ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"06" липня 2015 р. Справа № 809/2444/15
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
Судді: Кишинського М.І.
за участю секретаря судового засідання: Мельник О.Я.
позивача: ОСОБА_1
відповідач: не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу
за позовом: Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю "Брокерська контора Крок МТ"
про стягнення штрафу в сумі 850 грн,-
ВСТАНОВИВ:
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (надалі - позивач) звернулася з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Брокерська контора Крок МТ" (надалі - відповідач) про стягнення штрафних санкцій в сумі 850,00 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що в порушення вимог Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" та Положення про порядок складання та подання адміністративних даних щодо діяльності торговців цінними паперами до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринк, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 25.09.2012 року №1283, зареєстрованого в Міністерстві юстиції Укрїни від 16.10.2012 року за №1737/22049, відповідачем не подано до Комісії адміністративних даних торговця цінними паперами за вересень 2014 року, у зв'язку з чим до нього застосовано санкцію у вигляді накладення штрафу в розмірі 850,00 грн.
Представник позивача в судовому засіданніпозовні вимоги підтримала з підстав викладених у позовній заяві. Просила позов задовольнити повністю.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, хоча належним чином повідомлявся про дату, час і місце судового розгляду, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення. Наданим правом на подання заперечення проти позову не скористався. Заяв та клопотань про відкладення розгляду справи чи про розгляд справи за його відсутності суду не подав, про причини неявки суд не повідомив. Тому, суд вважає, що відповідач був належно повідомлений про дату, час і місце судового розгляду.
Згідно частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України в разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Розглянувши матеріали адміністративної справи, заслухавши пояснення представника позивача, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, дослідивши і оцінивши докази, суд дійшов висновку про те, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою ідповідальністю "Крок МТ" (ідентифікаційний код в ЄДРПОУ 19396041) зареєстроване як юридична особа за адресою: вул. Джохара Дудаєва, буд.10, м.Івано-Франківськ, 76018.
Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку стосовно Товариства з обмеженою відповідальністю "Крок МТ" складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів за № 710-ЦА-УП-Т від 17.11.2014 року, яким вимог пункту 1 розділу III Положення про порядок складання та подання адміністративних даних щодо діяльності торговців цінними паперами до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого рішенням Комісії від 25.09.2012 року №1283, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 16.10.2012 року за № 1737/22049, в частині неподання до Комісії адміністративних даних торговця цінними паперами за вересень 2014 року.
За результатами перевірки позивачем прийнято постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 05.11.2014 року, яку скеровано відповідачу.
Постановою про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 08.12.2014 року за № 22749, призначено дату розгляду справ про правопорушення на ринку цінних паперів ТОВ "Брокерська контора "Крок МТ" на 17.12.2014 року о 10:45 год., про що повідомлено відповідача рекомендованим листом.
За наслідками розгляду справи уповноваженою особою - членом Комісії прийнято постанову про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 17.12.2014 року за № 756-ЦА-УП-Т, а саме: застосовано до відповідача санкції у сумі 850,00 грн.
Судом встановлено, що згідно супровідного листа від 23.12.2014 року за № 16/01/24422, Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку направлено відповідачу рекомендованою кореспонденцією вищезазначену постанову про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, що підтверджується фіскальним чеком та реєстром відправлення.
Постанова про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 17.12.2014 року за № 756-ЦА-УП-Т у передбаченому законодавством порядку ТОВ "Брокерська контора "Крок МТ" не оскаржувалася.
Відповідно до частини 2 статті 2 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" від 23.02.2006 року за №3480-IV (надалі - Закон №3480-IV) учасники фондового ринку - емітенти або особи, що видали неемісійні цінні папери, інвестори в цінні папери, інституційні інвестори, професійні учасники фондового ринку, об'єднання професійних учасників фондового ринку, у тому числі саморегулівні організації професійних учасників фондового ринку.
Згідно частини 1 статті 39 Закону №3480-IV розкриття інформації на фондовому ринку здійснюється емітентами цінних паперів шляхом: розміщення її в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування її в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; подання її до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати інформацію відповідно до вимог, в обсязі та строки, встановлені цим Законом та нормативно-правовими актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Таким чином, статтею 39 Закону №3480-IV визначено обов'язок емітента розкривати інформацію на фондовому ринку.
Згідно частини 1 статті 40 Закону №3480-IV регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до частини 2 статті 40 Закону №3480-IV звітним періодом для складання річної інформації про емітента є календарний рік.
За приписами частини 4 статті 40 Закону №3480-IV річна інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом: розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; розміщення на власному веб-сайті.
Частиною 6 цієї ж статті Закону №3480-IV передбачено, що строки, порядок і форми розкриття регулярної інформації про емітента (річної та квартальної) і додаткових відомостей, що містяться у такій інформації, встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку. Публічні акціонерні товариства додатково розкривають інформацію про свою діяльність на основі міжнародних стандартів бухгалтерського обліку в порядку, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.
Рішенням за №1283 від 25.09.2012 року Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку затверджено Положення про порядок складання та подання адміністративних даних щодо діяльності торговців цінними паперами до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яке визначає визначає склад, строки та порядок подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку адміністративних даних торговцем цінними паперами щодо своєї професійної діяльності на фондовому ринку.Дія цього Положення поширюється на юридичних осіб, які в установленому законодавством порядку отримали ліцензії на провадження професійної діяльності на фондовому ринку - діяльності з торгівлі цінними паперами, а саме: брокерської діяльності, дилерської діяльності, андеррайтингу, діяльності з управління цінними паперами, у тому числі які мали право на провадження цієї професійної діяльності протягом періоду, за який подаються Дані.
Відповідно до пункту 4 розділу Положення про порядок складання та подання адміністративних даних щодо діяльності торговців цінними паперами до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку дані торговця цінними паперами подаються до центрального апарату Комісії відповідно до нормативно - правових актів Комісії, що регулюють подання Даних та інформацій професійними учасниками фондового ринку у вигляді електронних документів до Комісії, за винятком випадку, передбаченого пунктом 8 цього розділу.
Пунктом 1 розділу III Положення про порядок складання та подання адміністративних даних щодо діяльності торговців цінними паперами до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, торговець цінними паперами подає Дані до центрального апарату Комісії у такі строки: квартальні - не пізніше 25-го числа місяця, наступного за звітним кварталом; місячні - не пізніше 10-го числа місяця, наступного за звітним місяцем; нерегулярні - протягом трьох робочих днів після дати виникнення нерегулярних даних.
Статтею 5 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30.10.1996 року за №448/96-ВР (надалі - Закон №448/96-ВР) визначено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Згідно пунктів 5-7 частини 1 статті 11 Закону №448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за: неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до абзацу 1 статті 12 Закону №448/96-ВР уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка виявила факт вчинення юридичною особою правопорушення на ринку цінних паперів, складає акт, який разом з письмовими поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та пов'язаними з таким правопорушенням документами протягом п'яти робочих днів подає уповноваженій особі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка має право застосовувати санкцію за правопорушення на ринку цінних паперів.
Санкції застосовуються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду документів, що підтверджують факт правопорушення.
Згідно абзацу 5 статті 12 Закону №448/96-ВР уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про застосування санкції протягом 30 робочих днів після отримання документів, що підтверджують факт правопорушення. Рішення про застосування санкції оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, до якої застосовано санкцію.
Таким чином, суд дійшов висновку, що не подавши до Комісії адміністративних даних торговця цінними паперами за вересень 2014 року, відповідач порушив вимоги статті 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" та пункту 1 розділу ІІI Положення про порядок складання та подання адміністративних даних щодо діяльності торговців цінними паперами до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. У зв'язку із вчиненням вказаного правопорушення на ринку цінних паперів, ТОВ "Брокерська контора "Крок МТ" було притягнуто до відповідальності у відповідності до статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" шляхом накладення санкцій у вигляді штрафу в розмірі 850,00 грн.
Таким чином, станом на момент розгляду справи судом загальна сума заборгованості відповідача перед бюджетом становить 850,00 грн.
Заборгованість станом на день розгляду справи не погашена, а тому підлягає стягненню в судовому порядку.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про те, що вимоги позивача обгрунтовані, а тому позов підлягає задоволенню.
На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Брокерська контора Крок МТ" (76018 вул. Дхорара Дудаєва 10, м. Івано-Франківськ код ЄДПОУ 19396041) в дохід Державного бюджету України, штрафні санкції в сумі 850 (вісімсот п`ятдесят) гривень, 00 коп., який перерахувати на рахунок, відкритий в управлінні Державної какзначейської служби України за балансовим рахунком 3111 "Надходення до загального фонду державного бюджету", по коду бюджетної класифікації 21081100.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя: Кишинський М.І.
Постанова складена в повному обсязі 10.07.2015 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.07.2015 |
Оприлюднено | 24.07.2015 |
Номер документу | 47066797 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Кишинський М.І.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Кишинський М.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні