ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
15 липня 2015 року № 826/10354/15
Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Келеберда В. І., розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу
за позовом Луцької об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Волинській області до Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Голосіївського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м.Києві про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи ТОВ "Наш Край-ЛЦ" ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Луцька об'єднана державна податкова інспекція у Дніпровському районі Головного управління ДФС у Волинській області звернулась до суду з позовом до Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Голосіївського району Реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю «Наш Край -ЛЦ» (код ЄДРПОУ 33537597, місцезнаходження: 03118, м. Київ, Червонозоряний проспект, буд. 115) та визнання нечинним запису в ЄДРПОУ.
В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначає про протиправність внесення до Єдиного державного реєстру оскаржуваного запису про припинення Товариства з обмеженою відповідальністю «Наш Край-ЛЦ», у зв'язку з порушенням п. 9 ст. 37 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців».
Також, позивач, зазначив, що станом на 27.05.2015 року за ТОВ «Наш Край -ЛЦ» рахується податковий борг по авансовим внескам з податку на прибуток в сумі 16 032,21 грн.
Відповідач - Відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Голосіївського району Реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві - письмових пояснень по суті прозову не надав, хоча був належним чином повідомлений про час, дату та місце судового вирішення справи, про що свідчить наявне в матеріалах справи повідомлення про вручення поштового відправлення адресату.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд м. Києва,
ВСТАНОВИВ:
03 лютого 2014 року до Єдиною державного реєстру було внесено запис про припинення юридичної особи TOB «Наш Край-ЛЦ» за рішенням засновників (учасників) юридичної особи а6о уповноваженого ними органу.
14 квітня 2014 року відповідачем до Єдиного державного реєстру внесено запис за №10681120025035558 про припинення TOB «Наш Край-ЛЦ» в результаті реорганізації.
Не погоджуючись з внесенням до Єдиного державного реєстру зазначеного запису, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
Розглянувши подані документи і матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, суд вважає за необхідне зазначити наступне.
Згідно ч. 1, 3, ст. 105 ЦК України, учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення письмово повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію. Учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до цього Кодексу призначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора та встановлюють порядок і строк заявления кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється.
Частина 3, ст. 111 Цивільного кодексу України визначає, що під час проведення заходів щодо ліквідації юридичної особи до завершення строку пред'явлення вимог кредиторів ліквідаційна комісія (ліквідатор) закриває рахунки, відкриті у фінансових установах, крім рахунка, який використовується для розрахунків з кредиторами під час ліквідації юридичної особи.
Як вбачається з матеріалів справи, за TOB «Наш Край-ЛЦ» станом на 27 травня 2015 року рахується податковий борг по авансовим внескам з податку на прибуток в сумі 16 032,21 грн.
Пунктом 67.2 статті 67 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо:
- відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців.
Відповідно до ч.1 ст.36 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації голова ліквідаційної комісії, уповноважена ним особа або ліквідатор після закінчення процедури ліквідації, передбаченої законом, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстраторові такі документи:
заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи у зв'язку з ліквідацією;
довідку відповідного органу доходів і зборів про відсутність заборгованості із сплати податків, зборів;
довідку відповідного органу Пенсійного фонду України про відсутність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та страхових коштів до Пенсійного фонду України і фондів соціального страхування;
довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.
Згідно з ч.1 ст.41 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», підставою для внесення до Єдиного державного реєстру запису про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи є постановлення судом рішення щодо відміни державної реєстрації припинення юридичної особи.
При цьому, суд не надає оцінку покликанням позивача на повідомлення від 02.04.2014 року про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи з огляду на те, що довідки про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення (ф. №27-ОПП), які були подані заявником державному реєстратору, настали пізніше, аніж було здійснено припинення.
Окрім зазначеного, позивачем не надано підтверджень звернень до Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Голосіївського району Реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення.
Порушення положень частин другої та третьої цієї статті 111 Цивільного кодексу України є підставою для відмови у внесенні до єдиного державного реєстру запису про припинення юридичної особи та державній реєстрації створюваних юридичних осіб - правонаступників.
Однак, відповідно до комп'ютерної програми "Діловодство спеціалізованого суду" судом встановлено, що у липні 2014 року Публічне акціонерне товариство «Райффайзен Банк Аваль» звернулось з позовом до Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Голосіївського району Реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві, в якому просило: відмінити державну реєстрацію припинення юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю «Наш Край-ЛЦ» та визнати нечинним запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (далі також - Єдиний державний реєстр) №10681120025035558 від 14 квітня 2014 року про припинення Товариства з обмеженою відповідальністю «Наш Край-ЛЦ» ; зобов'язати відповідача внести до Єдиного державного реєстру запис про відміну державної реєстрації припинення Товариства з обмеженою відповідальністю «Наш Край-ЛЦ».
Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 04.09.2014 року позов задоволено частково: відмінено державну реєстрацію припинення юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю «Наш Край-ЛЦ» (код ЄДРПОУ 33537597), що була здійснена Відділом державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Голосіївського району Реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві шляхом внесення 14 квітня 2014 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису № 10681120025035558. В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 09.10.2014 року постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 04.09.2014 року скасовано та ухвалено нову постанову, якою у задоволенні адміністративного позову відмовлено.
Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 09.06.2015 року постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 09 жовтня 2014 року скасувати, залишивши в силі постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 04 вересня 2014 року.
Відповідно до частин третьої та п'ятої статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України у разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Постанова або ухвала суду апеляційної чи касаційної інстанції за наслідками перегляду, постанова Верховного Суду України набирають законної сили з моменту проголошення, а якщо їх було прийнято за наслідками розгляду у письмовому провадженні, - через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі.
Таким чином, з аналізу вищезазначеного, вбачається, що постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 04.09.2014 року відмінено державну реєстрацію припинення юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю «Наш Край-ЛЦ» (код ЄДРПОУ 33537597), що була здійснена Відділом державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Голосіївського району Реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві шляхом внесення 14 квітня 2014 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису № 10681120025035558.
Суд, який постановив рішення щодо відміни державної реєстрації припинення юридичної особи, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його державному реєстратору за місцем реєстрації юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи (ч. 2 ст. 41 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців").
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
При вирішенні даної справи судом були враховані положення частини 3 статті 2, частини 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України.
Згідно з частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Керуючись статтями 98, 160-163, 183 2 , 254, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В:
У задоволенні адміністративного позову - відмовити повністю.
Постанова набирає законної сили в порядку, встановленим статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги. Відповідно до пунктів 9, 10статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною. У разі оскарження в апеляційному порядку постанови, прийнятої у скороченому провадженні, ухвала суду апеляційної інстанції по такій справі є остаточною і оскарженню не підлягає.
Суддя В.І. Келеберда
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 15.07.2015 |
Оприлюднено | 27.07.2015 |
Номер документу | 47169984 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Келеберда В.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні