Рішення
від 15.07.2015 по справі 908/3473/15
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251 номер провадження справи 11/107/15

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15.07.2015 Справа № 908/3473/15

м. Запоріжжя

Господарський суд Запорізької області у складі:

головуючий - суддя Гончаренко С.А., розглянувши в відкритому судовому засіданні матеріали справи

за позовом: Приватне акціонерне товариство «Підприємство з іноземними інвестиціями «Інтеркерама» (юридична адреса: вул. Байкальська, буд. 2 «Б», смт. Ювілейне, Дніпропетровський район, Дніпропетровська область, 52005, адреса для листування: вул. Журналістів, буд. 9«Ж», а/с 3147, м.Дніпропетровськ, Дніпропетровська область, 49051; код ЄДРПОУ 33184723),

до відповідача: Товариство з обмеженою відповідальністю «Компанія «Європейські Технології Бізнесу ІНТ.» (вул. Чекістів, буд. 18, кв. 10, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69063, код ЄДРПОУ 36097728),

Відомості про представників сторін та учасників судового процесу:

від позивача: Прохорова К.В. - дов. б/н від 10.06.2015;

від відповідача: не з'явився;

про: стягнення 108583,00 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

До господарського суду Запорізької області надійшла позовна заява приватного акціонерного товариства «Підприємство з іноземними інвестиціями «Інтеркерама» про стягнення з товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія «Європейські Технології Бізнесу ІНТ.» 108583,00грн., як зазначено у позові, суми здійсненої позивачем передоплати за непоставлений відповідачем товар.

Ухвалою від 02.06.2015 порушено провадження у справі, призначені дата і час судового засідання, сторони зобов'язані надати документи та вчинити дії, необхідні для всебічного та об'єктивного вирішення спору.

У зв'язку з неявкою повноважного представника відповідача, а також з метою надання сторонам можливості надати витребувані документи та нормативно обґрунтувати свої доводи і заперечення розгляд справи відкладався, в судовому засіданні оголошувалась перерва.

Позивач наполягає на задоволенні позову, при цьому зазначив, що спір виник внаслідок неналежного виконання відповідачем зобов'язань за договором поставки №1 від 13.08.2012 в частині своєчасної поставки кухонного обладнання, а саме: позивач перерахував передплату у розмірі 90% від вартості товару, зазначеного у специфікації, у розмірі 431253,00грн., а відповідач у поставив обладнання на суму 322670,00грн. та не виконав зобов'язання по його підключенню. Претензія про повернення суми передплати відповідачем залишена без відповіді та задоволення. Разом зі стягненням 108583,00грн. передплати позивач просить судові витрати, пов'язанні із розглядом справи віднести на відповідача.

Відповідач вимоги суду не виконав, відзив на позовну заяву та витребувані докази не надав, акт звіряння взаємних розрахунків, направлений на його адресу позивачем, не підписав. В судове засідання повноважного представника не направив. Заяв про розгляд справи без повноважного представника відповідача на адресу суду не надходило. За таких обставин, справа розглядається в порядку передбаченому ст. 75 Господарського процесуального кодексу України, за наявними в матеріалах справи документами та за відсутністю повноважного представника відповідача.

Вивчивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, а також ретельно дослідивши додатково надані сторонами докази, встановив наступні обставини:

Статтею 11 Цивільного кодексу України (надалі - ЦК України) закріплено, що цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов'язки.

Відповідно до п. 2 цієї статті підставою виникнення цивільних прав та обов'язків є договори та інші правочини.

Відповідно до ст. 202 ЦК України правочином є дія особи, спрямована на набуття, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків.

Зобов'язанням, відповідно до п. п. 1, 2 ст. 509 ЦК України, є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послуги, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку.

13.08.2012 між приватним акціонерним товариством «Підприємство з іноземними інвестиціями «Інтеркерама» (надалі - Покупець) та товариством з обмеженою відповідальністю Компанія «Європейські Технології Бізнесу ІНТ.» (надалі - Продавець) був укладений договір поставки №1. Договір підписано повноважними представниками сторін та скріплено печатками підприємств. (надалі - Договір).

Відповідно до п. 1.1 Договору Продавець зобов'язується передати у власність Покупця після виконання роботи по підключенню, а Покупець прийняти та оплатити кухонне обладнання. Асортимент, кількість, ціна, загальна вартість товару зазначаються у Специфікації до даного договору.

За своєю правовою природою договір, укладений між позивачем та відповідачем, є договором поставки.

В силу положень ст. 712 ЦК України, за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов'язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов'язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов'язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.

До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін.

Законом можуть бути передбачені особливості регулювання укладення та виконання договорів поставки, у тому числі договору поставки товару для державних потреб.

Статтею 655 ЦК України передбачено, за договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов'язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов'язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму.

Згідно п.2.2 Договору загальна вартість товару складається із ціни товару, який поставляється за договором и складає 479170,00грн. в тому числі ПДВ (20%) - 79861,67грн. У вартість товару включається вартість доставки товару на склад Покупця, вартість упаковки та маркування, вартість робіт з підключення товару, а також проведення інструктажу персоналу Покупця із правилами експлуатації обладнання.

Відповідно до Специфікації №1 від 13.08.2012 постачальник передає, а покупець приймає і оплачує товар 2011-2012 років, всього 30 позицій. Загальна сума товару складає 399308,33грн. без ПДВ, крім того, ПДВ 20% склав 79861,67грн. Всього сума ресурсів за вказаною специфікацією разом з ПДВ складає 479170,00грн.

Стаття 692 ЦК України визначає обов'язок покупця оплатити товар після його прийняття або прийняття товаророзпорядчих документів на нього, якщо договором або актами цивільного законодавства не встановлений інший строк оплати товару.

Розділом 3 Договору встановлені умови оплати за товар, так перший платіж - попередня оплата в розмірі 60% від суми Договору, яка складає 287502,00грн., має бути перерахована Покупцем на розрахункових рахунок Продавця протягом п'яти банківських днів від дати підписання Договору. Другий платіж - оплата в розмірі 30% від суми Договору, яка складає 143751,00грн., має бути перерахована Покупцем на розрахунковий рахунок Продавця протягом трьох банківських днів від дати Офіційного повідомлення про готовність відвантаження товару на склад Покупця. Третій платіж - оплата 10% від суми Договору, що становить 47917,00грн., має бути перераховано Покупцем на розрахунковий рахунок Продавця не пізніше п'яти банківських днів від дати підписання сторонами акту введення в експлуатацію.

На виконання умов договору позивач здійснив передплату в сумі 431253,00, що підтверджується банківськими виписками по рахунку

- 30.08.2012 на суму 287502,00грн.;

- 11.10.2012 на суму 143751,00грн..

Відповідно до п.4.2. Договору строк поставки товару - сорок п'ять банківських днів з моменту поступлення першого платежу на розрахунковий районом Продавця.

Відповідач частково виконав умови договору поставивши товар на загальну суму 322670,00грн., що підтверджується видатковими накладними:

- №РН-000004 від 19.10.2012 на суму 224885,00грн.;

- №РН-000010 від 19.11.2012 на суму 78435,00грн.;

- №РН-000013 від 28.11.2012 на суму 19350,00грн.

Таким тином, на сам розгляду справи, різниця між перерахованою позивачем сумою та сумою поставленого відповідачем товару складає 108583,00грн.

Стаття 193 Господарського кодексу України передбачає, суб'єкти господарювання та учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору.

Аналогічне положення закріплено в ст. 526 ЦК України. Так, зобов'язання повинно виконуватися належним чином відповідно умовам договору та вимогам цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а у разі відсутності таких умов і вимог - згідно звичаїв ділового обігу або іншим вимогам, які звичайно ставляться.

Відповідач взяті на себе зобов'язання належним чином (своєчасно та у повному обсязі) не виконав, товар позивачу у повному обсязі на поставив, роботи з підключення то поставленого товару не виконав.

Відповідно до ч. 2 ст. 693 ЦК України, якщо продавець, який одержав суму попередньої оплати товару, не передав товар у встановлений строк, покупець має право вимагати передання оплаченого товару або повернення суми попередньої оплати.

Позивачем на адресу відповідача була направлена претензія №02-04-134 від 09.04.2013 з вимогою повернути передплату в розмірі 108583,00грн., яка залишена товариством з обмеженою відповідальністю «Європейські Технології Бізнесу ІНТ.» без відповіді та задоволення.

За таких обставин, суд вважає, що позовні вимоги про стягнення з товариства з обмеженою відповідальністю «Європейські Технології Бізнесу ІНТ.» 108583,00грн. передплати заявлені правомірно та обґрунтовано, підтверджені зібраними у справі доказами, а тому підлягають задоволенню.

Судові витрати слід віднести на відповідача.

Враховуючи викладене, керуючись ст. ст. 49, 75, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, -

В И Р І Ш И В :

Позов задовольнити.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія «Європейські Технології Бізнесу ІНТ.» (вул. Чекістів, буд. 18, кв. 10, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69063, код ЄДРПОУ 36097728) на користь приватного акціонерного товариства «Підприємство з іноземними інвестиціями «Інтеркерама» (юридична адреса: вул. Байкальська, буд. 2«Б», смт. Ювілейне, Дніпропетровський район, Дніпропетровська область, 52005, адреса для листування: вул. Журналістів, буд. 9«Ж», а/с 3147, м.Дніпропетровськ, Дніпропетровська область, 49051; код ЄДРПОУ 33184723) 108583 (сто вісім тисяч п'ятсот вісімдесят три) грн. 00 коп. основного боргу і 2171 (дві тисячі сто сімдесят одна) грн. 66 коп. судового збору. Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

В судовому засіданні 15.07.2015 оголошені вступна і резолютивна частини рішення. Рішення в повному обсязі складено і підписане 20.07.2015.

Суддя С.А.Гончаренко

СудГосподарський суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення15.07.2015
Оприлюднено23.07.2015
Номер документу47023472
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —908/3473/15

Судовий наказ від 31.07.2015

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Гончаренко С.А.

Рішення від 15.07.2015

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Гончаренко С.А.

Ухвала від 24.06.2015

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Гончаренко С.А.

Ухвала від 02.06.2015

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Гончаренко С.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні