ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 липня 2015 року м. ЛуцькСправа № 803/1412/15-a
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
судді Смокович В.І.,
розглянувши в порядку письмового провадження в місті Луцьку адміністративну справу за позовом Управління Пенсійного фонду України в місті Володимирі-Волинському та Володимир-Волинському районі Волинської області до Фермерського господарства ОСОБА_1 про стягнення заборгованості,
ВСТАНОВИВ:
Управління Пенсійного фонду України в місті Володимирі-Волинському та Володимир-Волинському районі Волинської області (далі - позивач, УПФ України в місті Володимирі-Волинському та Володимир-Волинському р-ні, управління) звернулося в суд з адміністративним позовом до Фермерського господарства ОСОБА_1 (далі - відповідач, господарство) про стягнення заборгованості по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пенсій призначених на пільгових умовах за період з січня по квітень 2015 року у розмірі 3 126,32 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач відповідно до статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" від 05.11.1991 року № 1788-ХІІ (далі - Закон № 1788-ХІІ), частини 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" від 09.07.2003 року № 1058-ІУ (далі - Закон № 1058-1V), пункту 6.8 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України від 19.12.2003 року № 21-1, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16.01.2004 року за № 64/8663 (далі - Інструкція №21-1) зобов'язаний щомісяця до 25-го числа вносити до Пенсійного фонду України зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах. В результаті недотримання порядку відшкодування витрат Пенсійному фонду України на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, заборгованість відповідача за період з січня по квітень 2015 року становить 3 126,32 грн. На підставі вищевикладеного, УПФ України в місті Володимирі-Волинському та Володимир-Волинському р-ні просить суд стягнути з Фермерського господарства ОСОБА_1 вказану заборгованість.
Позивач, суб'єкт владних повноважень, свого представника у судове засідання не направив, однак у клопотанні від 16 липня 2015 року № 2358/09-06 просить суд проводити розгляд справи за відсутності представника управління.
Відповідач в письмових запереченнях від 13 липня 2015 року заперечив проти позовних вимог з тих підстав, що громадянка ОСОБА_2, яка раніше працювала у фермерському господарстві, не могла скористатися своїм правом на призначення пільгової пенсії, оскільки позивач відмовляє переводити її на інший вид пенсії. Крім того, на думку господарства, відшкодування пенсії цій громадянці здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України. Також посилається на те, що до 01 січня 2015 року був платником фіксованого сільськогосподарського податку, а тому звільнений від обов'язку відшкодовувати пільгові пенсії. Просить суд відмовити у позові, а розгляд справи проводити за відсутності представника господарства (а.с.19-20).
Відповідно до частини четвертої статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України особа, особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Ухвалою суду від 20 липня 2015 року судовий розгляд справи здійснений в порядку письмового провадження, без фіксування адміністративного процесу технічними засобами.
Дослідивши подані суду письмові докази, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є підставними та підлягають до задоволення з наступних підстав.
Згідно пункту 1 статті 1 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" від 26.06.1997 року № 400/97-ВР (далі - Закон № 400/97-ВР) платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування є суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників.
Частиною другою Прикінцевих положень Закону № 1058-ІУ визначено, що пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком N 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком N 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди.
До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, пенсії призначаються за нормами цього Закону в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом України "Про пенсійне забезпечення".
У цьому випадку розміри пенсій визначаються відповідно до статті 27 та з урахуванням норм статті 28 цього Закону.
При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом.
Підприємства та організації з коштів, призначених на оплату праці, вносять до Пенсійного фонду плату, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком N 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, крім тих, що були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України, починаючи з дня набрання чинності цим Законом, у розмірі 20 відсотків з наступним збільшенням її щороку на 10 відсотків до 100-відсоткового розміру відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій до набуття права на пенсію за віком відповідно до цього Закону.
Страхувальниками, відповідно до пункту 1 частини першої статті 14 Закону № 1058- IV є роботодавці: підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання та інші.
Відповідно до статті 13 Закону № 1788-ХІІ на пільгових умовах мають право на пенсію за віком, незалежно від місця останньої роботи, працівники, зазначені в пункті "б"- "з" цієї статті.
Пунктом 6.8 Інструкції № 21-1 встановлено, що підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.
Суми фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за період з дати призначення пенсії до дати складання розрахунку фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини другої Прикінцевих положень Закону № 1058-ІУ, сплачуються одночасно із оплатою фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за перший поточний місяць.
Судом встановлено, що Фермерське господарство ОСОБА_1 31 травня 1993 року зареєстроване як юридична особа Володимир-Волинською районною державною адміністрацією Волинської області, що підтверджується довідкою про включення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (а.с.11).
Господарство підпадає під дію частини другої Прикінцевих положень Закону № 1058-ІУ та пункту В«бВ» -В«зВ» статті 13 Закону № 1788-ХІІ та перебуває на обліку в УПФ України в місті Володимирі-Волинському та Володимир-Волинському районі, що підтверджується протоколом про призначення пільгової пенсії громадянці ОСОБА_2 та її трудовою книжкою (а.с.8-9).
Верховний Суд України неодноразово висловлював правову позицію у справах цієї категорії, зокрема у постановах від 5 червня 2012 року № 21-167а12 та 25 вересня 2012 року №№ 21-251а12, 21-293а12, 21-294а12, 16 квітня, 10 вересня, 8 жовтня 2013 року №№ 21-12а13, 21-215а13, 21-310а13 відповідно, 11 лютого 2014 року № 21-471а13.
Як слідує з даних розрахунку фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, господарство за період з січня по квітень 2015 року було зобов'язано відшкодувати Пенсійному фонду України 3 126,32 грн витрат на виплату та доставку пільгових пенсій вищезазначеним громадянам (а.с.7).
Доказів сплати заборгованості відповідачем суду не надано.
Суд не приймає до уваги доводи відповідача, що позивач відмовляє ОСОБА_2 у переході на пільгову пенсію, оскільки вказана обставина спростовується протоколом від 23 березня 2012 року №552 з якого видно, що цій громадянці пенсія призначена саме як багатодітній матері, яка працювала в сільському господарстві, тобто на пільгових умовах (а.с.8).
Також помилковим є посилання відповідача на те, що виплата пенсії повинна здійснюватися за рахунок коштів державного бюджету, оскільки вказана норма передбачена у пункті 2 Перехідних положень Закону № 1058-1V та стосується лише працівників які були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників, за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України. Громадянка ОСОБА_2 працювала у фермерському господарстві підсобним робітником, а її посада не відноситься до тих, які пов'язані з підземними роботами.
Суд також не приймає посилання відповідача на те, що господарство звільнено від обов'язку відшкодування пільгових пенсій оскільки було платником фіксованого сільськогосподарського податку, з наступних підстав.
Відповідно до абзацу четвертого пункту 1 статті 2 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування», для платників збору, визначених пунктами 1 та 2 статті 1 цього Закону, крім тих, які є платниками фіксованого сільськогосподарського податку, об'єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів "б" - "з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 26 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".
Тобто, від сплати пільгових пенсій звільняються підприємства, які є платниками фіксованого сільськогосподарського податку.
Одночасно, Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» від 28 грудня 2014 року № 71-VIII, який набрав чинності 01 січня 2015 року, главу 2 "Фіксований сільськогосподарський податок" розділу XIV "Спеціальні податкові режими" виключено.
Таким чином, з 01 січня 2015 року скасований фіксований сільськогосподарський податок, його платники автоматично вважаються платниками єдиного податку четвертої групи, а, отже, і пільги щодо невідшкодування пільгових пенсій з цієї дати не поширюються на Фермерське господарство ОСОБА_1 і воно зобов'язане відшкодовувати ці пенсії органам Пенсійного фонду України.
Оскільки, у Фермерського господарства ОСОБА_1 перед Управлінням Пенсійного фонду в місті Володимирі-Волинському та Володимир-Волинському районі Волинської області наявна заборгованість по виплаті та доставці пільгових пенсій за період з січня по квітень 2015 року у розмірі 3 126,32 грн, яка підтверджена матеріалами справи, добровільно підприємством не сплачена та доказів її погашення на день розгляду справи суду не надано, тому суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають до задоволення в повному обсязі.
Керуючись частиною четвертою статті 122, статтями 160, 162-163 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Закону України В«Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхуванняВ» , Закону України В«Про пенсійне забезпеченняВ» , Закону України В«Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ» , суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України в місті Володимирі-Волинському та Володимир-Волинському районі Волинської області до Фермерського господарства ОСОБА_1 про стягнення заборгованості - задовольнити повністю.
Стягнути з Фермерського господарства ОСОБА_1 (44743, Волинська область, Володимир-Волинський район, с. Ласків, ідентифікаційний код юридичної особи 21732894) на користь Управління Пенсійного фонду України в місті Володимирі-Волинському та Володимир-Волинському районі Волинської області (44700, Волинська обл., м. Володимир-Волинський, вул. Соборна, буд.1, ідентифікаційний код юридичної особи 37602528, р/р 25604304362519 у Фiлiї - Волинське обласне управління АТ В«ОщадбанкВ» , МФО 303398) заборгованість по відшкодуванню фактичних витрат на виплату і доставку пільгових пенсій за період з січня по квітень 2015 року у розмірі 3 126,32 грн (три тисячі сто двадцять шість гривень тридцять дві копійки).
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.
Суддя В.І. Смокович
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.07.2015 |
Оприлюднено | 24.07.2015 |
Номер документу | 47065463 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Большакова Олена Олегівна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Смокович Віра Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні