ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 липня 2015 року о/об 12 год. 07 хв. Справа № 808/3564/15 м.Запоріжжя
Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Татаринова Д.В., при секретарі судового засідання Білоусі А.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Запорізькому районі м. Запоріжжя Головного управління ДФС у Запорізькій області до Степненської сільської виборчої комісії Запорізького району Запорізької області про стягнення коштів за податковим боргом,
за участю представників: від позивача - не прибув, від відповідача - не прибув, -
ВСТАНОВИВ:
01 липня 2015 року до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Державної податкової інспекції у Запорізькому районі м. Запоріжжя Головного управління ДФС у Запорізькій області (далі – позивач або ДПІ у Запорізькому районі м. Запоріжжя ГУ ДФС у Запорізькій області) до Степненської сільської виборчої комісії Запорізького району Запорізької області (далі – відповідач), в якому позивач просить суд стягнути з відповідача податковий борг у розмірі 1190,00 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані Податковим кодексом від 02.12.2010 №2755-VI (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, далі – ПК України) та зазначено, що відповідач має узгоджений податковий боргу перед бюджетом у сумі 1190,00 грн. з інших платників податку на прибуток, який виник в результаті несплати відповідачем суми штрафних санкцій, нарахованих податковим органом у податковому повідомленні-рішенні.
Представник позивача у судове засідання не з'явився 15 липня 2015 року через канцелярію суду подав клопотання в якому просить розглянути адміністративну справу за відсутності представника Державної податкової інспекції у Запорізькому районі м. Запоріжжя Головного управління ДФС у Запорізькій області.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився. Про місце, час та дату судового засідання повідомлений належним чином, заперечень, заяв або клопотань від нього на адресу суду не надходило.
За приписами частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Таким чином, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності представників сторін на підставі наявних в справі доказів.
Відповідно до статті 41 КАС України, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.
Суддя, оцінивши наявні у справі докази у їх сукупності та матеріали позовної заяви, встановив наявність достатніх підстав для прийняття законного та обґрунтованого рішення.
Розглянувши матеріали та з'ясувавши обставини адміністративної справи, дослідивши інші наявні у справі докази у їх сукупності, судом встановлено наступне.
Степненська сільська виборча комісія Запорізького району Запорізької області (ідентифікаційний код 34157198) зареєстрована як юридична особа 03 лютого 2006 року, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців №2078688 від 25 червня 2015 року, який міститься в матеріалах адміністративної справи.
Станом на час розгляду адміністративної справи у суді за відповідачем обліковується податковий борг у сумі 1190,00 грн. з податку «інші платники податку на прибуток», який виник на підставі наступного.
Судом встановлено, що фахівцями ДПІ у Запорізькому районі м. Запоріжжя ГУ ДФС у Запорізькій області 16 жовтня 2014 року проведено камеральну перевірку за звітні податкові періоди за 2011, 2012, 2013 роки податкового звіту про використання коштів неприбуткових установ та організації Степненської сільської виборчої комісії Запорізького району Запорізької області, за результатами якої складено акт №364/08-08-15-01/34157198 від 16 жовтня 2014 року.
На підставі акту перевірки №364/08-08-15-01/34157198 від 16 жовтня 2014 року позивачем 16 жовтня 2014 року винесено податкове повідомлення-рішення №00320151, яким відповідачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем «інші платники податку на прибуток», а саме нараховано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) у загальній сумі 1190,00 грн.
Оскільки вказане податкове повідомлення-рішення відповідачем в адміністративному та судовому порядку не оскаржене, воно вважається узгодженим.
Вказана сума, відповідачем у встановлені законодавством строки сплачена не була, у зв'язку з чим набула статусу податкового боргу.
Отже з урахуванням вищевикладеного, загальна сума податкового боргу відповідача з податку «інші платники податку на прибуток» складає 1190,00 грн.
Із матеріалів справи судом встановлено, що позивачем вживалися заходи щодо стягнення податкової заборгованості у встановленому законодавством порядку, а саме згідно з положеннями статті59 ПК України ДПІ у Запорізькому районі м. Запоріжжя ГУ ДФС у Запорізькій області 09 грудня 2014 року була сформована податкова вимога №441-25 на суму 1190,00 грн., яка надсилалась відповідачу засобами поштового зв'язку рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення, та отримана його уповноваженою особою 23 грудня 2014 року.
Отже, станом на час розгляду Степненська сільська виборча комісія Запорізького району Запорізької області має узгоджений податковий борг з податку «інші платники податку на прибуток» у загальній сумі 1190,00 грн., який до теперішнього часу не погашений.
Оцінивши надані документи та матеріали, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню з огляду на наступне.
За визначенням, наведеним у підпункті 14.1.121 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України неприбуткові підприємства, установи та організації – це підприємства, установи та організації, основною метою діяльності яких є не одержання прибутку, а провадження благодійної діяльності та меценатства і іншої діяльності, передбаченої законодавством.
За приписами пункту 157.12 статті 157 Податкового кодексу України з метою оподаткування центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, веде реєстр всіх неприбуткових організацій та їх відокремлених підрозділів, які звільняються від оподаткування згідно з положеннями цього пункту.
Судом з матеріалів справи встановлено, що Степненська сільська виборча комісія Запорізького району Запорізької області є юридичною особою та неприбутковою організацією, що підтверджується довідкою наявною в матеріалах адміністративної справи.
Підпунктом 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України встановлено обов'язок платників подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Відповідно до пункту 157.14 статті 157 Податкового кодексу України центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, встановлюєпорядокобліку і поданняподаткової звітностіпро використання коштів неприбуткових організацій (визначених упідпункті «є» пункту 157.1цієї статті в частині обліку і подання податкової звітності за доходами, що підлягають оподаткуванню) та вирішує питання про виключення організацій із Реєстру неприбуткових організацій та установ і оподаткування їх доходів у разі порушення ними положень цього Кодексу та інших законодавчих актів про неприбуткові організації. До порушень також належить використання звільнених від оподаткування коштів на цілі, не передбачені статутом, зокрема, для провадження господарської діяльності. Кошти та майно, використані не за цільовим призначенням, вважаються доходом і підлягають оподаткуванню за ставкою, встановленоюпунктом 151.1статті 151 цього Кодексу. Рішення центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, можуть бути оскаржені в судовому порядку.
Отже, відповідно до вищезазначених норм, Степненська сільська виборча комісія Запорізького району Запорізької області зобов'язана подавати до податкових органів податкову звітність.
Відповідно до пункту 1.3 Наказу Державної податкової служби України «Про затвердження форми та Порядку складання Податкового звіту про використання коштів неприбуткових установ та організацій» № 56 від 31 січня 2011 року (чинного на момент виникнення спірних правовідносин) податковий звіт про використання коштів неприбуткових установ та організацій (далі - Податковий звіт) складається за формою, затвердженою наказом Державної податкової адміністрації України від 31 січня 2011 року № 56, та подається неприбутковою установою, організацією, їх відокремленими підрозділами (далі - неприбуткові організації) за кожний звітний (податковий) період.
Податковий звіт складається у порядку, встановленому статтею 48 розділу II Кодексу. (пункт 1.4 Наказу ДПС № 56 від 31 січня 2011 року).
Згідно пункту 46.1 статті 46 ПК України податкова декларація, розрахунок - це документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
За приписами пункту 48.1 статті 48 Податкового кодексу України податкова декларація складається за формою, затвердженою в порядку, визначеному положеннямипункту 46.5статті 46 цього Кодексу та чинному на час її подання.
Форма податкової декларації повинна містити необхідні обов'язкові реквізити і відповідати нормам та змісту відповідних податку та збору.
Пунктом 49.1 статті 49 Податкового кодексу України встановлено, що податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.
Платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді (пункт 49.2 статті 49 Податкового кодексу України).
Відповідно до пункту 3 Наказу Міністерства доходів і зборів України «Про затвердження форми і Порядку складання Податкового звіту про використання коштів неприбуткових установ та організацій» № 85 від 27 січня 2014 року (чинного на момент виникнення спірних правовідносин) податковий звіт про використання коштів неприбуткових установ та організацій (далі - Податковий звіт) складається за формою, затвердженою наказом Міністерства доходів і зборів України від 27 січня 2014 року № 85, та подається неприбутковою установою, організацією, їх відокремленими підрозділами (далі - неприбуткова організація) до контролюючого органу, в якому перебуває на обліку неприбуткова організація (за основним місцем обліку).
Відповідальність за неподання або несвоєчасне подання податкової звітності або невиконання вимог щодо внесення змін до податкової звітності передбачення статтею 120 Податкового кодексу України.
Як встановлено судом з матеріалів адміністративної справи, позивачем була здійснена перевірка Степненської сільської виборчої комісії Запорізького району Запорізької області, за результатами якої встановлено, що відповідачем не подавалась до податкового органу податкова звітність за 2011, 2012 та 2013 роки, на підставі чого до відповідача застосовані штрафні санкції, передбачені статтею 120 ПК України.
Згідно зі статтею 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 ПК України передбачено обов'язок платників податків сплачувати податки та збори у строки та в розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до положень підпункту 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 ПК України грошове зобов'язання платника податків – це сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
У пункті 57.3. статті 57 Податкового кодексу України зазначено, що у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
В підпункті 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України визначено, що податковий борг – це сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до приписів підпункту 58.3 статті 58 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) юридичній особі, якщо його передано посадовій особі такої юридичної особи під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення.
ДПІ у Запорізькому районі м. Запоріжжя ГУ ДФС у Запорізькій області на підтвердження податкового боргу відповідача з податку «інші платники податку на прибуток» у сумі 1190,00 грн. надано податкове повідомлення-рішення, податкову вимогу, інтегровану картку із вказаного податку Степненської сільської виборчої комісії Запорізького району Запорізької області та довідку про стан податкового боргу відповідача.
На момент розгляду справи в суді, вказана сума податкового зобов'язання відповідачем не сплачена, заборгованість перед бюджетом не погашена.
Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України контролюючі органи зокрема мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Зважаючи на несплату у добровільному порядку відповідачем податкової заборгованості ДПІ у Запорізькому районі м. Запоріжжя ГУ ДФС у Запорізькій області звернулась до суду із позовом про стягнення з відповідача вказаного податкового боргу.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно зі статтею 11 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до частини 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Під час розгляду справи відповідач доказів сплати заборгованості не надав, проти позову не заперечив, доводи позивача не спростував.
На підставі викладеного суд дійшов висновку, що позов податкового органу є доведеним, обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню.
Відповідно до приписів частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 11,71, 86, 94, 112, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Запорізькому районі м. Запоріжжя Головного управління ДФС у Запорізькій області до Степненської сільської виборчої комісії Запорізького району Запорізької області про стягнення коштів за податковим боргом - задовольнити.
Стягнути з рахунків платника податків Степненської сільської виборчої комісії Запорізького району Запорізької області (код ЄДРПОУ 34157198) у банках, обслуговуючих такого платника податків, а також за рахунок готівки, що належить такому платнику податків, кошти у сумі податкового боргу в розмірі 1190,00 грн. (одна тисяча сто дев'яносто гривень 00 копійок) з інші платників податку на прибуток на р/р 33110319700122, код платежу 11021100, одержувач: Державний бюджет Запорізького району, банк одержувача – ГУДКСУ у Запорізькій області, МФО 813015, код ЄДРПОУ 38025393.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя Д.В. Татаринов
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.07.2015 |
Оприлюднено | 24.07.2015 |
Номер документу | 47066185 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні