код 04053387) передати внутрішньогосподарські меліоративні мережі з об'єктами інженерної інфраструктури, що знаходяться на території Веселківської сільської ради поблизу с.Веселка на площі 1977,3га у спільну власність територіальних громад Любарського району.

5. Любарській районній раді (13100, Житомирська область, смт. Любар, вул. Леніна, 39; ід. код 13577095) прийняти у спільну власність територіальних громад Любарського району внутрішньогосподарські меліоративні мережі з об'єктами інженерної інфраструктури, що знаходяться на території Веселківської сільської ради поблизу с.Веселка на площі 1977,3га та закріпити своїм рішенням зазначені об'єкти за відповідним підприємством (організацією) на праві повного господарського відання (оперативного управління).

6. Стягнути з Любарської районної державної адміністрації (13100, Житомирська область, смт. Любар, вул. Леніна, 39, ід. код 04053387) та Любарської районної ради (13100, Житомирська область, смт. Любар, вул. Леніна, 39, ід. код 13577095) в дохід Державного бюджету 1218,00грн судового збору в солідарному порядку.

7. На примусове виконання даного рішення видати накази.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Апеляційна скарга подається на рішення місцевого господарського суду протягом десяти днів з дня його оголошення. У разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення, зазначений строк обчислюється з дня підписання рішення, оформленого відповідно до статті 84 Господарського процесуального кодексу України.

Повне рішення складено: 20.07.15

Суддя Шніт А.В.

Віддрукувати:

1 - у справу

2 - прокурору (рек. з пов.)

2,3 - відповідачам (рек. з пов.)

СудГосподарський суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення16.07.2015
Оприлюднено23.07.2015
Номер документу47023421
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —906/943/15

Рішення від 16.07.2015

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Шніт А.В.

Ухвала від 26.06.2015

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Шніт А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні