ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 липня 2015 року Справа № 803/1442/15
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого – судді Дмитрука В.В.,
розглянувши у порядку письмового провадження в місті Луцьку адміністративну справу за позовом Прокурора Любешівського району Волинської області в інтересах Волинського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Приватного малого підприємства "Сатар" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені,
ВСТАНОВИВ:
Прокурор Любешівського району Волинської області в інтересах Волинського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (далі – прокурор Любешівського району Волинської області в інтересах Волинського обласного відділення ФСЗІ, позивач) звернувся в суд з адміністративним позовом до Приватного малого підприємства "Сатар" (далі –ПМП "Сатар", відповідач) про стягнення адміністративно-господарських санкцій в сумі 12422 грн. 22 коп. та пені в сумі 794 грн. 88 коп. усього на зальну суму 13217 грн. 10 коп. за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2014 році.
Вказаний позов мотивовано тим, що частиною 1 статті 19 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” № 875-ХІІ від 21.03.1991 року (далі Закон № 875-ХІІ) передбачено, що для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Вищезгадані підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, у відповідності до частини 2 статті 19 Закону № 875-ХІІ, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При цьому відповідачем не був виконаний норматив для працевлаштування, оскільки середньооблікова чисельність працюючих у 2014 році складала 18 осіб., з них середньооблікова кількість штатних працівників з обмеженими фізичними можливостями яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність не було, а норматив для працевлаштування складає 1 особу. За невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів та за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій, на підставі статті 20 Закону № 875-ХІІ та Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 року № 70 (Порядок) відповідачу було нараховано до сплати 12422 грн. 22 коп. адміністративно-господарських санкцій та пеню в сумі 794 грн. 88 коп., всього 13217 грн. 10 коп., які належить сплатити ПМП "Сатар" до державного бюджету. Позивач просить позов задовольнити.
Представник відповідача у судове засідання не прибув, про причини неприбуття суд не повідомив, заперечення на позов не надав, хоча належним чином був повідомлений про дату, час та місце розгляду справи.
Відповідно до частини шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України (далі – КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Враховуючи відсутність необхідності у заслуховуванні свідка чи експерта, суд ухвалив здійснювати розгляд справи в порядку письмового провадження.
Дослідивши письмові докази, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають до задоволення з наступних підстав.
Згідно ч. 2 ст. 17 Закону № 875-ХІІ підприємства, установи і організації за рахунок коштів Фонду соціального захисту інвалідів або за рішенням місцевої ради за рахунок власних коштів, у разі необхідності, створюють спеціальні робочі місця для працевлаштування інвалідів, здійснюючи для цього адаптацію основного і додаткового обладнання, технічного оснащення і пристосування з урахуванням обмежених можливостей інваліда.
Судом встановлено, що відповідно до інформації Любешівського районного центру зайнятості від 17 червня 2015 року, ПМП "Сатар" у 2014 році до Любешівського районного центру зайнятості звіти за формою 3-ПН "Інформація про попит на робочу силу (вакансії)" не подавало, листи щодо потреби в працевлаштуванні осіб з обмеженими фізичними можливостями до центру зайнятості не подавало.
Вищенаведене свідчить про ухилення ПМП "Сатар" від виконання наведених норм чинного законодавства та невиконання покладеного на підприємство обов'язку щодо прийняття відповідних мір по створенню робочих місць та працевлаштування інвалідів, передбачених законодавчими нормами.
Підприємством не було виконано нормативи щодо кількості працевлаштування інвалідів у 2014 році при середньообліковій кількості працівників у ПМП "Сатар" становила 18 осіб, з них інвалідів не було . Фонд оплати праці працівників на вказаному підприємстві у 2014 році становить 223,6 тис. грн., відповідно середньорічна заробітна плата працівника на вказаному підприємстві складала 12422 грн. 22 коп.
При встановленому згідно ст. 19 згаданого Закону 4-х відсотковому нормативі середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, необхідна чисельність інвалідів на підприємстві повинна становити 1 особу, при наявній чисельності – 0 осіб з інвалідністю. Таким чином ПМП "Сатар" не забезпечено середньооблікову чисельність інвалідів у 2014 році в кількості 1 особу.
Враховуючи наведене, сума адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу з працевлаштування інвалідів у 2014 році у ПМП "Сатар" становить 12422 грн. 22 коп. та нараховано пеню в сумі 794 грн. 88 коп., загальна сума заборгованості становить 13217 грн. 10 коп.
Статтею 20 зазначеного Закону передбачено, що підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. Сплату адміністративно-господарських санкцій і пені підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, проводять відповідно до закону за рахунок прибутку, який залишається в їх розпорядженні після сплати всіх податків і зборів (обов'язкових платежів). Адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону.
Відповідно до частини першої статті 71 КАС України відповідачем не надано суду будь-яких доказів про те, що ним було ужито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення у вигляді невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2014 році.
Отже, оскільки відповідачем як роботодавцем, який використовує найману працю, у 2014 році не виконано норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів, що тягне за собою відповідальність, передбачену статтею 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", і в добровільному порядку не було сплачено адміністративно-господарські санкції в сумі 12422 грн. 22 коп. та нараховану пеню в сумі 794 грн. 88 коп., тому суд приходить до висновку, що за таких обставин позовні вимоги підлягають до задоволення повністю шляхом прийняття постанови про стягнення з відповідача адміністративно-господарських санкцій та пені у вказаному розмірі.
Керуючись статтями 122, 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з Приватного малого підприємства "Сатар" (44240, Волинська область, Любешівський район, село Бірки, ЄДРПОУ 30912095) на користь держави, в особі Волинського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (43008 Волинська область, місто Луцьк, вулиця Писаревського, будинок 3а, ідентифікаційний код 13369882) адміністративно-господарські санкції та пеню за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2014 році в розмірі 13217 (тринадцять тисяч двісті сімнадцять) грн. 10 коп.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.
Суддя В.В. Дмитрук
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.07.2015 |
Оприлюднено | 24.07.2015 |
Номер документу | 47065365 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Дмитрук Валентин Васильович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Дмитрук Валентин Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні