Ухвала
від 05.06.2012 по справі 5023/4901/11
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під'їзд, майдан ОСОБА_1, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


УХВАЛА

"05" червня 2012 р.Справа № 5023/4901/11 вх. № 4901/11

Суддя Усатий В.О.

при секретарі судового засідання Мазуренко А.О.

За участю:

боржника - ФОП ОСОБА_2

ліквідатора - ОСОБА_1, ліц. серія АВ № 600746 від 04.04.2012 р.

розглянувши справу за заявою : ФОП ОСОБА_3, м. Харків

до ФОП ОСОБА_2, м. Харків

про визнання банкрутом

ВСТАНОВИВ:

Постановою суду від 26.07.2011 р. ФОП ОСОБА_2 визнаний банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру та призначено ліквідатором арбітражного керуючого ОСОБА_1

До суду надійшла скарга боржника на дії ліквідатора (вх. № 5862 від 25.05.2012р.), в якій боржник зазначив, що ліквідатором занижено вартість реалізації майно, що є порушенням вимог Закону "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі - Закон), тому просить суд визнати дії ліквідатора незаконними.

В судовому засіданні 05.06.2012 р. ФОП ОСОБА_2 підтримав свою скаргу та зазначив, що у разі продажу майна на аукціоні вартість майна, що визначається шляхом його оцінки, є початковою, проте, ліквідатор продав майно банкрута за ціною, менше, ніж оціночна.

Від ліквідатора ОСОБА_1 через канцелярію суду надійшли письмові заперечення проти скарги, в яких він зазначає, що діяв в рамках чинного законодавства з дотриманням порядку проведення торгів, визначених Законом України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)»(далі - Закон про малу приватизацію).

Заслухавши в судовому засіданні 05.06.2012 р. учасників процесу, дослідивши матеріали справи, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч. 4 ст. 24 Закону, у ліквідаційній процедурі господарський суд розглядає скарги на дії учасників ліквідаційної процедури.

Відповідно ст. 4-1 ГПК України, господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченого цим кодексом, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» .

Відповідно до ст.5 Закону, провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.

Згідно з приписами ч. 1, 2 ст.30 Закону, після проведення інвентаризації та оцінки майна банкрута ліквідатор розпочинає продаж майна банкрута на відкритих торгах, якщо комітетом кредиторів не встановлено інший порядок продажу майна банкрута. Ліквідатор забезпечує через засоби масової інформації оповіщення про порядок продажу майна банкрута, склад, умови та строки придбання майна. Порядок продажу майна банкрута, склад, умови та строки придбання майна погоджуються з комітетом кредиторів. При цьому продаж майна підприємств-банкрутів, заснованих на державній власності, здійснюється з урахуванням вимог Закону України "Про приватизацію державного майна" та інших нормативно-правових актів з питань приватизації.

Згідно з ч. 3 зазначеної статті у разі надходження двох і більше пропозицій щодо придбання майна банкрута ліквідатор проводить конкурс (аукціон); порядок проведення конкурсу (аукціону) визначається згідно із Законом України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)".

Відповідно до ст. 30 Закону, ліквідатор забезпечує через засоби масової інформації оповіщення про порядок продажу майна банкрута, склад, умови та строки придбання майна.

Відповідно до ч. 2 ст. 15 Закону про малу приватизацію (в редакції, що діяла на момент спірних правовідносин), зазначена інформація публікується не пізніш як за 30 календарних днів до дати проведення аукціону, конкурсу в інформаційних бюлетенях органів приватизації, місцевій пресі, інших друкованих виданнях, визначених органами приватизації.

Відповідно до ч. 2 ст. 21 Закону про малу приватизацію (в редакції, що діяла на момент спірних правовідносин), у разі повторного проведення аукціону, конкурсу можлива зміна умов продажу, включаючи початкову вартість. В цьому разі початкову вартість може бути зменшено до початку торгів не більш як на 30 відсотків. Повторний аукціон, конкурс проводиться відповідно до порядку, визначеного цим Законом.

Як вбачається з матеріалів справи, ліквідатором було виявлено, включено до ліквідаційної маси та оцінене наступне майно боржника:

-земельна ділянка, пл. 0,25 га, адреса: сел.Лісне, вул. Симиренко, 13, Дергачівського району Харківської області, державний акт серії ЯД №067903 від 23.04.2007 р., кадастровий №6322083002:00:000:0224, оціночною вартістю 27200,00 грн.;

-земельна ділянка, пл. 0,2474 га, адреса: сел.Лісне, вул. Симиренко, 15, Дергачівського району Харківської області, державний акт серії ЯД №067907 від 23.04.2007 р., кадастровий №6322083002:00:000:0228, оціночною вартістю 26900,00 грн.

Ліквідатором вжито заходи щодо організації та проведення аукціону, у тому числі: укладено відповідну угоду з торгівельною організацією, опубліковано оголошення про проведення аукціону, в якому зазначено порядок продажу майна банкрута, склад, умови та строки придбання майна. Оголошення опубліковано в газеті «Всеукраїнський інформаційний вісник «ПРАВОПОРЯДОК», випуск №25 (62) від 08.08.2011. Газета має статус всеукраїнського видання, що підтверджується відповідним свідоцтвом серії КВ №15030-3902Р, виданим Міністерством Юстиції України 10.04.2009 р. Аукціон призначено на 08.09.2011, тобто більше ніж через 30 днів від дати публікації повідомлення про його проведення. Початкова вартість майна відповідає оціночній вартості.

Листом №б/н від 08.09.2011 Товарна біржа «Правопорядок»повідомила ліквідатора про відсутність заяв від потенційних учасників, у зв'язку з чим аукціон не відбувся. Також просила вирішити питання щодо подальших дій стосовно нереалізованого майна.

Ліквідатором було вжито заходи щодо організації та проведення повторного аукціону, у тому числі: укладено відповідну угоду з торгівельною організацією, опубліковано оголошення про проведення повторного аукціону, в якому зазначено порядок продажу майна банкрута, склад, умови та строки придбання майна. Оголошення опубліковано в газеті «Всеукраїнський інформаційний вісник «ПРАВОПОРЯДОК», випуск №28 (65) від 12.09.2011. Повторний аукціон призначено на 13.10.2011, тобто більше ніж через 30 днів від дати публікації повідомлення про його проведення. При цьому початкову вартість майна знижено ліквідатором на 30 відсотків на підставі ч. 2 ст. 21 Закону про малу приватизацію (в редакції, що діяла на момент спірних правовідносин).

Повторний аукціон відбувся, виявлено переможців, що підтверджується відповідними протоколами. Станом на цей час договорів купівлі-продажу не укладено. Як вбачається з наданих ліквідатором доказів, останній звертався до переможців аукціону з письмовим повідомленням про необхідність сплатити кошти за придбане майно та укладання відповідних договорів, однак відповіді не отримав. Отже, реалізації майна фактично не було через незалежні від ліквідатора обставини, що тим самим виключає нанесення будь-кому матеріальної шкоди.

Таким чином, ліквідатором при реалізації майна банкрута повністю дотримані вимоги, встановлені чинним законодавством.

Крім того, суд констатує, що у зв"язку з тим, що положення ст. 47-49 Закону, які регулюють процедуру провадження у справі про банкрутство фізичної особи-підприємця, не передбачає створення комітету кредиторів, частиною 7 ст. 48 Закону обов"язок продажу майна банкрута покладений саме на ліквідатора.

Суд зазначає, що Закон про банкрутство не містить положень, які б забороняли зниження вартості майна при повторних торгах у випадку відсутності заявок на його придбання. Такої позиції дотримується Вищий господарський суд України у постанові від 27 жовтня 2011 р. у справі №5020-4/273 про банкрутство фізичної особи -підприємця, в якій, розглядаючи скаргу на аналогічні дії ліквідатора, суд касаційної інстанції зазначив про недоведеність скаржником покладених в обґрунтування скарги обставин щодо порушення арбітражним керуючим передбачених законодавством вимог, зокрема, щодо зниження вартості майна на повторних торгах у випадку відсутності заявок на його придбання.

Правомірність зниження початкової вартості майна у разі проведення повторного аукціону прямо встановлена в ч. 2 ст. 21 Закону про малу приватизацію (в редакції, що діяла на момент спірних правовідносин), яким регулюється порядок проведення конкурсу (аукціону) в ліквідаційній процедурі банкрута відповідно до ч. 3 ст. 30 Закону про банкрутство.

Зважаючи на викладене, суд не вбачає в діях ліквідатора щодо продажу майна банкрута порушення закону, у зв"язку з чим вважає за необхідне відмовити боржнику у задоволенні його скарги на дії ліквідатора.

Керуючись ст. 86 ГПК України, ст.ст. 22-32, 47-49 Закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ»

УХВАЛИВ:

Відмовити боржнику в задоволенні скарги (вх. № 5862 від 25.05.2012 р.) на дії ліквідатора.

Ухвалу направити ліквідатору, боржнику.

Суддя Усатий В.О.

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення05.06.2012
Оприлюднено23.07.2015
Номер документу47025379
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5023/4901/11

Ухвала від 16.09.2014

Господарське

Господарський суд Харківської області

Міньковський С.В.

Ухвала від 27.10.2015

Господарське

Господарський суд Харківської області

Міньковський С.В.

Ухвала від 13.10.2015

Господарське

Господарський суд Харківської області

Міньковський С.В.

Ухвала від 15.09.2015

Господарське

Господарський суд Харківської області

Міньковський С.В.

Ухвала від 04.08.2014

Господарське

Господарський суд Харківської області

Міньковський С.В.

Ухвала від 06.08.2015

Господарське

Господарський суд Харківської області

Міньковський С.В.

Ухвала від 09.04.2013

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

Ухвала від 21.02.2013

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

Ухвала від 27.11.2012

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

Ухвала від 02.10.2012

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні