8.2.3
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
20 липня 2015 рокуСєвєродонецькСправа № 812/621/15
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Ковальової Т.І.,
при секретарі судового засідання - Дюкаревій М.І.,
за участю:
представника позивача - ОСОБА_1,
від представника відповідача - не прибув,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за адміністративним позовом державної податкової інспекції у м.Лисичанську Головного управління Міндоходів у Луганській області до публічного акціонерного товариства «Фірма «Текстильеластотехніка» про стягнення коштів за податковим боргом у загальному розмірі 13971,20 грн., -
ВСТАНОВИВ:
01 липня 2015 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов державної податкової інспекції у м.Лисичанську Головного управління Міндоходів у Луганській області до публічного акціонерного товариства «Фірма «Текстильеластотехніка» про стягнення коштів за податковим боргом у загальному розмірі 13971,20 грн.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що відповідач є юридичною особою та знаходиться на податковому обліку у державній податковій інспекції у м. Лисичанську Головного управління Міндоходів у Луганській області.
У відповідача за період з 30.01.2014 по теперішній час утворився податковий борг у загальному розмірі 13971,20 грн., у тому числі: орендна плата з юридичних осіб - 24375,06 грн., податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки - 1084,83 грн.
Посилаючись на вимоги статті 95 Податкового кодексу України позивач просив суд стягнути кошти з рахунків Публічне акціонерне товариство «Фірма «Текстильеластотехніка» у банках, обслуговуючих боржника у погашення податкового боргу з орендної плати з юридичних осіб, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки у загальному
розмірі 13971,20 грн.
Представник позивача у судовому засіданні підтримав позовні вимоги в повному обсязі, надав пояснення аналогічні викладеному у позові, просив суд задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.
Представник відповідача, належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду справи, не прибув у судове засідання, причини неявки суду не повідомив.
Відповідно до частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
За таких обставин, відповідно до приписів статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, суд здійснює розгляд справи на підставі наявних у ній доказів.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 69-72 КАС України, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що публічне акціонерне товариство «Фірма «Текстильеластотехніка» зареєстровано в якості юридичної особи виконавчим комітетом Луганської міської ради та внесено до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (а.с.6-12).
З матеріалів справи вбачається, що публічне акціонерне товариство «Фірма «Текстильеластотехніка» перебуває на податковому обліку у державній податковій інспекції у м.Лисичанську Головного управління Міндоходів у Луганській області з 29.10.1993 за № 7-8 (а.с.13 на звороті).
Згідно довідки, наданої позивачем, у відповідача наявні розрахункові рахунки (а.с.26).
За відповідачем рахується заборгованість у загальному розмірі 13971,20 грн., яка складається з основного боргу, у тому числі:
з орендної плати з юридичних осіб у сумі 12886,37 грн., яка виникла на підставі поданих відповідачем податкових декларацій: № НОМЕР_1 від 12.02.2014 (на загальну суму 9685,92 грн. зі сплатою рівними частками щомісяця протягом року по 807,16 грн. Залишок не стягнутої суми за лютий -грудень 2014 року, з урахуванням наявної переплати на лютий місяць в розмірі 24,95 грн. складає 8853,81 грн.); № НОМЕР_2 від 19.02.2015 (на загальну суму 12097,71 грн., зі сплатою рівними частками щомісяця протягом року у розмірі 1008,14 грн., грудень - 1008,17 грн. Залишок не стягнутої суми за січень - квітень 2015 року складає 4032,56 грн.) (а.с.14-19);
з податку на нерухоме майно у сумі 1084,83 грн., відмінне від земельної ділянки, яка виникла на підставі: податкових декларацій № 672 від 31.01.2013 на загальну суму 599,88 грн. зі сплатою рівним частинами щокварталу протягом року у розмірі 149,97 грн. (залишок не стягнутої суми за четвертий квартал 2013 року з урахуванням наявної переплати 15,03 складає 134,94 грн.); № НОМЕР_3 від 14.02.2014 на загальну суму 637,01 грн. зі сплатою рівними частками щокварталу протягом року у розмірі 159,25 грн., четвертий квартал - 159,26 грн. (залишок не стягнутої суми за 1-4 квартали 2014 року складає 159,25 грн.); уточнюючої податкової декларації за 2014 рік № НОМЕР_4 від 08.08.2014 на загальну суму недоплати за 1-3 квартали 2014 року в розмірі 198,24 грн. та сума штрафу 1,98 грн. (залишок не стягнутої суми складає 200,22 грн.); № НОМЕР_5 від 19.02.2015 на суму 450,66 грн. зі сплатою рівними частками щокварталу протягом року у розмірі 112,66 грн., четвертий квартал - 112,68 грн. (залишок не стягнутої суми за перший квартал 2015 року складає 112,66 грн.) (а.с.20-25).
Наявність вищевказаної заборгованості, серед іншого, підтверджується актами звірення розрахунків між позивачем та відповідачем від № 1655-20 від 13.07.2015 за період з 01.01.2015 по 13.07.2015, № 3170-20 від 13.07.2015 за період з 01.01.2014 по 31.12.2014 з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, № 1658-20 від 13.07.2015 за період з 01.01.2015 по 13.07.2015, № 3168-20 від 13.07.2015 за період з 01.01.2014 по 31.12.2014 з орендної плати з юридичних осіб (а.с.37-40).
Державною податковою інспекцією у м. Лисичанську Головного управління Міндоходів у Луганській області виставлено відповідачу податкову вимогу № 366-25 від 11.04.2014, яка отримана представником останнього у 2014 році (а.с.13).
Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожний зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
На підставі п. п. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право, зокрема, звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Згідно п.п. 14.1.175 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до п.49.16 ст. 49 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний погасити податкове зобов'язання, самостійно визначене ним у такій податковій декларації, протягом строків, установлених цим кодексом.
Згідно з пунктом 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
Пунктом 56.11 статті 56 Податкового кодексу України передбачено, що не підлягає оскарженню податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків.
Згідно зі ст. 288 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки, оформлений та зареєстрований відповідно до законодавства.
Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.
Форма надання інформації затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної податкової політики.
Платником орендної плати є орендар земельної ділянки.
Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.
Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.
Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу:
не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки;
не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.
Плата за суборенду земельних ділянок не може перевищувати орендної плати.
Податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285-287 цього розділу.
Відповідно до п.п. 266.7.5. п.266.7 ст.266 Податкового кодексу України платники податку - юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцезнаходженням об'єкта/об'єктів оподаткування декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.
Згідно з п.п. 266.10.1. п.266.10 ст.266 Податкового кодексу України податкове зобов'язання за звітний рік з податку сплачується:
а) фізичними особами - протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення;
б) юридичними особами - авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації".
Приписами статті 16 Податкового кодексу України визначені зобов'язання платників податків, один з яких зобов'язує, зокрема, сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно до п.п. 36.1 ст.36 Податкового кодексу України податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.
Відповідно до п.п.59.1 ст.59 ПК України - у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Пункт 59.5 ст. 59 ПК України передбачає, що у разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилась, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Відповідно до ст. 95 Податкового кодексу України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги (п. 95.2).
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини (п.95.3).
Таким чином, державною податковою інспекцією у м. Лисичанську Головного управління Міндоходів у Луганській області здійснено заходи щодо стягнення податкового боргу платника податків, передбачені законодавством, але вони не призвели до погашення податкового боргу, загальна сума податкового боргу в розмірі 13971,20 грн. є узгодженою, відповідачем не сплачена.
Станом на день судового розгляду справи, відповідачем податкові зобов'язання у загальному розмірі 13971,20 грн. не сплачені.
Отже, наявними в матеріалах справи документами підтверджено правомірність визначення позивачем податкового боргу у загальному розмірі 13971,20 грн., у тому числі: орендна плата з юридичних осіб - 24375,06 грн., податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки - 1084,83 грн. та наявність підстав для стягнення зазначеної суми боргу в судовому порядку.
З огляду на викладене вище, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення заявлених позивачем вимог у повному обсязі.
Відповідно до частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 23, 69-72, 87, 94, 99, 105, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов державної податкової інспекції у м.Лисичанську Головного управління Міндоходів у Луганській області до публічного акціонерного товариства «Фірма «Текстильеластотехніка» про стягнення коштів за податковим боргом у загальному розмірі 13971,20 грн., - задовольнити.
Стягнути з публічного акціонерного товариства «Фірма «Текстильеластотехніка» (ідентифікаційний код 00306800) кошти з рахунків у банках, обслуговуючих боржника у рахунок погашення податкового боргу у загальному розмірі 13971,20 грн. (тринадцять тисяч дев'ятсот сімдесят одна гривня 20 коп.), у тому числі: з орендної плати з юридичних осіб - 12886,37 грн.(дванадцять тисяч вісімсот вісімдесят шість гривень 37 коп.), з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки - 1084,83 грн. (одна тисяча вісімдесят чотири гривні 83 коп.).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Суддя ОСОБА_2
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.07.2015 |
Оприлюднено | 24.07.2015 |
Номер документу | 47066934 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Т.І. Ковальова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні