Рішення
від 13.07.2015 по справі 907/407/15
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

13.07.2015 Справа № 907/407/15

За позовом прокурора міста Мукачево в інтересах держави в особі Мукачівської міської ради, м. Мукачево

до відповідача 1 виконавчого комітету Мукачівської міської ради, м. Мукачево

до відповідача 2 товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційного товариства з обмеженою відповідальністю "Монінвест" , м. Мукачево

про визнання недійсним та скасування рішень, визнання недійсним державного акту на право постійного користування землею та повернення земельної ділянки

Колегія суддів у складі: головуючого судді - Васьковського О.В., суддів - Йосипчук О.С., Русняк В.С.

Представники:

прокурор - Ярош Р.І. - прокурор відділу прокуратури Закарпатської області

від позивача - Нестеренко Т.Г. (дов.№332/01-14 від 13.03.15)

від відповідача 1 - Немеш П.С. - начальник юридичного відділу (дов. №548/01-04 від 30.04.13),

від відповідача 2 - Ковач І.І. (дов. №б/н від 05.11.13)

СУТЬ СПОРУ: про визнання недійсним та скасування рішення виконавчого комітету Мукачівської міської ради №212 від 17.09.1997 року "Про передачу земельних ділянок у приватну власність, затвердження матеріалів встановлення меж підприємствам міста Мукачева, розподіл ділянок спільного землекористування, внесення змін та доповнень в раніше прийняті рішення ", в частині затвердження матеріалів зовнішніх меж плану землекористування виробничо-комерційного товариства "Монінвест" по вул. Росвигівській, б/н, загальною площею 1,3095 га; визнання недійсним та скасування рішення виконавчого комітету Мукачівської міської ради №237 від 15.10.1997 року "Про передачу земельних ділянок у приватну власність, затвердження матеріалів встановлення меж підприємствам міста Мукачева, внесення змін та доповнень", в частині затвердження матеріалів зовнішніх меж плану землекористування виробничо-комерційного товариства "Монінвест" по вул. Росвигівській, б/н, загальною площею 0,2887 га; визнання недійсним державного акту на право постійного користування землею серії І-ЗК №000316, на земельну ділянку площею 0,2887 га, нормативна грошова оцінка якої становить 1644601,35 грн., розташованої в м. Мукачево по вул. Росвигівській, б/н та на земельну ділянку площею 1,3095 га, нормативна грошова оцінка якої становить 7459665,62 грн., розташованої в м. Мукачево по вул. Росвигівській, б/н та повернення земельної ділянки загальною площею 0,2887 га та загальною площею 1,3095 га, нормативна грошова оцінка яких становить 9104266,97 грн., розташованих по вул. Росвигівській, б/н в м. Мукачево у власність Мукачівської міської ради.

Підставою для звернення прокурора міста Мукачево із позовною заявою до суду є порушення інтересів держави, що полягають у недотриманні забезпечення права на землю територіальної громади міста Мукачева та раціонального використання та охорони земель. Прокурор просить позов задоволити, мотивуючи тим, що в ході вивчення стану законності у сфері земельного законодавства встановлено, що рішення виконавчого комітету Мукачівської міської ради №212 від 17.09.1997 року "Про передачу земельних ділянок у приватну власність, затвердження матеріалів встановлення меж підприємствам міста Мукачева, розподіл ділянок спільного землекористування, внесення змін та доповнень в раніше прийняті рішення", яким затверджено матеріали зовнішніх меж плану землекористування виробничо-комерційного товариства "Монінвест" по вул. Росвигівській, б/н, загальною площею 1,3095 га та рішення виконавчого комітету Мукачівської міської ради №237 від 15.10.1997 року "Про передачу земельних ділянок у приватну власність, затвердження матеріалів встановлення меж підприємствам міста Мукачева, внесення змін та доповнень", в частині затвердження матеріалів зовнішніх меж плану землекористування виробничо-комерційного товариства "Монінвест" по вул. Росвигівській, б/н, загальною площею 0,2887 га видані з порушенням вимог земельного законодавства, що діяло на час виникнення спірних правовідносин, у зв'язку з чим вони підлягають визнанню незаконними та скасуванню. Також, прокурор вказує, що виданий на підставі вказаних рішень державний акт на право постійного користування землею серії І-ЗК №000316, на земельну ділянку площею 0,2887 га підлягає визнанню недійсним, а спірна земельна ділянка - поверненню у власність Мукачівської міської ради.

Позивач позов прокурора підтримує повністю. У поданому 26.05.15 відзиві позивач вказує, що прийняті виконавчим комітетом Мукачівської міської ради рішення №212 від 17.09.1997 року та №237 від 15.10.1997 року є незаконними, суперечать вимогам п.34 ч.1 ст.26, ст..33 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст.ст.10,17,19 Земельного кодексу України в редакції від 23.06.1993 року, у зв'язку з чим просить позовні вимоги задоволити у повному обсязі. Також, позивач вказує, що про незаконність прийнятих виконавчим комітетом Мукачівської міської ради рішення №212 від 17.09.1997 року та №237 від 15.10.1997 року дізналася після проведення Державною сільськогосподарською інспекцією в Закарпатській області перевірки, результати якої викладені в довідці від 26.03.15 №04/412.

Відповідач 1 у поданому 22.04.15 господарському суду відзиві заявлений позов прокурора визнав повністю та не заперечує проти його задоволення.

Відповідач 2 позовні вимоги не визнає, вважає їх необґрунтованими та такими, що не підлягають до задоволення та заперечує з підстав наведених у відзиві, зокрема вказує, що спірні рішення були прийняті виконавчим комітетом Мукачівської міської ради прийняті відповідно до вимог ст.ст.17,27,31,42 Земельного кодексу України в редакції 22.06.1993 року. Так, відповідач 2 стверджує, що виконавчому комітету Мукачівської міської ради на підставі рішення 6 сесії 3 скликання Мукачівської міської ради від 10.06.1992 року делеговано повноваження вирішувати питання щодо передачі, надання та вилучення земельних ділянок та були продовжені рішенням 9 сесії 21 скликання Мукачівської міської ради прийняте в жовтні 1998 року. Підставою для делегування цих повноважень була ч.2 ст.3 Земельного кодексу 1990 року в редакції, діючий на момент виникнення спірних правовідносин. Крім того, відповідач 2 вважає, що до позовних вимог слід застосувати строк позовної давності, у зв'язку з чим просить суд відмовити в задоволенні позову щодо всіх позовних вимог за безпідставністю та необґрунтованістю та застосувати строк позовної давності.

Заслухавши пояснення прокурора та представників сторін, розглянувши матеріали справи, судова колегія встановила:

Рішенням виконавчого комітету Мукачівської міської ради №212 від 17.09.1997 року "Про передачу земельних ділянок у приватну власність, затвердження матеріалів встановлення меж підприємствам міста Мукачева, розподіл ділянок спільного землекористування, внесення змін та доповнень в раніше прийняті рішення" вирішено затвердити матеріали зовнішніх меж плану землекористування виробничо-комерційного товариства "Монінвест" по вул. Росвигівській, б/н, загальною площею 1,3095 га та відділу земельних ресурсів виготовити державний акт на право постійного користування землею виробничо-комерційному товариству "Монінвест" по вул.Росвигівській для будівництва та обслуговування гостинично-розважального центру.

Рішенням виконавчого комітету Мукачівської міської ради №237 від 15.10.1997 року "Про передачу земельних ділянок у приватну власність, затвердження матеріалів встановлення меж підприємствам міста Мукачева, внесення змін та доповнень" затверджено матеріали зовнішніх меж плану землекористування виробничо-комерційного товариства "Монінвест" по вул. Росвигівській, б/н, загальною площею 0,2887 та вирішено відділу земельних ресурсів виготовити державний акт на право постійного користування землею виробничо-комерційному товариству "Монінвест" по вул.Росвигівській для будівництва та обслуговування гостиничного комплексу.

На підставі вказаних рішень видано Державний акт на право постійного користування землею серії І-ЗК №000316, на земельну ділянку площею 1,5982 га для будівництва та обслуговування гостиннично-розважального центру, який зареєстрований в Книзі записів державних актів на право постійного користування землею за №121.

Згідно п.1.2 статуту виробничо комерційного товариства з обмеженою відповідальністю "Монінвест" (далі- ВК ТОВ «Монінвест») товариство створено на підставі Установчого договорами між учасниками-громадянами України, діяльність товариства здійснюється у відповідності з законодавством України та цим статутом.

Державна інспекція сільського господарства в Закарпатській області на виконання вимоги прокурора від 20.03.15 №76-1665 вих.15, листом №04/412 від 26.03.15 повідомила про здійснення перевірки шляхом розгляду документації із землеустрою, пов'язаної з використанням та охороною земель (шляхом здійснення документальної перевірки) з питань дотримання вимог земельного законодавства Мукачівською міською радою при наданні в постійне користування земельної ділянки площею 1,5983 га ВК ТОВ «Монінвест».

В ході вказаної перевірки встановлено, що рішення виконавчого комітету Мукачівської міської ради №212 від 17.09.1997 року "Про передачу земельних ділянок у приватну власність, затвердження матеріалів встановлення меж підприємствам міста Мукачева, розподіл ділянок спільного землекористування, внесення змін та доповнень в раніше прийняті рішення" та рішення виконавчого комітету Мукачівської міської ради №237 від 15.10.1997 року "Про передачу земельних ділянок у приватну власність, затвердження матеріалів встановлення меж підприємствам міста Мукачева, внесення змін та доповнень" прийняті на підставі листів Мукачівського міського відділу земельних ресурсів, всупереч вимогам ст.ст. 10, 19 Земельного кодексу України (в редакції 22.06.1993 р.), п.34 ч.1 ст.26, ст.33 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» в редакції від 21.05.1997 року.

Проаналізувавши матеріали справи суд дійшов висновку про підставність позовних вимог прокурора, виходячи з наступного. Спірні правовідносини регулюються нормами та положеннями Земельного кодексу України в редакції від 22.06.1993 року, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» в редакції 12.06.1997 року.

Згідно ст. 1 Земельного кодексу України (в редакції від 22.06.1993 року) земельні відносини в Україні регулюються цим Кодексом та іншими актами законодавства України і Республіки Крим, що видаються відповідно до нього.

Відповідно до ст. 7 Земельного кодексу України (в редакції 22.06.1993 року) визначено, що користування землею може бути постійним або тимчасовим. Постійним визнається землекористування без заздалегідь установленого строку. У постійне користування земля надається Радами народних депутатів із земель, що перебувають у державній власності: громадянам України для ведення селянського (фермерського) господарства, особистого підсобного господарства; сільськогосподарським підприємствам і організаціям; громадським об'єднанням; релігійним організаціям; промисловим, транспортним та іншим несільськогосподарським підприємствам, установам і організаціям.

Згідно п.1 ч.1 ст.10 Земельного кодексу України (в редакції 22.06.1993 року) до відання міських Рад народних депутатів у галузі регулювання земельних відносин на їх території належить: передача земельних ділянок у власність, надання їх у користування, в тому числі на умовах оренди, у порядку, встановленому статтями 17 і 19 цього Кодексу.

Положенням ст.19 Земельного кодексу України (в редакції 22.06.1993 року) визначено, що міська Рада народних депутатів надає земельні ділянки (крім ріллі і земельних ділянок, зайнятих багаторічними насадженнями) для будь-яких потреб у межах міста. Підприємство, установа, організація та громадяни, заінтересовані в одержанні земельних ділянок, звертаються з відповідним клопотанням (громадянин з заявою) до місцевої Ради народних депутатів, яка має право надавати земельні ділянки. Клопотання про відведення ділянок, що надаються Верховною Радою України, подаються до обласної, Київської, Севастопольської міської Ради народних депутатів. Відповідна місцева Рада народних депутатів розглядає клопотання (заяву) у строк не більше місяця, дає дозвіл на складання проекту відведення земельної ділянки і одночасно повідомляє про це Раду народних депутатів, на території якої розташована намічувана для відведення земельна ділянка. Проект відведення земельної ділянки погоджується з власником землі або землекористувачем та подається до сільської, селищної, міської Ради народних депутатів, яка розглядає його у місячний строк і в межах своєї компетенції приймає рішення про надання земель.

Оспорювані рішення виконавчого комітету Мукачівської міської ради №212 від 17.09.1997 року та №237 від 15.10.1997 року прийняті за результатами розгляду Мукачівського міського відділу земельних ресурсів.

Згідно інформації Управління Держземагенства у Мукачівському районі №10-705-0.5-2248/2-15 від 17.03.15 та Мукачівської міської ради від 20.03.15 №01-14/574, проекти відведення земельних ділянок щодо надання їх у постійне користування ВК ТОВ «Монінвест» по вул.Росвигівській відсутні.

Пунктом 34 ч.1 ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» в редакції 12.06.1997 року визначено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються зокрема питання регулювання земельних відносин. ст. Відповідно ст.33 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачені власні (самоврядні) повноваження виконавчих органів сільських, селищних, міських рад, до яких повноваження щодо передачі, надання та вилучення земельних ділянок відсутні.

Також, п.2 Прикінцевих та перехідних положень даного закону визначено, що Сільські, селищні, міські, районні в містах, районні, обласні ради після набрання чинності цим Законом здійснюють повноваження, передбачені Конституцією України і цим Законом.

Відповідач у поданому 10.06.15 відзиві посилається на ст. 3 Земельного кодексу України (в редакції 22.06.1993 року), згідно якої розпоряджаються землею Ради народних депутатів, які в межах своєї компетенції передають землі у власність або надають у користування та вилучають їх; повноваження щодо передачі, надання та вилучення земельних ділянок місцеві Ради народних депутатів можуть передавати відповідно органам державної виконавчої влади або виконавчим органам місцевого самоврядування та вказує, що відповідні повноваження виконавчому комітету Мукачівської міської ради були передані згідно рішення 9 сесії 21 скликання Мукачівської міської ради від 10.06.1992 року та рішення 6 сесії 31 скликання Мукачівської міської ради від 30.10.1998 року.

Так, рішенням 9 сесії 21 скликання Мукачівської міської ради від 10.06.1992 року «Про передачу повноважень міської Ради народних депутатів виконавчому комітету з питань передачі, надання та вилучення земельних ділянок» вирішено у відповідності до ст.3 Закону України «Про землю», передати повноваження міської Ради народних депутатів виконавчому комітету з питань передачі, надання та вилучення земельних ділянок.

Однак, вказані повноваження міської Ради народних депутатів виконавчому комітету з питань передачі, надання та вилучення земельних ділянок були передані на підставі ст.3 Закону України «Про землю», а не на підставі ст. 3 Земельного кодексу України (в редакції 22.06.1993 року). Окрім того, вказаного закону станом на момент прийняття вказаного рішення не існувало. Відтак, виконавчий комітет Мукачівської міської ради на момент прийняття оспорюваних рішень №212 від 17.09.1997 року та №237 від 15.10.1997 року не був наділеній повноваженнями міської Ради народних депутатів з питань передачі, надання та вилучення земельних ділянок.

Окрім того, рішенням 1 сесії 22 скликання Мукачівської міської ради народних депутаті від 05.08.1994 року відповідно до ст.3 Закону України «Про формування місцевих органів влади і самоврядування» міська рада народних депутатів вирішила утворити виконавчий комітет Мукачівської міської ради. Тобто, починаючи з 05.08.1994 року почав діяти виконавчий комітет Мукачівської міської ради у новому складі, відтак навіть, якщо б такі повноваження і могли бути передані рішенням 9 сесії 21 скликання Мукачівської міської ради від 10.06.1992 року виконавчому комітету, однак у попередньому складі, отже на момент прийняття оспорюваних рішень виконавчий комітет, створений 05.08.1994 року, вказаними делегованими повноваженнями наділений не був, а отже не був уповноважений на прийняття оспорюваних рішень.

Рішенням 6 сесії 31 скликання Мукачівської міської ради від 30.10.1998 року «Про делегування повноважень виконкому міської Ради» вирішено делегувати виконавчому комітету Мукачівської міської ради повноваження щодо передачі, надання та вилучення земельних ділянок в порядку, встановленому статтями 17, 19, 31 Земельного кодексу України. Однак, оспорювані рішення виконавчого комітету Мукачівської міської ради №212 від 17.09.1997 року та №237 від 15.10.1997 року були прийняті до прийняття вказаного рішення Мукачівської міської ради, тобто на момент їх прийняття виконавчий комітет Мукачівської міської ради не мав повноважень щодо передачі, надання та вилучення земельних ділянок в порядку, встановленому статтями 17, 19, 31 Земельного кодексу України. Вказані повноваження виконавчого комітету Мукачівської міської ради делеговані Мукачівською міською радою та почали діяти з моменту прийняття рішення Мукачівської міської ради від 30.10.1998 року.

Таким чином, доводи відповідача щодо наявності у виконавчого комітету Мукачівської міської ради делегованих повноважень на прийняття оспорюваних рішень №212 від 17.09.1997 року та №237 від 15.10.1997 року не знайшли свого підтвердження, спростовуються наявними матеріалами справи, тому відхиляються судом.

Згідно п. п.1,11 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» в редакції 12.06.1997 року рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень; Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку.

З огляду на вищенаведене, рішення виконавчого комітету Мукачівської міської ради №212 від 17.09.1997 року "Про передачу земельних ділянок у приватну власність, затвердження матеріалів встановлення меж підприємствам міста Мукачева, розподіл ділянок спільного землекористування, внесення змін та доповнень в раніше прийняті рішення", в частині затвердження матеріалів зовнішніх меж плану землекористування виробничо-комерційного товариства "Монінвест" по вул. Росвигівській, б/н, загальною площею 1,3095 га та рішення виконавчого комітету Мукачівської міської ради №237 від 15.10.1997 року "Про передачу земельних ділянок у приватну власність, затвердження матеріалів встановлення меж підприємствам міста Мукачева, внесення змін та доповнень", в частині затвердження матеріалів зовнішніх меж плану землекористування виробничо-комерційного товариства "Монінвест" по вул. Росвигівській, б/н, загальною площею 0,2887 га прийняті з порушення норм ст.10, 19 Земельного кодексу України (в редакції 22.06.1993 року), п.34 ч.1 ст.26, ст.33 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» в редакції від 21.05.1997 року, тобто є незаконними, відтак визнаються судом недійсними та підлягають скасуванню в оспорюваній його частині.

Згідно ст. 22 Земельного кодексу України (в редакції 22.06.1993 року) право власності на землю або право користування наданою земельною ділянкою виникає після встановлення землевпорядними організаціями меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) і одержання документа, що посвідчує це право. Приступати до використання земельної ділянки, в тому числі на умовах оренди, до встановлення меж цієї ділянки в натурі (на місцевості) і одержання документа, що посвідчує право власності або право користування землею, забороняється. Право постійного користування земельними ділянками посвідчується державним актом на право постійного користування земельною ділянкою.

Згідно ч.1 ст.23 Земельного кодексу України (в редакції 22.06.1993 року) право власності або право постійного користування землею посвідчується державними актами, які видаються і реєструються сільськими, селищними, міськими, районними Радами народних депутатів.

Державний акт на право постійного користування землею серії І-ЗК №000316, на земельну ділянку площею 1,5982 га для будівництва та обслуговування гостиннично-розважального центру, який зареєстрований в Книзі записів державних актів на право постійного користування землею за №121 виданий відповідачу 2 на підставі оспорюваних рішень виконавчого комітету Мукачівської міської ради №212 від 17.09.1997 року та №237 від 15.10.1997 року, у якого повноваження на їх прийняття були відсутні.

Згідно із п. 2.3 постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 17.05.2011 № 6 «Про деякі питання розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин» недійсними можуть визнаватися як рішення, на підставі яких видано відповідні державні акти, так і самі акти на право власності і постійного користування. За таких обставин, враховуючи вище встановлений факт незаконності оспорюваних рішень виконавчого комітету Мукачівської міської ради №212 від 17.09.1997 року та №237 від 15.10.1997 року та невідповідності приписам законодавства, суд приходить до висновку про визнання недійсним виданого на їх підставі державного акту на право постійного користування землею серії І-ЗК №000316, на земельну ділянку загальною площею 1,5982 га зокрема, на земельну ділянку площею 0,2887 га, розташованої в м. Мукачево по вул. Росвигівській, б/н та на земельну ділянку площею 1,3095 га, розташованої в м. Мукачево по вул. Росвигівській, б/н

У разі недійсності правочину кожна із сторін зобов'язана повернути другій стороні у натурі все, що вона одержала на виконання цього правочину (ч.1 ст.216 Цивільного кодексу України). На підставі наведеного, вимога прокурора про повернення земельної ділянки загальною площею 0,2887 га та загальною площею 1,3095 га, нормативна грошова оцінка яких становить 9104266,97 грн., розташованих по вул. Росвигівській, б/н в м. Мукачево у власність Мукачівської міської ради, підлягає задоволенню у повному обсязі.

Що стосується клопотання відповідача про застосування строку позовної давності до суд констатує наступне.

Між тим, відповідач 2 вказує на пропуск прокурором строку позовної давності щодо заявлених вимог та просить суд його застосувати, відмовивши в позові внаслідок спливу такого строку.

Положеннями Цивільного кодексу України, зокрема ст.256 позовну давність визначено як строк, у межах якого особа може звернутися до суду з вимогою про захист свого цивільного права або інтересу. Загальна позовна давність встановлюється тривалістю у три роки (ст.257 Цивільного кодексу України). Приписами ст. 261 Цивільного кодексу України передбачено, перебіг позовної давності починається від дня, коли особа дізналася або могла довідатися про порушення свого права або про особу, яка його порушила.

Відповідно до п.4.1. Постанови Пленуму Вищого господарського суду України «Про деякі питання практики застосування позовної давності у вирішенні господарських спорів» №10 від 29.05.2013 початок перебігу позовної давності визначається за правилами статті 261 ЦК України. Якщо у передбачених законом випадках з позовом до господарського суду звернувся прокурор, що не є позивачем, то позовна давність обчислюватиметься від дня, коли про порушення свого права або про особу, яка його порушила, довідався або мав довідатися саме позивач, а не прокурор. У таких випадках питання про визнання поважними причин пропущення позовної давності може порушуватися перед судом як прокурором, так і позивачем у справі.

У разі коли згідно із законом позивачем у справі виступає прокурор (частина друга статті 29 ГПК України), позовна давність обчислюється від дня, коли про порушення або про особу, яка його допустила, довідався або мав довідатися відповідний прокурор.

Про порушення вимог чинного законодавства при винесенні виконавчим комітетом Мукачівської міської ради оспорюваних рішень №212 від 17.09.1997 року та №237 від 15.10.1997 року прокурору стало відомо з довідки Державної інспекції сільського господарства в Закарпатській області №04/412 від 26.03.15. Позивач вказане підтвердив у клопотанні №551/01-14 від 22.04.15.

Беручи до уваги вищенаведене, суд дійшов до висновку про підставність позовних вимог прокурора та відмову у задоволенні клопотання відповідача 2 про застосування строку позовної давності.

Також, суд відмовляє у задоволенні клопотання прокурора про залучення третьої особи - Державної інспекції сільського господарства в Закарпатській області, оскільки даний орган є органом виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, таким чином прокурором та позивачем не обґрунтовано яким саме чином можливе рішення з господарського спору може вплинути на їх права або обов'язки щодо позивача, а тому суд прийшов до висновку відповідно до ст. 27 Господарського процесуального кодексу України, відмовити у залученні до участі у справі у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Державної інспекції сільського господарства в Закарпатській області.

Позовні вимоги прокурором належним чином обґрунтовані та доведені відповідно з вимогами ст.ст. 32, 33, 34 Господарського процесуального кодексу України. Відповідач 1 визнав позов повністю. Доводи відповідача 2 викладені у відзиві, в тому числі і щодо пропуску прокурором строку позовної давності спростовуються вищенаведеним аналізом законодавства та наявними матеріалами справи.

З огляду на наведене, позов прокурора про визнання недійсним та скасування рішення виконавчого комітету Мукачівської міської ради №212 від 17.09.1997 року "Про передачу земельних ділянок у приватну власність, затвердження матеріалів встановлення меж підприємствам міста Мукачева, розподіл ділянок спільного землекористування, внесення змін та доповнень в раніше прийняті рішення ", в частині затвердження матеріалів зовнішніх меж плану землекористування виробничо-комерційного товариства "Монінвест" по вул. Росвигівській, б/н, загальною площею 1,3095 га; визнання недійсним та скасування рішення виконавчого комітету Мукачівської міської ради №237 від 15.10.1997 року "Про передачу земельних ділянок у приватну власність, затвердження матеріалів встановлення меж підприємствам міста Мукачева, внесення змін та доповнень", в частині затвердження матеріалів зовнішніх меж плану землекористування виробничо-комерційного товариства "Монінвест" по вул. Росвигівській, б/н, загальною площею 0,2887 га; визнання недійсним державного акту на право постійного користування землею серії І-ЗК №000316, на земельну ділянку площею 0,2887 га, нормативна грошова оцінка якої становить 1644601,35 грн., розташованої в м. Мукачево по вул. Росвигівській, б/н та на земельну ділянку площею 1,3095 га, нормативна грошова оцінка якої становить 7459665,62 грн., розташованої в м. Мукачево по вул. Росвигівській, б/н та повернення земельної ділянки загальною площею 0,2887 га та загальною площею 1,3095 га, нормативна грошова оцінка яких становить 9104266,97 грн., розташованих по вул. Росвигівській, б/н в м. Мукачево у власність Мукачівської міської ради слід задоволити повністю.

Згідно з ст.49 Господарського процесуального кодексу України з відповідачів в дохід Державного бюджету підлягає стягненню сума 4872,00 грн. у відшкодування витрат по сплаті судового збору порівну.

Керуючись ст. ст. 1, 4-6, 15, 27, 29, 32, 33, 34, 43, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, судова колегія

В И Р І Ш И Л А:

позов задоволити повністю.

Визнанти недійсним та скасувати рішення виконавчого комітету Мукачівської міської ради №212 від 17.09.1997 року "Про передачу земельних ділянок у приватну власність, затвердження матеріалів встановлення меж підприємствам міста Мукачева, розподіл ділянок спільного землекористування, внесення змін та доповнень в раніше прийняті рішення ", в частині затвердження матеріалів зовнішніх меж плану землекористування виробничо-комерційного товариства "Монінвест" по вул. Росвигівській, б/н, загальною площею 1,3095 га.

Визнати недійсним та скасувати рішення виконавчого комітету Мукачівської міської ради №237 від 15.10.1997 року "Про передачу земельних ділянок у приватну власність, затвердження матеріалів встановлення меж підприємствам міста Мукачева, внесення змін та доповнень", в частині затвердження матеріалів зовнішніх меж плану землекористування виробничо-комерційного товариства "Монінвест" по вул. Росвигівській, б/н, загальною площею 0,2887 га;

Визнати недійсним державний акт на право постійного користування землею серії І-ЗК №000316 від 24.11.1997 року, виданий виробничо-комерційному товариству "Монінвест" на земельну ділянку загальною площею 1,5982 га, зокрема земельну ділянку площею 0,2887 га, розташованої в м. Мукачево по вул. Росвигівській, б/н та на земельну ділянку площею 1,3095 га, розташованої в м. Мукачево по вул. Росвигівській, б/н.

Товариству з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційного товариства з обмеженою відповідальністю "Монінвест", (Закарпатська область,м. Мукачево, вул. Берегівська-об'їзна, 30, код 22087349) повернути земельні ділянки загальною площею 0,2887 га та загальною площею 1,3095 га, нормативна грошова оцінка яких становить 9104266,97 грн., розташованих по вул. Росвигівській, б/н в м. Мукачево у власність Мукачівської міської ради.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційного товариства з обмеженою відповідальністю "Монінвест", (Закарпатська область,м. Мукачево, вул.Берегівська-об'їзна, 30, код 22087349) в дохід державного бюджету (отримувач коштів - Управління державної казначейської служби України у м. Ужгороді Закарпатської області, код отримувача (код за ЄДРПОУ) - 38015610, банк отримувача - ГУДКСУ у Закарпатській області, код банку отримувача (МФО) - 812016, рахунок отримувача - №31211206783002, код класифікації доходів бюджету - 22030001, найменування суду - господарський суд Закарпатської області) суму 2436,00 грн. у відшкодування витрат по сплаті судового збору.

Стягнути з виконавчого комітету Мукачівської міської ради, (Закарпатська область, м. Мукачево, вул.Пушкіна, 2, код 04053742) в дохід державного бюджету (отримувач коштів - Управління державної казначейської служби України у м. Ужгороді Закарпатської області, код отримувача (код за ЄДРПОУ) - 38015610, банк отримувача - ГУДКСУ у Закарпатській області, код банку отримувача (МФО) - 812016, рахунок отримувача - №31211206783002, код класифікації доходів бюджету - 22030001, найменування суду - господарський суд Закарпатської області) суму 2436,00 грн. у відшкодування витрат по сплаті судового збору.

Видати накази.

Рішення суду набирає законної сили і підлягає обов'язковому виконанню на території України в порядку ст.85 Господарського процесуального кодексу України.

Повне рішення складено 20.07.15 .

Головуючий суддя О.В. Васьковський

Суддя О.С.Йосипчук

Суддя В.С. Русняк

СудГосподарський суд Закарпатської області
Дата ухвалення рішення13.07.2015
Оприлюднено24.07.2015
Номер документу47105774
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —907/407/15

Постанова від 24.11.2015

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Гнатюк Г.М.

Ухвала від 02.11.2015

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Гнатюк Г.М.

Ухвала від 20.10.2015

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Гнатюк Г.М.

Ухвала від 25.08.2015

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Гнатюк Г.М.

Ухвала від 25.08.2015

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Гнатюк Г.М.

Ухвала від 10.08.2015

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Гнатюк Г.М.

Рішення від 13.07.2015

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Васьковський О.В.

Ухвала від 30.06.2015

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Васьковський О.В.

Ухвала від 24.06.2015

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Васьковський О.В.

Ухвала від 22.06.2015

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Васьковський О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні