Постанова
від 02.10.2014 по справі 804/7863/14
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 жовтня 2014 р. Справа № 804/7863/14

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Турової О.М.

за участю секретаря судового засідання: Шабанова Д.В.

представника позивача: ОСОБА_1

представника відповідача: ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Дніпропетровську адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Діна Мелагро»

до Дніпропетровського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про визнання протиправною та скасування постанови про накладення санкцій, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Діна Мелагро» звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Дніпропетровського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, в якому просило визнати незаконною та скасувати постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 21.02.2014р. №73-ДН-1-Е.

В обґрунтування позовних вимог зазначалося, що оскаржувана постанова підлягає скасуванню, оскільки на дату розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів, за результатами якого було винесено цю постанову, вже була наявна не скасована постанова уповноваженої особи ОСОБА_3 по тому самому факту про закриття провадження у справі від 06.02.2014р. №0715/03-01/03, тому згідно п.2 розділу ІІІ Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012р. №1470, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.11.2012р. за №1855/22167, справа про правопорушення позивача підлягала закриттю. Крім того, на дату розгляду справи закінчилися строки притягнення суб'єкта господарювання до відповідальності.

У судовому засіданні представник позивача підтримав адміністративний позов та, посилаючись на викладені у ньому доводи, просив повністю його задовольнити.

Відповідач пред'явлений позов не визнав, подав на нього письмові заперечення, в яких просив повністю відмовити у його задоволенні, посилаючись на те, що позивачем були порушені вимоги ч.4 ст.40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» від 23 лютого 2006 року N3480-IV та п.1 глави 7 розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006р. №1591, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.02.2007р. за №97/13364, що виявилося у нерозміщенні останнім в загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку регулярної річної інформації за 2012 рік. Відповідальність за таке нерозміщення річної інформації передбачена п.6 ч.1 ст.11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР, на підставі якої до позивача і було застосовано штрафні санкції згідно оскаржуваної постанови. При цьому доводи позивача відносно наявності на час розгляду справи не скасованої постанови уповноваженої особи ОСОБА_3 по тому самому факту про закриття провадження у справі від 06.02.2014р. №0715/03-01/03 є помилковими і не спростовують правомірності оскаржуваного рішення, оскільки постановою від 06.02.2014р. №0715/03-01/03 було закрито провадження у справі про правопорушення позивачем приписів ч.4 ст.40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» та п.1 глави 7 розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006р. №1591, що виявилося у неподанні ОСОБА_3 річної інформації за 2012 рік. Отже, означене правопорушення має інший склад. Крім того, закриття провадження у цій справі відбулося у зв'язку із тим, що 01.01.2014р. Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджене рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006р. №1591, втратило чинність через набрання чинності Положенням про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженим рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.12.2013р. №2826, при цьому інформація, яка повинна була розкриватися відповідно до Додатку №37 Положення №1591, не є аналогічною інформації, яка повинна розкриватися відповідно до Додатку №38 Положення №2826, отже, внаслідок змін у чинному законодавстві, у правопорушенні, пов'язаному із неподанням річної інформації за 2012 рік, відсутній склад правопорушення, тому і провадження у справі про це правопорушення було закрито. Разом з тим, через означені законодавчі зміни діяння позивача щодо нерозміщення останнім в загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку регулярної річної інформації за 2012 рік не втратило характеру правопорушення, тому відповідні санкції застосовані оскаржуваним рішенням правомірно.

Представник відповідача у судовому засіданні також заперечував проти задоволення адміністративного позову, посилаючись на доводи, викладені у письмових запереченнях на нього.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи та наявні в них докази, проаналізувавши зміст норм матеріального та процесуального права, що регулюють спірні правовідносини, суд приходить до висновку про відмову у задоволенні адміністративного позову, з огляду на наступне.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.1 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30 жовтня 1996 року №448/96-ВР (далі - Закон №448/96-ВР)державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Згідно ч.1 ст.5, ч.1, ч.4 ст.6 Закону № 448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним ОСОБА_4 України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.

Пунктом 1 розділу IV Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012р. №1470, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.11.2012р. за №1855/22167 (далі - Правила №1470), встановлено, що уповноважена особа ОСОБА_3 при виявленні правопорушення виносить постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів.

Згідно п.2 розділу IV Правил №1470 уповноваженою особою про вчинення правопорушення складається акт про правопорушення на ринку цінних паперів. Про дату, час та місце складання акта про правопорушення на ринку цінних паперів особа, щодо якої порушено справу про правопорушення, повідомляється не пізніше ніж за п'ять робочих днів до дати складання акта. Акт про правопорушення на ринку цінних паперів складається та підписується не пізніше двадцяти робочих днів з дати винесення постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів.

Пунктами 8 та 9 розділу IV Правил №1470 передбачено, що у разі неявки керівника або представника юридичної особи, яка притягується до відповідальності, на підписання акта про правопорушення на ринку цінних паперів акт складається того самого дня, на який було викликано особу, за умови своєчасного повідомлення юридичної особи про місце та час складання акта, про що робиться відповідний напис на акті про правопорушення на ринку цінних паперів. Один примірник акта про правопорушення на ринку цінних паперів після підписання надається керівнику або представнику юридичної особи, щодо якої його складено. У разі неявки керівника або представника юридичної особи на підписання акта про правопорушення на ринку цінних паперів один примірник акта надсилається юридичній особі одночасно з постановою про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів.

Відповідно до п.1 розділу V Правил №1470 справа про правопорушення щодо юридичної особи розглядається у присутності керівника та/або представника юридичної особи, яка притягується до відповідальності. У разі відсутності керівника або представника юридичної особи справа про правопорушення розглядається за умови своєчасного повідомлення юридичної особи про місце і час розгляду справи згідно з вимогами пункту 4 розділу V цих Правил.

Згідно п.1 та п.4 розділу VІ Правил №1470 розглянувши справу про правопорушення, уповноважена особа приймає рішення у справі. Рішення уповноваженої особи у справі оформлюється у вигляді постанови. Примірник постанови надається особі, щодо якої її винесено (про що здійснюється відповідний напис на примірнику постанови, що залишається у справі), або надсилається поштою протягом трьох робочих днів з дати її винесення.

Як вбачається з матеріалів справи, 06 лютого 2014 року уповноваженою особою Дніпропетровського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку було встановлено порушення Товариством з обмеженою відповідальністю «Діна Мелагро» вимог ч.4 ст.40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» від 23 лютого 2006 року N3480-IV та п.1 глави 7 розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006р. №1591, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.02.2007р. за №97/13364, що виявилося у нерозміщенні позивачем в загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку регулярної річної інформації про емітента за 2012 рік.

Означене правопорушення зафіксовано в акті про правопорушення на ринку цінних паперів №65-ДН-1-Е від 06.02.2014р.

Так, згідно ч.1 ст.40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» від 23 лютого 2006 року N3480-IV регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до ч.4 ст.40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» річна інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом: розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної ОСОБА_4 України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; розміщення на власному веб-сайті.

Пунктом 1 глави 7 розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006р. №1591, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.02.2007р. за №97/13364, також передбачено, що розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних ОСОБА_3, опублікування у офіційному друкованому виданні та подання до ОСОБА_3. Розкриття річної інформації здійснюється у такі строки: розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних ОСОБА_3 - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; опублікування у офіційному друкованому виданні - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; подання до ОСОБА_3 - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.

Судом встановлено, що відповідно до Статуту позивача ТОВ «Діна Мелагро» (код ЄДРПОУ 22153371) створене шляхом перетворення ЗАТ «Діна» на основі рішення загальних зборів акціонерів ЗАТ «Діна» (протокол №2-2011 від 05.04.2011р.) та є правонаступником всіх прав та обов'язків ЗАТ «Діна», створеного шляхом об'єднання майна та підприємницької діяльності засновників товариства на невизначений строк (а.с.20-39).

Водночас, згідно відомостей, зазначених на Єдиному інформаційному масиві даних про емітентів цінних паперів - інтернет-порталі www.smida.gov.ua, Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку 11.09.2000р. було здійснено реєстрацію виписку цінних паперів ЗАТ «Діна», про що видано свідоцтво №96/08/1/00.

З огляду на наведене, ЗАТ «Діна» є емітентом цінних паперів, а позивач, як правонаступник цього товариства, має всі пов'язані із цим права та обов'язки, в тому числі і щодо розкриття на фондовому ринку регулярної річної інформації про емітента.

При цьому п.3 гл.1 р.V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006р. №1591, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.02.2007р. за №97/13364, встановлено, що обов'язок здійснювати розкриття річної інформації поширюється на осіб, які станом на 31 грудня звітного року є емітентами. Обов'язок розкриття річної інформації припиняється з дати опублікування інформації про скасування реєстрації випуску цінних паперів та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску цінних паперів відповідно до нормативно-правового акта ОСОБА_3, що регулює порядок скасування реєстрації випуску цінних паперів, за умови відсутності інших підстав, передбачених законодавством, для виникнення такого обов'язку. У разі подання до ОСОБА_3 документів на скасування реєстрації випусків цінних паперів у період з 1 січня до 30 квітня року, наступного за звітним, емітент розкриває річну інформацію відповідно до вимог цього Положення.

Судом також встановлено, що ТОВ «Діна Мелагро» вживало заходи задля зупинення обігу акцій ЗАТ «Діна» та скасування реєстрації їх випуску шляхом подання документів до ОСОБА_3, внаслідок чого 16.09.2013р. уповноваженою особою Дніпропетровського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку прийнято розпорядження №31-ДН-1-3 про зупинення обігу акцій ЗАТ «Діна», однак, станом на теперішній час, як і на час прийняття оскаржуваного рішення, випуск акцій ЗАТ «Діна», правонаступником якого є ТОВ «Діна Мелагро», не скасований.

Таким чином, ТОВ «Діна Мелагро», як правонаступник ЗАТ «Діна», до дати опублікування інформації про скасування реєстрації випуску цінних паперів та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску цінних паперів зобов'язане розкривати на фондовому ринку інформацію шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів регулярної річної інформації.

Як зазначалося вище, позивачем не було здійснено таке розміщення річної інформації за 2012 рік, що ним визнається.

Дійсно, Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджене рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006р. №1591, яким передбачався обов'язок емітента розкривати річну інформацію шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів, втратило чинність 01.01.2014р. через набрання чинності Положенням про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженим рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.12.2013р. №2826.

Водночас, п.п.1, п.п.4 п.4 р.ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.12.2013р. №2826, також встановлено обов'язок емітента здійснювати розкриття регулярної річної інформації, який припиняється лише з дати опублікування інформації про скасування реєстрації випуску цінних паперів та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску цінних паперів відповідно до нормативно-правового акта ОСОБА_3, що регулює порядок скасування реєстрації випуску цінних паперів, за умови відсутності інших підстав, передбачених законодавством, для виникнення такого обов'язку. При цьому розкриття регулярної річної інформації має здійснюватись, зокрема, шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних ОСОБА_3 у термін не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.

Тобто, законодавчі зміни не призвели до втрати діянням позивача характеру правопорушення.

Відповідальність за таке правопорушення передбачена п.6 ч.1 ст.11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», згідно якого Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

На підставі п.6 ч.1 ст.11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» та за результатами розгляду матеріалів справи про правопорушення на ринку цінних паперів та фондового ринку постановою уповноваженої особи Дніпропетровського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 21.02.2014р. №73-ДН-1-Е до ТОВ «Діна Мелагро» за нерозміщення регулярної річної інформації за 2012 рік в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів накладено штраф у розмірі 3400,00грн.

Зважаючи на вищенаведене, а також на встановлення факту порушення позивачем приписів ч.4 ст.40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» та п.1 глави 7 розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006р. №1591 (п.п.4 п.4 р.ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.12.2013р. №2826), суд приходить до висновку про правомірність застосування до ТОВ «Діна Мелагро» санкції за таке правопорушення на ринку цінних паперів згідно п.6 ч.1 ст.11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», а, отже, про правомірність оскаржуваного рішення відповідача.

Щодо доводів позивача про наявність на час розгляду справи про вказане правопорушення не скасованої постанови уповноваженої особи ОСОБА_3 по тому самому факту про закриття провадження у справі від 06.02.2014р. №0715/03-01/03 суд зазначає наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, постановою уповноваженої особи Дніпропетровського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 06.02.2014р. №0715/03-01/03 дійсно було закрито провадження у справі про правопорушення ТОВ «Діна Мелагро» приписів ч.4 ст.40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» та п.1 глави 7 розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006р. №1591, що виявилося саме у неподанні позивачем ОСОБА_3 річної інформації за 2012 рік.

Таким чином, наведена постанова стосується зовсім іншого правопорушення, який має відмінний від того, за яке оскаржуваною постановою застосовано штраф, склад.

При цьому згідно постанови від 06.02.2014р. №0715/03-01/03 закриття провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів відбулося у зв'язку із тим, що 01.01.2014р. Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджене рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006р. №1591, втратило чинність через набрання чинності Положенням про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженим рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.12.2013р. №2826, при цьому інформація, яка повинна була розкриватися відповідно до Додатку №37 Положення №1591, не є аналогічною інформації, яка повинна розкриватися відповідно до Додатку №38 Положення №2826, отже, внаслідок змін у чинному законодавстві, у правопорушенні, пов'язаному із неподанням річної інформації за 2012 рік, відсутній склад правопорушення, тому і провадження у справі про це правопорушення було закрито.

Разом з тим, як зазначалося вище, через означені законодавчі зміни діяння позивача щодо нерозміщення останнім в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку регулярної річної інформації за 2012 рік не втратило характеру правопорушення, тому відповідні санкції застосовані оскаржуваним рішенням правомірно.

Відносно доводів позивача про те, що на дату розгляду справи закінчилися строки притягнення суб'єкта господарювання до відповідальності, суд зазначає, що згідно ст.12 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» юридична особа може бути притягнута до відповідальності за вчинення правопорушення на ринку цінних паперів не пізніше трьох років з дня його вчинення незалежно від санкції, тому, зважаючи на те, що правопорушення ТОВ «Діна Мелагро» було вчинено 01.05.2013р., оскаржуваним рішенням відповідача від 21.02.2014р. санкції до позивача застосовано в межах передбаченого чинним законодавством строку.

За наведених обставин, суд приходить до висновку про відсутність підстав для задоволення адміністративного позову.

Керуючись ст. ст. 122, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Діна Мелагро» до Дніпропетровського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про визнання протиправною та скасування постанови про накладення санкцій - відмовити у повному обсязі.

Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені ст. 186 цього Кодексу до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя ОСОБА_5

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.10.2014
Оприлюднено24.07.2015
Номер документу47065783
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/7863/14

Постанова від 02.10.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турова Олена Михайлівна

Ухвала від 27.08.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турова Олена Михайлівна

Ухвала від 05.08.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турова Олена Михайлівна

Ухвала від 20.06.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турова Олена Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні